Konsumenci (ekonomia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(8)
Filia nr 2
(2)
Autor
Sapała Marta
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Becker Gary Stanley (1930-2014)
(1)
Goryńska-Goldmann Elżbieta
(1)
Górska-Chowaniec Agnieszka
(1)
Jurkowska-Zeidler Anna
(1)
Krzak Maciej
(1)
Lutostański Michał Jan (1985- )
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Murphy Kevin Miles (1958- )
(1)
Mytko Weronika
(1)
Protasiuk Michał (1978- )
(1)
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
(1)
Skorek Monika
(1)
Smoluk-Sikorska Joanna
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Vax-Oxlade Gail
(1)
Wiktorow Aleksandra (1952- )
(1)
Wojdyło Marcel
(1)
Zuboff Shoshana (1951- )
(1)
Łebkowska Agnieszka (marketing)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Doktoranci
(1)
Działacze społeczni
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Konsumenci (ekonomia)
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Marketing)
Spis treści : 1. Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji ; 2. Trendy w zachowaniach konsumentów ; 3. Etnocentryzm i Efekt Kraju Pochodzenia w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw; 4. Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej ; 5. E-commerce a zachowania konsumentów ;6. Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów ; Zachowania konsumentów w obliczu kryzysu ; 8. Seniorzy i single jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla wspolczaenych społeczeństw ; 9. Znaczenie i rozwój usług a zachowania wspólczesnego konsumenta; 10. Segmentacja rynku - analiza krytyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część I. Wpływ kapitału społecznego na zachowania rynkowe; . Siły społeczne, preferencje i komplementarność ; Czy wybory są racjonalne, jeśli kapitał społeczny ma tak duże znaczenie ?; Część 2 . Tworzenie się kapitału społecznego ; Dobór przez małżeństwo; Segregacja i integracja w wyborze sąsiadów ; Rynek spoleczny dzieł wielkich mistrzów i inne przedmioty kolekcjonerskie ; Społeczne rynki i narastanie jakości-powrót do świata Veblena) ; Status i rowność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrównoważona konsumpcja żywności jest uznawana za jedno z kluczowych działań podejmowanych w obrębie polityki UE, a także krajowej polityki żywnościowej, obejmującej rozwój bardziej alternatywnych i zrównoważonych praktyk w zakresie konsumpcji i produkcji. Istnieje duży potencjał rozwoju tej idei w Polsce, jednak warunkiem podążania tą ścieżką jest ocena na ile konsumenci żywności i pozostali uczestnicy rynku są świadomi tej idei, by podejmować decyzje pozwalające wspierać jej rozwój (m.in. w zakresie redukcji marnotrawstwa żywności, zużycia zasobów naturalnych, ochrony środowiska i bioróżnorodności, poprawy jakości życia i zdrowia człowieka). Prezentowana książka koncentruje się na perspektywie konsumenta, aktorze rynku odgrywającego istotną rolę w tworzeniu przejścia do bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego. Publikacja stanowi diagnozę obecnego stanu i wskazuje na potrzebę rozbudowy działań o charakterze informacyjnym i edukacyjnym nakierowanych na konsumentów, aby zaangażowali się i nabrali naturalnych umiejętności rozwijania świadomości a następie praktyk wpisujących się w konsumpcję żywności zrównoważonej. Autorzy książki omówili ideę i zmiany, jakie zaszły na rynku w ostatnim czasie, dokonali przeglądu wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności, zaprezentowali opinie konsumentów o tej idei i wskazali rekomendacje dla uczestników rynku i instytucji publicznych odpowiedzialnych na rozwój konsumpcji zrównoważonej. Wysiłki na rzecz wzrostu świadomości konsumentów żywności mają fundamentalne znaczenie dla dalszego rozwoju zrównoważonej konsumpcji żywności, zwłaszcza w aspekcie praktycznym. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej monografii, będącej rezultatem obszernych badań, obserwacji i analiz prowadzonych przez autorkę na przestrzeni kilku lat, podjęto próbę zaprezentowania nowego podejścia do strony popytowej i podażowej usług gastronomicznych z uwzględnieniem teoretycznego i praktycznego obszaru rozważań. Celem prowadzonych studiów, zarówno teoretycznych, jak i badań empirycznych, było opracowanie takiej koncepcji modelu działania firmy świadczącej usługi gastronomiczne, która sprawdzałaby się w nowej postpandemicznej rzeczywistości, pozwalając jednocześnie firmie odzyskać sprawność i efektywność torującą drogę do ciągłego rozwoju. Celem pracy jest zbadanie relacji zgodności pomiędzy zachowaniami konsumentów a modelem działania współczesnych przedsiębiorstw świadczących usługi gastronomiczne. Celem naukowym zaś jest: poznanie czynników determinujących zachowania konsumentów w doborze produktów żywnościowych do indywidualnej oraz zbiorowej konsumpcji oraz identyfikacja poglądów na temat żywności i sposobów żywienia. Ze względu na zakres tematyczny książka może stanowić inspirujący materiał dla szerokiego grona odbiorców - właścicieli i menedżerów, którzy uznają przydatność zagadnień obejmujących proces zarządzania w warunkach niepewności i chaosu, badaczy poruszanej problematyki, wykładowców i studentów zajmujących się tą sferą działalności, a także wszystkich zainteresowanych pisywaną problematyką. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
(FFF. Finanse)
Spis treści : WPROWADZENIE / Anna Jurkowska-Zeidler, Jan Monkiewicz ; I. NADUŻYCIA NA RYNKU FINANSOWYM: SYSTEMATYZACJA ZJAWISKA: Misselling i inne nadużycia instytucji finansowych wobec konsumentów na rynku usług finansowych / Edyta Rutkowska-Tomaszewska ; Typy oszustw na rynku finansowym oraz statystyki wymiaru sprawiedliwości w tym obszarze / Bogusława Sebastianka ; Nieprawidłowości na rynku kredytów konsumenckich − analiza wybranych problemów / Magdalena Paleczna ; Ryzyko nadużyć na rynku obligacji i sposoby jego ograniczania / Piotr Pisarewicz, Błażej Lepczyński ; Analiza nieprawidłowości na rynku kredytów hipotecznych obciążonych ryzykiem walutowym / Marta Penczar ; Polisolokaty i rynkowe instrumenty zabezpieczania przed ryzykiem / Andrzej Sopoćko ; Efekty reform regulacji banków zbyt dużych, aby mogły upaść: czy konsument może czuć się bezpieczniej? / Leszek Pawłowicz, Andrzej Dżuryk ; II. MECHANIZMY I NARZĘDZIA WYKRYWANIA ORAZ OGRANICZENIA NADUŻYĆ NA RYNKU FINANSOWYM : Możliwości ograniczenia nieprawidłowości na rynku finansowym: doświadczenia Rzecznika Finansowego / Aleksandra Wiktorow ; Ekonomia nadużyć finansowych: nadużycia rynkowe jako projekt inwestycyjny / Karol Marek Klimczak, Alejo José G. Sison ; Piramidy finansowe: metody i sposoby zapobiegania / Marcin Pachucki ; Nieprawidłowości i zagrożenia dla konsumentów związane z nowymi technologiami na rynku finansowym / Agnieszka Wachnicka ; Wykorzystanie nowych narzędzi nadzorczych do przeciwdziałania naruszeniom na rynkach finansowych: suptech i sygnaliści / Jan Monkiewicz ; Wykorzystanie modeli matematycznych do wykrywania nieprawidłowości na rynkach finansowych / Ewa Drabik ; Kilka słów w kwestii podstaw odpowiedzialności karnej za nadużycia na rynku finansowym / Janusz Raglewski, Dariusz Kuberski ; III. RAMY INSTYTUCJONALNE OCHRONY KONSUMENTÓW NA RYNKU FINANSOWYM: Współczesne ramy ochrony konsumentów na rynkach finansowych / Jan Monkiewicz, Marek Monkiewicz ; Instytucje ochrony konsumentów na rynku finansowym / Anna Jurkowska-Zeidler ; Wyzwania w zakresie ograniczania nadużyć na rynku finansowym z perspektywy Prezesa UOKiK / Artur Zwaliński ; Instrumentarium prawne Prezesa UOKiK w sferze ochrony przed praktykami antykonsumenckimi na rynku finansowym – najnowsze rozwiązania / Anna Piszcz ; Lista ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego a zaufanie do podmiotów rynku finansowego / Aleksandra Nadolska ; Ochrona konsumentów na rynku finansowym a ochrona konkurencji: doświadczenia kanadyjskie / Wiktor Askanas ; Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym / Joanna Rutecka-Góra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie rynku : jak zrozumieć konsumenta? / redakcja naukowa Michał Jan Lutostański, Agnieszka Łebkowska, Michał Protasiuk. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 735 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 29 cm.
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku". Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować. Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie pamiętam już, kiedy i dlaczego przyszło mi do głowy, że kluczem do codzienności może być portfel. Jego zawartość (bądź jej brak) i to, co się z nią robi. Piszę o tym, co się dzieje, gdy spróbuje się – na jakiś czas – radykalnie ograniczyć codzienną konsumpcję. Oskubać ją do tego, co naprawdę niezbędne. Tymczasowy zakupowy post, na podjęcie którego zdecyduje się kilkanaście gospodarstw domowych z całej Polski, stanie się też częścią mojej codzienności. Na dwanaście eksperymentalnych miesięcy. Na cały roczny cykl. Przez ten rok zaglądam do nie swoich portfeli, spiżarni, szaf i głów. Dowiaduję się, ile może kosztować przetrwanie, wykończenie mieszkania, zaproszenie na świat człowieka. Ile płacimy za poczucie bezpieczeństwa, szacunek, spokój. Jaka jest cena dostępu do zdrowia, wiedzy, czystego powietrza, wody, chlorofilu. Jak przeliczyć czas na pieniądze, pieniądze na przedmioty, przedmioty na relacje. Czy redukcja we wszystkich tych dziedzinach daje swobodę, a może wręcz przeciwnie – uwiera? Czy „mniej” w jednej dziedzinie oznacza „więcej” w innej? I dlaczego bilans między nimi nie chce się zgodzić? /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szanse i ograniczenia rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce / Joanna Smoluk-Sikorska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 136 stron : ilustracje ; 23 cm.
Spis treści : 1. Rolnictwo ekologiczne i rynek jego producentów w Polsce ; 2. Związki przetwórstwa żywności ekologicznej z rynkiem ; 3. Handel detaliczny żywnością ekologiczną ; 4. Zachowania konsumpcyjne na rynku żywności ekologiczej.
Rolnictwo ekologiczne jest uznawane za jeden z podstawowych elementów zrównoważonego rozwoju i tym samym za jeden z głównych czynników poprawy warunków gospodarowania i życia na terenach wiejskich. Polska ma stosunkowo duży potencjał rozwoju tej metody produkcji, jednak warunkiem dalszego jego wzrostu jest efektywnie funkcjonujący rynek żywności ekologicznej. Niniejsza książka koncentruje się na trzech sferach tego rynku: przetwórstwie, dystrybucji (głównie poprzez kanał specjalistyczny) oraz zachowaniach konsumentów ekożywności. Książka ta stanowi diagnozę obecnego stanu rynku żywności ekologicznej i wskazuje na jego główne problemy, determinanty i perspektywy dalszego rozwoju. Monografia omawia również zmiany, jakie zaszły na rynku ekożywności w ostatnim czasie i prezentuje rekomendacje dla jego uczestników oraz instytucji publicznych odpowiedzialnych za rozwój rolnictwa ekologicznego. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta inwestycja zwróci Ci się w ciągu kilku najbliższych zakupów z dziećmi. Wysyłamy dzieci na lekcje tańca, języków obcych czy karate, a zapominamy o umiejętnościach, które pozwolą im zadbać o swoje oszczędności i wydatki. Dzięki prostym i praktycznym metodom Twoje dziecko: odkryje, czym różni się chcę od potrzebuję, za pomocą „magicznych słoików” zapanuje nad swoim kieszonkowym odkładając na wielkie marzenia lub wydając na małe przyjemności, zaciągnie pierwszą pożyczkę w banku Mama&Tata i zacznie spłacać pierwsze raty (z odsetkami!), oswoi temat pieniędzy i wypracuje dobre nawyki na całe życie. A reszta…? A reszta to inwestycja, która się szybko zwróci. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza szczegółowa analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, jedna z najważniejszych książek xxi wieku o gospodarce i społeczeństwie. Gra toczy się o wysoką stawkę. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i – ostatecznie – naszej przyszłości. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej