Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(6)
Filia nr 2
(3)
Autor
Przybyla Olga
(3)
Baranowska Sabina
(1)
Bilińska Maria
(1)
Bochniarz Antoni
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fiszer Ewa (1926-2000)
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kwaśniewska Aleksandra (logopeda)
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(1)
Potocka-Pirosz Kamila
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sparks Nicholas (1965- )
(1)
Spałek Ewa
(1)
Styczek Irena
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Wilde Kate
(1)
Witek Paweł (1973- )
(1)
Zaleski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1901-1914
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Logopedzi
(5)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Zaburzenia mowy
(9)
Logopedia
(6)
Mowa
(5)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Logopedzi
(2)
Mowa - dziecko - nauczanie - ćwiczenia
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby dziecięce - zagadnienia
(1)
Dyslalia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko dwujęzyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja medialna
(1)
Geriatria
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jąkanie
(1)
Jąkanie - leczenie - metody
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Język polski - wymowa
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedia - zagadnienia
(1)
Mowa - dziecko - zaburzenia
(1)
Mowa - zaburzenia
(1)
Mowa - zaburzenia - leczenie
(1)
Mutyzm
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuropsychologia
(1)
Otępienie
(1)
Padaczka
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychoterapia - metody
(1)
Reranie
(1)
Samotne matki
(1)
Seplenienie
(1)
Skrzypkowie
(1)
Starzenie się
(1)
Strażacy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zgryz
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Karolina Północna (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wyspa Księcia Edwarda (Kanada ; prowincja)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Romans
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji. Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań. Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej. "Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy." /Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz/. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
„Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki ‒ można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). […] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo”. Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja z Zielonego Wzgórza ; 22)
Książka wydana również pt. Dziewczę z sadu.
Młody Eryk Marshall opuszcza rodzinne Queenslea i na prośbę dawnego przyjaciela obejmuje posadę nauczyciela w małej miejscowości na Wyspie Księcia Edwarda. Nie wie jeszcze, jak bardzo ta decyzja odmieni jego życie. Na wyspie poznaje Kilmeny - przepiękną dziewczynę, którą dotknęło kalectwo: Kilmeny bowiem od urodzenia jest niemową. Jaka tajemnica rodzinna ciąży nad jej nieszczęściem? Czy Eryk zdoła jej pomóc i zdobędzie uczucie dziewczyny? Wzruszająca opowieść o potędze szczerej i głębokiej miłości. Prawdziwa przyjemność lektury dla miłośników twórczości autorki "Ani z Zielonego Wzgórza". /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia / Irena Styczek. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : Państw. Wydaw. Naukowe, 1979. - 530 s. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon 2022. - 223 strony : ilustracje ; 20 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
"Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to znakomita monografia napisana przez wielu autorów. Co ważne, współtwórcami tej dwutomowej publikacji są badacze specjalizujący się w różnych dziedzinach nauki. Pozycja zawiera nowoczesną wiedzę logopedyczną, opracowaną dzięki badaniom prowadzonym w najważniejszych placówkach badawczych Polski. Wspaniały podręcznik zawiera zagadnienia logopedyczne związane z rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W tej publikacji znajdziesz informacje o profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej. Druga część podręcznika dotyczy zwłaszcza diagnozowania oraz terapii zaburzeń mowy. W poprzedniej części czytelnik poznawał podstawowe zagadnienia logopedyczne, a także odkrywał przebieg rozwoju umiejętności językowych. Tym razem może zapoznać się z metodami terapeutycznymi i ćwiczeniami dla dzieci, które mają problemy z mówieniem. "Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to świetna propozycja przeznaczona jednocześnie dla studentów logopedii i logopedów. Autorzy zebrali najważniejsze zagadnienia logopedyczne w jednym miejscu, a wydanie zostało opracowane w taki sposób, by ułatwić szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Przejrzysta oprawa graficzna, znakomita redakcja tekstu, a także praktyczne pogrupowanie treści znakomicie odpowiadają na potrzeby współczesnego czytelnika. To świetna okazja, by poznać badania wybitnych naukowców, omawiających najczęstsze zaburzenia mowy oraz prezentujących sprawdzone metody przebiegu zajęć terapeutycznych. Pozycja została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Publikacja powstała pod red. naukową dwóch wspaniałych badaczek. Dr Aneta Domagała jest wykładowcą Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej. Prowadzi projekty naukowe dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Za swój wkład w rozwój polskiej nauki otrzymała prestiżowe nagrody. Prof. Urszula Mirecka również wykłada na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej. To jedna z najbardziej uznanych badaczek metod terapii logopedycznych, a także autorka lub współautorka najważniejszych publikacji logopedycznych w Polsce. Współpracując z wybitnymi pracownikami naukowymi różnych ośrodków naukowych, badaczki opracowały tę szczegółową publikację. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 611/612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na ratunek / Nicholas Sparks ; z angielskiego przełożył Andrzej Szulc. - Wydanie I. - Warszawa : Albatros, 2001. - 399, [1] strona ; 20 cm.
Denise Holton samodzielnie wychowuje cierpiącego na zaburzenia mowy czteroletniego Kyle'a. Nie wiadomo, co jest źródłem choroby: upośledzenie, autyzm czy dysfunkcja słuchu. Denise spędza całe dnie ucząc chłopca mówić, a wieczorami pracuje jako kelnerka. Pewnego dnia podczas burzy rozbija samochód i traci przytomność. Zdezorientowany malec wysiada i gubi się w lesie. Odnajduje go Taylor McAden - zapalony myśliwy, członek ochotniczej straży pożarnej. Udana akcja zbliża do siebie Denise i Taylora, a zamknięty w sobie Kyle zaczyna wręcz uwielbiać swojego wybawcę. Po kilku miesiącach zaczynają się jednak problemy... /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najprostsze wierszyki… powstały z myślą o dzieciach z trudnościami w mówieniu, a także ich rodzicach i opiekunach. Są atrakcyjnym materiałem do nauki mówienia, ale też punktem wyjścia do rozmowy o osobach, rzeczach, czynnościach i nie tylko. Pomogą dzieciom w odkrywaniu radości, jaką niesie mowa i dialog. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książkę można traktować jako głos w dyskursie naukowym dotyczącym tożsamości logopedii, w tym stosunku jej przedstawicieli do profilaktyki. Wiele zaprezentowanych w niej treści może być przydatnych także studentom logopedii oraz profesjonalistom dostrzegającym potrzebę stosowania profilaktyki w codziennej praktyce logopedycznej... [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 191)
Spis treści : I. Młodzież w sieci-potrzeba wychowania medialnego: 1. Kulturowo-medialne uwarunkowania wychowania ; 2. Młodzież i media ; 3. Potrzeba formacji medialnej ; 4.Odnaleźć się prawdziwie w świecie młodych ; II. Dysfunkcje mowy jako zagrożenie w odgrywaniu roli ucznia : 1. Wprowadzenie ; 2. Terminologia związana z mową i jej dysfynkcjami; 3.Wybrane typologie zaburzeń mowy ; 4. Przyczyny zaburzeń mowy a możliwość zapobiegania im ; 5. Zaburzenia mowy a trudności szkolne. Wpływ dysfunkcji mowy na edukację dziecka ; 6. Miejsce ucznia z dysfunkcą mowy w grupie rówieśniczej ; 7. Pomoc uczniom z zaburzeniami mowy w świetle ustawodowastwa; 8. Nauczyciel a wsparcie ucznia z deficytem mowy ; 9. Podsumowanie ; III. Uczeń wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych i cywilizacyjnych : 1. Wprowadzenie ; 2. Agresja i przemoc jako drugie, nieformalne życie szkoły ; 3. Uczeń (dziecko) w środowisku rodzinnym ; 4.Uczeń wobec negatywnych zjawisk społecznych i zdrowotnych ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opis zachowań językowych osób we wczesnej fazie choroby Alzheimera umożliwiający weryfikację hipotezy, że zaburzenia mowy w tej chorobie są patologicznym nasileniem zmian w mowie zdrowych osób w podeszłym wieku. W części teoretycznej autorka omawia stan badań nad zmianami mowy wynikającymi z fizjologicznego procesu starzenia oraz nad zaburzeniami związanymi z chorobą Alzheimera, przedstawia diagnozę różnicową choroby Alzheimera i schorzeń o podobnym obrazie klinicznym oraz opisuje narzędzia, które można wykorzystać w diagnozie logopedycznej tej grupy chorych. W drugiej części prezentuje analizę obszernego materiału językowego uzyskanego w grupie badawczej osób z chorobą Alzheimera i w dwóch grupach kontrolnych. Autorka jako jedna z pierwszych w Polsce porównuje wykonanie różnorodnych zadań z zakresu rozumienia mowy, ekspresji, czytania i pisania przez osoby chore, zdrowe osoby starsze i zdrowe osoby młode oraz zwraca uwagę na konieczność włączenia logopedy w proces diagnozy i terapii zaburzeń mowy osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Uzupełnieniem publikacji jest załącznik zawierający transkrypcję nagrań wypowiedzi osób z grupy badawczej i dwóch grup kontrolnych. Książka adresowana do badaczy i studentów z dziedziny językoznawstwa stosowanego, logopedii i neuropsychologii, a także opiekunów osób z chorobą Alzheimera. A description of the speech of people in the early stages of Alzheimer’s disease, allowing for a verification of the hypothesis that speech disorders in this disease are a pathological intensification of the changes in speech that healthy elderly people undergo. The author discusses the current research on changes in speech resulting from the physiological process of ageing and on the disorders connected to Alzheimer’s disease, presents a differential diagnosis of Alzheimer’s disease and of disorders with a similar clinical picture, and describes the tools that can be used in speech disorders diagnosis with this group of patients. Further on, she presents an analysis of the extensive linguistic material obtained from a study group of people with Alzheimer’s disease and from two control groups.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej