Kompetencje zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia Główna
(4)
Autor
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Miller Piotr (socjolog)
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Smith Bradley
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Wykładowcy
(1)
Temat
Kobieta
(2566)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1760)
Przyjaźń
(1554)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Kompetencje zawodowe
(-)
Tajemnica
(1332)
Miłość
(1251)
Śledztwo i dochodzenie
(1076)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(935)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(893)
Poezja polska
(838)
Literatura
(815)
II wojna światowa (1939-1945)
(811)
Dzieci
(767)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(711)
Nastolatki
(679)
Relacja romantyczna
(655)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(625)
Życie codzienne
(597)
Rodzeństwo
(595)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Małżeństwo
(520)
Policjanci
(520)
Partie polityczne
(519)
Dziewczęta
(517)
Magia
(514)
Sekrety rodzinne
(505)
Uczucia
(502)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(434)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Film
(407)
Trudne sytuacje życiowe
(407)
Literatura dziecięca
(405)
Pamiętniki polskie
(405)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Osoby zaginione
(392)
Żydzi
(387)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(358)
Literatura dziecięca angielska
(357)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(335)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Podróże
(321)
Polacy za granicą
(321)
Uczniowie
(312)
Wybory życiowe
(311)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(300)
Poszukiwania zaginionych
(294)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(288)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Polityka
(274)
Ludzie a zwierzęta
(266)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(260)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(249)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(244)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Ojcowie i córki
(242)
Koty
(231)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Osobowość i autorytet nauczyciela; 2. Aspekty prawne w zawodzie nauczyciela ; 3. Komunikacja i motywowanie wychowanków do nauki ; 4. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce oświatowej ; 5. Nowoczesne technologie i cyberprzestrzeń w zawodzie nauczyciela ; 6. Kształcenie społeczno-emocjonalne nauczycieli i uczniów ; 7. Praktyczne kształcenie nauczycieli w perspektywie przyszłości .
Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk) / Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Małgorzata Kabat : Asertywność nauczyciela wobec problemu efektywności działań ; 2. Ewa Pasterniak-Kobyłecka : Uwagi o roli nauczyciela we współczesnej szkole; 3. Katarzyna Smoter : "Kto chce nauczyć matematyki. Musi znać matematykę, znać Johna ... i samego siebie.Kompetencje relacyjne i emocjonalne w pracy nauczyciela ; 4. Mirosław Kisiel : Multimedia wsparciem nauczyciela edukacji muzycznejpierwszego etapu kształcenia ; 5. Krzysztof Zajdel : Praca z wykorzystaniem podcastu i wideocastu w klasach nauczania wczesnoszkolnego; 6. Ewa Szymanowska : Zakodowana edukacja, czyli o kodowaniu w edukacji wczesnoszkolnej ; 7. Urszula Karwalajtys : Nowoczesne metody nauczania przyrody i biologii w szkole podstawowej. Wybrane przykłady ; 8. Farmuła-Jurczak Anita : Wsparcie społeczne udzielane w szkole ; 9. Aleksandra Kopańska : Pisak jako narzędzie wspomagające efektywnośc procesu kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ; 10. Regina Korzeniowska : Awans zawodowy w opinii nauczycieli pracujących z uczniamiz niepełnosprawnościami w szkolach podstawowych ogólnodostępnych ; 11. Anna Lis-Zaldivar : Kształcenie uczniów w systemie szkolnictwa zawodowego w województwie lubulskim w kontekście rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie zespołu nie bierze się znikąd, nie pojawia się jak za dotknięciem magicznej różdżki, nie znika też bez przyczyny. Jest efektem pracy w duchu DISC D3 - pracy każdego członka zespołu z liderem na czele. Wysoki poziom zaangażowania, przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za cel indywidualny i zespołowy, niski poziom absencji czy nagłych odejść jest efektem umiejętnego wykorzystania wiedzy o różniących ludzi cechach osobowości. Wiedza ta jest nieodzowna w procesie rekrutacji, by zatrudnić właściwą osobę, we wprowadzaniu pracownika do organizacji, by jak najszybciej poczuł się jak w domu oraz w codziennej pracy z zespołem, by każdy chciał dbać o wspólny zawodowy dom. Książka jest przewodnikiem po modelu zachowań DISC D3. Pomoże zrozumieć, na czym polega istota różnic osobowości oraz to, w których obszarach funkcjonowania firmy nie opłaca się pomijać tego aspektu pracy z ludźmi. Wspólnie zastanowimy się nad tym, co znaczy: pracować w duchu DISC D3 i kiedy korzystać z tego narzędzia, by stworzyć środowisko pracy, w którym nie musimy walczyć o zaangażowanie, lecz wspieramy obszary decydujące o wysokim zaangażowaniu każdego członka zespołu. W szerszym i problemowym ujęciu – książka ta jest kompendium wiedzy o zaangażowaniu, daje odpowiedź na pytanie, dlaczego w tym samym środowisku pracy jedni są mocno zaangażowani, a drudzy nie, skąd się bierze nagły spadek lub wzrost zaangażowania oraz jakie kroki możesz podjąć, by budować zespół i organizację z osobami, które będą zmierzać z tobą w tym samym kierunku. Podczas omawiania zaangażowania i DISC D3, skupimy się na dzieleniu się dobrymi praktykami, podając przykłady z życia zespołów i firm – uwzględnimy zarówno nasze doświadczenia, jak i doświadczenia klientów, z którymi pracujemy w modelu DISC D3. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część I.Kierunki zmian w popycie na pracę. Leszek Kucharski, Eugeniusz Kwiatkowski : Odpływ zatrudnienia w przekroju zawodów i sekcji PKD w Polsce w latach 2015-2018; Anna Grześ : Zmiany w popycie na pracę w wybranych sekcjach PKD w Polsce w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej ; Anna Matuszewska-Kubicz : Prognozowane kompetencje w przyszłości na runku pracy a oczekiwania pracodawców - na przykładzie branży IT w woj. łódzkim ; Magdalena Wysocka : Wpływ technologii cyfrowych na miejsca pracy w przedsiębiorstwach ; Stanisław Kaczyński : Uwarunkowania i konsekwencje gospodarki 4.0 ; Maciej Cesarski : Współczesne migracje osiedleńcze, zamieszkiwanie a przyszłość "pracy"-zagadnienia globalne ; Barbara Cieślińska : Zawody nowe i stare w hierachii społecznego prestiżu ; Część II. Zarządzanie potencjałem pracy - nowe wyzwania. Józef Frąś, Clemens Wagener : Kluczowe kompentencje lidera organizacji w dobie przemysłu 4.0 ; Joanna M. Moczydłowska : Kompentencje menadżerów w przemyśle 4.0. Wyniki badań jakościowych ; Kamil Zawadzki : Pozytywne zarządzanie zasobami ludzkimi w erze gospodarki 4.0 ; Urszula Widelska : Relacje z pracownikami w przedsiębiorstwie innowacyjnym z perspektywy menadżerów najwyższego szczebla ; Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska : Diagnoza sprawiedliwego wynagradzania w Polsce - implikacje w warunkach gospodarki 4.0 ; Przemysław Majewski : Pracownicy tymczasowi a parametry jakościowe procesu produkcji na przykładzie przedsiębiorstw z branży przemysłowej ; Magdalena Byczkowska : Wpływ BIZ na rynek pracy państwa przyjmującego - korzyści i zagrożenia ; Ewa Flaszyńska : Rejestrowane bezrobocie - ukryte rezerwy siły roboczej ? ; Część III. Generacje pracowników na runku pracy. Magdalena Knapińska : Freelancer czy prekariusz - perspektywy pokolenia milenium na nowoczesnym rynku pracy ; Joanna Gajda : Pokolenie Z na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej ; Karolina Krzykowska : Zarządzanie generacjami pracowników -kompentencje i motywowanie w gospodarce 4.0 ; Agata Zagórowska : Analiza deklarowanej aktywności zawodowej podczas studiów. Synteza wyników badań empirycznych ; Część IV. Wyzwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego. Urszula Jeruszka : Rola edukacji w miejscu pracy w rozwoju kompentencji wymaganych w przedsiębiorstwach ; Aleksandra Dudek : Diagnoza oczekiwań studentów wobec uczelni. Synteza wyników badań empirycznych ; Dominika Malchar-Michalska : Diagnoza motywów wyboru studiów przez studentów. Synteza wyników badań empirycznych ; Adam Miara : Wyzwania wobec systemu edukacji w kontekście inteligentnych specjalizacji województwa podlaskiego ; Michał Bąkowski : Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej nauczycieli ; Monika Maksim : Kompleksowe centra poradnictwa dla młodzieży- doświadczenia niemieckie w zakresie wspierania młodych w przechodzeniu ze szkoły na rynek pracy ; Monika Wojdyło : Realizacja założeń pozytywnego modelu doradztwa zawodowego SELF wśród uczni szkół zawodowych ; Anna Majzel : Kompentencje pracowników na współczesnym rynku pracy- wybrane problemy ; Część V: Gospodarka 4.0 z perspektywy polityki społecznej . Lucjan Miś : Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy socjalnej i zawodach pomocowych ; Tadeusz Kowalewski : Gospodarka 4.0 - wyzwanie dla systemu usług społecznych ; Elżbieta Bojanowska : Ryzyko samodzielności jednostek z perspektywy służb społecznych ; Justyna Przybylska : Pojęcie i kryteria zasługiwalności ; Hubert Ostapowicz : Projekty społeczne jako wyzwanie dla samorządu gminnego w kontekście gospodarki 4.0
Zmiany uwarunkowań wykonywania zadań zawodowych jako efekt gospodarki 4.0 skłaniają do refleksji nad charakterem pracy ludzkiej, której rezultaty w dużej mierze zależą od wsparcia technologicznego. Pojawiają się pytania o zasady współpracy urządzeń technologicznych z człowiekiem, której jakość mogą determinować kwestie związane z zakresem wsparcia technologicznego, komunikowaniem się, bezpieczeństwem danych czy zaufaniem w sytuacji podejmowania decyzji. Wykorzystywanie nowych technologii wymusza również adaptację pracowników do nowych zadań. Procesy dostosowawcze wymagają wyposażenia pracowników w nowe umiejętności dzięki szkoleniom, mentoringowi, a także stwarzaniu warunków do uczenia się w miejscu pracy. W toczącej się w środowisku akademickim i wśród praktyków dyskusji dotyczącej problemów pracy i rynku pracy w gospodarce 4.0 poszukuje się odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są kierunki zmian w popycie na pracę? Jakie są nowe wyzwania w zarządzaniu potencjałem pracy? Jakie kompetencje i perspektywy mają poszczególne generacje pracowników na współczesnym rynku pracy? Jakie są oczekiwania wobec systemu edukacji i poradnictwa zawodowego? Jakie zadania stoją przed polityką społeczną w gospodarce 4.0? W niniejszym zbiorze prezentujemy przemyślenia i wyniki badań zmierzające do znalezienia odpowiedzi na te pytania. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej