Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(162)
Forma i typ
Książki
(125)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje fachowe
(49)
Publikacje dydaktyczne
(34)
Druki ulotne
(28)
Poradniki i przewodniki
(15)
Czasopisma
(7)
Publikacje promocyjne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(99)
nieokreślona
(37)
dostępne
(26)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(26)
Czytelnia Główna
(101)
Filia nr 2
(7)
Filia nr 3
(1)
DŻS
(35)
Autor
Marecki Marek
(5)
Szafarz Danuta
(5)
Kotler Philip (1931- )
(3)
Bugdol Marek (1966- )
(2)
Gasper Dorota
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Knosala Ryszard
(2)
Lipa Michał
(2)
Liżewski Sławomir
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Setiawan Iwan
(2)
Szpakowski Mirosław K
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Aldridge Ethan M
(1)
Atlas Radosław
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszczyk Piotr
(1)
Bartosiak Jacek (1976- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Bielewicz Michał
(1)
Bieliński Przemysław $d (1977- )
(1)
Bień Witold
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Bojanowski Jakub
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Buła Piotr
(1)
Case John (1944- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czarnecki Sławomir
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna. Autor
(1)
Domarecki Krzysztof
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter F
(1)
Dubel Przemysław
(1)
Dygaszewicz Klara. Prawne aspekty cyberbezpieczeństwa organizacji
(1)
Dyląg Jan
(1)
Dyląg Renata
(1)
Dzikowicz Marek (1986- )
(1)
Elmore Bartow J
(1)
Falicki Paweł (1954- )
(1)
Fischer Iwona
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Gans Joshua (1968- )
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gemra Kamil
(1)
Gemra Kamil. Nowoczesne formy finansowania organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gnyszka Maciej
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gonciarski Wiesław. Gospodarka cyfrowa w dobie czwartej rewolucji technologicznej
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gotkowska Anna
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Greever Tom
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Gryczko Noemi
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Góralczyk Bogdan (1954- )
(1)
Górska-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Hsieh Tony (1973- )
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Ivanov Peter (1970- )
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jakimiuk Krzysztof
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Janik Tomasz
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Januła Eugeniusz (1948- )
(1)
Jać Robert
(1)
Jezierski Tomasz
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jeż Anna
(1)
Johnson Spencer
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(81)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(154)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(162)
Język
polski
(162)
Odbiorca
Menedżerowie
(30)
Szkoły wyższe
(28)
Przedsiębiorcy
(13)
Studenci
(10)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Dyrektorzy HR
(2)
Ekonomiści
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Urzędnicy
(2)
Menedżerowie
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Coachowie
(1)
Copywriterzy
(1)
Deweloperzy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy klienta
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Ekolodzy (zawód)
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Kadry
(1)
Logistycy
(1)
Politycy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Specjaliści audytu logistycznego
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Zarządzanie
(32)
Przedsiębiorstwo
(23)
Usługi
(20)
Handel
(17)
Marketing
(16)
Reklama
(12)
Promocja handlowa
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Handel detaliczny
(9)
Innowacje
(9)
Przywództwo
(8)
F.H.U. "Markand" (Miejsce Piastowe)
(7)
Żywność
(7)
Organizacja
(6)
Instytucje kultury
(5)
Marka (ekonomia)
(5)
COVID-19
(4)
Decyzje
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Konkurencyjność
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(4)
Kreatywność
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Logistyka
(4)
Projektowanie
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Sukces
(4)
Urząd Miasta (Jasło)
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Artykuły przemysłowe
(3)
Bezpieczeństwo narodowe
(3)
Budownictwo
(3)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(3)
Finanse
(3)
Gama (Jasło)
(3)
Gastronomia
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Internet
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kultura
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Media społecznościowe
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Sklepy
(3)
Sklepy spożywcze
(3)
Sprzedaż
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Transport
(3)
Zakupy
(3)
Zarządzanie innowacjami
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Apple Inc
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Coaching
(2)
Copywriting
(2)
Delikatesy Centrum (Jasło)
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Hotelarstwo
(2)
Kariera
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kwiaty
(2)
Marfot (Jasło)
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Materiały budowlane
(2)
Miasta
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Niepewność
(2)
Organizacja pracy
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prawo
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
Restauracja i Pizzeria Chimera (Jasło)
(2)
Rośliny ozdobne
(2)
Rynek pracy
(2)
Sektor publiczny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Styl kierowania
(2)
Służba zdrowia
(2)
Turystyka
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie relacjami z klientami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Marketing
(1)
Temat: dzieło
Mojżesz
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(9)
1989-2000
(6)
1945-1989
(5)
1801-1900
(2)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Jasło (woj. podkarpackie)
(23)
Jasło (woj. podkarpackie ; okręg)
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Jasło (woj. podkarpackie ; okolice)
(3)
Chiny
(1)
Europejskie Szlaki Kulturowe
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Sanok (woj. podkarpackie)
(1)
Siedliska Sławęcińskie (woj. podkarpackie)
(1)
Skołyszyn (woj. podkarpackie, pow. jasielski, gm. Skołyszyn)
(1)
Szlak Architektury Drewnianej
(1)
Truskawiec (Ukraina)
(1)
Użhorod (Ukraina)
(1)
Znak Dziedzictwa Europejskiego
(1)
Święcany (woj. podkarpackie, pow. jasielski, gm. Skołyszyn ; okolice)
(1)
Święcany (woj. podkarpackie, pow. jasielski, gm. Skołyszyn)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(46)
Poradnik
(29)
Monografia
(26)
Praca zbiorowa
(11)
Ulotka reklamowa
(10)
Czasopisma
(7)
Czasopismo regionalno-lokalne
(7)
Materiały pomocnicze
(7)
Ulotki reklamowe
(6)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(3)
Wizytówki
(3)
Afisz
(2)
Kalendarze
(2)
Album
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Folder
(1)
Fotografie
(1)
Kalendarze (wydawnictwa)
(1)
Katalog handlowy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Muzyka religijna
(1)
Ogłoszenie
(1)
Opwiadanie francuskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Tablice i wzory
(1)
Ulotka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Zarządzanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2550)
Kultura i sztuka
(1300)
Socjologia i społeczeństwo
(823)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(810)
Edukacja i pedagogika
(721)
Zarządzanie i marketing
(162)
Hobby i czas wolny
(640)
Literaturoznawstwo
(637)
Medycyna i zdrowie
(623)
Psychologia
(568)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(522)
Podróże i turystyka
(428)
Biologia
(419)
Religia i duchowość
(405)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(341)
Etnologia i antropologia kulturowa
(309)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(300)
Kultura fizyczna i sport
(297)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(295)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(262)
Geografia i nauki o Ziemi
(195)
Rozwój osobisty
(190)
Ochrona środowiska
(183)
Kulinaria
(175)
Językoznawstwo
(127)
Filozofia i etyka
(120)
Styl życia, moda i uroda
(117)
Fizyka i astronomia
(110)
Informatyka i technologie informacyjne
(108)
Inżynieria i technika
(102)
Nauka i badania
(90)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(87)
Praca, kariera, pieniądze
(82)
Architektura i budownictwo
(80)
Rolnictwo i leśnictwo
(80)
Media i komunikacja społeczna
(75)
Dom i ogród
(70)
Transport i logistyka
(60)
Matematyka
(54)
Chemia
(42)
Historia i nauki pomocnicze
(40)
Archeologia
(32)
Muzyka i muzykologia
(10)
Turystyka i podróże
(6)
Biografia
(5)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(5)
Historia
(4)
Film i kino
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Biologia i nauki o życiu
(3)
Literaturoznawstwo i krytyka literacka
(3)
Styl życia, moda, uroda
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Antropologia i kultura
(2)
Biznes,marketing,zarządzanie
(2)
Filozofia i systemy filozoficzne
(2)
Informatyka i technologie informatyczne
(2)
Monografia
(2)
Polityka,politologia,administracja publiczna
(2)
Przestępczość, kryminologia
(2)
Sport i kultura fizyczna
(2)
Sztuki plastyczne
(2)
Varia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Środowisko naturalne,ochrona i inżynieria środowiska
(2)
Biologia
(1)
Kulinaria
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomia i gospodarka
(1)
Etnografia
(1)
Filozofia
(1)
Fotografia i fotografika
(1)
Gospodarka i ekonomia
(1)
Kucharstwo
(1)
Medycyna i Zdrowie
(1)
Nauka i wiedza
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Psychologia i etyka
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Religie i wierzenia
(1)
Styl życia
(1)
Teatr i teatrologia
(1)
Wypoczynek i rekreacja
(1)
162 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Treść monografii zawarta jest w ośmiu częściach tematycznych, dotyczących kluczowych zagadnień dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach niepewności. W części pierwszej przedstawiono rozważania wprowadzające. Kolejne części ogniskują się wokół: uwarunkowań zrównoważonego rozwoju, kapitału kariery, odporności kapitału ludzkiego, modeli pracy, elastycznych form zatrudnienia, specyfiki sił zbrojnych i aspektów transnarodowych. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Spis treści : 1. Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji ; 2. Trendy w zachowaniach konsumentów ; 3. Etnocentryzm i Efekt Kraju Pochodzenia w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw; 4. Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej ; 5. E-commerce a zachowania konsumentów ;6. Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów ; Zachowania konsumentów w obliczu kryzysu ; 8. Seniorzy i single jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla wspolczaenych społeczeństw ; 9. Znaczenie i rozwój usług a zachowania wspólczesnego konsumenta; 10. Segmentacja rynku - analiza krytyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Spis treści : 1. Sztuka finansów (i jej znaczenie) ; 2. Cechy charakterystyczne rachunku wyników ; 3. Bilans ujawnia najwięcej ; 4. Gotówka króluje ; 5. Wskaźniki, czyli co tak naprawdę mówią liczby ; 6. Jak obliczyć (i zrozumieć) zwrot z inwestycji ; 7. Inteligencja finansowa stosowana -zarządzanie kapitałem obnrotowym ; 8. Inteligencja finansowa stosowana -zarządzanie kapitałem obrotowym ; Narzędzia.
Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty wiele obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami, pieniądze się rozchodzą i kolejne okresy rozrachunkowe kończą się stratą. Opanowanie zasad rachunkowości nie każdemu przychodzi łatwo. Tymczasem dane liczbowe dostarczą najcenniejszych informacji temu, kto potrafi się płynnie poruszać wśród szacunków i założeń. Jeśli się tej sztuki nie opanuje, podejmowanie trafnych decyzji może być bardzo trudne. Dzięki tej praktycznej, przystępnie napisanej książce opanujesz umiejętność odczytywania prawdziwego znaczenia danych liczbowych i wykorzystywania zdobytej wiedzy do skuteczniejszego zarządzania firmą. Dowiesz się, jak rozumieć informacje zawarte w dokumentach finansowych. Nauczysz się obliczać najważniejsze wskaźniki i uzyskiwać z nich bezcenne informacje. Szczególnie ważne są narzędzia związane ze zwrotem z inwestycji, pozwalające na poprawną ocenę wpływu inwestycji na wartość firmy. Wyjaśniono tu zasady zarządzania aktywami obrotowymi, a także trzy podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstwa. Przeczytasz również o wielu sztuczkach, a także o... słynnych skandalach i oszustwach finansowych. W książce znajdziesz między innymi: założenia wskaźników finansowych informacje ukryte w bilansie i rachunku przepływów pieniężnych wskaźniki a ocena kondycji finansowej firmy obliczanie zwrotu z inwestycji w przedsiębiorstwo informacje finansowe w codziennej pracy wzmacnianie inteligencji finansowej członków zespołu Twoja najlepsza opcja? Popracuj nad własną inteligencją finansową!/ Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie bezpieczeństwem narodowym Polski / Paweł Bogacz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023. - 278, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
W prezentowanej monografii autor podejmuje zagadnienia zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego Polski, rozumianego jako proces zapewniania przez władze RP warunków niezbędnych do współpracy między przemysłem obronnym, siłami zbrojnymi, nauką i polityką. Autor odwołuje się do dorobku podejścia systemowego i teorii podejmowania decyzji. Praca stanowi studium przypadku na przykładzie zastosowań metod wielokryterialnych: AHP, ANP, REMBRANDT, DEMATEL. W badaniu wzięło udział 75 przedstawicieli przemysłu obronnego, sił zbrojnych, nauki, polityki i dyplomacji. Dla każdej z grup badanych opracowano hierarchie czynników, subczynników, wariantów oraz przeprowadzono analizę korzyści, szans, kosztów i ryzyka (BOCR) w odniesieniu do zarządzania w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego RP. Respondentami byli eksperci i decydenci, z których część pełni (lub pełniła) najbardziej odpowiedzialne funkcje publiczne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdążyć przed hakerem : jak przygotować firmę na cyberatak / Jakub Bojanowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 371 stron ; 24 cm.
Cyberatak to dzisiaj jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie firmy do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej. Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbepieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek między technologią informatyczną i nowoczesnym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów dobrej praktyki i wybranych regulacji. Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszystkich ważniejszych działów gospodarki, pokazuje, że aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko możliwy, ale także wcale nie tak skomplikowany, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce znajdziesz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, nawet z bardzo podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa. Po przeczytaniu tej książki: 1. Dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary, jak działają i jaką mają motywację. 2. Zidentyfikujesz zasoby informatyczne firmy, które są szczególnie narażone na cyberzagrożenia. Poznasz standardy i kanony dobrej praktyki w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji. 3. Dowiesz się, jak kadra menedżerska powinna współpracować z fachowcami technicznymi i specjalistami od bezpieczeństwa, aby wspierać rozwój biznesu. 4. Zrozumiesz, w jaki sposób i dlaczego pieniądz elektroniczny i systemy płatności on-line są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane w tym obszarze zabezpieczenia i technologie muszą być cały czas rozwijane. 5. Poznasz działania, które należy podejmować, aby ataki hakerów wykrywać odpowiednio wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki. 6. Dowiesz się, jak postępować, aby w sytuacji, kiedy firma jest ofiarą cyberataku, swoimi działaniami nie pogłębiać kryzysu i zachować swój wizerunek sprawnego i kompetentnego menedżera, który jest w stanie sprostać nawet tak trudnemu wyzwaniu. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak słyszę „poczucie sensu”, to nie mam w głowie konkretnego obrazka, ale jakąś ideę. Praca, która ma sens, to taka, która wywołuje zmianę. Jestem jej elementem, mam na nią wpływ, a nie dzieje się obok mnie albo pomimo mnie. Tylko jakoś jestem nią w stanie albo zarządzić, albo współzarządzać. Uczestniczyć w niej. No i ta zmiana dotyczy społeczności albo społeczeństwa, czyli nie jest to zmiana korporacyjna, typu: zmiana postrzegania marki… Kiedy badani opowiadali mi o sensie wykonywanej pracy, wskazywali na jego bardzo różne źródła, między innymi przekonanie o pozytywnym wpływie wykonywanej pracy na otoczenie, co dość dobrze ilustruje powyższy cytat – słowa pracowniczki z miasta średniej wielkości. Choć badani wskazywali na różne źródła sensu, łączyło ich kilka wspólnych cech, których nie byli świadomi. Wszyscy byli silnie zaangażowani w pracę, mocno przywiązani do organizacji i ponadprzeciętnie zadowoleni z pracy. Niestety, to przekonanie o sensie pracy zazwyczaj nie trwało długo. W książce pokazuję, jak menedżerowie, często nieświadomie, zamiast przyczyniać się do wzmocnienia poczucia sensu u podwładnych, swoimi działaniami prowadzili do sytuacji, w których praca sens traciła, a nawet zaczynała być przez badanych określana jako „bezsensowna”. Wówczas zamiast zaangażowania pojawiał się cynizm, przywiązanie zamieniało się w chęć odejścia, a satysfakcja – w żal. Dlatego jest to książka pisana ku rozwadze. Przełożonym pomoże tego negatywnego wpływu na sens pracy uniknąć. Pracownikom pozwoli przed utratą sensu się zabezpieczyć. Wszystkim, mam nadzieję, uświadomi, że pytanie o sens pracy nie powinno być tylko domeną filozofów. Powinno towarzyszyć każdemu z nas, pomagając w pracy zobaczyć to, co wartościowe i ważne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulturowe uwarunkowania adaptacji pracowników z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach / Anna Brzosko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 358 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
W Polsce żyje niemal 4,7 mln osób z niepełnosprawnością, ale tylko nieliczni są aktywni zawodowo. Osoby te podejmują wysiłki, szukają pracy, jednak, gdy zostają zatrudnione, miewają trudności w jej utrzymaniu. W niniejszej książce postawiono następujące pytania: od czego zależy zatrudnienie osób z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach? Co zrobić, by osoby z niepełnosprawnością pozostały w zatrudnieniu przez dłuższy czas? Rozważania prowadzone są dwuetapowo. W pierwszym etapie, teoretycznym, została przeanalizowana literatura z zakresu zarządzania, różnorodności i kultury organizacyjnej. Okazuje się, iż istotny wpływ na adaptację pracowników z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach ma kultura organizacyjna. W drugim etapie, empirycznym, zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w przedsiębiorstwach zatrudniających osoby z niepełnosprawnością. Pracownicy z niepełnosprawnością i ich bezpośredni przełożeni w odmienny sposób postrzegają kulturę organizacyjną włączającą niepełnosprawność. Przeanalizowano oba podejścia, zebrano podobieństwa i różnice, a na zakończenie zebrano wnioski, które mogą być pomocne pracodawcom w budowaniu włączającej kultury organizacyjnej i efektywnym zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany klimatyczne mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie firm – głównie przemysłowych. Wymuszają zastosowanie w nich różnych rozwiązań technologicznych, normatywnych (np. ISO 14001) i społecznych (np. Corporate Social Responsibility, CSR). Wdrażana jest koncepcja Total Quality Environmental Management (TQEM), wprowadzane są zasady zielonego łańcucha dostaw, zielonego inwestowania, finansowania. Wszystko staje się „zielone”. Aktualnie firmy muszą zmierzyć się z czterema głównymi problemami. Pierwszym jest dostosowanie infrastruktury oraz łańcuchów dostaw do zmieniających się warunków pogodowych. W niektórych przedsiębiorstwach już dzisiaj budowane są dwa centra dowodzenia, siedziby główne przenoszone są do innych regionów globu, zakładane są nowe plantacje w bezpieczniejszych regionach. Drugim problemem są wzrastające opłaty środowiskowe, głównie za emisję gazów cieplarnianych. Obecny system handlu uprawnieniami do emisji CO2, która stanowi zaledwie ¹⁄? emisji wszystkich gazów, jest atrakcyjny dla spekulantów, preferuje dużych graczy rynkowych. Dodatkowo opłaty emisyjne nie obejmują wszystkich dziedzin naszego życia, a tylko globalne, kompletne wprowadzenie tych samych regulacji prawnych przyczyni się do realizacji celów środowiskowych. Trzecim problemem jest zwiększające się ryzyko rozpraw sądowych. Coraz więcej grup prawniczych, stowarzyszeń, składa pozwy sądowe przeciw – ich zdaniem – nieuczciwym firmom. I wreszcie ostatni problem – konieczność wprowadzania do firm technologii i maszyn przyjaznych dla środowiska (green machines). Książka jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, w tym studentów zarządzania, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, a także doktorantów i pracowników naukowych. Będzie przydatna również dla przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych w kreowaniu polityki ochrony środowiska. Marek Bugdol– profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości), doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Praktyk z długoletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania jakością i środowiskiem. Autor wielu artykułów dotyczących jakości i zarządzania środowiskowego. Daniel Puciato – profesor uczelni w Politechnice Opolskiej i Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Biegły sądowy, ekspert programów operacyjnych i NCBiR. Członek Rady Ekspertów do spraw Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Autor prac z zakresu jakości życia, zrównoważonego rozwoju i zarządzania środowiskowego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Audyt logistyczny : metodyka, organizacja, praktyka / Piotr Buła, Bartosz Niedzielski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2022. - 172, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
„(…) praca stanowi bardzo cenne, kompletne opracowanie poświęcone audytowi logistycznemu. Autorzy w niezwykle przystępny sposób ukazują najważniejsze aspekty audytu, odwołując się zarówno do klasycznych trendów w logistyce, jak i do tych najnowszych. Książka może być zaadresowana do szerokiego kręgu osób zainteresowanych audytem logistycznym, w tym studentów, menedżerów, specjalistów oraz konsultantów”. [prof. dr hab. Piotr Jedynak, prorektor ds. polityki kadrowej i finansowej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie]. „Książka dotyczy audytów logistycznych. Jest źródłem cennych treści, które wypełniają lukę w krajowym piśmiennictwie i mogą dostarczyć rekomendacji wielu interesariuszom, to jest studentom, absolwentom studiów, pracownikom firm, uczelni, osobom zajmującym się audytami logistycznymi”. [dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. WSL dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania]. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki negocjacji i wywierania wpływu / Michał Chmielecki. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 227, [1] strona ; 21 cm.
Spis treś ci : 1. Dynamika negocjacji ; 2. Zasady, techniki i taktyka negocjacji; 3. Jak skutecznie zarządzać konfliktem ; 4. Język negocjacji- czyli o tym, co i jak mówić ; 5. Perswazja, kłamstwo i etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing w turystyce / Tadeusz Chudoba. - Wydanie I (dodruk). - Warszawa : CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, 2008. - 189 stron ; 24 cm.
CZĘŚĆ I: MARKETINGOWA OBSŁUGA TURYSTÓW: 1. Identyfikacja i korelacja potrzeb oraz motywów z podstawowymi rodzajami czynności; 2. Rynek turystyczny i jego potencjał; 3. Marketingowa struktura usług i procesu obsługi; 4. Świadczenie usług w sposób marketingowy, CZĘŚĆ II: ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE: 5. Polska Organizacja Turystyczna; 6. Analiza struktury turystyki metodą identyfikacji celów zarządzania turystyką; 7. Formowanie regionalnych komplementarnych rynków turystycznych; 8. Harmonizacja funkcjonowania lokalnych komplementarnych rynków turystycznych, CZĘŚĆ III: MARKETING IMPREZ TURYSTYCZNYCH: 9. Strategia marketingowa biur podróży i centrali POT; 10. Struktura imprez jako produktu turystycznego; 11. Powstawanie imprez turystycznych; 12. Fazy imprez turystycznych; 13. Pozostałe kierunki aktywności marketingowej; 14. Niezbędne kierunki badań. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Twoja firma 2.0 : od dobrej do wielkiej / Jim Collins, Bill Lazier ; przekład: Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 430 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników przez długi czas? Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów małych i średnich firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej firmy. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swoich umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary niż na początku. Autorzy "Twojej firmy 2.0" przedstawiają liczne studia przypadków, a także: omawiają kluczowe elementy wspólne dla wszystkich wielkich, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość; pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja firma jest wciąż mała i elastyczna, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale; demonstrują, jak rozwinąć najbardziej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz?; pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja firma; wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda mała i średnia firma; przedstawiają zestaw koncepcji – i szereg praktycznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem firmy. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1. Prace badawczo-rozwojowe jako przesłanka działań innowacyjnych ; 2.Działalność innowacyjna przedsiebiorstw - aspekty metodyczne ; 3. Otwarte innowacje jako czynnik redukcji barier innowacyjności ; 4. Efekty zewnętrzne a innowacje w działalności przedsiębiorstw ; 5. Kierunki rozwoju przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach ; 6. Strategie konkurencji w sektorach schyłkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider Alfa / Leszek Czarnecki. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2018. - 246, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
"Lider alfa" to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. Czy przywództwa można się nauczyć, a może rodzimy się z tą umiejętnością? Czy liderem może zostać każdy, czy jedynie wybrani? Jak uwarunkowania biologiczne i inteligencja emocjonalna determinują zdolności przywódcze? Jak prawdziwi liderzy zmieniają oblicze biznesu i otaczającego nas świata? Są to zagadnienia, które od dawna fascynują najwybitniejszych praktyków biznesu. "Lider alfa" to nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące wielość i rozmaitość form i typów przywództwa. Od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny występować w tej roli - praca ta skupia się na analizie praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, np. sukcesów założycieli takich firm, jak Ikea, Apple czy Lego, książka zawiera wiele innych przykładów oraz przemyślenia autora bazujące na jego ponad dwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Publikacja ta to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w przejrzysty i zrozumiały sposób. To studium przywództwa na miarę XXI wieku! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka systemu ochrony zdrowia należy do niezwykle trudnego i złożonego obszaru problematyki społecznej i ekonomicznej, uwikłanej w spory polityczne, obciążonej subiektywnym podejściem i grą różnych interesów. Walory niniejszej monografii można docenić w świetle oczekiwań poprawy mechanizmów decydujących o jakości ochrony zdrowia. W czasie, gdy dominuje przekonanie, że ochrona zdrowia jest nadal nieuporządkowanym obszarem przemian społeczno-gospodarczych problematyka ta ma szczególną wagę sygnalizując potrzebę rozwiązania wielu problemów. Poszukując klucza do reformy ochrony zdrowia Autorka wychodzi ze słusznego założenia, że podstawowym celem ochrony zdrowia jest zapewnienie dobrego zdrowia całemu społeczeństwu. Realizacja tego celu jest możliwa poprzez podporządkowanie rozwiązań systemowych staraniom o jak najwyższe standardy usług medycznych świadczonych całej populacji, ukierunkowane na realizację zasady równości i sprawiedliwości społecznej. W monografii poruszane są kwestie odpowiadające na aktualne zapotrzebowanie społeczne i środowisk związanych z ochroną zdrowia, koncentrujące się na dążeniu do wyższej jakości usług publicznych. Autorka wychodzi poza argumenty finansowe stawiane w debacie publicznej, sporządza diagnozę jakości usług medycznych z perspektywy wewnętrznej, odwołuje się do fundamentalnych celów i wartości służby zdrowia. W monografii zwraca się uwagę dojrzałość i przekonującą wymowę wniosków końcowych. Unika się z powodzeniem uproszczeń i skrótów myślowych nie wdając się w spory z argumentami różnych grup interesów związanych z funkcjonowaniem służby zdrowia. Pozytywna konstrukcja wniosków może być pomocna do poszukiwania rozwiązań systemowych, stwarza lepsze przesłanki do wyróżnienia pozytywnych tendencji oraz zjawisk wskazujących na to, co wymaga poprawy, a także zwrócenia uwagi na elementy negatywne, wymagające eliminacji. Autorka rozprawy burzy uproszczony obraz służby zdrowia zakładający, że przyczyny problemów związanych z jakością usług świadczonych przez publiczne jednostki służby zdrowia wynikają z niedostatecznego finansowania, albo szerzej, z braku równowagi między poziomem oczekiwań społecznych a możliwościami finansowania. Książka jest skierowana do menadżerów i profesjonalistów medycznych oraz naukowców, doktorantów, studentów zajmujących się tematyką zarządzania jakością. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej