Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(5)
Filia nr 2
(2)
Autor
Ablon J. Stuart
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bentley Kate H
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Chmielewska Anna Dominika
(1)
Czarkowska Małgorzata
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Konarowska Katarzyna
(1)
Maniecka Magdalena
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
O'Connor Rory (1973- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Porażka Dorota
(1)
Rogers Jenny
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Stasińska Marta
(1)
Stec Magdalena
(1)
Westra Henny Alice (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(7573)
6-8 lat
(3570)
Młodzież
(3043)
9-13 lat
(2977)
0-5 lat
(2066)
Terapeuci
(9)
14-17 lat
(979)
Szkoły wyższe
(194)
Rodzice
(162)
Szkoły podstawowe
(95)
Studenci
(67)
Dorośli
(51)
Nauczyciele
(45)
Menedżerowie
(39)
Psycholodzy
(28)
Szkoły średnie
(26)
Nauczyciele akademiccy
(25)
Psychoterapeuci
(23)
Logopedzi
(21)
Lekarze
(20)
18+
(19)
Grupa wiekowa Dzieci
(18)
Prawnicy
(17)
Przedsiębiorcy
(17)
Klasa 3.
(15)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(14)
Pedagodzy
(14)
Pracownicy naukowi
(13)
Klasa 2.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Urzędnicy
(11)
Klasa 1.
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Programiści
(9)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Klasa 6.
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Politycy
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Dzieci autystyczne
(7)
Ekonomiści
(7)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(7)
Inżynierowie
(7)
Kobieta
(7)
Dziewczęta
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Bibliotekarze
(5)
Cudzoziemcy
(5)
Informatycy
(5)
Klasa 8.
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Psychiatrzy
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Doktoranci
(4)
Dziennikarze
(4)
Niedowidzący
(4)
Piloci wycieczek
(4)
Policjanci
(4)
Przedszkola
(4)
Socjolodzy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Adwokaci
(3)
Aplikanci
(3)
Arteterapeuci
(3)
Biblioterapeuci
(3)
Chorzy na depresję
(3)
Chłopcy
(3)
Coachowie
(3)
Deweloperzy
(3)
Farmaceuci
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Opiekunowie medyczni
(3)
Przewodnicy turystyczni
(3)
Szkoły policealne
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Budowlani
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Chorzy na celiakię
(2)
Chorzy na nowotwory
(2)
Cukrzycy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Działacze społeczni
(2)
Inspektorzy pracy
(2)
Klasa 7.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Psychoterapia
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Coaching
(1)
Dziecko trudne
(1)
Kobieta
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kreatywność
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Mentoring
(1)
Mowa
(1)
Narracja
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sen
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Aglomeracja warszawska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką uzależnień oraz kwestiami związanymi z sytuacją kobiety we współczesnym świecie, do profesjonalistów na co dzień zajmujących się tą dziedziną, praktyków: pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, asystentów rodziny, terapeutów, pedagogów, przedstawicieli świata nauki, ale także do osób, które spotkały na swojej drodze kobiety zmagające się z problemem uzależnienia od alkoholu, mają z nimi kontakt lub same zmagają się z tą ciężką chorobą. Monografia ma charakter interdyscyplinarny, uwzględnia zarówno aspekty społeczne, jak i medyczne oraz prawne. Mamy nadzieję, że treści zawarte w książce będą źródłem refleksji na temat złożoności choroby, jaką jest uzależnienie od alkoholu, trudności związanych z funkcjonowaniem kobiety uzależnionej i towarzyszących jej w tej drodze problemów, kryzysów i dylematów, a także będą stanowiły pomoc w przeciwdziałaniu temu zjawisku. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
W tym nowatorskim opracowaniu przygotowanym przez grupę najwybitniejszych badaczy zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń odżywiania omówiono wszystkie kategorie tych zaburzeń, a także stany wykraczające poza uznane obecnie kryteria diagnostyczne. Oparta na solidnej empirycznej podstawie, transdiagnostyczna wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna szybko zyska miano najlepszej formy leczenia zaburzeń odżywiania. David H. Barlow, PhD, ABPP, profesor wydziałów psychologii i psychiatrii, Uniwersytet Bostoński Fairburnowi i jego współpracownikom należy się uznanie za przełożenie wyników najnowszych badań na język praktyki. Robert L. Leahy, PhD, wydział psychiatrii, Weill Cornell Medical College, New York Presbyterian Hospital Książka jest pierwszym, wyczerpującym przewodnikiem po wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-E), najnowszej wersji podstawowego, potwierdzonego doświadczeniem sposobu leczenia zaburzeń odżywiania. Autorzy podejmują problematykę wykorzystania ujęcia transdiagnostycznego w leczeniu różnych rodzajów zaburzeń odżywania spotykanych w praktyce klinicznej. Christopher Fairburn i współpracownicy szczegółowo opisują, jak dopasować wzmocnioną terapię poznawczo-behawioralną do potrzeb poszczególnych pacjentów oraz jak zaadaptować ją do leczenia nastolatków i pacjentów wymagających hospitalizacji. Ponadto wskazują, jak sobie radzić z częstymi w takich przypadkach zaburzeniami współwystępującymi. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria.)
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski S, Z, C, DZ / Magdalena Maniecka. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek. Zaproponowane zadania doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację, pamięć i spostrzeganie, usprawniają motorykę małą poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie. Materiał może także posłużyć do ćwiczenia globalnego czytania wyrazów.[Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 95, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rory's Story cubes - klasyczne : Rzuć kośćmi. Stwórz opowieść / [Rory O'Connor]. - Gdańsk : Asmodee Group, copyright 2019. - 1 pudełko, kostki (9 elementów) : metalowa puszka, plastikowe kostki 8x8x3 cm. + instrukcja.
(Rory's Story Cubes)
To prosta w założeniach gra, która dostarcza wiele radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to 9 estetycznie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji inspirujących do tworzenia własnych opowieści! W zestawie podstawowym znajdziemy kości z uniwersalnymi symbolami nawiązującymi do życia codziennego. Na czym to polega? Rzuć wszystkimi kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu..." lub "Pewnego razu...". Następnie opowiedz historię w oparciu o 9 obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co Cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. W Story Cubes nie ma sztywnych reguł, chodzi wyłącznie o dobrą zabawę przy tworzeniu opowieści. Możesz bawić się samodzielnie lub zaprosić do zabawy znajomych. Każde z Was może opowiadać własną historię lub zdanie po zdaniu konstruować jedną wspólną. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. G (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak stać się skutecznym coachem? Zupełnie nowe – rozszerzone – wydanie bestsellera Jenny Rogers! Nowe wydanie uwzględnia najnowsze odkrycia neurobiologii i ich praktyczne zastosowania w pracy coacha. Autorka oprócz teorii, podstawowych zasad i technik coachingowych, omawia także zagadnienia praktyczne: budowanie zaufania między coachem a klientem, ustalanie celów, stawianie wyzwań czy pracę z osobą, która doświadczyła traumy. Porusza takie kwestie jak etyka pracy, coaching przez telefon czy udzielanie informacji i rad na sposób coachingowy. Książka dla praktyków, obfitująca w cenne wskazówki poparte wieloma studiami przypadku i przykładami rozwiązywania różnych, nierzadko skomplikowanych, problemów. Zawiera liczne scenariusze i wytyczne pomocne w codziennej pracy coacha. Napisana w przystępny sposób, stanowi znakomity przewodnik po praktyce coachingowej – niecenione źródło wiedzy i inspiracji zarówno dla coacha początkującego, jak i doświadczonego, chcącego udoskonalić swój warsztat. To najbardziej obszerne i wyczerpujące wprowadzenie do tematyki coachingu. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
"Dialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych" to mądra i pragmatyczna książka zawierająca szczegółowe omówienie skutecznych strategii wzmacniających zaangażowanie klienta w terapię. Henny A. Westra pokazuje, jak stosować metody dialogu motywującego (DM) w terapii poznawczo-behawioralnej i innych typach terapii. Dostarcza skutecznych narzędzi pozwalających pomóc klientom z zaburzeniami lękowymi w pokonaniu sprzecznych emocji i zbudowaniu wewnętrznej motywacji do przeprowadzenia zmiany. Autorka tłumaczy podstawowe pojęcia z dziedziny DM, a także ich znaczenie w terapii zaburzeń lękowych oraz skojarzonych z nimi problemów, szczególnie depresji. Opisuje konkretne sposoby wykorzystania DM w charakterze interwencji poprzedzającej terapię lub podczas terapii, gdy pojawia się impas motywacyjny. Książka zawiera odniesienia do problemów, z jakimi klienci najczęściej zgłaszają się na terapię, oraz głębokie przemyślenia, które mogą prowadzić do skuteczniejszych interwencji, dzięki czemu jest bezcennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, terapeutów, psychiatrów oraz studentów. "Westra po mistrzowsku opisuje koncepcje leżące u podstaw DM oraz sposoby jego zastosowania w terapii zaburzeń lękowych. Książka powstała na podstawie dowodów empirycznych, a jednocześnie zawiera jasne, wciągające opisy przypadków klinicznych i objaśnienia. Pozwala zrozumieć, jak można się posługiwać DM w celu rozwiązania problemów wiążących się z terapią zaburzeń lękowych. To jeden z nielicznych podręczników, które wpisałbym na listę lektur obowiązkowych dla wszystkich praktykujących klinicystów". (dr David A. Clark, Wydział Psychologii Uniwersytetu Nowego Brunszwiku w Kanadzie). „Autorka opracowała doskonały podręcznik przydatny w terapii klientów z zaburzeniami lękowymi i problemami pokrewnymi. Z wyczuciem i kompetencją doradza terapeutom, jak elastycznie stosować DM oraz wykorzystywać potencjał i wiedzę klienta. Książka wnosi cenny wkład w literaturę przedmiotu". (dr Lizabeth Roemer, Wydział Psychologii Uniwersytetu Massachusetts w Bostonie). Autorka omawia m.in.: włączenie dialogu motywującego do terapii zaburzeń lękowych i problemów pokrewnych, ocenę gotowości do zmiany, jak zrozumieć ambiwalencję i budować wolę zmiany, rozszerzenie dialogu motywującego na fazę działania, integrację. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej