Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(62)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(45)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(12)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia Główna
(59)
Filia nr 2
(3)
Autor
Sawicki Jarosław
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Kauf Sabina
(2)
Knosala Ryszard
(2)
Mankiw N. Gregory
(2)
Stokowski Franciszek
(2)
Taylor Mark P. (1958- )
(2)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszczyk Piotr
(1)
Baran Radosław
(1)
Baranowski Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bański Jerzy
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Górska-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Janicka Małgorzata (ekonomia)
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Kaczmarek Jacek
(1)
Kaden Robert J
(1)
Kamiński Jacek
(1)
Kawarska Anna
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Klimkiewicz Katarzyna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krajewski Piotr (nauki ekonomiczne)
(1)
Kraśnicka Teresa
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Kucińska-Landwójtowicz Aneta
(1)
Kuczewska Joanna
(1)
Kulińska-Sadłocha Ewa
(1)
Leary-Joyce Judith
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Michorowski Michał
(1)
Mijal Anna
(1)
Miziołek Tomasz
(1)
Multan Ewa
(1)
Nieszporska Sylwia
(1)
Nowak Alojzy Z
(1)
Nowak Alojzy Zbigniew
(1)
Owsiak Katarzyna
(1)
Owsiak Stanisław (1946- )
(1)
Pawełoszek Ilona
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Podgórski Błażej
(1)
Postuła Marta
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Ratajczyk Monika
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Rutkowski Andrzej
(1)
Rutkowski Ireneusz P
(1)
Rydzykowski Włodzimierz
(1)
Sala Józef
(1)
Serwański Tomasz
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Sieradzki Rafał
(1)
Skorek Monika
(1)
Sołtyk Piotr
(1)
Spoz Anna
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Swora Mariusz
(1)
Szopa Bogumiła
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Szymańska Elżbieta (turystyka)
(1)
Tomczak-Horyń Kamila
(1)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(1)
Walczak Krzysztof (ekonomia)
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wasilewska Barbara
(1)
Wieczorkowski Jędrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Studenci
(9)
Menedżerowie
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Przedsiębiorcy
(3)
Ekonomiści
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analitycy giełdowi
(1)
Biolodzy
(1)
Biotechnolodzy
(1)
Chemicy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Farmaceuci
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Lekarze
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie
(7)
Ekonomia
(4)
Finanse
(4)
Marketing
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Finanse międzynarodowe
(3)
Innowacje
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Analiza finansowa
(2)
Banki
(2)
COVID-19
(2)
Demografia
(2)
Gastronomia
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kreatywność
(2)
Makroekonomia
(2)
Niepewność
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Przemysł
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Marketing
(1)
Action Research
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Assessment center
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Budżet państwa
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dyscyplina finansów publicznych
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dług
(1)
Dług publiczny
(1)
ESG
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomika farmaceutyczna
(1)
Ekonomiści
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Energetyka
(1)
Epidemie
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Farmakoekonomika
(1)
Farmakoterapia
(1)
Finanse behawioralne
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Finansowanie
(1)
Geopolityka
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gminy
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inwestorzy instytucjonalni
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość życia
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kontrola leków i narkotyków
(1)
Kryzys gospodarczy (2020)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Leczenie farmakologiczne
(1)
Legia Warszawa
(1)
Leki
(1)
Leki refundowane
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka społeczna
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Makromarketing
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Słowacja
(1)
Słowenia
(1)
Węgry
(1)
Łotwa
(1)
Gatunek
Monografia
(18)
Opracowanie
(18)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(33)
Zarządzanie i marketing
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Innowacyjne przedsiębiorstwo usługowe / Elżbieta Szymańska. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 249 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przedmiot niniejszej pracy stanowi problematyka innowacyjności przedsiębiorstw usługowych. Dynamiczne zmiany systemowe, które zachodzą w krajach wysoko rozwiniętych, przyczyniają się do wzrostu znaczenia przedsiębiorstw usługowych, zatem w nich powinno się upatrywać możliwości rozwoju gospodarczego. Głównym celem dociekań badawczych było opracowanie koncepcji modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego oraz odniesienie go do koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. Opracowanie może stanowić punkt wyjścia do kreowania wzorców sprzyjających podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw usługowych, które zwykle reprezentują niższy poziom innowacyjności, niż przedsiębiorstwa produkcyjne, dla których zestaw wytycznych, głównie związanych z wprowadzaniem nowych technologii, został stosunkowo szeroko opisany w literaturze. Podjęta perspektywa badawcza i konstrukcja opracowania stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju podejście do innowacyjności przedsiębiorstw nie posiada bogatej literatury. Wprawdzie ostatnie dekady obfitują w liczne opracowania na temat innowacji, jednak problematyka jest na tyle istotna, że istnieją znaczące przesłanki do jej pogłębiania. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których w układzie teoretycznym i praktycznym zaprezentowano instrumenty zarządzania finansami publicznymi. W rozdziale pierwszym przedstawiono reguły fiskalne, w drugim – niezależne instytucje fiskalne, w trzecim – planowanie średniookresowe, a w czwartym – odniesienie do skuteczności ich stosowania. W każdym z trzech pierwszych rozdziałów dokonano przeglądu literatury w zakresie opisywanego instrumentu zarządzania środkami publicznymi. Ponadto szczegółowo opisano rozwiązania stosowane w czterech krajach członkowskich Unii Europejskiej, z których dwa są liderami w skali przyrostu ocen skuteczności rozwiązań stosowanych przez Komisję Europejską, a dwa pozostałe kraje zamykają listę rankingową przygotowaną według tej samej metodologii Wspólnoty. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest metodyczno-empirycznym studium zachowań konsumentów w warunkach pandemii COVID-19. Zawiera: rozważania na temat zmian zachowań konsumentów w kryzysie, dyskusje w kwestii podejść metodycznych do badań zachowań konsumentów w sytuacjach kryzysowych, przegląd i wyniki badań zmian zachowań konsumentów w czasach pandemii oraz próbę określenia przyszłych trendów. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce opisano drogę produktów leczniczych stosowanych w profilaktyce oraz medycynie naprawczej od ich odkrycia, poprzez procesy rozwojowe, w tym badania kliniczne i rejestrację do refundacji, do ich zastosowania przez pacjenta. Omówiono branżę farmaceutyczną z perspektywy polskiej i międzynarodowej, z uwzględnieniem jej odmienności wyrażonej m.in. wysokim poziomem innowacyjności. Nie pominięto kwestii bezpieczeństwa terapii, w tym niepożądanych działań leków.Wymiar strategiczny objął analizę priorytetów w zakresie polityki lekowej, demografii i epidemiologii. Efektywne zarządzanie farmakoterapią zarówno na poziomie centralnym, jak i w skali mikroekonomicznej zależy od dostępnych zasobów: ludzkich, finansowych, rzeczowych, informacyjnych, intelektualnych oraz zastosowania specyficznych dla leków mechanizmów podejmowania decyzji obejmujących refundację, zastosowanie instrumentów dzielenia ryzyka czy monitorowania, takich jak rejestry lub dane typu real world evidence. Przywołanie przykładów zastosowania narzędzi zarządczych w priorytetowych obszarach terapeutycznych takich jak onkologia, kardiologia, diabetologia, psychiatria, neurologia i choroby rzadkie zapewniło głębszy wgląd w najważniejsze specjalności medyczne z punktu widzenia zastosowania leków. W opracowaniu czytelnik znajdzie analizę wyzwań przyszłości, które mają i będą miały coraz większe znaczenie dla zarządzania systemem z uwzględnieniem zastosowań leków, szczepionek i terapii zaawansowanych.Należą do nich: medycyna personalizowana i diagnostyka molekularna, opieka koordynowana i koncepcja value-based healthcare, terapie genowe i komórkowe, pacjentocentryczność i zależna od zdrowia jakość życia. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Tradycyjne i nowoczesne postrzeganie logistyki ; 2. Istota i wymiary dobrostanu ; 3. Wymiar dostępności: logistyka w tworzeniu użyteczności miejsca i czasu ; 4. Wymiar finansowy : rola logistyki ; 5. Logistyka a gospodarka pętli zamkniętej.
W ostatnim czasie ujawniło się bardzo wiele czynników uświadamiających niewłaściwy charakter dotychczasowej logiki procesów społeczno-gospodarczych. Świadectwem racjonalności zachowań społecznych było (a w zasadzie nadal jest) nieustanne bogacenie się zarówno na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych, jak i w odniesieniu do całych państw. Ludzie pożądają coraz bogatszej konsumpcji, przedsiębiorstwa są zarządzane w celu maksymalizacji zyskowności, a państwa są rządzone ze względu na dążenie do coraz większego PKB. Skutki tej logiki okazały się katastrofalne. W odniesieniu do gospodarstw domowych zjawisko nadmiernej konsumpcji prowokuje do ciągłego zmieniania się krótkotrwałych mód, do nieustannych zakupów i do produkowania coraz większej ilości odpadów. Napędem tej nadmiernej konsumpcji jest rosnąca produkcja jednocześnie podążająca za zmiennym popytem oraz ten popyt kreującą z wykorzystaniem wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Nieracjonalność takiego schematu działalności materializuje się w coraz większym i coraz szybszym zużyciu dostępnych zasobów naturalnych i energii. Dodatkowo pojawiły się negatywne efekty społeczne i ekonomiczne pogarszające jakość życia ludzi. Dokonana globalizacja gospodarki światowej jest powodem rosnącego znaczenia logistyki międzynarodowej. Znaczenie logistyki zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej uprawnia do postawienia pytania, w jaki sposób logistyka może włączyć się w proces oczekiwanych zmian i jak może przyczyniać się do kreowania dobrostanu społecznego. Dobrostan jest tu pojmowany jako synonim jakości życia. Pierwsze dwa rozdziały książki mają charakter wprowadzający. Na początku przedstawiono nowoczesny paradygmat logistyki, czyli współczesne rozumienie jej istoty nastawione właśnie raczej na jakość obsługi klienta i jakość życia, niż na maksymalizację korzyści ekonomiczno-finansowych przedsiębiorstw i ich właścicieli. Następnie skoncentrowano uwagę na kryteriach oceny i optymalizacji dobrostanu, różnicując je od standardowych kryteriów dotyczących dobrobytu materialnego. W kolejnej części książki są podejmowane zagadnienia dostępności czasowo-przestrzennej, kosztowej, decyzyjnej oraz, w końcu, problem zagospodarowania towarów już niechcianych albo odpadowych. Tezą, której autorzy usiłują dowieść, jest twierdzenie, że logistyka nie tylko okazuje się narzędziem ułatwiającym ciągłość i płynność procesów gospodarczych, lecz także ma znaczenie dla jakości życia i może się przyczynić do poprawy dobrostanu społecznego na całym świecie /Powyższy opis pochodzi od wydawc/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze wydanie Makroekonomii odzwierciedla ewolucję tej dziedziny wiedzy. Naukowcy w całej Europie prowadzą ożywioną debatę na temat kierunków jej rozwoju - zarówno pod względem metod nauczania, jak i prowadzenia badań. W nowym wydaniu uwzględniono wybrane efekty tej debaty, zachowując dotychczasowy układ materiału. Jest to jeden z najpopularniejszych podręczników ekonomii w Stanach Zjednoczonych, dostosowany do potrzeb studentów i wykładowców z Europy. W tym wydaniu jeszcze wyraźniej widać zmiany w stosunku do amerykańskiej wersji podręcznika. Staraliśmy się zachować żywy, wciągający styl przekazu, mając na uwadze przede wszystkim początkujących adeptów ekonomii. Zamieszczone w książce przykłady, studia przypadków i artykuły prasowe pozwalają lepiej zrozumieć zagadnienia i rozważania teoretyczne. Artykułom prasowym towarzyszą pytania, które mają zachęcić do samodzielnego myślenia oraz krytycznego podejścia do zdobywanej wiedzy i wszelkich wypowiedzi na tematy ekonomiczne. Witaj we wspaniałym świecie ekonomii — naucz się myśleć jak ekonomista, a otworzy się przed Tobą nowa rzeczywistość. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych. W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji. Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym. Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym. Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. „Genealogicznie” analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze wydanie Mikroekonomii odzwierciedla ewolucję tej dziedziny wiedzy. Naukowcy w całej Europie prowadzą ożywioną debatę na temat kierunków jej rozwoju - zarówno pod względem metod nauczania, jak i prowadzenia badań. W nowym wydaniu uwzględniono wybrane efekty tej debaty, zachowując dotychczasowy układ materiału. Jest to jeden z najpopularniejszych podręczników ekonomii w Stanach Zjednoczonych, dostosowany do potrzeb studentów i wykładowców z Europy. W tym wydaniu jeszcze wyraźniej widać zmiany w stosunku do amerykańskiej wersji podręcznika. Staraliśmy się zachować żywy, wciągający styl przekazu, mając na uwadze przede wszystkim początkujących adeptów ekonomii. Zamieszczone w książce przykłady, studia przypadków i artykuły prasowe pozwalają lepiej zrozumieć zagadnienia i rozważania teoretyczne. Artykułom prasowym towarzyszą pytania, które mają zachęcić do samodzielnego myślenia oraz krytycznego podejścia do zdobywanej wiedzy i wszelkich wypowiedzi na tematy ekonomiczne. Witaj we wspaniałym świecie ekonomii — naucz się myśleć jak ekonomista, a otworzy się przed Tobą nowa rzeczywistość. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji chciałam usystematyzować dotychczasową wiedzę o opakowaniu, a także zaktualizować ją o te obszary, które dotychczas nie były uwzględniane w rozpoznaniu naukowym. Jednoczenie nie uzurpuję sobie prawa, aby powiedzieć, że jest to najbardziej kompletne, jak i najbardziej aktualne dzieło, które znajduje się obecnie na rynku, gdyż ze swojego doświadczenia – zarówno jako naukowiec, jak i praktyk – doskonale zdaję sobie sprawę ze złożoności zjawiska, które starałam się uchwycić. Niemniej tą publikacją chciałabym przywrócić opakowaniu należną mu uwagę w obszarze nauk o zarządzaniu i marketingu, a także zainteresować tym tematem zarówno środowisko naukowe, jak i praktyków biznesu, pobudzając do dalszej eksploracji tematu, a także wymiany doświadczeń. Mam też nadzieję, że uda mi się zmniejszyć dysproporcje w postrzeganiu opakowań przez te dwa środowiska i trochę je do siebie zbliżyć. Mnie samej, jako młodemu naukowcowi i praktykowi, trudno było pogodzić te dwie perspektywy (naukową i biznesową), a usystematyzowanie tych zagadnień na tyle, aby podjąć się ich publikacji, zajęło mi kilka lat. [Autorka]. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Maria Romanowska. - Wydanie 3 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 271 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Spis treści : 1. Planowanie strategiczne ; 2. Analiza strategiczna przedsiebiorstwa ; 3. Strategia dywersyfikacji-od przedsiebiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu ; 4. Strategia rozwoju ryzyka - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji transnarodowej ; 5. Strategia integracji pionowej ; 6. sposoby rozwoju przedsięrstwa ; 7. Strategie konkurencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
Spis treści : 1. Przydatność badań jakościowych w nauce o zarządzaniu ; 2, Szkoły badań jakościowych ; 3. Próba badawcza w badaniach jakościowych ; 4. Gromadzenie danych w badaniach jakościowych ; 5. Analiza danych w badanich jakościowych ; 6. Interpreatcja danych w badaniach jakościowych ; 7. Ocena badań jakościowych.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Bezpieczeństwo ekonomiczne gospodarstw domowych w kontekście programu "Rodzina 500+" ; 2. Gospodarstwa domowe - oszczędzanie i aktywa finansowe ; 3. Gospodarstwa domowe- finansowe turbulencje i upadłość konsumencja ; 4. Gospodarstwa domowe - korzystanie z energii elektrycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej