Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(40)
E-booki
(17)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(22)
Oddział dla Dzieci
(7)
Czytelnia Główna
(11)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(1)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(1)
Autor
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Szurawski Marek (1948- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Baddeley Alan D
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Binder Gislind
(1)
Blythe Peter
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brześkiewicz Zbyszek
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Fedan Natalia
(1)
Fierek Filip
(1)
Flisak Jerzy
(1)
Gerrish Sean
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hopej Marian
(1)
Idczak Adam
(1)
Izdebski ZBigniew
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kamler Mikołaj
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Knoblauch Jörg
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Leo Sigrid
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Linksman Ricki
(1)
Lucas Bill
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Michaelis Richard
(1)
Mikołajek Natalia
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mortimer Helen (1972- )
(1)
Mortimer Helen (1972- ). Elementarz ważnych słów
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Niziurski Edmund
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Panek Edyta
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Pobłocki Jakub
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reimann-Hohn Uta
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skałbania Barbra
(1)
Skoczko Milena
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Solms Andrea
(1)
Sosin Irena
(1)
Sroga Andrzej
(1)
Sroga Zofia
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szeliga Marcin
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Trapanese Cristina (1992- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G (1933- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Łukasiewicz Monika
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(54)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Maturzyści
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Programiści
(1)
Statystycy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(28)
Mózg
(4)
Nauczanie
(4)
Pamięć
(4)
Uczniowie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Mnemotechnika
(3)
Strategie uczenia się
(3)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Szkolnictwo
(2)
Trening umysłu
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Fizjologia
(1)
Uczenie się
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Czytanie - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Data mining
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - poradnik
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Języki
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mapa myśli
(1)
Matura
(1)
Maturzyści
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika - wydawnictwa popularne
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauka
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neurologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie i zwalczanie - poradnik
(1)
Odruchy
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pamięć - wydawnictwa popularne
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca
(1)
Praca umysłowa
(1)
Praca umysłowa - organizacja
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przysposobienie biblioteczne - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Python (język programowania)
(1)
R (język programowania)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruchy
(1)
Rysowanie
(1)
SQL Server
(1)
Samokontrola
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Stres szkolny
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Systemy zarządzania bazami danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się - metody
(1)
Uczenie się - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Uczenie się - metody - wydaw. popularne
(1)
Uczenie się - poradnik
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczenie się - psychologia - poradnik
(1)
Uczenie się - wydawnictwa popularne
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie - wydaw. popularne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Elementarz ważnych słów / Helen Mortimer i Cristina Trapanese)
Ważne słowa, które pomagają przedszkolakom nazwać emocje i zrozumieć świat. Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się, kształtują empatię. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli – zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój. Z tomu "Nauka" dziecko dowie się, czym tak naprawdę jest uczenie się, dlaczego warto poznawać świat i jak to robić. Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu – bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Spis treści : 1. Rzeźbienie mózgu; 2. Neurony lustrzane w ławce szkolnej; 3. Edukacja polisensoryczna; 4. Rozwijanie inteligencji wielorakich; 5. Rozwijanie umysłu dyscyplinarnego ; 6. Kinezjologia edukacyjna - ruch rozwijający ; 7. Edukacja programowana neurolingwistycznie; 8.Metoda Montessori - oddzialywania, które lubi mózg ; 9. Nauka przez zabawę ; 10. Multimedia w edukacji ; 11. Zachowania nauczyciela przyjazne uczniom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuropedagogika : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki; 2. Elementy budowy układu nerwowego ; 3. Neuromity w esukacji dzieciecej ; 4. Neurofakty w nauczaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 611/612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeżeli: nie wiesz jak zapamiętać materiał ze szkoleń lub wykładów, szukasz sposobu na lepsze przyswajanie wiedzy, chcesz dowiedzieć się jak uporządkować nadmiar przekazywanych Ci informacji, z „zazdrością” patrzysz na rysunkowe notatki innych, a książki traktujesz jako narzędzie, gdzie pisanie, podkreślanie i bazgranie po nich nie jest Ci obce, to ta książka jest dla Ciebie. Praktyczny poradnik i kompendium wiedzy o tym jak tworzyć notatki wizualne. Autorska mieszanka wiedzy, doświadczeń, spostrzeżeń i przemyśleń połączona ze zbiorem wyselekcjonowanych wskazówek i ćwiczeń. Dzięki tej książce: przekonasz się, że możesz rysować używając do tego zaledwie kilku kształtów, poznasz siedem prostych kroków, za sprawą których wypracujesz swój indywidualny styl notowania, dowiesz się co i jak notować wizualnie, narysujesz podstawowe elementy oraz osobisty bank ikonek niezbędny na start, zaczniesz tworzyć notatki wizualne zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Zacznij wykorzystywać rysunek na co dzień. Jesteś na to gotowy? / Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 339 strony ; 24 cm.
Celem monografii są analiza i interpretacja problemu otwartych form uczenia się i nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem autonomii ucznia. Jest to zagadnienie wyjątkowo ważne, gdyż stanowi jeden z głównych postulatów kolejnych reform edukacji w Polsce. W niniejszej książce poszukuje się odpowiedzi na pytania o to, jak otwarte formy pracy wpływają na uczniów, jeśli są stosowane systematycznie i celowo, a także w jaki sposób przyczyniają się do rozwoju autonomicznej postawy uczniów, charakteryzującej się samodzielnością planowania, organizowania i oceny własnej pracy oraz odpowiedzialnością za jej wyniki i proces uczenia się. Osiągnięciu tego celu służą analiza zagadnień teoretycznych i własne badania. Dotychczas nie prowadzono pogłębionych badań empirycznych dotyczących otwartych form uczenia się i nauczania w odniesieniu do lekcji języka obcego. Koncentrowano się na sprawozdaniach pedagogów stosujących te formy uczenia się i nauczania na lekcjach innych przedmiotów, przy czym w większości były to zajęcia z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. T. 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. - 351, [1] s. ; rys., wykr. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełomowa metoda samoregulacji (Self-Reg) została opracowana przez kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich doświadczeń. Jak Self-Reg może przydać się w codziennym życiu? pomaga wyrwać się z zaklętego koła stresu, wspiera budowanie dobrych relacji, umożliwia dzieciom realizację ich potencjału rozwojowego. Teraz również nauczyciele mogą pomóc dzieciom wzmocnić zdolności do samoregulacji, aby czas spędzany w szkole był optymalny dla ich rozwoju! Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji - czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej