Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(249)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(248)
E-booki
(136)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(15)
Proza
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poezja
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(152)
dostępne
(115)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(60)
Oddział dla Dzieci
(18)
Czytelnia Główna
(158)
Filia nr 1
(5)
Filia nr 2
(12)
Filia nr 3
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(18)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(6)
DŻS
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(11)
Fuks Agata
(7)
Szybist Joanna
(7)
Gajda Janusz
(6)
Łobocki Mieczysław
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Grzybowski Przemysław Paweł
(5)
Franczyk Anna
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Węglińska Maria
(4)
Bernasiewicz Maciej
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Giese-Szczap Klaudia
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Jąder Mariola
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kurnicka Anna
(3)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Skorupa Joanna
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Węglarz Józef
(3)
Akhurst Mark
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bielski Janusz
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Drozdowicz Jarema
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dzierżanowski Jerzy
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hanuszkiewicz Adam
(2)
Janiuk Ewa
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kapłon Małgorzata
(2)
Kilian Marlena
(2)
Kozioł Małgorzata
(2)
Kuchcińska Maria
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwietniewska Marzena
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Majda Jan
(2)
Molicka Maria
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Stępień Marian
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Talarczyk Władysław
(2)
Winnicki Tomasz
(2)
Wątorek Agnieszka
(2)
Agarwal Rajeev
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejczak Henryka
(1)
Anioł Joanna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Arkadiusz Gliszczyński
(1)
Bala Joanna
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartoszewska Emilia
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bilińska Maria
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(385)
Język
polski
(385)
Odbiorca
Dzieci
(16)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Temat
Wychowanie
(19)
Dziecko
(13)
Pedagogika
(11)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(8)
Kształcenie
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Młodzież
(6)
Uczniowie
(6)
Wydawnictwa świetlicowe
(6)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Inscenizacja - teksty
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Lęk
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Animaloterapia
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Dogoterapia
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Literatura polska
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - Polska - teksty
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - teksty
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Życie codzienne
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Aspiracje
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko - prawo - Polska - materiały konferencyjne
(2)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Inscenizacja
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konwencja Praw Dziecka
(2)
Kryminologia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Kuźma, Józef (1935- )
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Logopedzi
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pamięć
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Problemy społeczne
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczucia
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uzależnieni
(2)
Wróżbiarstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(11)
1901-
(7)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Austria
(1)
Bieszczady (góry) - rocznik
(1)
Humanizm (postawa) - a szkolnictwo - materiały konferencyjne
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Młodzież
(1)
Podkarpackie, (województwo)
(1)
Polska - 1980-1989 r.
(1)
RFN
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(21)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Opowiadania i nowele
(11)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(3)
Wiersze
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
385 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawartość: I. Teoretyczne konteksty procesu resocjalizacji: Wybrane konteksty współczesnej myśli resocjalizacyjnej  / Marek Konopczyński. Potrzeby resocjalizacyjne a kryminologia pozytywna / Mariusz Sztuka. Deinstytucjonalizacja w rozwiązywaniu problemów społecznych w środowisku lokalnym / Marek Andrzejewski. Funkcjonalność systemu resocjalizacji / Wiesław Ambrozik. Od socjalizacji do readaptacji społecznej – konceptualizacja i mechanizmy działania / Anna Fidelus. Podkulturowy nurt funkcjonowania osób pozbawionych wolności – rys "drugiego życia" więziennego / Sławomir Przybyliński. Czy resocjalizacja recydywistów ma sens? / Renata Szczepanik. Nowy (stary) paradygmat w resocjalizacji / Maciej Muskała. Resocjalizacja w perspektywie interakcjonizmu symbolicznego / Maciej Bernasiewicz. Zasada dobra dziecka : refleksje pedagoga po lekturze projektu ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich / Justyna Kusztal. Resocjalizacja nieletnich w środowisku instytucjonalnym wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości / Justyna Siemionow.
Zawartość: II. Praktyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych: Terapia czy izolacja? Rzecz o praktyce stosowania środków leczniczych w jednostkach penitencjarnych / Beata Pastwa-Wojciechowska. Możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych wobec sprawców zabójstw wielokrotnych / Małgorzata H. Kowalczyk. Znaczenie duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji skazanych / Kazimierz Pierzchała. Praktyka resocjalizacyjna wobec czynników ryzyka przestępczości kobiet – wybrane aspekty / Jana Chojecka. Modele (re)adaptacji skazanych kobiet do warunków izolacji więziennej / Anna Chańko-Kraszewska. Zarządzanie zasobami ludzkimi w polskim więziennictwie / Edyta Pindel. Rodzicielstwo naznaczone uwięzieniem dorosłego dziecka / Angelika Cieślikowska-Ryczko. Założenia psychologii pozytywnej w projektowaniu alternatywnych metod pracy resocjalizacyjnej w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych / Anna Dąbrowska.
Zawartość: II. Praktyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych - cd: Zakład poprawczy terapeutyczny w systemie resocjalizacji nieletnich / Krzysztof Sawicki. Współpraca z rodzinami dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie / Agnieszka Ewa Barczykowska. Proces usamodzielniania wychowanków opuszczających placówki resocjalizacyjne / Hanna Karaszewska. Zagrożenia i perspektywy kurateli sądowej w świetle współczesnych koncepcji probacji i metodyki resocjalizacji / Łukasz Kwadrans, Sławomir Stasiorowski. Refleksje nad diagnostyczną funkcją rodzinnej kurateli sądowej / Robert Opora. Profilaktyczna funkcja Policji w działalności dzielnicowych / Iwona Klonowska. Praca streetworkera w lokalnym systemie profilaktyki społecznej i resocjalizacji / Małgorzata Michel. Pomoc socjalna w przeciwdziałaniu niedostosowaniu społecznemu dzieci / Joanna Rajewska de Mezer. Mediacja jako niewykorzystany środek wychowawczy i profilaktyczny / Magdalena Staniaszek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Spis treści : 1. Geneza i rozwój tendencji integracyjnych w edukacji ; 2. Niepełnosprawność w Polsce w latach 1989-2014 w aspekcie psychomedycznym i prawno-społecznym ; 3. Polskie doświadczenie w zakresie kształcenia integracyjnego ; 4. Prakryka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989-2014 ; 5. Specyfika pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji pragniemy przedstawić specjalistom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zainteresowanym problematyką mutyzmu wybiórczego nasze doświadczenia i różne podejścia do tego zaburzenia. Uważamy, że każde dziecko dotknięte mutyzmem – choć zachowuje się podobnie jak inne dzieci niemówiące – wymaga odpowiednio dobranych metod i technik terapeutycznych, działań, które nazywamy „terapią szytą na miarę dziecka”. Należy pamiętać, że brak mowy w różnych sytuacjach społecznych jest tylko jednym z objawów mutyzmu, a jego kluczową przyczyną są zaburzenia lękowe. Ważne, aby w trakcie terapii uwzględnić inne aspekty funkcjonowania dziecka, przepracować z nim umiejętność radzenia sobie z lękiem w różnych sytuacjach, także tych, które nie zawsze są bezpośrednio związane z mówieniem. W książce przedstawiamy doświadczenia terapeutów dotyczące zarówno pracy indywidualnej, jak i grupowej. Dzielimy się również naszymi wątpliwościami i rozważaniami, które często towarzyszą naszej pracy w gabinecie, szkole czy przedszkolu. Jako pierwszy został opisany przypadek dziecka uczęszczającego do żłobka, chociaż mutyzm wybiórczy diagnozuje się z reguły u starszych dzieci. Autorka pokazuje, że przez działania prewencyjne można nie dopuścić do sytuacji, aby niepokojące zachowania rozwinęły się w późniejszym okresie w mutyzm wybiórczy. Następnie przedstawiono przypadek chłopca w wieku przedszkolnym. Aneta Kiepiela-Koperek śledzi w swoim studium zmiany w zachowaniu dziecka oraz pokazuje korzyści płynące ze współpracy z rodziną i środowiskiem. Nieco odmienny przykład prezentuje Alicja Pilch, opisując swoje doświadczenia terapeutyczne z okresu pracy za granicą. Autorka podkreśla nie tylko rolę współdziałań, lecz także wdrożenie programu terapeutycznego. Odmienną, główną formę pomocy, którą jest terapia grupowa, prezentują Joanna Bala i Jadwiga Miękina-Pindur. Według autorek dobór różnorodnych metod pracy, a także współpraca na linii rodzic – terapeuta – nauczyciel przynoszą znakomite efekty. Katarzyna Szyszka przedstawia moment, w którym mutyzm wybiórczy ujawnia się w okresie dojrzewania. Iwona Młynarska będąca nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego pomaga dziecku wspólnie z zaangażowaniem klasy. Natomiast opowieść Sylwii Szczęśniak ukazuje postępy syna przy wsparciu wychowawcy i terapeuty na odległość. Jako ostatnia swoje doświadczenia opisuje Klaudia Giese-Szczap, która zwraca uwagę na fakt, jak istotna jest cierpliwość w pracy terapeutycznej – to równocześnie autorka bajki pomagajki. Optymistyczna historia Marysi i jej niecodziennego spotkania może być doskonałym punktem wyjścia do rozmowy o mutyzmie wybiórczym. "Bajka terapeutyczna, która została napisana przez jedną z współautorek (psychologa klinicznego) i przedstawiona na końcu publikacji, może pomóc dziecku z mutyzmem w zrozumieniu swoich trudności i ograniczeń oraz podjęciu kroków w kierunku zmian na lepsze." /Autorki/. Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego". Autorki: Cabała Monika, Szyszka Katarzyna, Bala Joanna, Giese-Szczap Klaudia, Kiepiela-Koperek Aneta, Miękina-Pindur Jadwiga, Młynarska Iwona, Pilch Alicja, Szczęśniak Sylwia. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki w ciekawej formie ukazały ważną problematykę rodziny, rodzicielstwa i dzieciństwa. To swoista próba dokonania analizy porównawczej dwóch światów - przeszłego i teraźniejszego, której celem jest zmotywowanie czytelnika, tj. pedagoga, psychologa, ale też rodzica, do namysłu i poszukiwań interpretacyjnych dotyczących współczesnego rodzicielstwa i dzieciństwa. Pomimo różnych przecież odsłon rodzicielstwa i dzieciństwa w toku dziejów pewne wartości nie ulegają zmianom, jak miłość, wrażliwość, odpowiedzialność, otwartość, czułość w relacjach rodzinnych. One były, są i będą - niezależnie od czasu i przestrzeni. Zestawienie dwóch perspektyw, tj. przeszłej i obecnej, postrzegania rodzicielstwa i dzieciństwa może skłonić odbiorców książki do pogłębionej refleksji, a także oceny, który świat był/jest lepszy i dlaczego. Z recenzji dr hab. Justyny Gulczyńskiej, prof. UAM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język na uwięzi to wszechstronny i pierwszy tego rodzaju przewodnik wyjaśniający tę powszechną, a jednak wciąż niezrozumiałą dolegliwość. Doktor Richard Baxter wraz z zespołem specjalistów medycznych odkrywa tajemnice krótkiego wędzidełka języka oraz jego wpływ zarówno na niemowlęta, jak i na dorosłych. Mając na uwadze najlepsze praktyki oraz dostępne rodzaje terapii, dr Baxter i jego współpracownicy przedstawiają zrównoważone podejście do leczenia problemu krótkich wędzidełek jamy ustnej (TOTs), a historie udanego przebiegu leczenia pacjentów z pewnością będą inspiracją dla każdego Czytelnika. Niniejszy podręcznik prezentuje różnorodne metody leczenia oraz terapii stosowane przez specjalistów opieki zdrowotnej oraz umożliwiające im zaangażowanie zespołu w leczenie pacjentów i opieranie się na najnowszej wiedzy. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 611/612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z czterech części: dwóch teoretycznych, metodologicznej oraz analitycznej. Zwieńczona zaś jest podsumowaniem. W pierwszej części teoretycznej zajmujemy się zjawiskiem kryzysu. (...) Druga część teoretyczna poświęcona jest tematyce osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi. (...) Trzecią częścią jest rozdział metodologiczny, w którym w sposób syntetyczny opisujemy naszą koncepcję badań, umiejscawiając ją w paradygmacie interpretatywnym. (...) W części ostatniej przedstawiamy nasze analizy według wyłonionych kategorii głównych: pandemii, emocji, relacji, konstruowania codzienności oraz wizji przyszłości. /Ze Wstępu/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp ; 1. Socjalizacja w perspektywie studiów antropologicznych ; 2. Biologiczny wymiar socjalizacji ; 3. Społeczny i instytucjonalny wymiar socjalizacji ; 4. Socjalizacja w wymiarze kulturowym ; Zakończenie.
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kilka lat temu napisałam książkę "Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatią w czasie zarazy". Trafiła ona do różnych miejsc i osób. Dostałam wiele informacji od moich Czytelników, że Czujątka – od czasu, gdy w tekście postawiłam ostatnią kropkę – zaczęły żyć własnym życiem, co bardzo mnie cieszy. Publikacja ta zawierała pięć baśni o przykrych emocjach: smutku, złości, wstydzie, lęku oraz o odwadze w realizowaniu marzeń, a bohaterowie książki odkrywali, że uczucia, określane często mianem „negatywnych”, są przydatne, gdyż informują o niezaspokojonych potrzebach. Do każdej baśni dołączyłam scenariusz zajęć psychoedukacyjnych, które miały na celu uświadomienie dzieciom, że trudne emocje wcale nie są „złe”. Publikacja była dedykowana także dorosłym, aby spróbowali odkryć, jakie emocje i potrzeby niesie dla nich przeżycie dziecka. Podłożem teoretycznym książki był program Porozumienia bez Przemocy stworzony przez Marshalla Rosenberga, który przeciwstawiał się tendencji do moralnej oceny samej emocji, zachęcając do zastanowienia się nad ukrytymi pod danym uczuciem niezaspokojonymi potrzebami. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BT (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie 3. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(NiP)
Spis treści : Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej, 1.Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej ; 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej-klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności ; Część II. Współczesne zagadnienia pedagogki specjalnej; 3. Paradygmatyczne zmiany we wspolczesnej pedagogice socjalnej ; 4. Specjalne potrzeby edukacyjne-między pedagogiką a pedagogiką specjalną ; 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej ;6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki terapii grupowej dzieci i młodzieży oparte na graniu ról; Socjoterapia jako forma pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzone zachowania ; Terapia trudności w uczeniu się ; Podejście psychosyntezy do terapii dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła transformacji : o szkole waldorfskiej w dobie przełomu demokratycznego / Maja Dobiasz-Krysiak. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 358 stron : faksymilia, fotografie, mapy ; 24 cm.
W książce tej Maja Dobiasz-Krysiak przygląda się badawczo szkole waldorfskiej i jej społecznym uwarunkowaniom. Śledzi jej międzywojenną historię i związek z ezoterycznym, społecznym ruchem antropozoficznym oraz edukacyjnym ruchem Nowego Wychowania i Niemieckiej Pedagogiki Reformy. Analizuje znaczenia i wartości za jakimi się opowiada, przygląda się jej wzorcowym realizacjom niemieckim, a także jej polskiej adaptacji. Opisuje moment, w jakim pojawia się w Polsce – lata osiemdziesiąte XX wieku i czas przełomu demokratycznego – a także śledzi ówczesne środowiska alternatywne i edukacyjne, by móc wskazać czynniki, które sprzyjały jej rozwojowi i które wpłynęły na sposoby jej polskiej glokalizacji. Wreszcie rozmawia z członkami środowiska waldorfskiego w Polsce i analizuje ich narracje o szkole, pokazując na jakie potrzeby i oczekiwania społeczne odpowiadała w momencie swojego powstawania. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Rodzina, kultura realnego socjalizmu-ustalenia teoretyczno-badawcze ; 2. Rodzina w socjalistycznej rzeczywistości ; 3. Rodzina w dyskursie ideologiczno-propagandowym ; 4. Oblicza środowiska rodzinnego w codziennej rzeczywistości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęta w książce problematyka, trafnie sygnalizowana przez jej tytuł, należy z pewnością do niezwykle ważnych dla zrozumienia istoty przemocy seksualnej. […] praca ta nie tylko przyczyni się do pogłębienia wiedzy, lecz także umożliwi Czytelnikowi lepsze zrozumienie złożonych problemów związanych ze zjawiskiem przemocy seksualnej. Pozycja będzie istotnym źródłem wiedzy dla szerokiego grona Czytelników: zarówno teoretyków (pedagogów, socjologów, prawników), studentów, jak i praktyków, zajmujących się zawodowo m.in. problemami patologii społecznych, resocjalizacji oraz pomocy ofiarom przestępstw (z recenzji dr Elżbiety Bieleckiej). Książka adresowana jest zarówno do studentów, jak i teoretyków, a także praktyków. Składa się z ośmiu artykułów, które – mam nadzieję – przyczynią się do głębszej refleksji i lepszego zrozumienia zjawiska przemocy seksualnej. Monografię otwiera artykuł Renaty Gardian-Miałkowskiej pt. "Pornografia w świetle przepisów prawnych", w którym są omówione regulacje prawne dotyczące ochrony dzieci i młodzieży przed treściami o charakterze pornograficznym, zarówno w przepisach krajowych, jak i międzynarodowych. Zamykają go rozważania na temat potrzeby wprowadzenia narzędzi weryfikujących wiek osób korzystających z treści pornograficznych i spójnej jurysdykcji terytorialnej, aby chronić dzieci i młodzież przed takimi treściami. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można przełamać strach przed mówieniem, ciemnością lub burzą? Czy złość mieszka za szafą? Czy dorośli są empatyczni? Jak znaleźć sposób na coś, czego się nie lubi? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez bohaterów bajek Klaudii Giese-Szczap – psychologa z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci i młodzieży. „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pozycja, która trafia do Państwa rąk, powstawała kilka lat. Każda rozmowa, każda opowieść Rodziców była dla Autorki przeżyciem. Każda stanowiła pewnego rodzaju wyzwanie. Opowieści wielkich ludzi – Rodziców dzieci niepełnosprawnych – pokazujące ich świat. Świat choroby dziecka widziany ich oczami, z ich perspektywy, jest często innym światem, niż nam się wydaje. To nie zawsze tylko smutek, żal, strach (choć one są bardzo często obecne). To też czasami śmiech, anegdoty, żart... Rodzice pokazują niepełną sprawność dzieci od „kuchni”. Dzielą się swoimi emocjami, obawami, radościami. Warto, wręcz trzeba, poznać świat Rodziców i ich dzieci. Autorka: Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: „Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: „Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: „Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...] /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka monografii podjęła wielce udaną próbę ukazania społecznego problemu rodziny w wymiarze wybranego rejonu i środowiska jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości, ulokowanego w rejonie tradycyjnie rolniczym o dużym kapitale i potencjale ekonomicznym, a także bogatych wielokulturowych tradycjach strukturyzowania i funkcjonowania społeczności mieszkańców opisywanego miasta i jego wiejskiego zaplecza. Formułowane w pracy tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku realizacji autorskiego projektu badania terenowego przeprowadzonego w drugiej dekadzie XXI wieku i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska jego obecności, lokując tym samym zawarty w niej potencjał intelektualny i jego dyskursywny wyraz w obszarze pedagogiki społecznej – dyscypliny szczególnie zainteresowanej losami polskich rodzin i inicjatywami zmierzającymi do łagodzenia i przełamywania doświadczanych przez nie trudności. (fragment Przedmowy prof. Jerzego Modrzewskiego). [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp; 1. Zmieniający się świat nediów cyfrowych ; 2. Ekspancja świata mediów i offline a świat szkoły ; 3. Uczeń na pograniczu świata mediów online i offline ; 4. McLuhanowski świat mediów a trency i wyzwania szkoły ; 5. Metodologiczne podstawy badań własnych ; 6. Charakterystyka badanych uczniów ; 7. Korzyści osiągane przez ucznów klas IV i VI szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Edukacja w popkulturze – popkultura w edukacji (szkice z pedagogiki kultury popularnej) jest próbą wskazania obszarów kultury i sztuki popularnej możliwych w pedagogicznej eksploracji i jednocześnie wynikiem moich zainteresowań naukowych, rozwijanych od przeszło dwudziestu lat. Zachęcam w niej kolejno do zastanowienia się nad: popkulturą i związanymi z nią nowoczesnymi mediami jako miejscem konstruowania i ekspresji tożsamości; aktywnością kulturalną w czasach popkultury oraz związanymi z nią nowymi kompetencjami współczesnego uczestnika życia kulturalnego; przemianami we współczesnej kulturze „młodzieżowej” (cokolwiek kryje się dziś pod tym określeniem); edukacyjnym potencjałem sztuki popularnej; muzyką popularną i możliwościami „zagospodarowania” jej przejawów w edukacji kulturalnej, a także muzyką rockową jako przestrzenią społecznej debaty; serialem telewizyjnym jako źródłem wiedzy o życiu młodzieży oraz filmem jako miejscem uczenia się. Problematykę poruszaną w niniejszym opracowaniu podejmowałem wcześniej w moich innych tekstach, publikowanych w skróconej wersji jako samodzielne rozdziały w pracach zbiorowych, a niektóre rozdziały zamieszczone w książce ukazały się w zmienionej formie jako artykuły w „Studiach Edukacyjnych” (2017, nr 46; 2018, nr 47; 2020, nr 57). /Autor/. Edukacja w popkulturze – popkultura w edukacji (szkice z pedagogiki kultury popularnej) to książka znakomita, ukazująca rolę kultury popularnej jako pasa transmisyjnego wartości, przekonań, postaw i wierzeń. Jak słusznie zauważa Autor, przejęła ona funkcję pełnioną dawniej przez mity, podania czy baśnie i jako taka jest istotnym źródłem socjalizacji oraz wychowania dzieci i młodzieży. Podjęte przez niego analizy osadzone są w paradygmacie konstruktywistycznym i pedagogice krytycznej. Opisuje on przy tym w niezwykle interesujący sposób możliwości kształtowania tożsamości i ekspresji poprzez kulturę popularną. [...] książka została napisana z ogromnym znawstwem, a zawarte w niej refleksje są nie tylko wyrazem zainteresowań naukowych Autora konsekwentnie rozwijanych od wielu dekad, ale także przede wszystkim świadectwem jego pasji. Ten zbiór esejów (szkiców) [...] stanowi niewątpliwie znaczący wkład do polskiej i międzynarodowej literatury dotyczącej kultury popularnej. [...] praca jest nowatorska i wnosi istotne spostrzeżenia do współczesnych nauk o edukacji. To dzieło interdyscyplinarne, ukazujące nie tylko wiedzę ekspercką w obszarze podjętego problemu badawczego, ale także postrzeganie go w wielu aspektach, m.in. socjologicznym, kulturowym i filozoficznym. Publikacja jest znakomitym kompendium wiedzy na temat pedagogicznych kontekstów kultury popularnej [...]. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji. Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań. Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej. "Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy." /Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej