Diagnoza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia Główna
(6)
Autor
Andruszko Robert
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Drath Wojciech
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Piekacz Anna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Diagnoza
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
„Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy "wiem" jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie "nie wiem"?” Fragment Wprowadzenia Tom zawiera I. Niewiedzenie z różnych perspektyw: • Niewiedzenie. Próba analizy filozoficznej • O wiedzeniu i niewiedzeniu dobroczynnym i szkodliwym. Perspektywa grupowo-analityczna • Terapia poznawczo-behawioralna. Między wiedzą a niewiedzą • NIE WIEM w psychoterapii Gestalt • Niewiedzenie w psychoterapii egzystencjalnej • Wiedzieć, troszcząc się o pacjenta. O zagadnieniu niewiedzenia w perspektywie narracyjnej terapii więzi • Terapia rodzin. Od systemowego wiedzenia do ponowoczesnego niewiedzenia. II. Badanie niewiedzenia: • Badanie jakościowe zjawiska niewiedzenia • Wnioski z badań jakościowych. III. Analiza sesji terapeutycznej: • Wiedzenie i niewiedzenie terapeuty w czasie sesji terapeutycznej • Refleksje płynące z analizy procesu terapeutycznego. „Mam głębokie przekonanie, że ta oryginalna, znakomicie napisana, erudycyjna, udokumentowana empirycznie, dotykająca istoty procesu terapeutycznego monografia powinna być podstawową lekturą zarówno dla młodych, rozpoczynających swoją drogę zawodową psychoterapeutów, jak i dla doświadczonych praktyków, nauczycieli psychoterapii i superwizorów. [...] Dostarcza ona bowiem teoretycznego i empirycznego materiału, który zmusza do przemyślenia, czym w istocie jest koncept diagnozy psychoterapeutycznej [...], jakie jest miejsce teorii w procesie poznawania pacjenta/klienta oraz na czym ma polegać rozwój psychoterapeuty, jak uczyć umiejętności korzystania z niewiedzenia, jak uczyć pozostawania w dialogu, a nie w jego pozorności, jak uczyć sztuki dialogu". Z recenzji prof. dr hab. Barbary Józefik. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD. Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD. „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”/– Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego/. „Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym” /Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston/. „To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków” /Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn Sam Goldstein, PhD, jest adiunktem w Zakładzie Psychiatrii Uniwersytetu Utah w Salt Lake City oraz afiliowanym badaczem w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona w Fairfax w Wirginii. Pracuje także jako neuropsycholog kliniczny oraz certyfikowany psycholog szkolny. Redaktor naczelny „Journal of Attention Disorders”, autor licznych publikacji, w tym 26 książek i współtwórca, obok Jacka A. Naglieriego, Autism Spectrum Rating Scales. Jack A. Naglieri, PhD, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona oraz starszym badaczem w Devereux Foundation’s Institute for Clinical Training and Research w Villanova w Pensylwanii. Należy do Oddziału 16 (psychologia szkolna) Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest autorem ponad 250 publikacji – m.in. książek Essentials of CAS Assessment, Essentials of Wechsler Nonverbal Assessment oraz Helping Children Learn. Sally Ozonoff, PhD, jest profesorem i zastępcą kierownika badań w Zakładzie Psychiatrii i Nauk Behawioralnych oraz Instytucie M.I.N.D. przy Davis Medical Center na Uniwersytecie Kalifornijskim. Członek komitetów redakcyjnych „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Child Psychology and Psychiatry” oraz „Autism Research”. Autorka ponad 100 artykułów i rozdziałów oraz dwóch książek: A Parent’s Guide to Asperger Syndrome and High-Functioning Autism oraz Autism Spectrum Disorders: A Research Review for Practitioners. TOM ZAWIERA: 1. Zarys historyczny i epidemiologia ASD, 2. Skale diagnostyczne, 3. Typologia zaburzeń, 4. Wiek a zaburzenia, 5. Zachowania społeczne i komunikacja, 6. Funkcjonowanie intelektualne i neuropsychologia, 7. Współwystępujące zaburzenia, 8. Wykorzystanie wiedzy w praktyce terapeutycznej, 9. Diagnoza uczniów, 10. Najlepsze praktyki, 11. Trudne przypadki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kryminalistyczna : diagnoza i praktyka / Brunon Hołyst. - Wydanie 4. poprawione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2018. - 1839 stron ; 24 cm.
Spis treści : 1. Zagadnienia wstępne ; 2. Psychologia sprawców przestępstw ; 3.Psychologia ofiar przestępstw ; 4. Psychologiczna problematyka wykrywalności sprawców przestępstw ; 5. Psychologiczne problemy zapobiegania przestępstwom ; 6. Wybrane zjawiska społeczne o potencjalnym zagrożeniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin, 2020. - 162 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Spis treści : 1. Spektrum poalkoholowych wrodzonych zaburzeń rozwojowych (Fetal Alcohol Spectrum Disorders, FASD) w świetle rozważań teoretycznych i badań ; 2. Codzienność z FASD. Diagnoza, zalecenia terapeutyczne, prognoza ; 3. Dziecko z FASD w systemie pieczy zastępczej - system oddziałowywań wychowawczo-terapeutycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Rozumienie socjoterapii; 2. Rozumienie psychoterapii; 3. Rozumienie diagnozy ; 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne ; 6. Diagnoza młodzieży ; 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne; 8.Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Spis treści : 1. Teoretyczne i metodologiczne podstawy diagnozy w resocjalizacji, 2.Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej-szczegółowe założenia i rozwiązania metodologiczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej