Sorting
Source
Katalog zbiorów
(23)
Form of Work
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(15)
available
(4)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(16)
Author
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Domagała Aneta
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Abbass Allan (1962- )
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Johnson Mark H. (1960 -)
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kotowska Adranna
(1)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Melillo Robert
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Niedźwiecka Alicja (psycholog)
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Stegemann Thomas
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tomalski Przemysław (psycholog)
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Wilde Kate
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Year
2020 - 2025
(11)
2010 - 2019
(12)
Time Period of Creation
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(23)
Language
Polish
(23)
Audience Group
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z Zespołem Aspergera
(1)
Studenci
(1)
Demographic Group
Literatura angielska
(2)
Subject
Autyzm
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dziecko autystyczne
(3)
Logopedia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język dziecka
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Afazja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko dwujęzyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziewczęta
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Foniatria
(1)
Geriatria
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jąkanie
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody psychoterapii
(1)
Mutyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neonatologia
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otępienie
(1)
Otępienie starcze
(1)
Padaczka
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Reranie
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Seplenienie
(1)
Starzenie się
(1)
Stres zawodowy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia mowy
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Udar mózgu
(1)
Walka ze stresem
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie afiliacyjne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zgryz
(1)
Zmysły
(1)
Życie codzienne
(1)
Genre/Form
Monografia
(7)
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Synteza
(1)
Domain
Psychologia
(13)
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(5)
Biologia
(1)
23 results Filter
Book
In basket
Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem osoby, którą naprawdę jest? By terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. [od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 615 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik dla osób pracujących z dziećmi. Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. [od wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. BR (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości. [od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 611/612 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI wieku)
"Dwutomowa monografia pt. "Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna" jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym." /Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Logopedia XXI wieku)
"Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to znakomita monografia napisana przez wielu autorów. Co ważne, współtwórcami tej dwutomowej publikacji są badacze specjalizujący się w różnych dziedzinach nauki. Pozycja zawiera nowoczesną wiedzę logopedyczną, opracowaną dzięki badaniom prowadzonym w najważniejszych placówkach badawczych Polski. Wspaniały podręcznik zawiera zagadnienia logopedyczne związane z rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W tej publikacji znajdziesz informacje o profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej. Druga część podręcznika dotyczy zwłaszcza diagnozowania oraz terapii zaburzeń mowy. W poprzedniej części czytelnik poznawał podstawowe zagadnienia logopedyczne, a także odkrywał przebieg rozwoju umiejętności językowych. Tym razem może zapoznać się z metodami terapeutycznymi i ćwiczeniami dla dzieci, które mają problemy z mówieniem. "Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to świetna propozycja przeznaczona jednocześnie dla studentów logopedii i logopedów. Autorzy zebrali najważniejsze zagadnienia logopedyczne w jednym miejscu, a wydanie zostało opracowane w taki sposób, by ułatwić szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Przejrzysta oprawa graficzna, znakomita redakcja tekstu, a także praktyczne pogrupowanie treści znakomicie odpowiadają na potrzeby współczesnego czytelnika. To świetna okazja, by poznać badania wybitnych naukowców, omawiających najczęstsze zaburzenia mowy oraz prezentujących sprawdzone metody przebiegu zajęć terapeutycznych. Pozycja została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Publikacja powstała pod red. naukową dwóch wspaniałych badaczek. Dr Aneta Domagała jest wykładowcą Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej. Prowadzi projekty naukowe dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Za swój wkład w rozwój polskiej nauki otrzymała prestiżowe nagrody. Prof. Urszula Mirecka również wykłada na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej. To jedna z najbardziej uznanych badaczek metod terapii logopedycznych, a także autorka lub współautorka najważniejszych publikacji logopedycznych w Polsce. Współpracując z wybitnymi pracownikami naukowymi różnych ośrodków naukowych, badaczki opracowały tę szczegółową publikację. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
"Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. […] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. […] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej." /Z recenzji prof. UG, dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray/. "Opis kompetencji językowej i sprawności językowych pacjentów ze schorzeniami neurologicznymi wymaga uwzględnienia, że uszkodzenie mózgu zwykle doprowadza nie tylko do zaburzeń mowy, ale także deficytów poznawczych, ograniczeń motorycznych, zaburzeń emocjonalnych, przez co zachowania językowe chorych neurologicznie z trudem poddają się rygorowi badań lingwistycznych. […] Wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę przełamują utrwalony w powszechnej świadomości terapeutyczny nihilizm w odniesieniu do pacjentów z uszkodzeniem mózgu i afazją. Dowodzą, że ocena dynamiki zaburzeń mowy jest istotnym czynnikiem rokowniczym, determinującym jakość życia nie tylko osoby z uszkodzeniem mózgu, ale również jej najbliższego otoczenia, a terapia afazji stanowi ważny element wielospecjalistycznego systemu rehabilitacji neurologicznej. Te – dobrze udokumentowane – tezy służą zarówno celom naukowym, jak też praktycznym." Z recenzji prof. UMCS, dr hab. Jolanty Panasiuk. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 616/618 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI)
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy. Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) - powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych. W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii. Carol Stock Kranowitz jest absolwentką Uniwersytetu Columbia (Bertrand College) oraz The George Washington University (studia magisterskie w zakresie edukacji i rozwoju człowieka). Pełni funkcję doradcy i członka zarządu STAR Institute for Sensory Processing w Kolorado. Mieszka w Maryland, w wolnym czasie gra na wiolonczeli i rozpieszcza pięcioro fantastycznych wnucząt. [od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 611/612 (1 egz.)
Book
In basket
Spis treści : 1. Stres jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego ; 2. Stres zawodowy i jego determinanty; 3. Osobowość i style radzenia sobie ze stresem jako modyfikatory procesu stresowego ; 4. Konsekwencje stresu w miejscu pracy ; 5. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja stresu chronicznego w miejscu pracy ; 6. Korelaty i determinanty wypalenia zawodowego ; 7. Strategie zapobiegające wypaleniu zawodowemu ; 8. Rola wsparcia w miejscu pracy a wypalenie zawodowe;
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja ma charakter specjalistycznego, praktycznego przewodnika po wybranych zagadnieniach z kluczowych dyscyplin naukowych pokrewnych logopedii, takich jak medycyna okołoporodowa, neonatologia, foniatria, ortodoncja, neuropediatria oraz psychologia rozwojowa i kliniczna. Ułatwia zrozumienie istoty opóźnień i zaburzeń w różnych obszarach funkcjonowania dziecka w odniesieniu do rozwoju mowy i języka. Część praktyczna książki zawiera obserwacje, wnioski i sugestie wynikające z wieloletniego doświadczenia zawodowego autorki w pracy z dziećmi o szerokim spektrum zaburzeń komunikacji. Książka przeznaczona jest dla początkujących logopedów i neurologopedów, a także tych specjalistów, którzy chcą usystematyzować i wzbogacić swoją wiedzę oraz doskonalić warsztat pracy. Czytelnik znajdzie w niej konkretne narzędzia rozszerzające diagnozę logopedyczną. Dodatkowo liczne tabele, kalendarze wybranych funkcji rozwojowych oraz ilustracje pomogą w przyswajaniu i zapamiętywaniu treści. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Nasze dziecko mówi : rozważania o rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 317, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Recenzowana książka stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju mowy dziecka. Autor przedstawia tytułowe zagadnienie na szerokim tle językoznawczym i psychologicznym. Wykorzystuje w swej pracy bogatą literaturę przedmiotu, a także własne doświadczenia w obserwacji języka małych dzieci. Pierwszy z rozdziałów pracy jest poświęcony zagadnieniom ogólnojęzykoznawczym, takim jak istota języka, różnica między językiem a mową, komunikacja językowa, akty mowy, intencjonalność w komunikacji językowej czy funkcje języka. […] Szeroki problemowo jest następny rozdział, w którym omówiono istotę mówienia w ujęciu fonetyczno-fonologicznym, użycie w komunikacji znaków językowych, swoistość dziecięcych aktów mowy, rozwój zdolności dialogowych i konwersacyjnych w mowie dzieci czy rolę języka otoczenia dziecka w rozwoju mowy dziecka. Najbardziej rozbudowany i bogaty w szczegóły jest rozdział pt. Akwizycja języka, w którym mamy omówione stadia rozwoju mowy dziecka, rozwój systemu składniowego i fleksyjnego, a także słowotwórstwo dziecięce. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest mowa dziecka w kontekście społecznym i kulturowym. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 615 (1 egz.)
Book
In basket
Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada: jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety, jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku, co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć, jak – bez kłótni – wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy. Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 616/618 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2025)
Book
In basket
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa - zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa - pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2025)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 616/618 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2025)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 616/618 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2025)
Book
In basket
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako „eksperymenty natury”, które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 611/612 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 615 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 373/374 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 616/618 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again