Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(12)
Oddział dla Dzieci
(3)
Czytelnia Główna
(13)
Filia nr 2
(2)
Autor
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Camarda Sylwia
(3)
Ablon J. Stuart
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Boyce W. Thomas
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Czekański Marek
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dymek Ewelina
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Frania Patrycja (psychoterapeuta)
(1)
Frońska Agata
(1)
Greene Ross W
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hogg Tracy (1960-2004)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Johnson Mark H. (1960 -)
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kowalska-Bębas Katarzyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Lipiński Andrzej (1966- )
(1)
Lutomski Grzegorz
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Niedźwiecka Alicja (psycholog)
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Stasińska Marta
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Tomalski Przemysław (psycholog)
(1)
Wilde Kate
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informatyczne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon 2022. - 223 strony : ilustracje ; 20 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; [tłumaczenie: Katarzyna Skawran]. - Wydanie trzecie. - Warszawa : Wydawnictwo RM, copyright 2018. - 191, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Wykonując je razem z dzieckiem, rozbudzisz jego wyobraźnię, rozwiniesz jego zdolności sensoryczne i motoryczne. Wspólnie nauczycie się tworzyć bożonarodzeniowe dekoracje, latarnie na Halloween, hodować i rozróżniać po zapachu tymianek od bazylii. Będziecie mogli razem poćwiczyć jogę i przygotować jedzenie na letni piknik. Znajdziecie tu również zabawy przygotowujące dziecko do nauki pisania i czytania. Zadania odwołują się do codziennych doświadczeń malca. Niektóre z nich można wykonywać na dworze, inne – w domu. Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu Wasze dzieci zyskają w Was mądrych, kompetentnych i wrażliwych przewodników po otaczającym świecie. Brigitte Ekert od niemal dwudziestu lat jest wychowawczynią Montessori z dyplomem Institut Supérieur Maria Montessori w Paryżu. Ukończyła także Institut Petite Enfance Boris Cyrulnik. Na co dzień z radością pracuje z dziećmi. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój dziecka we wszystkich obszarach? Jak dostrzec, co jest najważniejsze w relacji, na czym oprzeć proces wychowania i gdzie szukać wsparcia? „Rozmowy o wychowaniu w szacunku” to unikalna książka, w której założycielki Fundacji Wychowanie w szacunku rozmawiają z czołowymi polskimi przedstawicielkami i przedstawicielami tych nurtów psychologii i pedagogiki, które skupiają się na budowaniu relacji, nauce komunikowania się i uważności oraz na szacunku wobec różnorodności. Wśród osób, które autorki zaprosiły do stworzenia tej książki są między innymi Agnieszka Stein, Natalia Fedan, Małgorzata Musiał oraz Natalia Minge. Tematy, o których rozmawiają, dotyczą samoregulacji emocji, seksualności dzieci, roli ojca w rodzinie, granic, poczucia własnej wartości oraz innych obszarów, które wymagają wsparcia i uwagi rodzica. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria.)
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : opieka i wychowanie / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2021. - 214, [4] strony ; 22 cm.
(Engram)
Spis treści : 1.Opieka i wychowanie we wczesnym dzieciństwie ; 1.1. Dziecko w zabawie ; 2. Ruch i jego znaczenie w pierwszych trzech latach życia ; 3. Zdrowie psychiczne dziecka - rola psychologa ; 3.1 Dziecko w zabawie ; 4. Opieka zdrowotna czyli rola pielegniarki w przedszkolu ; 5. Opiekun w żlobku -realizacja funkcji opiekuńczej i wychowawczej ; 5.1 Dziecko w zabawie ; 6. Fenomen współczesnego ojcostwa. Rola ojców w procesie opieki i wychowania ; 6.1 Dziecko w zabawie ; 7.Budowanie odporności i profilaktyka zdrowotna ; 8. Jatka z niejadkiem ; 9. Leżakowanie-konieczność, czy chęć utrudnienia życia rodzicom ; 9.1. Dziecko w zabawie ; 10. Kształtowanie kompentencji zwązanych z samodzielnoiścią samoobsługową małych dzieci ; 10.1 Dziecko w zabawie ; 11. Dzieci siejące bałagan w żłobku - jak wdrażać maluchy do dbałości o ład i porządek w otoczeniu ; 123. Przestrzeń żłobka miejscem zaspokojania dzięcięcych potrzeb ; 12.1 Dziecko z zabawie ; 13. Ogródek żlobkowy światem wartoci ekologicznych ; 13.1 Dziecko w zabawie ; 14. Rodzic sprzymierzeńcem w opiece i wychowaniu ; 14.1 Dziecko w zabawie.
Książka zawiera scenariusze zajęć żłobkowych, programy profilaktyczne i zalecenia do pracy w żłobku. Publikacja stanowi ważny głos w toczącej się wciąż dyskusji na temat standardów opieki i wychowania małego dziecka. Zgromadzone tu artykuły mogą być źródłem inspiracji do podejmowania innowacyjnych działań opiekuńczych i wychowawczych w placówkach żłobkowych. Zaprezentowane treści są przejawem troski o przyszłość i losy dzieci, jak również ich bliskich, którzy mimo podjętej decyzji o oddaniu swoich pociech do żłobka czują niepokój o nie. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną rodzice małych dzieci, kadra opiekuńcza żłobków oraz pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość realiów życia żłobkowego, a także możliwości i ograniczeń, jakie niesie żłobkowa codzienność / Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji. Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań. Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej. "Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy." /Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści : Dzieci w wielkiej sieci.Zjawisko i jego uwarunkowania : wyniki i analiza badań ; 2. Wielka sieć i dzieci-fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy.22 fakty na XXI wiek.; Zachowania ryzykowne w sieci-wybrane problemy ; Cyberprzestrzeń-próba diagnozy głównych zagrożeń ; Cyberprzemoc rówieśnicza-analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska ; Pułapki cyfrowego dzieciństwa-zagrożenia subkulturami cyfrowymi; Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka; Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym ; Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci ;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako „eksperymenty natury”, które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 611/612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Akademia Umysłu)
Poradnik z płytą DVD dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 4-9 lat. Jego głównym celem jest rozwijanie u dzieci takich cech umysłu, jak: pamięć, koncentracja, spostrzegawczość, umiejętności matematyczne. Poradnik odwołuje się do załączonych komputerowych gier edukacyjnych z serii Akademia Umysłu® JUNIOR. Zawiera on dwa wątki: pierwszy z nich powie ci, jak wykorzystać blisko 80 gier edukacyjnych, plansz do ćwiczeń oraz kolorowanek zawartych na załączonej do książki płycie DVD. Drugi to zbiór ponad 100 propozycji pomysłów na gry i zabawy zarówno takich, do których niezbędny będzie komputer, jak i takich, które są po prostu sposobem na spędzenie czasu z dziećmi w sposób kreatywny. Poradnik jest też zbiorem pomysłów, do których warto sięgać w każdej chwili, gdy tylko zabraknie pomysłu na zabawy z dzieckiem. Część tą podzielono na cztery rozdziały odpowiadające porom roku i związanymi z nimi wydarzeniami. Warto więc, szukając zabaw, kierować się w pierwszej kolejności tym, jaka aura panuje za oknem. Odbiorcy tej książki znajdą mnóstwo ćwiczeń pozwalających na trenowanie u dzieci wielu kompetencji umysłowych, m.in.: spostrzegawczości, pamięci, wyobraźni przestrzennej, refleks. Powiązane są one z konkretnymi ćwiczeniami z dołączonej do książki płyty, ale także z dwoma rodzajami zabaw niewymagających komputera: Pierwsze z nich odnoszą się do kolorowanek oraz grafik edukacyjnych, czyli różnorodnych zadań takich, jak wycinanki, quizy, czy zabawy słowne i inne. Aby z nich skorzystać, wystarczy posiadać drukarkę oraz dostępne w każdym domu narzędzia: nożyczki, klej, kredki, czy pisaki. Drugie, to już typowo intelektualna zabawa, do której nie potrzeba dodatkowych pomocy. Większość z nich może być użyta w dowolnym miejscu i czasie – podczas jazdy samochodem, czy nawet wtedy, gdy wydaje się, że zupełnie rodzic nie ma czasu na zabawę z dzieckiem – gdy gotuje lub sprząta. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. "Umysł dziecka. Chłonny umysł" to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej