Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(40)
E-booki
(17)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(22)
Oddział dla Dzieci
(7)
Czytelnia Główna
(11)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(1)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(1)
Autor
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Szurawski Marek (1948- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Baddeley Alan D
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Binder Gislind
(1)
Blythe Peter
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brześkiewicz Zbyszek
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Fedan Natalia
(1)
Fierek Filip
(1)
Flisak Jerzy
(1)
Gerrish Sean
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hopej Marian
(1)
Idczak Adam
(1)
Izdebski ZBigniew
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kamler Mikołaj
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Knoblauch Jörg
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Leo Sigrid
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Linksman Ricki
(1)
Lucas Bill
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Michaelis Richard
(1)
Mikołajek Natalia
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mortimer Helen (1972- )
(1)
Mortimer Helen (1972- ). Elementarz ważnych słów
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Niziurski Edmund
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Panek Edyta
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Pobłocki Jakub
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reimann-Hohn Uta
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skałbania Barbra
(1)
Skoczko Milena
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Solms Andrea
(1)
Sosin Irena
(1)
Sroga Andrzej
(1)
Sroga Zofia
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szeliga Marcin
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Trapanese Cristina (1992- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G (1933- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Łukasiewicz Monika
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(54)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Maturzyści
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Programiści
(1)
Statystycy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(28)
Mózg
(4)
Nauczanie
(4)
Pamięć
(4)
Uczniowie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Mnemotechnika
(3)
Strategie uczenia się
(3)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Szkolnictwo
(2)
Trening umysłu
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Fizjologia
(1)
Uczenie się
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Czytanie - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Data mining
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - poradnik
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Języki
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mapa myśli
(1)
Matura
(1)
Maturzyści
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika - wydawnictwa popularne
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauka
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neurologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie i zwalczanie - poradnik
(1)
Odruchy
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pamięć - wydawnictwa popularne
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca
(1)
Praca umysłowa
(1)
Praca umysłowa - organizacja
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przysposobienie biblioteczne - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Python (język programowania)
(1)
R (język programowania)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruchy
(1)
Rysowanie
(1)
SQL Server
(1)
Samokontrola
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Stres szkolny
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Systemy zarządzania bazami danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się - metody
(1)
Uczenie się - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Uczenie się - metody - wydaw. popularne
(1)
Uczenie się - poradnik
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczenie się - psychologia - poradnik
(1)
Uczenie się - wydawnictwa popularne
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie - wydaw. popularne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
57 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. T. 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. - 351, [1] s. ; rys., wykr. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełomowa metoda samoregulacji (Self-Reg) została opracowana przez kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich doświadczeń. Jak Self-Reg może przydać się w codziennym życiu? pomaga wyrwać się z zaklętego koła stresu, wspiera budowanie dobrych relacji, umożliwia dzieciom realizację ich potencjału rozwojowego. Teraz również nauczyciele mogą pomóc dzieciom wzmocnić zdolności do samoregulacji, aby czas spędzany w szkole był optymalny dla ich rozwoju! Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji - czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Selekcje : jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat / Mikołaj Marcela. - Wydanie I. - Kraków : Znak, 2021. - 308, [3] strony ; 20 cm.
Trudno sobie wyobrazić świat bez szkoły. A może właśnie to powinniśmy dziś zrobić? Czego uczy nas szkoła? Czy poza tabliczką mnożenia nie wpaja w nas uległości, bierności, posłuszeństwa, rywalizacji i pracy pod przymusem? Wierzymy, że szkoła rozwija w dzieciach zaradność, niweluje nierówności społeczne i przyczynia się do postępu świata. To mit! Jest dokładnie na odwrót! To ona w dużym stopniu sprawia, że ludzie są nieszczęśliwi. To ona prowadzi społeczną selekcję, już kilkulatków dzieląc na lepszych i słabszych. To ona czyni świat coraz gorszym miejscem do życia i to również przez nią najczęściej zapominamy, kim jesteśmy, przestajemy być sobą. Szkoła jest instytucją stworzoną w konkretnym czasie i dla realizowania określonych celów. Tyle tylko, że ten czas i cele dotyczą XIX wieku – wtedy narodził się system edukacji, w ramach którego funkcjonują nasze szkoły. Zwłaszcza dziś w dobie nauki zdalnej – bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – potrzebujemy zupełnie innego myślenia o edukacji i jej roli w naszym życiu, zrozumienia, jak szkoła niszczy ludzi, społeczeństwa i świat. Potrzebujemy też konkretnej wiedzy, by uratować nasze dzieci – zróbmy wszystko, by szkoła nie zabiła w nich kreatywności, głodu poznawania świata i marzeń! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura / Greg)
O czym marzy każdy uczeń, zarówno współczesny, jak i ten sprzed lat? Dokładnie o tym samym – by życie w szkole było lekkie, miłe i przyjemne. Aby nikt nie przesadzał z dyscypliną, klasówki zdarzały się rzadko, a przechodzenie z klasy do klasy nie stanowiło najmniejszego kłopotu. Tylko jak to osiągnąć? Oto jest pytanie! Z takim właśnie problemem mierzą się bohaterowie powieści "Sposób na Alcybiadesa" Edmunda Niziurskiego. Jej akcja rozgrywa się w szacownych murach męskiego liceum im. Samuela Lindego w roku 1961. Ówczesna szkoła mało przypomina tę współczesną – inny jest program nauczania i system edukacji, różni są uczniowie i kadra pedagogów. Jedna rzecz jest jednak dokładnie taka sama – odwieczna wojna, jaką toczą ze sobą nauczyciele i ich wychowankowie. W szkole Lindego niesforni uczniowie klasy VIII starają się znaleźć patent na swoich wychowawców. Sądzą – poniekąd słusznie – że każdy z nich ma jakąś piętę achillesową, którą wystarczy poznać i umiejętnie wykorzystać. Słowem, znaleźć SPOSÓB, który pomoże przetrwać nudne lekcje historii czy polskiego albo odwlec klasówkę z matematyki. Na pierwszy ogień idzie prof. Misiak, nauczyciel historii, którego uczniowie nazywają "Alcybiades". Sposób na niego chłopcy kupują od "Szekspira", czyli starszego kolegi, prezesa kółka teatralnego. Natychmiast wprowadzają plan w życie. Na czym polega ów sposób? Składa się z całej gamy zabiegów o barwnie brzmiących nazwach. Jest wśród nich "zapuszczanie Węża Morskiego", "Wielki Asocjacyjny Bluff" albo "dryf", czyli skłanianie Alcybiadesa do luźnej opowieści na rozmaite, ciekawe tematy. Chłopcy pilnie starają się wprowadzić owe patenty w życie. A jaki będzie efekt? Pozytywny, choć zupełnie inny od zamierzonego. Finałowa konkluzja jest zaskakująca, a sama powieść ciągle bawi i śmieszy, choć przykrywa ją już lekka patyna. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (4 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
E-book
W koszyku
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BR (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Zagadnienia w terapii w literaturze - ujęcie interdyscyplinarne; 2. Trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia ; 3. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne-definiowanie i organizacja ; 4. Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej ; 5. Nowatorskie metody nauki czytania i pisania ; 6. Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniów ; 7. Wybrane metody wspomagające terapię pedagigiczną ; 8. Arteterapia - wybrane metody pracy z dzieckiem ; 9. Praktyczne aspekty terapii pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Autor, który nigdy nie chodził do szkoły, przekonuje, że zabawa jest najskuteczniejszym narzędziem do uczenia się, a rozwój dziecka leży w jego naturze. Zachęca więc do bezwarunkowego zaufania dziecku. Zamiast standaryzacji i rywalizacji, pokazuje niesamowitą siłę swobodnej zabawy, dzięki której dziecko może rozwijać się w indywidualny sposób i we własnym tempie. W tej książce André Stern pokazuje, jak dzięki zabawie Twoje dziecko może uczyć się naprawdę skutecznie. Zabawa pozwala dziecku nawiązać kontakt z codziennością, z sobą samym i ze światem. Przez nią przejawiają się jego skłonności, potencjał, a także głębokie wewnętrzne pragnienia. Swobodna zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
VI tom serii wydawniczej „Informatyka a filozofia” W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak również do kwestii bardzo szczegółowych, osadzonych w kontekście bieżących zastosowań. W obszarze zastosowań uwypuklono kwestie tak różnorodne, jak zaufanie do systemów SI wspomagających edukację, projektowanie bezpiecznych miast przyszłości (tzw. smart cities) czy zaufanie do programów i systemów usprawniających funkcjonowanie różnego rodzaju organizacji. Spośród wielu czynników wzmacniających zaufanie do sztucznej inteligencji szczególny nacisk położono na dwa – skuteczność systemu połączoną z bezpieczeństwem użytkowników oraz jego poznawczą przejrzystość połączoną z umiejętnością zrozumiałego dla człowieka wyjaśniania podejmowanych przez system decyzji. Konkluzje autorów nie są jednolite. Niektórzy są optymistami, przekonując, że nawet najbardziej rozwinięta sztuczna inteligencja pozostanie czymś na kształt kontrolowanej przez człowieka „mechanicznej lalki”. Inni są bardziej sceptyczni, licząc się z możliwością zaistnienia systemów sztucznych, które przypominają bardziej „mroczne widmo” – czyli skrajnie niebezpieczny dla człowieka artefakt, zdolny do przejęcia nad nim fizycznej i psychicznej kontroli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej