Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Oddział dla Dzieci
(3)
Czytelnia Główna
(21)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 3
(1)
Autor
Barlow David H. (1942- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bac Aneta. Redakcja
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bentley Kate H
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Domurat Marcin
(1)
Dzierżak Ewa
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Gębka Artur
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hull Robert
(1)
Iwanowska-Szymańska Lidia (1971- )
(1)
Jaworowska-Duchlińska Nika
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazek Beata
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maroda Karen J
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Nogas Grzegorz
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Pilecki Maciej Wojciech
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Remberk Barbara
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Ulasińska Romualda
(1)
Wieczorek Beata
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolska Małgorzata
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(7573)
6-8 lat
(3570)
Młodzież
(3043)
9-13 lat
(2977)
0-5 lat
(2066)
Psycholodzy
(28)
14-17 lat
(979)
Szkoły wyższe
(194)
Rodzice
(162)
Szkoły podstawowe
(95)
Studenci
(67)
Dorośli
(51)
Nauczyciele
(45)
Menedżerowie
(39)
Szkoły średnie
(26)
Nauczyciele akademiccy
(25)
Psychoterapeuci
(23)
Logopedzi
(21)
Lekarze
(20)
18+
(19)
Grupa wiekowa Dzieci
(18)
Prawnicy
(17)
Przedsiębiorcy
(17)
Klasa 3.
(15)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(14)
Pedagodzy
(14)
Pracownicy naukowi
(13)
Klasa 2.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Urzędnicy
(11)
Klasa 1.
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Programiści
(9)
Terapeuci
(9)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Klasa 6.
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Politycy
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Dzieci autystyczne
(7)
Ekonomiści
(7)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(7)
Inżynierowie
(7)
Kobieta
(7)
Dziewczęta
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Bibliotekarze
(5)
Cudzoziemcy
(5)
Informatycy
(5)
Klasa 8.
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Psychiatrzy
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Doktoranci
(4)
Dziennikarze
(4)
Niedowidzący
(4)
Piloci wycieczek
(4)
Policjanci
(4)
Przedszkola
(4)
Socjolodzy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Adwokaci
(3)
Aplikanci
(3)
Arteterapeuci
(3)
Biblioterapeuci
(3)
Chorzy na depresję
(3)
Chłopcy
(3)
Coachowie
(3)
Deweloperzy
(3)
Farmaceuci
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Opiekunowie medyczni
(3)
Przewodnicy turystyczni
(3)
Szkoły policealne
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Budowlani
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Chorzy na celiakię
(2)
Chorzy na nowotwory
(2)
Cukrzycy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Działacze społeczni
(2)
Inspektorzy pracy
(2)
Klasa 7.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(4)
Młodzież
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Psychoterapia
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Leczenie
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Samoakceptacja
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Anoreksja
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bulimia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Ekonomika farmaceutyczna
(1)
Farmakoekonomika
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Homoseksualizm
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kontrola leków i narkotyków
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Leczenie farmakologiczne
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Leki
(1)
Leki refundowane
(1)
Logopedia
(1)
Logopedzi
(1)
Lęk
(1)
Metodologia
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narkotyki
(1)
Narząd ruchu
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Nastolatki
(1)
Neurobiologia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedofilia
(1)
Polityka lekowa
(1)
Polityka zdrowotna
(1)
Poradnictwo seksuologiczne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Salutogeneza
(1)
Seksuologia
(1)
Smutek
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sąsiedztwo (socjologia)
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(13)
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek ; współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - XI, [1], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej oraz studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe - utorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja) - autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych jak: zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej - w tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest troska o ucznia oraz współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Znajdziemy tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Anita Bryńska jest psychiatrą dzieci i młodzieży oraz psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym. Wiele lat pracy naukowej i klinicznej poświęciła zaburzeniu obsesyjno-kompulsyjnemu. Napisana przez nią książka wydaje się być unikalną w polskim piśmiennictwie psychiatrycznym i psychoterapeutycznym. Z jednej bowiem strony ma ona wszelkie walory nowoczesnej monografii, omawiającej etiologię, epidemiologię, obraz kliniczny i sposoby leczenia omawianego zaburzenia, zaś z drugiej jest książką o terapii, wręcz szczegółowym podręcznikiem terapeuty. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(NiP)
Spis treści : Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej, 1.Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej ; 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej-klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności ; Część II. Współczesne zagadnienia pedagogki specjalnej; 3. Paradygmatyczne zmiany we wspolczesnej pedagogice socjalnej ; 4. Specjalne potrzeby edukacyjne-między pedagogiką a pedagogiką specjalną ; 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej ;6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce opisano drogę produktów leczniczych stosowanych w profilaktyce oraz medycynie naprawczej od ich odkrycia, poprzez procesy rozwojowe, w tym badania kliniczne i rejestrację do refundacji, do ich zastosowania przez pacjenta. Omówiono branżę farmaceutyczną z perspektywy polskiej i międzynarodowej, z uwzględnieniem jej odmienności wyrażonej m.in. wysokim poziomem innowacyjności. Nie pominięto kwestii bezpieczeństwa terapii, w tym niepożądanych działań leków.Wymiar strategiczny objął analizę priorytetów w zakresie polityki lekowej, demografii i epidemiologii. Efektywne zarządzanie farmakoterapią zarówno na poziomie centralnym, jak i w skali mikroekonomicznej zależy od dostępnych zasobów: ludzkich, finansowych, rzeczowych, informacyjnych, intelektualnych oraz zastosowania specyficznych dla leków mechanizmów podejmowania decyzji obejmujących refundację, zastosowanie instrumentów dzielenia ryzyka czy monitorowania, takich jak rejestry lub dane typu real world evidence. Przywołanie przykładów zastosowania narzędzi zarządczych w priorytetowych obszarach terapeutycznych takich jak onkologia, kardiologia, diabetologia, psychiatria, neurologia i choroby rzadkie zapewniło głębszy wgląd w najważniejsze specjalności medyczne z punktu widzenia zastosowania leków. W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę wyzwań przyszłości, które mają i będą miały coraz większe znaczenie dla zarządzania systemem z uwzględnieniem zastosowań leków, szczepionek i terapii zaawansowanych.Należą do nich: medycyna personalizowana i diagnostyka molekularna, opieka koordynowana i koncepcja value-based healthcare, terapie genowe i komórkowe, pacjentocentryczność i zależna od zdrowia jakość życia. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenia paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego. Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." [fragment recenzji dra Kamila Kurackiego]. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z lękiem bywa trudne. Uczucie to może zakłócić wizytę u dentysty lub nie pozwolić na udział w szkolnym przedstawieniu. Czasami z jego powodu nie odzywamy się do nowo poznanych osób lub nie możemy się skupić podczas udzielania odpowiedzi w klasie. Wiele dzieci i rodziców zastanawia się, jak pozbyć się lęku, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Ale czy rzeczywiście warto to zrobić? Czy należy walczyć z lękiem? Na te i wiele innych pytań dotyczących życia z lękiem odpowiada książka „Znikodem i zagadka lęku”. Dowiesz się z niej, jak oswoić to uczucie. Kto wie, może nawet trochę polubisz swój lęk! Książka opiera się na bardzo przyjaznym dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznym terapii akceptacji i zaangażowania. Pomaga on rozwijać umiejętność akceptowania własnych uczuć i doświadczeń, jak również wspiera działania zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Pozwala to młodemu czytelnikowi odzyskać wiarę w siebie i zaakceptować napotykane trudności. Zapraszam do wspólnej przygody w towarzystwie Znikodema i jego rodziny. Książka pomoże dzieciom i rodzicom zbudować przyjazną relację z własnym lękiem, która jest niezwykle ważna dla satysfakcjonującego życia. Dzięki tej książce twoje dziecko: zrozumie, czym jest lęk i kiedy się pojawia, przekona się, że lęku nie trzeba się bać, odkryje swoje mocne strony w radzeniu sobie z lękiem, osiągnie spokój i stanie się bardziej radosne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PoczytajMY)
„Rycerz Jan, królewna Kasia i smok” to ilustrowana książka dla dorosłych do czytania z dziećmi. Książka opowiada o wakacjach Kasi u babci na wsi, jej ulubionych zabawach z przyjaciółmi i codzienności dziadków latem. W zwykle spokojnej, sielskiej wsi czai się jednak zło. To książka wyzwanie dla dorosłych, to klucz do furtki, za którą kryją się trudne tematy i długie dyskusje. Opowiedziana prostym językiem i przejmującymi ilustracjami, utrzymana w baśniowej konwencji książka porusza zagadnienie trudne i skłania do konfrontacji z tym, co niewygodne. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BR (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji. Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań. Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej. "Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy." /Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 15)
Zbiór artykułów autorstwa światowej sławy autorytetów w dziedzinie badań mózgowych mechanizmów zachowania, które ukazują Czytelnikom szeroki kontekst badań nad mózgową organizacją wybranych funkcji (m.in. inteligencji, pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych, osobowości i emocji). Ważna i inspirująca lektura dla: zainteresowanych szeroko rozumianymi badaniami nad mózgiem, psychologów klinicznych, specjalizujących się w pracy z osobami ze zmianami neuropsychologicznymi spowodowanymi chorobami mózgu, studentów różnych kierunków studiów magisterskich, doktoranckich, podyplomowych, którzy poruszają w swych rozprawach zagadnienia neuropsychologiczne. Obecnie neuropsychologia celowego działania i jego wykonawczych regulatorów oraz mózgowe podłoże procesów emocjonalno-osobowościowych wzbudzają ogromne zainteresowanie przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych z (neuro)psychologią na czele, która przez to ma szansę nabrać bardziej interdyscyplinarnego kolorytu i odegrać jeszcze większą rolę w ogólnej dyskusji o człowieku oraz złożonych uwarunkowaniach jego funkcjonowania. /Prof. Krzysztof Jodzio/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia ta jest pierwszą w Polsce próbą całościowego opisu problemu zaburzeń w odżywianiu się. Autorzy opracowania są pracownikami Ambulatorium Terapii Rodzin Kliniki Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i należą do najbardziej doświadczonych zespołów terapeutycznych w Polsce, zajmujących się leczeniem zaburzeń jedzenia. Zaburzenia jedzenia występują głównie u młodych dziewcząt i kobiet. Są zjawiskiem, w którym ogniskują się podstawowe pytania i dylematy dotyczące tożsamości współczesnej kobiety. Na treść pracy składa się przegląd aktualnych poglądów na temat etiologii, przebiegu oraz leczenia anoreksji i bulimii psychicznej, wzbogacony o doświadczenia kliniczne ośrodka. Z uwagi na zainteresowania autorów paradygmatem systemowym ważną część pracy stanowi próba powiązania ze sobą poszczególnych teorii odnoszących się do rozumienia i leczenia zaburzeń odżywiania się. Istotnym walorem pracy jest klarowna struktura oraz prosty i zrozumiały język. Książka ta powinna spotkać się z dużym zainteresowaniem zarówno lekarzy, psychologów, studentów medycyny i psychologii, jak i pacjentów oraz ich rodzin. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Spis treści: Klinika zaburzeń jedzenia ; 2. Rozumienie zaburzeń odżywiania się ; 3. Leczenie zaburzeń odżywiania się ; 4. Opisy procesów psychoterapii pacjentów z zaburzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 6ZD (1 egz.)
przeprowadzka
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : PWN, 2019. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Spis treści : 1. Dysleksja na tle zaburzeń neurorozwojowych ;2. Nabywanie czytania i pisania ; 3. Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej ; 4. Metodologia badań nad zjawiskiem dysleksji ; 5, Uwarunkowanie dysleksji ; 6. Obraz kliniczny dysleksji ; 7. Ryzyko dysleksji ; 8. Diagnoza dysleksji ; 9. Diagnoza ryzyka dysleksji; 10. Główne formy wsparcia osób z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pod redakcją profesora Zbigniewa Lew-Starowicza to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym, w której tak kompleksowo omówiono zagadnienia z zakresu psychoseksuologii. Autorzy – uznani eksperci w swojej dziedzinie – prezentują aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz ich zastosowanie w praktyce klinicznej, powołując się na wyniki najnowszych badań naukowych. W części pierwszej czytelnik znajdzie omówienie zastosowania klasyfikacji ICD-11 w diagnostyce problemów zdrowotnych związanych z seksualnością. Zapozna się także z zagadnieniami dotyczącymi diagnozowania, opiniowania i leczenia sprawców przestępstw seksualnych w świetle zasad etyki zawodu seksuologa. Część druga jest poświęcona metodom diagnostycznym wykorzystywanym w terapii problemów seksualnych. Zawiera informacje na temat: wywiadu seksuologicznego, narzędzi służących do oceny cyklu reakcji seksualnych, skal i kwestionariuszy przydatnych w pracy terapeutycznej, metod oceny czynników ryzyka i skuteczności leczenia w seksuologii sądowej oraz zalet i kontrowersji związanych ze stosowaniem testów projekcyjnych. W ostatniej części książki omówione zostały różne aspekty diagnozy i terapii psychoseksuologicznej. Czytelnik znajdzie tu przegląd substancji psychoaktywnych wraz z konsekwencjami ich zażycia dla funkcjonowania psychoseksualnego, a także opis metod leczenia zaburzeń seksualnych, w tym wskazań i przeciwskazań do terapii, postępowania w przypadku konkretnych problemów oraz najczęściej spotykanych błędów w diagnostyce i leczeniu. Osobne rozdziały poświęcono psychopatii, zaburzeniu kompulsywnych zachowań seksualnych, pedofilii, duchownym w roli sprawców, przemocy seksualnej w postaci gwałtu oraz pracy klinicznej z osobami LGB. Książka stanowi nieocenione źródło wiedzy dla psychologów rozpoczynających studia specjalizacyjne w zakresie psychoseksuologii i będących w trakcie specjalizacji. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mały człowiek, wielkie potrzeby. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka. Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych nie jest po prostu jedną z wielu dobrze brzmiących rad dla rodziców ani sugestią, że należałoby zmienić swoje postępowanie. To absolutna konieczność, jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki Karen i John Louisowie. Napisali swój poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty odniosły ogromny sukces. Przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice i oczekiwania oraz wartości duchowe. To książka dla Ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepiania dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko. Poradnik oparty na terapii schematów. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przystępnie napisana książka Karen J. Marody wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie technik terapii psychodynamicznej. Autorka nie tylko skupia się na zagadnieniach praktycznych, ale także przedstawia opisy przypadków klinicznych będących przykładami zalecanej przez nią szczerości emocjonalnej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej