Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(249)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(248)
E-booki
(136)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(15)
Proza
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poezja
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(152)
dostępne
(114)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(60)
Oddział dla Dzieci
(18)
Czytelnia Główna
(158)
Filia nr 1
(5)
Filia nr 2
(12)
Filia nr 3
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(18)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(6)
DŻS
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(11)
Fuks Agata
(7)
Szybist Joanna
(7)
Gajda Janusz
(6)
Łobocki Mieczysław
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Grzybowski Przemysław Paweł
(5)
Franczyk Anna
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Węglińska Maria
(4)
Bernasiewicz Maciej
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Giese-Szczap Klaudia
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Jąder Mariola
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kurnicka Anna
(3)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Skorupa Joanna
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Węglarz Józef
(3)
Akhurst Mark
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bielski Janusz
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Drozdowicz Jarema
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dzierżanowski Jerzy
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hanuszkiewicz Adam
(2)
Janiuk Ewa
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kapłon Małgorzata
(2)
Kilian Marlena
(2)
Kozioł Małgorzata
(2)
Kuchcińska Maria
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwietniewska Marzena
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Majda Jan
(2)
Molicka Maria
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Stępień Marian
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Talarczyk Władysław
(2)
Winnicki Tomasz
(2)
Wątorek Agnieszka
(2)
Agarwal Rajeev
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejczak Henryka
(1)
Anioł Joanna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Arkadiusz Gliszczyński
(1)
Bala Joanna
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartoszewska Emilia
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bilińska Maria
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(385)
Język
polski
(385)
Odbiorca
Dzieci
(16)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Temat
Wychowanie
(19)
Dziecko
(13)
Pedagogika
(11)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(8)
Kształcenie
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Młodzież
(6)
Uczniowie
(6)
Wydawnictwa świetlicowe
(6)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Inscenizacja - teksty
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Lęk
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Animaloterapia
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Dogoterapia
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Literatura polska
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - Polska - teksty
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - teksty
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Życie codzienne
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Aspiracje
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko - prawo - Polska - materiały konferencyjne
(2)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Inscenizacja
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konwencja Praw Dziecka
(2)
Kryminologia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Kuźma, Józef (1935- )
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Logopedzi
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pamięć
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Problemy społeczne
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczucia
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uzależnieni
(2)
Wróżbiarstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(11)
1901-
(7)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Austria
(1)
Bieszczady (góry) - rocznik
(1)
Humanizm (postawa) - a szkolnictwo - materiały konferencyjne
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Młodzież
(1)
Podkarpackie, (województwo)
(1)
Polska - 1980-1989 r.
(1)
RFN
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(21)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Opowiadania i nowele
(11)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(3)
Wiersze
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
385 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 13.)
Spis treści: 1. Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością; 2. Wokół problemów socjalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Minimum wymagaństawianych badaniom pedagogicznym 2.Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych 3.Badania ilościowe i pomiar w pedagogice 4.Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych 5.Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych 6.Dobór próby w badaniach pedagogicznych 7.Etapy badań pedagogicznych 8.Moralne aspekty badań pedagogicznych 9.Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 371/376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 371/376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. - Wydanie III poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2019. - 87 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język. /Opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawartość: I. Teoretyczne konteksty procesu resocjalizacji: Wybrane konteksty współczesnej myśli resocjalizacyjnej  / Marek Konopczyński. Potrzeby resocjalizacyjne a kryminologia pozytywna / Mariusz Sztuka. Deinstytucjonalizacja w rozwiązywaniu problemów społecznych w środowisku lokalnym / Marek Andrzejewski. Funkcjonalność systemu resocjalizacji / Wiesław Ambrozik. Od socjalizacji do readaptacji społecznej – konceptualizacja i mechanizmy działania / Anna Fidelus. Podkulturowy nurt funkcjonowania osób pozbawionych wolności – rys "drugiego życia" więziennego / Sławomir Przybyliński. Czy resocjalizacja recydywistów ma sens? / Renata Szczepanik. Nowy (stary) paradygmat w resocjalizacji / Maciej Muskała. Resocjalizacja w perspektywie interakcjonizmu symbolicznego / Maciej Bernasiewicz. Zasada dobra dziecka : refleksje pedagoga po lekturze projektu ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich / Justyna Kusztal. Resocjalizacja nieletnich w środowisku instytucjonalnym wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości / Justyna Siemionow.
Zawartość: II. Praktyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych: Terapia czy izolacja? Rzecz o praktyce stosowania środków leczniczych w jednostkach penitencjarnych / Beata Pastwa-Wojciechowska. Możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych wobec sprawców zabójstw wielokrotnych / Małgorzata H. Kowalczyk. Znaczenie duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji skazanych / Kazimierz Pierzchała. Praktyka resocjalizacyjna wobec czynników ryzyka przestępczości kobiet – wybrane aspekty / Jana Chojecka. Modele (re)adaptacji skazanych kobiet do warunków izolacji więziennej / Anna Chańko-Kraszewska. Zarządzanie zasobami ludzkimi w polskim więziennictwie / Edyta Pindel. Rodzicielstwo naznaczone uwięzieniem dorosłego dziecka / Angelika Cieślikowska-Ryczko. Założenia psychologii pozytywnej w projektowaniu alternatywnych metod pracy resocjalizacyjnej w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych / Anna Dąbrowska.
Zawartość: II. Praktyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych - cd: Zakład poprawczy terapeutyczny w systemie resocjalizacji nieletnich / Krzysztof Sawicki. Współpraca z rodzinami dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie / Agnieszka Ewa Barczykowska. Proces usamodzielniania wychowanków opuszczających placówki resocjalizacyjne / Hanna Karaszewska. Zagrożenia i perspektywy kurateli sądowej w świetle współczesnych koncepcji probacji i metodyki resocjalizacji / Łukasz Kwadrans, Sławomir Stasiorowski. Refleksje nad diagnostyczną funkcją rodzinnej kurateli sądowej / Robert Opora. Profilaktyczna funkcja Policji w działalności dzielnicowych / Iwona Klonowska. Praca streetworkera w lokalnym systemie profilaktyki społecznej i resocjalizacji / Małgorzata Michel. Pomoc socjalna w przeciwdziałaniu niedostosowaniu społecznemu dzieci / Joanna Rajewska de Mezer. Mediacja jako niewykorzystany środek wychowawczy i profilaktyczny / Magdalena Staniaszek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Problematyka wstydu w nauce stanowiła przede wszystkim obszar zainteresowania psychologii i teologii. Ujęcie prezentowane w książce jest nawiązaniem i rozwinięciem socjologicznego ujęcia wstydu zaproponowane przez amerykańskiego profesora Thomasa Scheffa.


Praca koncentruje uwagę Czytelnika na prezentacji ujęcia teoretycznego w nawiązaniu do tradycji myśleniana temat wstydu w socjologii ale przede wszystkim na aplikacjach założeń teoretycznych proponowanego ujęcia.


Książka składa się z pięciu części.


W pierwszej z nich zaprezentowany zostaje dotychczasowy dorobek myśli socjologicznej w kontekście wstydu (pionierzy tego ujęcia oraz wkład autorów z kręgu interakcjonizmu symbolicznego oraz teorii kontroli społecznej).


Część drugą stanowi krytyczna, przedstawiona w duchu psychoanalitycznym prezentacja proponowanego ujęcia wstydu zapoczątkowaną ustaleniami terminologicznymi. Jedna z kluczowych kwestii społecznych współczesnego świata jest agresja. Wyjaśnienie genezy jej powstawania, mechanizmów przejawiania się oraz narastania zyskuje tu wyjaśnienie i uzasadnienie empiryczne w ujęciu „spirali wstydu-gniewu”, jako oryginalna i przekonywująca próba ukazania związku pomiędzy zakwestionowanym wstydem i agresją. W szczególności badania Lewis nad kłótniami małżeńskimi stanowią tu inspirującą weryfikację dynamicznego procesu narastania agresji. Produktywność podejścia do zagadnień społecznych z perspektywy wstydu zostaje ukazana także w odniesieniu do innych znaczących korelatów, takich jak: obraz siebie czy depresja. Kwestia empirycznej weryfikacji zaproponowanej teorii stanowi poważne wyzwanie badawcze, i ta kwestia zamyka część drugą książki.


Część trzecia książki jest wieloaspektową perspektywą ukazującą produktywność i uniwersalny charakter proponowanego ujęcia teoretycznego, ukazując różne, odmienne warianty aplikacyjne. Jednym z takich wariantów jest próba wyjaśnienia casusu dojścia Adolfa Hitlera do władzy oraz społecznego przyzwolenia demokratycznych Niemiec na jego zbrodnicze poczynania. Pomimo ogromnej literatury na ten temat, fenomen Hitlera nie został przekonywująco rozpoznany. Kwestia ta jest dla współczesnego świata demokratycznego szczególnie istotna, pozwala bowiem zdiagnozować i podejmować działania prewencyjne w zbliżonych do sytuacji przedwojennych Niemiec okolicznościach. Casus biograficzny Alfreda Speera, bliskiego współpracownika Hitlera odsłania ważny w teorii aspekt moralny związany z ujęciem wstydu i pozwalający odróżnić wstyd od sytuacyjnego zażenowania. W części trzeciej, podobnie jak to czynił Freud następuje odwołanie do psychologicznego wyjaśnienia charakterystyk zachowań postaci literackich stworzonych przez genialnych pisarzy Tołstoja i Goethego. Odmiennym źródłem inspiracji, wskazującym na fundamentalny charakter wstydu w wyjaśnianiu ludzkich zachowań stanowi odwołanie do egzegetycznych interpretacji z kręgu chrześcijańskiego jakie stanowią biblijne „Wygnanie z raju” oraz praktyka spowiedzi, rozumiana tu jako próba przeniesienia treści nieświadomych obarczonych wstydem do świadomości.


Część czwarta książki, akcentuje znaczenie więzi społecznej, której naruszenie czy załamanie manifestuje się, po stronie osobistej - doświadczeniem wstydu. Następuje tu wyakcentowanie znaczenia związku tego co osobiste a więc wstydu, z tym, co społeczne a mianowicie więzią. W tej części wskazuje się na charakterystyczna dla współczesnych kultury okcydentu dystrofię więzi społecznej oraz skrywane pragnienie jej naprawy. Tworzenie neoplemion (Maffesoli) jest tutaj dobitnym wyrazem tych pragnień. W tej części zgłoszone zostają jeszcze inne przykłady produktywności aplikacyjnej wstydu w odniesieniu do takich ważnych społecznie problemów jak: wyraźnie niski poziom zaufania społecznego w Polsce, generalnie (nie tylko w Polsce) niski poziom ruchliwości społecznej, pionowej tj. z dołu do góry w odniesieniu do przedstawicieli grup o niskim społecznym prestiżu.


Część piątą, i ostatnią książki zamykają rozważania na temat ważnych prób podejmowanych w naukach społecznych a mających na celu sformułowanie imponderabiliów w funkcjonowaniu człowieka. Próby takie służą powiększeniu kumulatywności ogromu narastającej wiedzy społecznej oraz uniwersalizacji jej stosowania. Prezentowane ujecie wstydu wpisuje się w te próby konkurując, w jakiejś mierze zwycięsko z innymi, podobnie jak wstyd obrosłymi w liczne próby badawcze i teoretyczne ujęcia, jakimi są: Terror Menagement Theory (TMT) czy Teoria wstrętu (Disgust Theory). Mechanizm konformizmu vs. nonkonformizmu oparty jest na wstydzie (Barbalet). Wstyd stanowił przez wieki podstawowy mechanizm leżący u podstaw praktyki pedagogicznej. Książkę zamykają rozważania a raczej inspiracje pedagogiczne jakie nasuwają się w związku z proponowanym ujęciem wstydu dla szeroko rozumianego wychowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Wzrost populacji ludzi w starszym wieku powoduje, że w wielu krajach obserwuje się rosnące zainteresowanie tą generacją. Sytuacja życiowa i problemy ludzi starych stały się przedmiotem badań oraz rozważań teoretycznych pedagogów, psychologów, socjologów, polityków, ekonomistów, demografów. Starzejące się społeczeństwo i zaspokajanie jego potrzeb jest wyzwaniem dla służb społecznych.

Zwrócenie uwagi na wybrane problemy osób w starszym wieku, było przesłaniem niniejszego opracowania, które składa się z trzech uporządkowanych problemowo części.

Pierwszą poświęcono biologicznym, psychologicznym i społecznym aspektom starzenia się i starości. Druga zawiera rozważania na temat funkcjonowania osób starszych w różnych środowiskach (rodzina, dom pomocy społecznej) oraz rolach społecznych i związanych z tym trudności. W trzeciej części przedstawiono problematykę dotyczącą wybranych form aktywności i terapii ludzi starych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 3)
Spis treści : 1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu, schizofrenia i funkcjonowanie społeczne ; 2. Wybrane aspekty diagnozy pedagogicznej zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Diagnozowanie sytuacji rodzinnej osób z niepełnosprawnością -obszary, problemy, aspekty etyczne; 4. Użyteczność zogniskowanego wywiadu grupowego w badaniu pedagogów specjalnych jako uczących się podmiotów; 5. Rola rodziców i asystentów w przygotowaniu dorosłych osób z autyzmem do zatrudnienia ; 6. Badania nad rolami społecznymi osób głuchoniewidomych w Polsce i Republice Czeskiej ; 7. Udział rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością słuchową
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Celem książki jest przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej.

Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo, że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce. W książce omówiono m.in. zagadnienia właściwie dobranego programu nauczania i odpowiednio zaplanowanej pracy. Jeden z rozdziałów całkowicie poświęcono nauczycielowi wychowania fizycznego. Opisano także miejsce ucznia w nowym systemie edukacji fizycznej. Autorzy zaproponowali także narzędzia pomiaru rzeczywistych wyników pracy ucznia.

Książka jest adresowana zarówno do studentów wychowania fizycznego, jak i czynnych zawodowo nauczycieli. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale również inaczej spojrzeć na problemy edukacji fizycznej, nauczycielom natomiast ułatwi poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wychowanie w rodzinie z perspektywy współczesnych zagrożeń i wyzwań ; 2. Przestrzeń szkoły w XXI wieku - w stronę zdrowia ; 3. Resocjalizacja -współczesne dylemty, problemy, sukcesy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jakie miejsce zajmuje szkoła w życiu młodego gimnazjalisty? Ostatnie, jeśli jest nudna i taka sama od lat. Ostatnia, jeśli nauczyciel odtwórczo przekazuje wiedzę i nie ma świadomości jak bardzo to co mówi może wpłynąć na charakter młodego człowieka. Jest to duża odpowiedzialność, ale i duże wyzwanie dla pedagoga.

Autorka jest nauczycielką języka polskiego z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Podjęła się prowadzenia klasy humanistycznej z autorskim programem wychowawczym i dydaktycznym (dla języka polskiego). W książce opisuje proces tworzenia klasy humanistycznej, integracji środowiska klasowego oraz pomysły wychowawcze, konkretne działania kulturalne, zabawę w kino, teatr i radio, konkursy literackie oraz zaangażowanie rodziców w życie klasowe.

Proponowana książka nie jest wywodem na temat pracy w szkole, ale praktycznym przewodnikiem dla nauczycieli, którego celem jest zachęcenie do twórczego podejścia do programów nauczania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej