Psychologia dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(13)
Oddział dla Dzieci
(4)
Czytelnia Główna
(5)
Filia nr 2
(3)
Filia nr 3
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(2)
Faber Joanna
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Hueber Dawn
(2)
Kmiecik Anna
(2)
Matthews Bonnie (1963- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Rogozińska Anna
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boyce W. Thomas
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bykowa Anna
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Cohen Lawrence J. (1935- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Dymek Ewelina
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Faber Adele
(1)
Falkiewicz Matylda
(1)
Fedan Natalia
(1)
Frania Patrycja (psychoterapeuta)
(1)
Frońska Agata
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jankowska Anna (pedagog)
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
King Julie
(1)
Kowalska-Bębas Katarzyna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
Nelsen Jane
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Sowińska Agnieszka
(1)
Sołtys-Para Urszula
(1)
Srebro Anna
(1)
Sunderland Margot
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Wimberly Emily
(1)
Więznowska Mariola
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Śpiewak Zofia Doświadczenia rodziców polskich
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Żuczkowska Zofia Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
nieznany (0 0)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Dorośli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Psychologia dziecka
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(16)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Protokoły
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Matematyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka poświęcona podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione; fobia społeczna; separacyjne zaburzenie lękowe; fobie swoiste; zaburzenie paniczne; agorafobia; zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych); z objawami somatycznymi; tikowych; obsesyjno-kompulsyjnych. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do jednych z najważniejszych zadań rodzica należy nauczenie dziecka samodzielności. Dzisiejsi rodzice z troską patrzą na swoje pociechy i chcą, by poradziły sobie w życiu. Z drugiej jednak strony często wyręczają je praktycznie na każdym kroku. Podejmują za nie niemal wszystkie decyzje i rozwiązują ich nawet najbardziej błahe problemy. Czy jednak same dzieci tego potrzebują? Czy rodzice muszą uczestniczyć we wszystkich sprawach swoich pociech? Anna Bykowa, psycholog dziecięcy, doradza, jak sprawić, by nasze dzieci były niezależne, samodzielne i dobrze przygotowane do dorosłego życia. Autorka przypomina, że kiedy uczysz swoje dziecko niezależności, ułatwiasz życie zarówno sobie, jak i dziecku. Jeśli dajesz dziecku możliwość robienia wielu rzeczy samodzielnie, to nie czuje się ono bezradne i niepewne siebie. Poradnik podpowiada również, jak pozbyć się nieustannego lęku o przyszłość i pragnienia kontrolowania wszystkiego w życiu dziecka. Z tej książki dowiesz się m.in.: jak nauczyć dziecko zasypiania w łóżeczku, odkładania zabawek i ubierania się, kiedy warto pomóc dziecku, a kiedy lepiej się powstrzymać, jak wyłączyć tryb „perfekcyjna mama” i włączyć opcję „leniwa mama”, dlaczego nadopiekuńczość może być niebezpieczna i jak jej uniknąć, co zrobić, jeśli dziecko powie: „Nie mogę”, jak sprawić, by dziecko uwierzyło w siebie, czym jest edukacja coachingowa. Ten poradnik to nie jest wezwanie do nieograniczonej wolności! Nie chodzi też o to, by spędzać czas rozmawiając przez telefon, gdy dziecko jest puszczone samopas. Ta książka jest o rozsądnych i odpowiedzialnych rodzicach, którzy chcą, aby ich dzieci były niezależne i aktywne oraz wykorzystywały swoje talenty i uzdolnienia. I nie oznacza to całkowitego poświęcenia siebie lub swojego życia! / Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potwory pod łóżkiem, pierwszy dzień w nowej szkole, udział w zawodach sportowych – wszystko to może wywoływać u dziecka lęki, obawy, niepokoje. Bezradni rodzice nie wiedzą, jak pomóc przestraszonemu dziecku zacząć odczuwać nieskrępowaną radość dzieciństwa. Gdzieś w głębi swojej istoty każdy lęk obraca się wokół rzeczy ważnych, na przykład opuszczenia albo bezpieczeństwa. Wydaje się banalny tylko dlatego, że dziecko nie potrafi ująć swoich najgłębszych uczuć słowami. Bywa też, że lęki przechodzą jak pałeczka w sztafecie – z ojca na syna, z matki na córkę. Lawrence J. Cohen przedstawia specjalny zestaw mądrych i skutecznych strategii na oswajanie lęków, które łączą radosną zabawę z głębokim zrozumieniem dla emocji dziecka, miłością, empatią i akceptacją. Czytając „Nie strach się bać”: nauczysz się zadawać pytanie drugiego kurczaka sprawdzisz, jak działa system bezpieczeństwa twojego dziecka pozbędziesz się myślenia „A co, jeśli...”. Autor kładzie nacisk na ogromną wagę bliskiej relacji z dziećmi, która pozwala łagodnie pomóc lękliwemu dziecku przeciwstawić się strachom i zacząć cieszyć się życiem pełnym radości z odkrywania nieznanych obszarów. Pokazuje, jak dzięki mądremu rodzicielstwu zapewnić dziecku mocne poczucie bezpieczeństwa, aby nabrało odwagi do zmierzenia się ze swoim lękiem./Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Playful parenting : rodzicielstwo przez zabawę / dr Lawrence J. Cohen ; [tłumaczenie Anna Rogozińska]. - Wydanie III. - Warszawa : Mamania, copyright 2020. - 380, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Dziecko marudzi przy ubieraniu, nie chce iść do przedszkola, obraziło się na cały świat? Zamień to w zabawę! "Rodzicielstwo przez zabawę" to nie tylko tytuł książki, ale przede wszystkim zupełnie nowa koncepcja budowania relacji w rodzinie. To odkrywcze spojrzenie na rolę zabawy w życiu dziecka – nie tylko jako sposobu spędzania czasu, ale przede wszystkim jako środka do wzmocnienia pewności siebie, poznawania świata, komunikowania się, radzenia sobie z codziennymi stresami. Uznany amerykański psychoterapeuta Lawrence J. Cohen pokazuje, jak poprzez zabawę możemy włączyć się w świat dzieci, pomóc im w wyrażaniu emocji, nauczyć współpracy bez walki o władzę – i oczywiście świetnie się przy tym bawić! Po "Rodzicielstwo przez zabawę" powinni sięgnąć zarówno ci rodzice, którzy kochają dziecięce zabawy, jak i ci, którzy mają ochotę zatkać uszy, kolejny raz słysząc "pobaw się ze mną" – wszyscy, którzy potrzebują skutecznego narzędzia do radzenia sobie z codziennymi trudami wychowawczymi. To także znakomita pozycja dla nauczycieli i opiekunów – wspaniale pokazuje, jak zabawa może pomóc kształtować relacje w grupie. Z książki dowiesz się, w jaki sposób dzięki zabawie można: nauczyć dziecko rozumienia i wyrażania emocji, przełamać jego nieśmiałość, rozwiązać problemy z zachowaniem, wzmocnić dziecięcą pewność siebie, pomóc rodzeństwu żyć w zgodzie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik. To bezcenny poradnik dla każdego rodzica, który zawiera praktyczne ćwiczenia i jasno rozpisane wskazówki, co możesz zrobić, by dziecko chciało Cię słuchać i do Ciebie mówić. [powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
W znanej i niezwykle cenionej przez rodziców serii książek, ukazuje się kolejny tom poświęcony komunikacji z dziećmi. W teorii wszystko jest jasne, tylko praktyka często rozmija się z teorią. Autorki poradnika – po kilkudziesięciu latach współpracy z rodzicami, nauczycielami, pedagogami – przedstawiają w książce niezbędne narzędzia, jak poradzić sobie z nieuniknionymi konfliktami pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Część pierwsza książki to jak zwykle praktyczne (również rysunkowe) wskazówki, jak zachowywać się w sytuacjach konfliktowych dorosłych z dziećmi, i to począwszy od przedszkolaków, a na nastolatkach skończywszy. Każdy rozdział kończy się praktycznymi ćwiczeniami. W części drugiej autorki poruszają trudne tematy dotyczące komunikacji międzypokoleniowej, o których poruszenie prosili czytelnicy. Prezentują historie z życia wzięte i na ich podstawie próbują znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące najtrudniejszych wyzwań, jakie postawiły przed dorosłymi dzieci. Książka bardzo pomocna dla każdego dorosłego, który ma kontakt z dziećmi. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój dziecka we wszystkich obszarach? Jak dostrzec, co jest najważniejsze w relacji, na czym oprzeć proces wychowania i gdzie szukać wsparcia? „Rozmowy o wychowaniu w szacunku” to unikalna książka, w której założycielki Fundacji Wychowanie w szacunku rozmawiają z czołowymi polskimi przedstawicielkami i przedstawicielami tych nurtów psychologii i pedagogiki, które skupiają się na budowaniu relacji, nauce komunikowania się i uważności oraz na szacunku wobec różnorodności. Wśród osób, które autorki zaprosiły do stworzenia tej książki są między innymi Agnieszka Stein, Natalia Fedan, Małgorzata Musiał oraz Natalia Minge. Tematy, o których rozmawiają, dotyczą samoregulacji emocji, seksualności dzieci, roli ojca w rodzinie, granic, poczucia własnej wartości oraz innych obszarów, które wymagają wsparcia i uwagi rodzica. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
"Dziki ojciec" to nie jest książka dla ojców. Nie tylko. To książka dla rodziców, małżeństw i narzeczonych, którzy chcą rozwijać swój pomysł na rodzinę, na wychowanie. Rytuały inicjacyjne zawsze pełniły ważną rolę w życiu ludzi i społeczeństw.[Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
"Czy wiesz, że zmartwienia są jak pomidory? Nie oznacza to, że możesz je zjeść. Zmartwienia są jak pomidory, bo gdy zwracasz na nie uwagę i pielęgnujesz w sobie, sprawiasz, że zaczynają rosnąć jak pomidory". "Co robić, gdy się martwisz" to bestsellerowy poradnik psychologiczny dla dzieci w wieku 6-12 lat, który w nowatorski sposób edukuje, motywuje i uczy, jak stosować poznawczo-behawioralne techniki radzenia sobie z lękiem. Pobudzające wyobraźnie metafory wyjaśnią dziecku mechanizm powstawania i zaostrzania się lęku, a prosty i pełen ciepła język sprawi, że nauka radzenie sobie z lękiem stanie się przyjemna. Książka wzbogacona jest ilustracjami Bonnie Mathew i licznymi ćwiczeniami, które umożliwią dziecku zwerbalizowanie swoich obaw, a zarazem pobudzą je do ekspresji twórczej. To kompletne narzędzie do pracy z dzieckiem, z którego skorzystało już wiele dzieci, rodziców i wychowawców. Poradnik został przetłumaczony na 21 języków i zdobył Złotą Nagrodę w konkursie National Parenting Publications Awards. Dr Dawn Huebner jest psychologiem klinicznym, psychoterapeutą, mamą i autorką najcześciej tłumaczonych poradników dla dzieci, których sprzedaż sięgnęła miliona egzemplarzy. Wielokrotnie nagradzana zarówno przez rodziców (Mom’s Choice Award, iParanting Media Award, National Parenting Publications Award) jak i dzieci (Young Voice Award). Poradniki Huebner rekomenduje Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BT (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
,,Weź głęboki oddech i znajdź długopis. Za chwilę nauczysz się czegoś naprawdę interesującego. Lekcja ta może nawet zmienić twoje życie!” Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci ,,Co robić, gdy się złościsz” nauczy dziecko: samokontroli, technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Mom’s Choice Award i rekomendowany jest przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Książka zawiera aktywizujące ćwiczenia oraz wstęp dla rodziców i opiekunów. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka to nie tylko poradnik poświęcony wychowaniu dzieci od pierwszych kroczków po krok w dorosłość. To spora dawka wiedzy o sztuce życia w zwariowanym XXI wieku, który postawił przed rodzicami wyzwania, o jakich nie śniło się ich rodzicom: uzależnienie od komputera, zły dotyk, budowanie autorytetu, bratobójcze walki, rozwód, nowy partner i wiele innych. A wszystko napisane w prosty, pełen ciepła i dowcipu sposób przez polskiego pedagoga praktyka, okraszone zabawnymi ilustracjami. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych), więzi, zachowania, lękowych, obsesyjno-kompulsyjnych, odżywiania i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: - stawianie diagnozy, - tworzenie planu leczenia, - zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, - wybór programu terapeutycznego, - opracowanie konceptualizacji przypadku, - budowane relacji, - wzbudzanie motywacji, - omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki – wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej, propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam szczyt. /Paulina Jarecka psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, autorka bloga Dzieciecapsychologia.pl/. Pierwsza na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi nieocenione źródło wiedzy dla początkujących psychoterapeutów. /Alicja Rawinis-Tomaszewska psycholog/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. W "Psychogeometrii" Maria Montessori wyjaśnia, w jaki sposób umysł dziecka na kolejnych etapach rozwoju i nauki przyswaja wiedzę z zakresu geometrii – od poznawania figur, przez ujmowanie relacji między nimi, do wykonywania coraz bardziej złożonych operacji. Ta książka nie zawiera szkolnego kursu geometrii, ale zestaw ćwiczeń, „gimnastykę dla umysłu”, która przez umożliwienie dziecku odkrywania stwarza podstawy do zdobywania wiedzy. Odkrycie relacji to zdecydowanie najpewniejszy sposób, aby pobudzić ciekawość. Twierdzenie samo w sobie nie zainteresuje dziecka, które usłyszy je starannie wygłoszone, jednak go nie zrozumie i nie będzie w stanie docenić jego celów, co zmusi je do męczącego wysiłku poznania przedstawianego rozwiązania. Jeśli jednak samodzielnie odkryje relację, sformułuje twierdzenie i przyswoi słowa, aby je właściwie opisać, wtedy rozpali się ogień jego wyobraźni. Wystarczy jedno z takich odkryć, aby otworzyć dla umysłu wspaniałą, nieoczekiwaną ścieżkę. W taki sposób pobudza się zainteresowanie – a tam, gdzie mamy zainteresowanie, mamy też pewność niezliczonych sukcesów. Z tekstu [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. "Umysł dziecka. Chłonny umysł" to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozytywna dyscyplina Wielu rodziców twierdzi, że wychowanie dziecka było dla nich najtrudniejszym zadaniem w życiu. Ty też niebawem będziesz wychowywać młodego człowieka? A może dobrze znasz trudności, jakie to za sobą niesie? Jeśli tak, to polecamy Ci książkę „Pozytywna dyscyplina”, autorstwa Jane Nelsen. Dowiedz się, na czym polega ta metoda wychowawcza. Jak wychowywać dzieci? Z pewnością i Tobie dyscyplina kojarzy się z rygorem, nakazami i zakazami. Tymczasem nieco inny charakter ma „Pozytywna dyscyplina”, która jest klasyczną metodą wychowawczą, opracowaną prawie 100 lat temu. Mimo upływu czasu nie traci ona na aktualności. Fundamentem wychowania, o jakim pisze Jane Nelsen, jest wzajemny szacunek i otoczenie dzieci miłością. W takich warunkach mają one poczucie bezpieczeństwa i mogą bez przeszkód się rozwijać. Idea pozytywnej dyscypliny wywodzi się z nurtu psychologii indywidualnej stworzonej przez Alfreda Adlera. Pomoc przy wychowywaniu dzieci Oczekujesz konkretnych rad i wskazówek, jak wychowywać swoje dzieci? Jane Nelsen przygotowała dla rodziców poradnik, w którym zwraca uwagę na to, jak to robić bez niepotrzebnych nerwów i konfliktów. Radzi, jak zmierzyć się z pojawiającymi się trudnościami i przezwyciężyć niemoc, która często ogarnia wielu z nas w kontaktach z pociechami, zwłaszcza nastoletnimi./Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełomowa metoda samoregulacji (Self-Reg) została opracowana przez kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich doświadczeń. Jak Self-Reg może przydać się w codziennym życiu? pomaga wyrwać się z zaklętego koła stresu, wspiera budowanie dobrych relacji, umożliwia dzieciom realizację ich potencjału rozwojowego. Teraz również nauczyciele mogą pomóc dzieciom wzmocnić zdolności do samoregulacji, aby czas spędzany w szkole był optymalny dla ich rozwoju! Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji - czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności. W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające. Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju. Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej