Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(115)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(115)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Proza
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
tylko na miejscu
(34)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(43)
Oddział dla Dzieci
(30)
Czytelnia Główna
(33)
Filia nr 1
(7)
Filia nr 2
(14)
Filia nr 3
(12)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(11)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(2)
Czytelnia Główna (magazyn)
(1)
Autor
Moneta-Malewska Maria
(5)
Doleżych Przemysław
(4)
Barker Vicky
(3)
Costa Natalie
(3)
Cox Beth
(3)
Drewnowski Jacek
(3)
Lachowicz Dorota (tłumacz)
(3)
Urban Bronisław
(3)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Carlson Dale
(2)
Carlson Hannah
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Faber Adele
(2)
Gordon Thomas
(2)
Grajkowska Wanda
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kim Jeannie
(2)
Kincher Jonni
(2)
Kozubal Krystyna
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Parkinson Monika
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Reynolds Shirley
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Suchanow Klementyna
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Augustyn Józef
(1)
Białek Ewa
(1)
Bilek Emily L
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borzymowska Barbara
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Burcha Noel
(1)
Butenko Bohdan
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Camacho Sophy
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Clochard Severine
(1)
Concejo Joanna (1971- )
(1)
Covey Sean
(1)
Cudak Henryk
(1)
Czub Marta
(1)
Davidson Alan
(1)
Davidson Robert
(1)
Dawson Peg
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Domurat Marcin
(1)
Dymek Ewelina
(1)
Dymek Marzena
(1)
Dywan Agnieszka
(1)
Dziedzic Olga
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Elliott Michelle
(1)
Erikson Erik H
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Fox Marta
(1)
Frania Patrycja (psychoterapeuta)
(1)
Frońska Agata
(1)
Garnier Stéphane (1974-)
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gilmour Jane
(1)
Glynne Andy
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Gurian Michael
(1)
Guzowska Marta (1967- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Góra Jan
(1)
Górecka Barbara
(1)
Heine Anna
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Herbert Martin
(1)
Hill Ryan
(1)
Hill Will (1979- )
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hudrisier Cécile
(1)
Icard Michelle
(1)
Jablow Martha M
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janicka Ewa
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
Kraj wydania
Polska
(113)
Język
polski
(113)
nieznany (0 0)
(3)
Odbiorca
Młodzież
(11)
9-13 lat
(10)
14-17 lat
(8)
Rodzice
(8)
Dzieci
(6)
Psychoterapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Psycholodzy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Nauczyciele
(2)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Młodzież
(54)
Dzieci
(19)
Dziecko
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Psychologia młodzieży
(6)
Agresywność
(5)
Internet
(5)
Młodzież - psychologia - wydawnictwa popularne
(5)
Młodzież szkolna
(5)
Narkomania
(5)
Psychologia
(5)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(5)
Samorealizacja
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzewanie
(4)
Dziewczęta
(4)
Media społecznościowe
(4)
Mózg
(4)
Narkotyki
(4)
Nastolatki
(4)
Osobliwości - wydawnictwa popularne
(4)
Psychologia - młodzież
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Anoreksja
(3)
Młodzież - psychologia
(3)
Młodzież - psychologia - poradnik
(3)
Młodzież - psychologia - wydaw. popularne
(3)
Neurobiologia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Samoakceptacja
(3)
Samobójstwo
(3)
Tożsamość (psychologia)
(3)
Uczucia
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Autodestruktywność
(2)
Bulimia
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Depresja
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko - psychologia
(2)
Dziecko - psychologia - poradnik
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Emocje
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Młodzież z depresją
(2)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Nastroje
(2)
Nauczanie
(2)
Obraz własnego ciała
(2)
Osobowość
(2)
Pewność siebie
(2)
Pokwitanie
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Próba samobójcza
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psychologia - dziecko
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina
(2)
Rozmowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samookaleczenie
(2)
Socjoterapia
(2)
Sukces - psychologia - wydawnictwa popularne
(2)
Szacunek
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Cyberprzemoc
(1)
AIDS
(1)
Agresja
(1)
Agresywność - socjologia - Polska
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Anoreksja - pamiętnik
(1)
Anoreksja - psychologia - wydaw. popularne
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Asertywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia - pamiętniki
(1)
Bulimia - psychologia - wydaw. popularne
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Milwaukee (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Opracowanie
(14)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Monografia
(4)
Książka do wypełniania
(3)
Poradniki
(2)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Powieść
(2)
Reportaż
(2)
Dystopia
(1)
Fantastyka
(1)
Komiks
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Protokoły
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(47)
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informatyczne
(1)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (magazyn)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5883 [w magazynie] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychopedagogika relacji : analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców / Jarosław Jagieła. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 561, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Analiza transakcyjna (AT) to koncepcja psychoterapeutyczna zapoczątkowana przez Erica Berne’a (1910–1970) w końcu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Szybko znalazła szerokie zastosowanie w innych obszarach wiedzy i praktyki m.in. poradnictwie, coachingu, usprawnianiu struktur organizacyjnych firm i przedsiębiorstw oraz w edukacji. Ta ostatnia dziedzina jest stosunkowo mało znana w Polsce. Książka w sposób całościowy przybliża najważniejsze zagadnienia tej koncepcji i na tym tle ukazuje różnorodne problemy wiążące się z nauczaniem i wychowaniem. Koncentruje się głównie na relacjach, jakie mają miejsce między nauczycielem a uczniami oraz ich rodzicami. Przekazuje aktualny stan badań na ten temat i stanowi cenną inspirację dla własnych twórczych poszukiwań. Może być wartościową pomocą dla nauczycieli i wychowawców, ale też pedagogów szkolnych, doradców i socjoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy w pracy z dziećmi i młodzieżą dążą do ich zrozumienia oraz wypracowania praktycznych metod trafnego postępowania. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: - stawianie diagnozy, - tworzenie planu leczenia, - zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, - wybór programu terapeutycznego, - opracowanie konceptualizacji przypadku, - budowane relacji, - wzbudzanie motywacji, - omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki – wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej, propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam szczyt. /Paulina Jarecka psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, autorka bloga Dzieciecapsychologia.pl/. Pierwsza na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi nieocenione źródło wiedzy dla początkujących psychoterapeutów. /Alicja Rawinis-Tomaszewska psycholog/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyki mindfulness wspierające równowagę, spokój i odporność dla dzieci, nastolatków i całej rodziny. Uważność to być może najwspanialszy z darów, jaki możemy ofiarować dzieciom i młodzieży. Wspiera ona rozwój inteligencji emocjonalnej, podnosi poziom szczęścia, zwiększa ciekawość i zaangażowanie, zmniejsza niepokój i przygnębienie, koi traumę, pomaga skupiać się, uczyć i podejmować dobre decyzje. Gdyby tego było mało, z badań wynika, że uważność wspaniale wpływa na rozkwitanie, jak w psychologii nazywa się przeciwieństwo depresji i skłonności do unikania. Rosnę z uważnością uczy rodziców, a także osoby pracujące w edukacji i zapewniające wsparcie psychologiczne, jak stawać się przykładem uważnego życia i dzielić się umiejętnością, która daje dzieciom supermoc psychicznej odporności i elastyczności, niezbędną przez całe życie. Dr Christopher Willard proponuje ponad siedemdziesiąt prostych praktyk i podpowiada, jak je dostosować do indywidualnych potrzeb dzieci i nastolatków. W tym inspirującym przewodniku znajdziesz sprawdzone wskazówki, jak: zachęcić dziecko do praktykowania mindfulness za pomocą zabawy, ruchu, kreatywności i wyobraźni; korzystać z technologii i mediów społecznościowych w rozważny sposób; dzielić się wiedzą o uważności w domu, w szkole i w innych instytucjach; budować podstawy przez własną praktykę uważności. Ziarna uważności można zasiać w każdej osobie, w dowolnym momencie. W odpowiednich warunkach wykiełkują one i rozkwitnie życie pełne współczucia i bliskości. Rosnę z uważnością zaprasza w niesamowitą podróż, która zmienia świat – dołączenia do ciągle rozwijającej się społeczności dorosłych, którzy przywracają dzieciństwu i młodości zachwyt, ciekawość i przestrzeń na refleksję. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy da się przygotować do bycia rodzicem nastolatka? Jak pomóc młodym osobom we wchodzeniu w dorosłość w świecie, który zmienia się na naszych oczach? Internet, uzależnienia, depresje, seksualność – to tylko niektóre z tematów ważnych dla dorastających młodych ludzi, które poruszane są w tej wyjątkowej książce. z ekspertami. Wśród osób, które autorki zaprosiły do rozmów są neurodydaktyk Marek Kaczmarzyk, socjolog edukacji Łukasz Srokowski, pedagożka Anna Kasprzycka, terapeutka Jowita Wowczak, psychoterapeutka Katarzyna Panejko-Wanat i seksuolożka Katarzyna Gałązka. Do książki włączone zostały również rozmowy z nastolatkami, które pozwalają lepiej poznać ich punkt widzenia i trudności, z jakimi borykają się młodzi ludzie w okresie dorastania. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sekretne życie mózgu nastolatka / Sarah-Jayne Blakemore ; [przekład: Jowita Maksymowicz-Hamann]. - Warszawa : Mamania, copyright 2021. - 279, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nagroda Towarzystwa Królewskiego w Londynie dla najlepszej książki naukowej! Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Nastolatki nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc – co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… odkryć sekrety swojego mózgu. Sarah-Jayne Blakemore: profesor w Institute of Cognitive Neuroscience londyńskiego University College, prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz poznaniem społecznym w autyzmie. Laureatka Royal Society Insight Investment Science Book Prize. We wcześniejszych latach tę nagrodę zdobyli m.in. Stephen Hawking i Bill Bryson. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak ; Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Spis treści : 1. Zdrowie psychiczne młodzieży podejmującej socjoterapię ; 2. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagigucznej dla młodzieży ; 3. Diagnozowanie w socjoterapii ; 4. Praca z grupą młodzieży w socjoterapii ; 5.Socjoteraupeuta wobec wyzwań pracy z grupą młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stany ostre : jak psychiatrzy leczą nasze dzieci / Marta Szarejko. - Warszawa : Słowne, copyright 2021. - 309, [3] strony ; 22 cm.
Psychiatrię traktuje się w Polsce jak dziecko – ma być i nie sprawiać kłopotu. Nie odzywać się niepytana. Ta książka jest głosem osób, które od lat się nią zajmują. W różnych miejscach. Psychiatria dzieci i młodzieży w Polsce jest w zapaści. Słowa, którymi najczęściej się ją opisuje, to: „fiasko”, „katastrofa”, „dramat”. Oddziały psychiatryczne są przepełnione, a leczenie dzieci utrudnione przez brak wykwalifikowanej kadry. Coraz więcej rodziców pyta o dobrego psychiatrę, szuka pomocy w dramatycznych sytuacjach. Kryzys się pogłębia. Marta Szarejko, dziennikarka i reportażystka, oddaje głos psychiatrom i psychologom. Przemierza szpitalne korytarze razem z nimi: potwornie zmęczonymi, bezradnymi, ale podejmującymi walkę z systemem. Zdeterminowanymi, by mimo trudnych warunków leczyć. Sprawdza, co kryje się za alarmującymi określeniami, dlaczego zdaniem lekarzy jest tak źle, jak temu zaradzić i gdzie szukać wsparcia, gdy sami nie potrafimy już pomóc naszym dzieciom. Pokazuje psychiatrów nie jako bogów, lecz ludzi, którzy nie zawsze mają jednoznaczne odpowiedzi. Opowiadają o systemie, ale też o rodzinie – jak zmieniała się przez ostatnie dekady i jaki to miało wpływ na dzieci. Zdania, które najczęściej padają z ich ust, to: Rodzice abdykują ze swojej roli. Ukryte formy przemocy są zapisane w ciele. Oddział jest miejscem, do którego trafia dziecko dramatycznie poobijane. Nikt nie próbuje zrobić niczego, żeby ono tam nie trafiło. Z adopcji jest dużo zwrotów. Dorośli często bagatelizują problemy dzieci, udają, że ich nie ma. A jeśli nie da się udawać, ukrywają je. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616/618 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 10.07.2024)
Książka
W koszyku
Techniki terapii grupowej dzieci i młodzieży oparte na graniu ról; Socjoterapia jako forma pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzone zachowania ; Terapia trudności w uczeniu się ; Podejście psychosyntezy do terapii dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione; fobia społeczna; separacyjne zaburzenie lękowe; fobie swoiste; zaburzenie paniczne; agorafobia; zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych); z objawami somatycznymi; tikowych; obsesyjno-kompulsyjnych. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenia paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trylogia Niezgodna / Veronica Roth. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Amber, 2015. - 1038, [1] strona ; 22 cm.
Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany… Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość. Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami, a Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wino dojrzewa powoli : listy do Uli / Jan Góra. - Poznań : "W drodze", 1996. - 253 s. : fot. ; 19 cm.
Autor
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.03.2008)
Książka
W koszyku
Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolejny przełom rozwojowy, w którym szczególną rolę odgrywają ludzie z najbliższego otoczenia – rodzice, nauczyciele i terapeuci. Istotne jest wsparcie opiekunów odpowiednimi programami profilaktycznymi, dzięki którym ich podopieczni u progu dorosłości będą potrafili utrzymać satysfakcjonujące relacje, dokonywać świadomych wyborów oraz w pełni uczestniczyć w życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, omawiają tak istotne formy pomocy i przeciwdziałania społecznej izolacji, jak: model pozytywnego wspierania zachowań, trening umiejętności społecznych, tworzenie przyjaznego środowiska sensorycznego czy przełamywanie barier w zakresie integracji społecznej i aktywizacji zawodowej. Programy te są dostosowane do polskich realiów i zostały omówione na przykładzie działalności wybranych polskich organizacji pozarządowych. Szczególną uwagę autorzy zwracają na istotny wkład rozwojowo-wychowawczy środowiska rodzinnego w proces rewalidacji. Omawiają też pojawiające się problemy związane z wartościowaniem, samooceną oraz trudnymi przeżyciami emocjonalnymi. Książka ukazuje różne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w sposób całościowy i komplementarny. Skierowana jest do pracowników ośrodków specjalistyczno-diagnostycznych, ośrodków rewalidacyjnych i edukacyjnych oraz rodziców. To także inspirujące źródło wiedzy dla studentów takich kierunków jak psychologia, pedagogika, antropologia, socjologia i polityka społeczna. [Powyższy opis pochodzi od wyudawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej