Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(2)
Placówka
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(7)
Filia nr 3
(1)
Autor
Bac Aneta. Redakcja
(1)
Bala Joanna
(1)
Cabała Monika
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Iwanowska-Szymańska Lidia (1971- )
(1)
Jaworowska-Duchlińska Nika
(1)
Kaleta Tadeusz
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Pilch Alicja
(1)
Potocka Agnieszka
(1)
Skałbania Barbra
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog)
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(7967)
6-8 lat
(3570)
Młodzież
(3082)
9-13 lat
(2977)
0-5 lat
(2066)
Terapeuci zajęciowi
(8)
14-17 lat
(979)
Szkoły wyższe
(194)
Rodzice
(162)
Szkoły podstawowe
(95)
Studenci
(67)
Dorośli
(51)
Nauczyciele
(45)
Menedżerowie
(39)
Psycholodzy
(28)
Szkoły średnie
(26)
Nauczyciele akademiccy
(25)
Psychoterapeuci
(23)
Logopedzi
(21)
Lekarze
(20)
18+
(19)
Grupa wiekowa Dzieci
(18)
Prawnicy
(17)
Przedsiębiorcy
(17)
Klasa 3.
(15)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(14)
Pedagodzy
(14)
Pracownicy naukowi
(13)
Klasa 2.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Urzędnicy
(11)
Klasa 1.
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Programiści
(9)
Terapeuci
(9)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5.
(8)
Klasa 6.
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Politycy
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Dzieci autystyczne
(7)
Ekonomiści
(7)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(7)
Inżynierowie
(7)
Kobieta
(7)
Dziewczęta
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Bibliotekarze
(5)
Cudzoziemcy
(5)
Informatycy
(5)
Klasa 8.
(5)
Nastolatki
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Psychiatrzy
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
Doktoranci
(4)
Dziennikarze
(4)
Niedowidzący
(4)
Piloci wycieczek
(4)
Policjanci
(4)
Przedszkola
(4)
Socjolodzy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Adwokaci
(3)
Aplikanci
(3)
Arteterapeuci
(3)
Biblioterapeuci
(3)
Chorzy na depresję
(3)
Chłopcy
(3)
Coachowie
(3)
Deweloperzy
(3)
Farmaceuci
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Opiekunowie medyczni
(3)
Przewodnicy turystyczni
(3)
Szkoły policealne
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Budowlani
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Chorzy na celiakię
(2)
Chorzy na nowotwory
(2)
Cukrzycy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Działacze społeczni
(2)
Inspektorzy pracy
(2)
Klasa 7.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Terapia zajęciowa
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animaloterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Etologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Leczenie
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Narząd ruchu
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedofilia
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Sąsiedztwo (socjologia)
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Trening pamięci
(1)
Wakacje
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość. Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym. "Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze." /Autorki/. Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego". Autorki: Cabała Monika, Szyszka Katarzyna, Bala Joanna, Giese-Szczap Klaudia, Kiepiela-Koperek Aneta, Miękina-Pindur Jadwiga, Młynarska Iwona, Pilch Alicja, Szczęśniak Sylwia. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PoczytajMY)
„Rycerz Jan, królewna Kasia i smok” to ilustrowana książka dla dorosłych do czytania z dziećmi. Książka opowiada o wakacjach Kasi u babci na wsi, jej ulubionych zabawach z przyjaciółmi i codzienności dziadków latem. W zwykle spokojnej, sielskiej wsi czai się jednak zło. To książka wyzwanie dla dorosłych, to klucz do furtki, za którą kryją się trudne tematy i długie dyskusje. Opowiedziana prostym językiem i przejmującymi ilustracjami, utrzymana w baśniowej konwencji książka porusza zagadnienie trudne i skłania do konfrontacji z tym, co niewygodne. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BR (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp : Historia zooterapii i problematyczna nomenkltura ; 1. Korzyści płynące z posiadsania zwierząt ; 2. Uczenie się jako proces przystosowawczy i terapeutyczny ; 3. Podstawowe zasady pracy zooterapeuty z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie ; 4. Usprawnienia ruchowe poprzez zooterapię ; 5. Dogoterapia - najpopularniejsza forma animaloterapii ; 6. Koń w terapii ; 7. Felinoterapia - czyli terapia z udziałem kota ; 8. Mroczna strona delfinoterapii ; 9. Niekonwencjonalna zooterapia, czyli wykorzystanie mało popularnych zwierząt ; 10.Dobrostan zwierząty wykorzystywanych w zooterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Zagadnienia w terapii w literaturze - ujęcie interdyscyplinarne; 2. Trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia ; 3. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne-definiowanie i organizacja ; 4. Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej ; 5. Nowatorskie metody nauki czytania i pisania ; 6. Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniów ; 7. Wybrane metody wspomagające terapię pedagigiczną ; 8. Arteterapia - wybrane metody pracy z dzieckiem ; 9. Praktyczne aspekty terapii pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. - Wydanie III poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2019. - 87 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. /Opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej