Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(63)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(46)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje fachowe
(13)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Czytelnia Główna
(60)
Filia nr 2
(3)
Autor
Sawicki Jarosław
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Kauf Sabina
(2)
Knosala Ryszard
(2)
Mankiw N. Gregory
(2)
Stokowski Franciszek
(2)
Taylor Mark P. (1958- )
(2)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Banaszczyk Piotr
(1)
Baran Radosław
(1)
Baranowski Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bański Jerzy
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogacz Paweł
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Górska-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Janicka Małgorzata (ekonomia)
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Kaczmarek Jacek
(1)
Kaden Robert J
(1)
Kamiński Jacek
(1)
Kawarska Anna
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Klimkiewicz Katarzyna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krajewski Piotr (nauki ekonomiczne)
(1)
Kraśnicka Teresa
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Kucińska-Landwójtowicz Aneta
(1)
Kuczewska Joanna
(1)
Kulińska-Sadłocha Ewa
(1)
Leary-Joyce Judith
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Michorowski Michał
(1)
Mijal Anna
(1)
Miziołek Tomasz
(1)
Multan Ewa
(1)
Nieszporska Sylwia
(1)
Nowak Alojzy Z
(1)
Nowak Alojzy Zbigniew
(1)
Owsiak Katarzyna
(1)
Owsiak Stanisław (1946- )
(1)
Pawełoszek Ilona
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Podgórski Błażej
(1)
Postuła Marta
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Ratajczyk Monika
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Rutkowski Andrzej
(1)
Rutkowski Ireneusz P
(1)
Rydzykowski Włodzimierz
(1)
Sala Józef
(1)
Serwański Tomasz
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Sieradzki Rafał
(1)
Skorek Monika
(1)
Sołtyk Piotr
(1)
Spoz Anna
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Swora Mariusz
(1)
Szopa Bogumiła
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Szymańska Elżbieta (turystyka)
(1)
Tomczak-Horyń Kamila
(1)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(1)
Walczak Krzysztof (ekonomia)
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wasilewska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Studenci
(9)
Menedżerowie
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Ekonomiści
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analitycy giełdowi
(1)
Biolodzy
(1)
Biotechnolodzy
(1)
Chemicy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Farmaceuci
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Lekarze
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie
(7)
Ekonomia
(4)
Finanse
(4)
Marketing
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Finanse międzynarodowe
(3)
Innowacje
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Analiza finansowa
(2)
Banki
(2)
COVID-19
(2)
Demografia
(2)
ESG
(2)
Gastronomia
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kreatywność
(2)
Makroekonomia
(2)
Niepewność
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Przemysł
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Ryzyko gospodarcze
(2)
Zachowania konsumentów
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Marketing
(1)
Action Research
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Assessment center
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Budżet państwa
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dyscyplina finansów publicznych
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dług
(1)
Dług publiczny
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomika farmaceutyczna
(1)
Ekonomiści
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Energetyka
(1)
Epidemie
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Farmakoekonomika
(1)
Farmakoterapia
(1)
Finanse behawioralne
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Finansowanie
(1)
Geopolityka
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gminy
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inwestorzy instytucjonalni
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
Inwestycje
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość życia
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kontrola leków i narkotyków
(1)
Kryzys gospodarczy (2020)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Leczenie farmakologiczne
(1)
Legia Warszawa
(1)
Leki
(1)
Leki refundowane
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka społeczna
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Słowacja
(1)
Słowenia
(1)
Węgry
(1)
Łotwa
(1)
Gatunek
Monografia
(19)
Opracowanie
(18)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Zarządzanie i marketing
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1. scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2. zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3. prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4. przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5. scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6. przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7. ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8. prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora. Książka jest adresowana głównie do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku „turystyka i rekreacja”. Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu „podstawy hotelarstwa”. Może być także przydatna osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 64 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pierwszą systematyczną próbę analizy polskiego rynku komunikacji marketingowej z wykorzystaniem narzędzi symbolicznej teorii organizacji. Kieruje ona uwagę na socjokulturowy, dynamiczny kontekst funkcjonowania marek, nie redukując kultury do uniwersalnych wymiarów psychologicznych. W rozdziale pierwszym monografii autor wprowadza zagadnienie symbolizmu organizacyjnego, a także kreśli jego znaczenie w kontekście paradygmatycznej różnorodności nauk społecznych oraz ewolucji współczesnej teorii organizacji. Rozdział drugi poświęcono prezentacji oraz krytyce nurtu modernistycznego w marketingu, a więc przede wszystkim - konsumenckiemu modelowi kapitału marki oraz pochodnych mu klasycznych schematów pozycjonowania. Autor omawia modernistyczne oraz semiotyczne teorie komunikowania oraz wyjaśnia różnice między perspektywą znaczeniową i informacyjną w komunikacji marketingowej. Obszerny fragment poświęcono również praktykom segmentacji oraz modernistycznemu rozumieniu kultury. W rozdziale czytelnik odnajdzie również kwestie dotyczące osobowości, tożsamości i wizerunku marki - zarówno w wydaniu produktowym, jak i korporacyjnym. Rozdział trzeci został poświęcony modelowi marketingu kulturowego autorstwa D. Hol-ta i D. Camerona, stanowiącego pierwszą systematyczną próbę podejścia do problematyki symbolizmu marek. Uzupełnia go schemat dostosowawczy VCI (ang. Vision-Culture-Image Alignment Model) autorstwa M.J. Hatch i M. Schultz, będący użyteczną ramą analityczną dla niektórych problemów związanych z marketingiem korporacyjnym. Czwarty, ostatni rozdział monografii zawiera zaś studia przypadków. „Genealogicznie” analizowane są kampanie m.in. Frugo, Żywca, Allegro, Reserved i Raiffeisena. Strategia kulturowa, narzędzie tworzenia innowacyjnych wyrażeń kulturowych, pomaga natomiast w analizie marek Krowarzywa, Wegeguru, Kondrat Wina Wybrane, Biesiadowo i Yestersen. Ostatnią część rozdziału stanowi sprawozdanie z aplikacji modelu kulturowego w markach Szumisie i Revolt of Nature. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pionierską publikację z tematyki finansów ziemskich w Polsce. W monografii w sposób usystematyzowany, kompletny i zarazem dostępny zaprezentowane zostały kwestie dotyczące historii powiatów ziemskich, ewolucji tego szczebla samorządu terytorialnego w Polsce, tematyki ich ustroju, a także problematyki organizacji powiatów i wnikliwej oceny ekonomicznej dochodów i ponoszonych wydatków. Autor podjął również próbę stworzenia modeli statystycznych, które mogą zostać wykorzystane w szczególności przez decydentów samorządowych w bieżącym zarządzaniu finansami powiatów i innych szczebli JST. Książka jest przeznaczona zwłaszcza dla przedstawicieli władz stanowiących i wykonawczych samorządu terytorialnego. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla środowiska akademickiego, tj. pracowników naukowych i studentów ekonomii, finansów, prawa i administracji. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Demografia / Franciszek Stokowski. - Wydanie 2, zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 162 strony ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjne przedsiębiorstwo usługowe / Elżbieta Szymańska. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 249 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przedmiot niniejszej pracy stanowi problematyka innowacyjności przedsiębiorstw usługowych. Dynamiczne zmiany systemowe, które zachodzą w krajach wysoko rozwiniętych, przyczyniają się do wzrostu znaczenia przedsiębiorstw usługowych, zatem w nich powinno się upatrywać możliwości rozwoju gospodarczego. Głównym celem dociekań badawczych było opracowanie koncepcji modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego oraz odniesienie go do koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. Opracowanie może stanowić punkt wyjścia do kreowania wzorców sprzyjających podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw usługowych, które zwykle reprezentują niższy poziom innowacyjności, niż przedsiębiorstwa produkcyjne, dla których zestaw wytycznych, głównie związanych z wprowadzaniem nowych technologii, został stosunkowo szeroko opisany w literaturze. Podjęta perspektywa badawcza i konstrukcja opracowania stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju podejście do innowacyjności przedsiębiorstw nie posiada bogatej literatury. Wprawdzie ostatnie dekady obfitują w liczne opracowania na temat innowacji, jednak problematyka jest na tyle istotna, że istnieją znaczące przesłanki do jej pogłębiania. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Przedmiot zarządzania w warunkach niepewności; 2. Sprawność przedsiębiorstwa; 3. Strategiczne zdolności organizacyjne uniwersalne i idiosynkratyczne; 4. Dziedzinowe rodzaje sprawności strategicznej przedsiębiorstwa ; 5. Uwarunkowania sprawności przedsiębiorstwa; 6. Wielowymiarowa analiza sprawności strategicznej przedsiębiorstwa.
Trwają nieustanne próby wyjaśniania powodzenia przedsiębiorstwa określanego niekiedy trwaniem i ciągłością działania. Także z powodu zamiaru określania jego perspektyw rozwojowych. Czynniki powodzenia przedsiębiorstwa stały się powodem kształtowania się nurtów badawczych nazywanych orientacjami. Sceptycyzm praktyków i badaczy dotyczy powodzenia przedsiębiorstw w przyszłości. Mimo powszechnie głoszonych poglądów negujących możliwości ustalenia czynników powodzenia przedsiębiorstw w pespektywie strategicznej ze względu na warunki niepewności, literatura naukowa zawiera jednak liczne w tym zakresie propozycje. Treści prezentowanej książki, która powstawała przez kilka lat, ujmują wyniki badań zmierzających do ustalenia, czy są wspólne cechy przedsiębiorstw, które osiągały wyniki uznawane w rachunku komparatywnym za powodzenie. Treść książki z założenia jest wyrazem nieulegania arbitralnie wyrażanym w ostatnich latach przekonaniom dotyczącym znaczenia określonych orientacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz metod zachowania na rynku dla osiągania sukcesu. Treść monografii nawiązuje do badań zmierzających do poszukiwania fundamentów powodzenia przedsiębiorstw w perspektywie strategicznej. Praca nie uwzględnia powstałych w międzyczasie problemów związanych z pandemią. Wśród licznych badań podejmujących problem budowania potencjału konkurencyjnego i strategicznego przedsiębiorstw względnie mniej uwagi badaczy dotyczy zdolności organizacyjnych. Tym samym treść monografii wpisuje się w problematykę podejścia zasobowego do kształtowania konkurencyjności i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa w perspektywie strategicznej. Podjęty w monografii problem jest niesłychanie złożony. Autorka nawiązuje do podstawowych problemów dotyczących rozwoju przedsiębiorstwa. Przyjęto, że miarą powodzenia przedsiębiorstwa i wykorzystania potencjału konkurencyjnego jest jego sprawność, wielowymiarowo ujęta, rozpatrywana w perspektywie strategicznej. Przedmiotem zainteresowania są problemy zarządzania przedsiębiorstwami, a w szczególności wykorzystanie źródeł i czynników sprawności strategicznej. Przedstawione badania i wyniki są rezultatem obserwacji grupy przedsiębiorstw. Przedmiotem ekspozycji w monografii (z drobnymi wyjątkami) są jedynie rezultaty ostatniego badania z lat 2019-2020 (333 przedsiębiorstwa), które podejmowano w ramach projektu: Przedsiębiorstwa w warunkach niepewności. Przeprowadzone na podstawie dociekań teoretycznych analizy wsparte danymi empirycznymi ograniczają dotychczasową lukę w zakresie poznania istoty sprawności przedsiębiorstwa, niwelują brak wyróżnienia rodzajów sprawności dziedzinowych i określenia ich znaczenia dla wyczerpującej ewaluacji przedsiębiorstwa, a także zmniejszają lukę wiedzy o związkach i relacjach strategicznych zdolności organizacyjnych ze sprawnością przedsiębiorstwa. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 Ryszard Knosala Poleca)
Koncepcja big data jest traktowana jako jeden z elementów leżących u podstaw idei Przemysłu 4.0. Bez wątpienia zjawiska te silnie wzajemnie na siebie wpływają. Współczesne procesy produkcyjne generują coraz więcej danych - zazwyczaj słabo ustrukturyzowanych, powstających strumieniowo w czasie rzeczywistym. Metody big data pozwalają na praktyczne ich wykorzystywanie dzięki zapewnieniu możliwości gromadzenia, przetwarzania i analizy. Dane takie stają się następnie surowcem w zarządzaniu nie tylko właściwą produkcją, lecz także ogólnie - organizacją. To dane są coraz ważniejszym paliwem dla całej gospodarki. Idea Przemysłu 4.0 jest osią serii wydawniczej, lecz - przedstawiając koncepcję big data - konieczne jest wyjście poza zarządzanie wyłącznie procesami produkcyjnymi i odniesienie jej też do innych aspektów zarządzania.[Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Posługując się prostą metaforą, można stwierdzić, że zarówno w podręcznikach, jak i w praktyce rynkowej prezentowana jest zwykle jasna strona marketingu. Przejawia się ona m.in. w nastawieniu przedsiębiorstw na zaspokajanie potrzeb nabywców, dostarczaniu im użytecznych produktów, oferowaniu ich na korzystnych warunkach i zapewnianiu odpowiedniego poziomu obsługi. Marketing ma jednak także swoją ciemną stronę. Za pomocą tego określenia opisuje się wszystkie te działania rynkowe, które można uznać za nieetyczne, nielegalne, nieuczciwe, oszukańcze czy manipulacyjne, a których efektem jest powstawanie różnego rodzaju szkód dla nabywców, konkurentów i konkurencji, środowiska naturalnego lub innych grup interesariuszy. Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka religijna na świecie : wybrane aspekty / Tadeusz Jędrysiak, Izabela Wyszowska. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2022. - 233 strony : fotografie, ilustracje, mapy, wykres ; 24 cm.
Prezentowana książka niewątpliwie wypełnia lukę istniejącą na rynku wydawniczym. Autorzy jasno i prosto, ale kompleksowo omawiają najważniejsze i te mniej znane religie świata. Czytelnik ma szansę poznać zagadnienia związane z podróżowaniem do miejsc uznanych za ważne z punktu widzenia religii, które są przedmiotem publikacji. Atutem książki jest obfita dokumentacja fotograficzna. Książka stanowi cenną pozycję dla osób zajmujących się naukowo religioznawstwem oraz turystyką religijną, studentów i doktorantów kulturoznawstwa, turystyki i rekreacji oraz innych kierunków studiów, a także każdego czytelnika pragnącego poszerzyć wiedzę o społeczeństwie, kulturze i religiach. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ryzyko ESG jest obecnie jednym z rodzajów ryzyka, którym w debacie publicznej poświęca się wiele miejsca. Jest to uzasadnione koniecznością wypracowania ram systemowych dla zarządzania tym typem ryzyka, które oddziałuje na wszystkich uczestników rynku. Ryzyko ESG jest szczególnie istotne z punktu widzenia wpływu na samorząd terytorialny zarządzający środkami publicznymi i realizujący zadania publiczne, bez których funkcjonowanie społeczności lokalnych nie byłoby możliwe. Obecnie samorząd terytorialny jest w fazie działań dostosowawczych do ryzyka ESG, które znajdują się na różnych etapach zaawansowania. Ryzyko zmian klimatu, transformacji energetycznej, starzenia się społeczeństwa czy ryzyko pandemiczne to tylko wybrane przykłady ryzyka ESG oddziałującego na jednostki samorządu terytorialnego. W monografii przedstawiono przede wszystkim obszary usług publicznych realizowanych przez samorząd terytorialny najbardziej wrażliwe na działanie ryzyka ESG. Przedmiotem rozważań jest także mechanizm dostosowawczy i działania podjęte przez samorząd terytorialny w Polsce mające redukować negatywny wpływ ryzyka ESG na aktywność jednostek samorządu terytorialnego i stabilność ich budżetów. Istotny wątek rozważań podjętych w monografii dotyczy niskoemisyjności oraz kwestii działań na rzecz transformacji energetycznej czy walki ze smogiem. Poruszono także problemy związane z zabezpieczeniem przed ryzykiem pandemicznym oraz wskazano na wyzwania kreowane przez ryzyko ESG dla jednostek samorządu terytorialnego [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zwiążki finansów ze zrównoważonym rozwojem; 2. Zrównoważona bankowość; 3. Rola banku centralnego we wspieraniu zrównoważonego rozwoju; 4. Zrównoważony rynek kapitałowy; 5. Zrównoważony rynek ubezpieczeń; 6. Zrównoważony rynek walutowy i rynek instrumentów pochodnych.
Celem monografii jest ukazanie zmian w funkcjonowaniu rynków finansowych w warunkach oddziaływania czynników niefinansowych i kreowanego przez nie ryzyka. W poszczególnych rozdziałach zaprezentowano wpływ kwestii ESG na działalność podmiotów rynku finansowego oraz scharakteryzowano procesy dostosowawcze, jakim podlegają rynki finansowe, transformując się w kierunku tzw. zrównoważonych rynków finansowych, czyli rynków włączających w swoją działalność ryzyko czynników niefinansowych, zwłaszcza uwzględniających w decyzjach konsekwencje oddziaływania czynników ESG. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Podstawy teoretyczno-metodyczne analizy ekonomicznej ; 2. Wstępna ocena sprawozdania finansowego; 3. Kierunki analizy wskaźnikowej i jej rola w ocenie przedsiębiorstwa ; 4. Analiza płynności finansowej ; 5. Zadłużenie przedsięborstwa i jego analiza ; 6. Majątek przedsiebiorstwa i jego analiza ;7. Kapitał ludzki i jego analiza ; 8. Wynik finansowy i jego analiza ; 9. Czynniki kształtujące wynik finansowy przedsiebiorstwa i ich analiza ; 10. Analiza wartości przedsiębiorstwa; 11. Analiza zagrożenia przedsiębiorstwa bankructwem ; 12. Przykład analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej