Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Oddział dla Dzieci
(6)
Czytelnia Główna
(12)
Filia nr 2
(1)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Hueber Dawn
(2)
Kmiecik Anna
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Matthews Bonnie (1963- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bentley Kate H
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Broma Paulina
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Fava Giovanni Andrea (1952- )
(1)
Galanti Regine
(1)
Glasner-Edwards Suzette
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hill Ryan
(1)
Huebner Dawn
(1)
Hull Robert
(1)
Jaraczewska Jadwiga Maria
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Mc Hale Kara
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Mętrak-Ruda Natalia
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Opora Robert
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Safren Steven A
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Shannon Jennifer
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Shinnock Sean
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Stec Magdalena
(1)
Westra Henny Alice (1964- )
(1)
Wilde Kate
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Woźniewicz-Grzymała Agnieszka
(1)
Wyszecki Mateusz
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(10)
9-13 lat
(7)
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Rodzice
(5)
14-17 lat
(4)
Psycholodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Nastolatki
(3)
Terapeuci
(3)
Psychiatrzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Uzależnieni
(1)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Anita Bryńska jest psychiatrą dzieci i młodzieży oraz psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym. Wiele lat pracy naukowej i klinicznej poświęciła zaburzeniu obsesyjno-kompulsyjnemu. Napisana przez nią książka wydaje się być unikalną w polskim piśmiennictwie psychiatrycznym i psychoterapeutycznym. Z jednej bowiem strony ma ona wszelkie walory nowoczesnej monografii, omawiającej etiologię, epidemiologię, obraz kliniczny i sposoby leczenia omawianego zaburzenia, zaś z drugiej jest książką o terapii, wręcz szczegółowym podręcznikiem terapeuty. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Zaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwałe uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów - szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem. Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenia paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
W tym nowatorskim opracowaniu przygotowanym przez grupę najwybitniejszych badaczy zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń odżywiania omówiono wszystkie kategorie tych zaburzeń, a także stany wykraczające poza uznane obecnie kryteria diagnostyczne. Oparta na solidnej empirycznej podstawie, transdiagnostyczna wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna szybko zyska miano najlepszej formy leczenia zaburzeń odżywiania. David H. Barlow, PhD, ABPP, profesor wydziałów psychologii i psychiatrii, Uniwersytet Bostoński Fairburnowi i jego współpracownikom należy się uznanie za przełożenie wyników najnowszych badań na język praktyki. Robert L. Leahy, PhD, wydział psychiatrii, Weill Cornell Medical College, New York Presbyterian Hospital Książka jest pierwszym, wyczerpującym przewodnikiem po wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-E), najnowszej wersji podstawowego, potwierdzonego doświadczeniem sposobu leczenia zaburzeń odżywiania. Autorzy podejmują problematykę wykorzystania ujęcia transdiagnostycznego w leczeniu różnych rodzajów zaburzeń odżywania spotykanych w praktyce klinicznej. Christopher Fairburn i współpracownicy szczegółowo opisują, jak dopasować wzmocnioną terapię poznawczo-behawioralną do potrzeb poszczególnych pacjentów oraz jak zaadaptować ją do leczenia nastolatków i pacjentów wymagających hospitalizacji. Ponadto wskazują, jak sobie radzić z częstymi w takich przypadkach zaburzeniami współwystępującymi. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia dobrostanu psychicznego (WBT – Well-Being Therapy) jest podejściem psychoterapeutycznym opracowanym przez Giovanniego A. Favę, światowej sławy psychiatrę i psychoterapeutę oraz redaktora naczelnego „Psychotherapy and Psychosomatics”. WBT to oparta na innowacyjnej strategii w sprawie monitorowania dobrostanu psychicznego, przy czym pacjent stopniowo uczy się, jak je rozwijać. Ten rodzaj terapii cieszy się dużym sukcesem i zyskuje na popularności. Pierwsza część książki opisuje, w jaki sposób powstał pomysł WBT, pierwszego leczonego pacjenta i aktualne dowody, które wspierają to podejście. W części drugiej Giovanni A. Fava przedstawia instrukcję leczenia WBT, opisując, co pociąga za sobą każda sesja, oraz dostarcza wiele przykładów z jego własnych przypadków klinicznych. Ostatnia część obejmuje niektóre szczególne warunki, w których można zastosować WBT i jak sesje mogą być prowadzone. Zawiera sekcje dotyczące depresji, wahania nastroju, uogólnione zaburzenie lękowe, panikę i agorafobię oraz zespół stresu pourazowego. Dostępne są również informacje na temat zastosowania WBT jako metodę interwencyjną w środowisku szkolnym. W całej książce autor utrzymuje lekturę interesującą, dzieląc się swoimi anegdotami z przebiegu praktyki zawodowej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.04.2024)
Książka
W koszyku
Lęk off / Regine Galanti ; przekład Natalia Mętrak-Ruda. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Young - Wydawnictwo JK, 2021. - 207 stron : ilustracje ; 21 cm.
Czujesz się zakładnikiem swojego lęku i niepokoju? Wydaje ci się, że wiele cię omija? Masz wrażenie, że cały czas stoisz gdzieś na uboczu, zamiast być w centrum własnego życia? Niewielu dorosłych dostrzega, że twoje nastoletnie życie to nie idylla. Wiąże się z nim mnóstwo obowiązków – i to nie tylko tych szkolnych i rodzinnych. Już sam ich natłok bywa trudny do zniesienia, a do tego dochodzą jeszcze często skomplikowane relacje z rówieśnikami i niełatwe funkcjonowanie w mediach społecznościowych. A kiedy pojawia się stres i niepokój, spirala negatywnych emocji zaczyna się nakręcać. Może żołądek zwija ci się nagle w supeł, serce wali jak oszalałe, tracisz oddech? Może dosłownie paraliżuje cię świadomość, że masz wyjść na zewnątrz albo powiedzieć coś głośno? A może nawracające myśli każą ci w kółko wykonywać jakieś czynności? Oto twoja pierwsza pomoc! Poznaj i wypróbuj praktyczne ćwiczenia i techniki radzenia sobie ze stresem i lękiem, a także sposoby na pozbycie się negatywnych myśli zamieszczone w tej książce. W Lęk off znajdziesz: Testy zwiększające samoświadomość i ćwiczenia, które pomagają lepiej zrozumieć własny lęk Narzędzia pokonywania lęku oraz praktyczne strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość i smutek. Niezależnie od sytuacji ta książka uspokaja, dostarcza informacji i przynosi korzyści! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek. W niniejszym poradniku znajdziesz zestaw technik, których skuteczność potwierdziły badania naukowe, a które wywodzą się z trzech osobnych, choć uzupełniających się modeli: dialogu motywującego, terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomogą ci one podjąć trwałą decyzję o zmianie stylu życia, podtrzymać motywację, która w naturalny sposób ulega wahaniom, a także rozpoznać i zmienić „uzależniające myślenie”, które zwiększa podatność na nawrót uzależnienia. Przy podejmowaniu codziennych decyzji twoje myślenie będzie nastawione na proces zdrowienia, dzięki czemu wytrwasz w abstynencji. Poradzisz sobie z przytłaczającymi myślami, frustracją, słabościami, brakiem wiary w siebie, gniewem, lękiem. Zaczniesz czerpać przyjemność z codziennych, zwyczajnych pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze – przejmiesz kontrolę nad własnym życiem. Wszystkie techniki zostały zilustrowane opisami przypadków i ćwiczeniami, dzięki którym: zmienisz destrukcyjne nawyki i zwiększysz samokontrolę, przestaniesz działać impulsywnie i polegać na automatycznych odruchach, poradzisz sobie z trudnymi emocjami i bolesnymi myślami, zaakceptujesz swoje doznania takimi, jakie są, bez ich osądzania, będziesz działać w teraźniejszości zamiast rozpamiętywać przeszłość bądź zamartwiać się o przyszłość, wzmocnisz pewność siebie i poczucie własnej wartości, wykształcisz w sobie trwałą motywację do zmiany, naprawisz relacje z bliskimi. Rozpocznij nowe, satysfakcjonujące życie, na jakie zasługujesz! "Suzette Glasner-Edwards stworzyła nowatorskie źródło wiedzy na temat wychodzenia z nałogu. Z szacunkiem dla czytelnika, a jednocześnie w jasny i bezpośredni sposób prezentuje narzędzia niezbędne do tego, by znaleźć w sobie motywację do zmiany, opanować stosowne umiejętności oraz skorzystać z nich, aby ową zmianę wprowadzić i podtrzymać. Doskonale połączyła trzy najważniejsze innowacje ostatniego półwiecza, jeśli chodzi o metody terapeutyczne oparte na dowodach naukowych: terapię poznawczo-behawioralną, wzmacnianie motywacji i uważną obserwację. W każdej z tych dziedzin przeprowadzono badania potwierdzające przydatność owych metod dla osób uzależnionych, które chcą wytrwać w abstynencji. Poradnik Glasner-Edwards to świetne narzędzie dla każdego, kto zmaga się z problemem nadużywania substancji odurzających. Przewiduję, że wejdzie on do kanonu literatury z obszaru uzależnień." dr John R. McQuaid profesor psychologii klinicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco, współautor książki Peaceful mind "Poradnik stanowi doskonały przykład przełożenia zdobyczy współczesnej nauki na umiejętności praktyczne. Autorka wychodzi od wyjaśnienia zmian zachodzących w mózgu w miarę rozwoju uzależnienia, opisując następnie systematyczną drogę do zmiany zachowania i wyjścia z nałogu. Czerpie z najlepszych źródeł nauki o uzależnieniach i przekłada tę wiedzę na zdroworozsądkowy instruktaż do zastosowania od zaraz. Sądzę, że poradnik przyda się bliskim osób uzależnionych w tym samym stopniu, co bezpośrednio zainteresowanym. Jest to niezwykle skuteczne i bardzo praktyczne narzędzie wspomagające zdrowienie z nałogu." A. Thomas McLellan były zastępca dyrektora White House Office of National Drug Control Policy [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616-001/-009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik z ćwiczeniami. Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi; być „tu i teraz”; nauczyć się tolerować niepewność; rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Czy wiesz, że zmartwienia są jak pomidory? Nie oznacza to, że możesz je zjeść. Zmartwienia są jak pomidory, bo gdy zwracasz na nie uwagę i pielęgnujesz w sobie, sprawiasz, że zaczynają rosnąć jak pomidory". "Co robić, gdy się martwisz" to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. Książka wzbogacona jest ilustracjami Bonnie Mathew i licznymi ćwiczeniami, które umożliwią dziecku zwerbalizowanie swoich obaw, a zarazem pobudzą je do ekspresji twórczej. To kompletne narzędzie do pracy z dzieckiem, z którego skorzystało już wiele dzieci, rodziców i wychowawców. Poradnik został przetłumaczony na 21 języków i zdobył Złotą Nagrodę w konkursie National Parenting Publications Awards. Dr Dawn Huebner jest psychologiem klinicznym, psychoterapeutą, mamą i autorką najcześciej tłumaczonych poradników dla dzieci, których sprzedaż sięgnęła miliona egzemplarzy. Wielokrotnie nagradzana zarówno przez rodziców (Mom’s Choice Award, iParanting Media Award, National Parenting Publications Award) jak i dzieci (Young Voice Award). Poradniki Huebner rekomenduje Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BT (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
,,Weź głęboki oddech i znajdź długopis. Za chwilę nauczysz się czegoś naprawdę interesującego. Lekcja ta może nawet zmienić twoje życie!” Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci ,,Co robić, gdy się złościsz” nauczy dziecko: samokontroli, technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Mom’s Choice Award i rekomendowany jest przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Książka zawiera aktywizujące ćwiczenia oraz wstęp dla rodziców i opiekunów. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dzieci zmartwienie często z błahostki przeistacza się w problem. Zazwyczaj dzieje się to w okamgnieniu. Takie zmartwienie podstępem wpędza dziecko w błędne koło lęku. Walka z nim czasem bywa trudna, ale jest na to rozwiązanie. Książka napisana przez psycholożkę kliniczną – dr Dawn Huebner – prezentuje konkretne umiejętności, które ułatwiają przezwyciężanie lęków i niepokojów w codziennym życiu. Praktyczne i sprawdzone techniki w przystępny sposób pokazują, jak przejść od wiedzy teoretycznej do czynów, od zamartwiania się do radości i wolności. Książka przeznaczona dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat oraz ich opiekunów. Dr Dawn Huebner jest psycholożką kliniczną, która specjalizuje się w terapii wsparcia dla dzieci z problemami lękowymi oraz ich rodziców. "Ta wciągająca, pełna przydatnych przykładów książka z pewnością pomoże zarówno dzieciom, jak i ich rodzinom przechytrzyć zmartwienia! Nakłania do dyskusji oraz natychmiastowej reakcji w momencie, gdy pojawia się zmartwienie." Mary K. Alvard, doktor psychologii . "Książka w zabawny i inspirujący sposób pomaga dzieciom radzić sobie z niepokojem." Christopher Willard, doktor psychologii. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1/IIW (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1/IIW (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: - stawianie diagnozy, - tworzenie planu leczenia, - zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, - wybór programu terapeutycznego, - opracowanie konceptualizacji przypadku, - budowane relacji, - wzbudzanie motywacji, - omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki – wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej, propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam szczyt. /Paulina Jarecka psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, autorka bloga Dzieciecapsychologia.pl/. Pierwsza na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi nieocenione źródło wiedzy dla początkujących psychoterapeutów. /Alicja Rawinis-Tomaszewska psycholog/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z życia i dialogami. Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych. Robert L. Leahy, PhD - dyrektor American Institute for Cognitive Therapy w Nowym Jorku i wykładowca psychologii na wydziale psychiatrii Weill Cornell Medical College. Autor i współautor licznych książek, m.in. Pokonaj depresję, zanim ona pokona ciebie i Regulacja emocji w psychoterapii, wydanych nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części – Wiedza i Praktyka. Część pierwsza stanowi swoistą odpowiedź na pytanie o zjawisko „współuzależnienia”: Czy jest oparte na dowodach naukowych czy jest to raczej „koncepcja-kameleon”? Przedstawiono w niej różne modele rozumienia „współuzależnienia” ze szczególnym uwzględnieniem krytyki tej koncepcji i zmiany jej nazewnictwa na: bliscy osób uzależnionych. Specjaliści pracujący w ramach placówki mającej kontrakt z NFZ znajdą w tej książce wskazówki diagnostyczne na podstawie klasyfikacji ICD-11 oraz kwestionariuszowe narzędzia badawcze. W obszernym opracowaniu przeglądu interwencji skoncentrowanych na pomocy rodzinie z problemem uzależnienia zwrócono uwagę na praktyki terapeutyczne oparte na dowodach naukowych (Evidence-Based Practice). Opisano koncepcje, cele i techniki leżące u podstaw każdego podejścia. Część druga to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii bliskich osób uzależnionych. Interwencje terapeutyczne zostały oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, w zakresie: faktów i interpretacji, czyli obecności zniekształceń poznawczych zmiany sposobu myślenia poprzez kwestionowanie dysfunkcyjnych założeń budowania pozytywnej komunikacji z osobą uzależnioną nagradzania zachowań nie nastawionych na używanie rezygnacji z aktywności wzmacniających zachowania nałogowe dopuszczania negatywnych konsekwencji nałogu. Przystępny język, zawarte w książce opisy sytuacji z życia codziennego oraz przykłady wypowiedzi wprowadzają pacjenta w skuteczną pomoc swoim bliskim. Bardzo przydatne dla terapeutów są znajdujące się na końcu streszczenia poszczególnych edukacji oraz załączniki. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej? Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami. Połączenie elementów DM z TPB sprawdza się w terapii większości zaburzeń psychicznych i pomaga wzmocnić zarówno motywację pacjenta, jak i relację terapeutyczną. Zawarte w książce przykłady rozmów wskazują na praktyczne zastosowanie integracji podejść w leczeniu depresji, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych czy w terapii uzależnień. Dołączone arkusze ćwiczeń uproszczą wdrożenie tych metod w codziennej praktyce psychoterapeutom, psychiatrom i wszystkim osobom, które stosują TPB lub DM. "Metoda dialogu motywującego od wielu lat cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem, również w środowisku psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych. Niniejsza książka jest niezwykle wartościowa i inspirująca, pokazuje (w bardzo praktycznym ujęciu), w jaki sposób korzystać z najlepszych elementów obu - opartych na dowodach naukowych - podejść, łącząc je tak, aby zbudować jak najlepszą partnerską relację terapeutyczną i skuteczniej pomagać ludziom w pracy nad ich własną zmianą, motywacją i zaangażowaniem w terapię." [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodym ludziom często się wydaje, że tylko oni borykają się z myślami samobójczymi. To sprawia, że czują się bardzo samotni i bezradni. Burzliwy okres dojrzewania jest źródłem dodatkowego stresu, a także pogłębia trudne, bolesne uczucia i nasila negatywne myślenie. Tymczasem, jak pokazują statystyki, myśli o samobójstwie są zjawiskiem powszechnym – każdego roku doświadczają ich miliony ludzi na całym świecie. Jeśli doświadczasz myśli samobójczych, to ta książka jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj, że nie tylko ty zmagasz się z takimi myślami. Autorami tego poradnika są dwaj specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego. Ich wiedza naukowa i ogromne doświadczenie w pracy z młodymi ludźmi gwarantują, że znajdziesz tu sprawdzone i skuteczne sposoby na przezwyciężenie myśli samobójczych. Poradnik bazuje na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, której skuteczność potwierdziły badania naukowe. Znajdziesz w nim także autentyczne historie nastolatków takich jak ty, którym udało się uwolnić od cierpienia, zbudować wartościowe życie i zaangażować w ważne dla nich działania dające im poczucie sensu. Książka pomoże ci zmniejszyć ból emocjonalny, odzyskać nadzieję i zadbać o relacje z ludźmi. Dzięki opisanym w niej strategiom: opracujesz plan bezpieczeństwa na wypadek kryzysu; zidentyfikujesz wyzwalacze trudnych myśli i zapanujesz nad nimi; poradzisz sobie z intensywnymi uczuciami, negatywnymi myślami i ze stresem; umocnisz wspierające relacje i zakończysz te toksyczne; wzmocnisz przyjemne emocje; dokonasz zdrowych zmian w stylu życia i określisz swoje cele. Być może trudno ci to sobie wyobrazić, ale strategie zaprezentowane w tej książce pomogą ci przezwyciężyć myśli samobójcze, odnaleźć cel w życiu i przywrócić mu sens oraz z nadzieją spojrzeć w przyszłość. Autorzy dokładnie je objaśniają i zapoznają cię z nimi krok po kroku. Zdobędziesz przydatne umiejętności, zyskasz nową perspektywę oraz poznasz nowe sposoby postrzegania świata i poruszania się w nim. Przezwyciężenie myśli samobójczych naprawdę jest możliwe! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie! Patronują: Małe Charaktery, Emocje dziecka, Edukowisko, Wellbee. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcesz stać się odważniejszą wersją siebie? Czujesz, że czas pożegnać się z nieśmiałością i zacząć walczyć o swoje? Masz już dość chowania się w cieniu? Męczy się to, że w obliczu stresujących sytuacji zamieniasz się w kogoś, kim nie jesteś? Ekspertka w dziedzinie terapii CBT i ACT przygotowała dla Ciebie profesjonalny trening psychologiczny. Jej metody są skuteczne, bo oparte na dowodach naukowych. Treść doprawiła szczyptą humoru i wzbogaciła komiksami, które pomogą ci lepiej zrozumieć jej sekrety i skuteczniej wcielić je w życie. To nie jest typowy poradnik psychologiczny, a doskonale zaprojektowana innowacja terapeutyczna. Ostrzeżenie! Niektóre zadania będą dla Ciebie wyzwaniem, ale to dobrze. Nieśmiałość znika tylko wtedy, kiedy stawiasz jej czoła. A zmiany przychodzą wtedy, gdy zaczynasz działać. Pozycja wyczekiwana przez tysiące polskich psychologów, rekomendowana przez znakomite umysły amerykańskiej psychologii: "Idealna pozycja zarówno dla nastolatków, którzy chcą samodzielnie pracować z lękiem społecznym, jak i specjalistów. Od lat korzystam z tej książki w mojej codziennej pracy - ze świetnymi rezultatami! Anna Lewandowska - psycholog, właścicielka marki TherapyTools "Nawet małe kroki doprowadzą cię do pięknych miejsc, jeśli tylko masz ze sobą mapę. Ta książka będzie twoją mapą. Podążaj stopniowo za jej instrukcjami, a już niebawem zobaczysz zmiany. Twoja pewność siebie czeka na ciebie tuż za rogiem!". [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej