Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(10)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Oddział dla Dzieci
(5)
Czytelnia Główna
(15)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 3
(3)
Autor
Barlow David H. (1942- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Bennett Shannon M
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Miller William R. (1947- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Andruszko Robert
(1)
Bailey Anna
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Bell Mary
(1)
Bentley Kate H
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Chojnacki Marek (1963- )
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Czupała Hubert
(1)
Domurat Marcin
(1)
Drath Wojciech
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Gębka Artur
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hull Robert
(1)
Jaraczewska Jadwiga Maria
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
McCurry Christopher
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Opora Robert
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Safren Steven A
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sieff Daniela F
(1)
Turrell Sheri L
(1)
Westra Henny Alice (1964- )
(1)
Zweben Allen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Dzieci
(7573)
6-8 lat
(3570)
Młodzież
(3043)
9-13 lat
(2977)
0-5 lat
(2066)
Psychoterapeuci
(23)
14-17 lat
(979)
Szkoły wyższe
(194)
Rodzice
(162)
Szkoły podstawowe
(95)
Studenci
(67)
Dorośli
(51)
Nauczyciele
(45)
Menedżerowie
(39)
Psycholodzy
(28)
Szkoły średnie
(26)
Nauczyciele akademiccy
(25)
Logopedzi
(21)
Lekarze
(20)
18+
(19)
Grupa wiekowa Dzieci
(18)
Prawnicy
(17)
Przedsiębiorcy
(17)
Klasa 3.
(15)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(14)
Pedagodzy
(14)
Pracownicy naukowi
(13)
Klasa 2.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Urzędnicy
(11)
Klasa 1.
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Programiści
(9)
Terapeuci
(9)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Klasa 6.
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Politycy
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Dzieci autystyczne
(7)
Ekonomiści
(7)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(7)
Inżynierowie
(7)
Kobieta
(7)
Dziewczęta
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Bibliotekarze
(5)
Cudzoziemcy
(5)
Informatycy
(5)
Klasa 8.
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Psychiatrzy
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Doktoranci
(4)
Dziennikarze
(4)
Niedowidzący
(4)
Piloci wycieczek
(4)
Policjanci
(4)
Przedszkola
(4)
Socjolodzy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Adwokaci
(3)
Aplikanci
(3)
Arteterapeuci
(3)
Biblioterapeuci
(3)
Chorzy na depresję
(3)
Chłopcy
(3)
Coachowie
(3)
Deweloperzy
(3)
Farmaceuci
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Opiekunowie medyczni
(3)
Przewodnicy turystyczni
(3)
Szkoły policealne
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Budowlani
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Chorzy na celiakię
(2)
Chorzy na nowotwory
(2)
Cukrzycy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Działacze społeczni
(2)
Inspektorzy pracy
(2)
Klasa 7.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(10)
Psychoterapia
(6)
Młodzież
(5)
Dzieci
(3)
Lęk
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Trauma
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Dojrzewanie
(2)
Leczenie
(2)
Mindfulness
(2)
Nastolatki
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczucia
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dialog motywujący
(1)
Dzieciństwo
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Objawy afektywne
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poradnictwo seksuologiczne
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia wieku dorastania
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samookaleczenie
(1)
Seksuologia
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Stres
(1)
Systemowa terapia rodzin
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tiki nerwowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wiedza
(1)
Współuzależnienie
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zaburzenia związane z używaniem narkotyków
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(5)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Protokoły
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione; fobia społeczna; separacyjne zaburzenie lękowe; fobie swoiste; zaburzenie paniczne; agorafobia; zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych); z objawami somatycznymi; tikowych; obsesyjno-kompulsyjnych. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko schemat : praktyka systemowej terapii rodzin / Szymon Chrząstowski. - Wydanie drugie, (pierwsze wydanie w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - 445, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało w całości przejrzane i zaktualizowane. Autor uzupełnił je o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Terapia systemowa skupia się na relacjach w parze, w rodzinie, między osobą a innymi ludźmi z jej otoczenia, a także jej środowiskiem. Podejście systemowe zajmuje się także relacjami między tym, co można uznać za nieadaptacyjne, a nawet zaburzone funkcjonowanie, a wykorzystaniem przez identyfikowanego pacjenta/klienta i jego rodzinę całego potencjału rozwojowego. Erich Fromm w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Jako psychoterapeuta systemowy zastanawiam się jak pomóc ludziom, z którymi pracuję, w poradzeniu sobie z trudnościami, jakie napotykają (nawet jeśli trudności te oznaczają zaburzenia psychiczne). Zadaję sobie więc pytania o to, co uniemożliwia lub utrudnia rozwój pary, rodziny oraz czego te osoby potrzebują, by mogły się rozwijać? [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
„Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy "wiem" jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie "nie wiem"?” Fragment Wprowadzenia Tom zawiera I. Niewiedzenie z różnych perspektyw: • Niewiedzenie. Próba analizy filozoficznej • O wiedzeniu i niewiedzeniu dobroczynnym i szkodliwym. Perspektywa grupowo-analityczna • Terapia poznawczo-behawioralna. Między wiedzą a niewiedzą • NIE WIEM w psychoterapii Gestalt • Niewiedzenie w psychoterapii egzystencjalnej • Wiedzieć, troszcząc się o pacjenta. O zagadnieniu niewiedzenia w perspektywie narracyjnej terapii więzi • Terapia rodzin. Od systemowego wiedzenia do ponowoczesnego niewiedzenia. II. Badanie niewiedzenia: • Badanie jakościowe zjawiska niewiedzenia • Wnioski z badań jakościowych. III. Analiza sesji terapeutycznej: • Wiedzenie i niewiedzenie terapeuty w czasie sesji terapeutycznej • Refleksje płynące z analizy procesu terapeutycznego. „Mam głębokie przekonanie, że ta oryginalna, znakomicie napisana, erudycyjna, udokumentowana empirycznie, dotykająca istoty procesu terapeutycznego monografia powinna być podstawową lekturą zarówno dla młodych, rozpoczynających swoją drogę zawodową psychoterapeutów, jak i dla doświadczonych praktyków, nauczycieli psychoterapii i superwizorów. [...] Dostarcza ona bowiem teoretycznego i empirycznego materiału, który zmusza do przemyślenia, czym w istocie jest koncept diagnozy psychoterapeutycznej [...], jakie jest miejsce teorii w procesie poznawania pacjenta/klienta oraz na czym ma polegać rozwój psychoterapeuty, jak uczyć umiejętności korzystania z niewiedzenia, jak uczyć pozostawania w dialogu, a nie w jego pozorności, jak uczyć sztuki dialogu". Z recenzji prof. dr hab. Barbary Józefik. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenia paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z lękiem bywa trudne. Uczucie to może zakłócić wizytę u dentysty lub nie pozwolić na udział w szkolnym przedstawieniu. Czasami z jego powodu nie odzywamy się do nowo poznanych osób lub nie możemy się skupić podczas udzielania odpowiedzi w klasie. Wiele dzieci i rodziców zastanawia się, jak pozbyć się lęku, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Ale czy rzeczywiście warto to zrobić? Czy należy walczyć z lękiem? Na te i wiele innych pytań dotyczących życia z lękiem odpowiada książka „Znikodem i zagadka lęku”. Dowiesz się z niej, jak oswoić to uczucie. Kto wie, może nawet trochę polubisz swój lęk! Książka opiera się na bardzo przyjaznym dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznym terapii akceptacji i zaangażowania. Pomaga on rozwijać umiejętność akceptowania własnych uczuć i doświadczeń, jak również wspiera działania zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Pozwala to młodemu czytelnikowi odzyskać wiarę w siebie i zaakceptować napotykane trudności. Zapraszam do wspólnej przygody w towarzystwie Znikodema i jego rodziny. Książka pomoże dzieciom i rodzicom zbudować przyjazną relację z własnym lękiem, która jest niezwykle ważna dla satysfakcjonującego życia. Dzięki tej książce twoje dziecko: zrozumie, czym jest lęk i kiedy się pojawia, przekona się, że lęku nie trzeba się bać, odkryje swoje mocne strony w radzeniu sobie z lękiem, osiągnie spokój i stanie się bardziej radosne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okres dorastania, buntu przeciwko wszystkim i wszystkiemu jest ciężkim czasem dla nastolatka i jego rodziców. Należysz do grupy dorosłych, którzy muszą znosić młodzieńcze humory czy sam nie radzisz sobie do końca z emocjami w czasie dojrzewania? W każdym z tych przypadków polecamy Ci książkę „W pułapce myśli – dla nastolatków. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem” napisaną przez psychologów. Louise Hayes, Ann Bailey oraz Joseph Ciarrochi są także promotorami pozytywnego myślenia i motywują do zmian w życiu. Co proponują w swojej pozycji? Poradnik dotyczący tego, jak żyć Autorzy bestsellerowej książki „W pułapce myśli” powracają do Ciebie z kontynuacją swojego poradnika, który tym razem kierują przede wszystkim do ludzi młodych, nastolatków znajdujących się u progu dorosłości. Porzucenie dzieciństwa i wkroczenie w świat ludzi dorosłych nie zawsze przebiega płynnie. W zdecydowanej większości przypadków to etap burzliwy. Nie radzisz sobie z problemami, jakie Cię dotykają? Presja otoczenia, wątpliwości, stres związany z kolejnymi egzaminami i koniecznością podejmowania ważnych, życiowych decyzji potrafią wpędzić młodego człowieka nawet w depresję. Dowiedz się, jak nie poddać się emocjom i wyjść z problemów okresu dorastania obronną ręką. W książce autorzy radzą, w jaki sposób odnaleźć cel w życiu i czym powinieneś kierować się w dążeniu do szczęścia. Możliwe rady te przydadzą się i Tobie, a może dodasz dzięki nim pewności siebie swojemu synowi lub córce? Atutem książki „ W pułapce myśli – dla nastolatków. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem” jest to, że napisano ją prostym, zrozumiałym dla każdego językiem. Jej idea bez trudu dotrze do młodego czytelnika. Przekonaj się o tym sam po lekturze tej pozycji. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Poradnik z ćwiczeniami. Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi; być „tu i teraz”; nauczyć się tolerować niepewność; rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: - stawianie diagnozy, - tworzenie planu leczenia, - zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, - wybór programu terapeutycznego, - opracowanie konceptualizacji przypadku, - budowane relacji, - wzbudzanie motywacji, - omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki – wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej, propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam szczyt. /Paulina Jarecka psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, autorka bloga Dzieciecapsychologia.pl/. Pierwsza na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi nieocenione źródło wiedzy dla początkujących psychoterapeutów. /Alicja Rawinis-Tomaszewska psycholog/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z życia i dialogami. Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych. Robert L. Leahy, PhD - dyrektor American Institute for Cognitive Therapy w Nowym Jorku i wykładowca psychologii na wydziale psychiatrii Weill Cornell Medical College. Autor i współautor licznych książek, m.in. Pokonaj depresję, zanim ona pokona ciebie i Regulacja emocji w psychoterapii, wydanych nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pod redakcją profesora Zbigniewa Lew-Starowicza to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym, w której tak kompleksowo omówiono zagadnienia z zakresu psychoseksuologii. Autorzy – uznani eksperci w swojej dziedzinie – prezentują aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz ich zastosowanie w praktyce klinicznej, powołując się na wyniki najnowszych badań naukowych. W części pierwszej czytelnik znajdzie omówienie zastosowania klasyfikacji ICD-11 w diagnostyce problemów zdrowotnych związanych z seksualnością. Zapozna się także z zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania, opiniowania i leczenia sprawców przestępstw seksualnych w świetle zasad etyki zawodu seksuologa. Część druga jest poświęcona metodom diagnostycznym wykorzystywanym w terapii problemów seksualnych. Zawiera informacje na temat: wywiadu seksuologicznego, narzędzi służących do oceny cyklu reakcji seksualnych, skal i kwestionariuszy przydatnych w pracy terapeutycznej, metod oceny czynników ryzyka i skuteczności leczenia w seksuologii sądowej oraz zalet i kontrowersji związanych ze stosowaniem testów projekcyjnych. W ostatniej części książki omówione zostały różne aspekty diagnozy i terapii psychoseksuologicznej. Czytelnik znajdzie tu przegląd substancji psychoaktywnych wraz z konsekwencjami ich zażycia dla funkcjonowania psychoseksualnego, a także opis metod leczenia zaburzeń seksualnych, w tym wskazań i przeciwskazań do terapii, postępowania w przypadku konkretnych problemów oraz najczęściej spotykanych błędów w diagnostyce i leczeniu. Osobne rozdziały poświęcono psychopatii, zaburzeniu kompulsywnych zachowań seksualnych, pedofilii, duchownym w roli sprawców, przemocy seksualnej w postaci gwałtu oraz pracy klinicznej z osobami LGB. Książka stanowi nieocenione źródło wiedzy dla psychologów rozpoczynających studia specjalizacyjne w zakresie psychoseksuologii i będących w trakcie specjalizacji. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5/IIW (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5/IIW (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
"Uzależnienie to powszechny problem kliniczny – problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci. Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Świetnie napisany, podręcznik zawiera podstawy wiedzy przydatnej specjalistom i innym praktykom. Autorzy są jednymi z najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie; przedstawiają najbardziej aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz omawiają praktyczne, szczegółowo opracowane narzędzia kliniczne. Autorzy podręcznika objaśniają najnowsze dokonania naukowe i pokazują, jak można je wykorzystać w praktyce klinicznej. Omawiają pełne spektrum form pomocy – od badań przesiewowych i oceny diagnostycznej, przez detoksykację i zindywidualizowaną rehabilitację po terapię podtrzymującą zmiany. Przedstawiając wachlarz metod terapeutycznych, które znalazły umocowanie w badaniach naukowych, w poszczególnych rozdziałach szczegółowo opisują założenia terapii poznawczo-behawioralnej, terapii opartej na filozofii dwunastu kroków, terapii motywującej, farmakoterapii i pracy z rodzinami. Poruszają najważniejsze kwestie kliniczne, w tym między innymi sposoby reagowania na opór, wspierania klientów w wypełnianiu zaleceń terapeutycznych, postępowania z zaburzeniami współwystępującymi czy korzystania z duchowych form wsparcia w procesie zdrowienia. To doskonała synteza – świetny przewodnik po dziedzinie uzależnień, napisany między innymi przez twórcę dialogu motywującego, jednej z najbardziej przydatnych innowacji w pracy z pacjentami, którzy borykają się z problemami związanymi z zachowaniami nałogowymi. Klarownie napisany, podręcznik pogłębia wiedzę, rozwija umiejętności i kształtuje postawy adeptów i mistrzów w terapii uzależnień. Bardziej doświadczeni terapeuci również znajdą w tej książce wiele cennych informacji i spostrzeżeń". /Dr Richard J. Frances, Wydział Psychiatrii, New York University Medical Schooln/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616-001/009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części – Wiedza i Praktyka. Część pierwsza stanowi swoistą odpowiedź na pytanie o zjawisko „współuzależnienia”: Czy jest oparte na dowodach naukowych czy jest to raczej „koncepcja-kameleon”? Przedstawiono w niej różne modele rozumienia „współuzależnienia” ze szczególnym uwzględnieniem krytyki tej koncepcji i zmiany jej nazewnictwa na: bliscy osób uzależnionych. Specjaliści pracujący w ramach placówki mającej kontrakt z NFZ znajdą w tej książce wskazówki diagnostyczne na podstawie klasyfikacji ICD-11 oraz kwestionariuszowe narzędzia badawcze. W obszernym opracowaniu przeglądu interwencji skoncentrowanych na pomocy rodzinie z problemem uzależnienia zwrócono uwagę na praktyki terapeutyczne oparte na dowodach naukowych (Evidence-Based Practice). Opisano koncepcje, cele i techniki leżące u podstaw każdego podejścia. Część druga to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii bliskich osób uzależnionych. Interwencje terapeutyczne zostały oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, w zakresie: faktów i interpretacji, czyli obecności zniekształceń poznawczych zmiany sposobu myślenia poprzez kwestionowanie dysfunkcyjnych założeń budowania pozytywnej komunikacji z osobą uzależnioną nagradzania zachowań nie nastawionych na używanie rezygnacji z aktywności wzmacniających zachowania nałogowe dopuszczania negatywnych konsekwencji nałogu. Przystępny język, zawarte w książce opisy sytuacji z życia codziennego oraz przykłady wypowiedzi wprowadzają pacjenta w skuteczną pomoc swoim bliskim. Bardzo przydatne dla terapeutów są znajdujące się na końcu streszczenia poszczególnych edukacji oraz załączniki. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej? Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami. Połączenie elementów DM z TPB sprawdza się w terapii większości zaburzeń psychicznych i pomaga wzmocnić zarówno motywację pacjenta, jak i relację terapeutyczną. Zawarte w książce przykłady rozmów wskazują na praktyczne zastosowanie integracji podejść w leczeniu depresji, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych czy w terapii uzależnień. Dołączone arkusze ćwiczeń uproszczą wdrożenie tych metod w codziennej praktyce psychoterapeutom, psychiatrom i wszystkim osobom, które stosują TPB lub DM. "Metoda dialogu motywującego od wielu lat cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem, również w środowisku psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych. Niniejsza książka jest niezwykle wartościowa i inspirująca, pokazuje (w bardzo praktycznym ujęciu), w jaki sposób korzystać z najlepszych elementów obu - opartych na dowodach naukowych - podejść, łącząc je tak, aby zbudować jak najlepszą partnerską relację terapeutyczną i skuteczniej pomagać ludziom w pracy nad ich własną zmianą, motywacją i zaangażowaniem w terapię." [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie! Patronują: Małe Charaktery, Emocje dziecka, Edukowisko, Wellbee. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej