Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(37)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Audiobooki
(5)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(9)
Oddział dla Dzieci
(6)
Czytelnia Główna
(15)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(2)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(2)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(3)
Czytelnia Główna (magazyn)
(1)
DŻS
(1)
Autor
Topczewska Maria
(4)
Bortnowski Stanisław
(3)
Lipińska Ewa
(3)
Budyn-Kamykowska Joanna
(2)
Dąmbska Elżbieta Grażyna
(2)
Janusz Uhma
(2)
Kałkowskiej Anny
(2)
Klemensiewicz Zenon
(2)
Małolepsza Małgorzata (1974- )
(2)
Porębska Renata (1964- )
(2)
Szymkiewicz Aneta (1973- )
(2)
Uhma Janusz
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Bakuła Kordiana
(1)
Bilińska Maria
(1)
Boboryk Anna
(1)
Bożeny Chrząstowskiej
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czachowska Jadwiga
(1)
Gajewska Zofia
(1)
Gendek Renata
(1)
Graboń Karolina
(1)
Gudro Maria
(1)
Jabłoński Robert
(1)
Kazimierska Danuta
(1)
Kida Jan
(1)
Knapik Grażyna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Kwaśniewska Aleksandra (logopeda)
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Liegmann Iwona
(1)
Loth Roman
(1)
Lubojemska Barbara
(1)
Machulska Halina
(1)
Mazur Jan
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Meissner Andrzej
(1)
Michułka Dorota
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Miszczak Dorota
(1)
Mleczko Andrzej (1949- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nowacka Dorota
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(1)
Pietrasik Krzysztof
(1)
Piątkowski Ryszard
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Pruszkowska Alicja
(1)
Przybylska-Matula Barbara
(1)
Radziejowska Ida
(1)
Sarkowicz Karolina
(1)
Seretny Anna
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Spałek Ewa
(1)
Straburzyński Igor
(1)
Swick Thomas
(1)
Sypniewska Elżbieta
(1)
Sznicer-Gałkowska Iwona
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Wojtczak Edyta
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Światełko-Nachtlicht Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Cudzoziemcy
(5)
6-8 lat
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(15)
Język polski - nauczanie
(10)
Język polski jako obcy
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Literatura polska
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Literatura - nauczanie
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa - dziecko - nauczanie - ćwiczenia
(2)
Teatr szkolny
(2)
Amerykanie za granicą
(1)
Czytanie
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Facebook
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski
(1)
Język polski - materiały pomocnicze dla nauczycieli
(1)
Język polski - nauczanie - scenariusze zajęć
(1)
Język polski - składnia
(1)
Język polski - stylistyka
(1)
Język polski - stylistyka - nauczanie
(1)
Język polski - wymowa
(1)
Lekcja literacka - konspekt
(1)
Literatura - historia - nauczanie
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura polska - historia - 19-20 w.
(1)
Logopedia
(1)
Lubojemska, Barbara
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Mowa - dziecko - zaburzenia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie - metody
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pedagogika
(1)
Stan wojenny 1981-1983 r. w Polsce
(1)
Stroka, Henryk (1839-1896)
(1)
Swick, Thomas
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ludowe
(1)
Szkoły ludowe
(1)
Testy
(1)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: dzieło
Pamięć i tożsamość
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Drama (pedag.)
(3)
Galicja
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Językoznawstwo
(7)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373/374 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IW (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najprostsze wierszyki… powstały z myślą o dzieciach z trudnościami w mówieniu, a także ich rodzicach i opiekunach. Są atrakcyjnym materiałem do nauki mówienia, ale też punktem wyjścia do rozmowy o osobach, rzeczach, czynnościach i nie tylko. Pomogą dzieciom w odkrywaniu radości, jaką niesie mowa i dialog. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
już otwarta
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca doktorska [szt. 1] Barbary Lubojemskiej, pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Meissnera na temat Nauczanie języka polskiego w galicyjskich szkołach ludowych w latach 1867-1918, powstała na Wydziale Filologii Polskiej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Zawiera uwagi korektorskie.
Zawiera:1. Szkolnictwo ludowe w Galicji w XIX i XX w.; 2. Język polski jako przedmiot nauczania w galicyjskiej szkole ludowej; 3. Podręcznik do nauczania języka polskiego w szkołach ludowych; 4. Wydawnictwa metodyczne; 5. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli dla szkolnictwa ludowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XI.1P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Po polsku 1 : podręcznik studenta : nowa edycja / Małgorzata Małolepsza, Aneta Szymkiewicz. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, copyright 2020. - 191, [1] strona : ilustracje ; 30 cm + 1 CD.
(Hurra!!!)
"Hurra!!! Po polsku 1 Podręcznik studenta". Nowa Edycja składa się z 20 rozdziałów zaplanowanych na ok. 120 jednostek lekcyjnych. Podręcznik zawiera: teksty: autentyczne i wzorowane na autentycznych, współczesne, poruszające tematy związane z życiem codziennym (m.in. rodzina, podróże, firma, internet, sport, święta religijne), opisujące realia życia w Polsce, liczne i różnorodne ćwiczenia w systematyczny sposób rozwijające cztery sprawności: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu, zajmujące zadania logiczne: krzyżówki, quizy i ćwiczenia wspomagające koncentrację i proces zapamiętywania u uczących się, bogaty materiał ilustracyjny ze współczesnej Polski, transkrypcję tekstów nagrań Audio i Video, płytę CD mp3 z nagraniami do każdej lekcji i kodem do pobrania plików online, filmy z ćwiczeniami do każdej lekcji, wszystkie nagrania Audio i Video dostępne w telefonie, w aplikacji PROLOG Augmented App dostępnej do pobrania bezpłatnie w Google Play i App Store. Podręcznik studenta przewidziany jest do pracy pod kierunkiem nauczyciela. "Hurra!!!" to pierwsza na rynku seria podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego i jedyna, jak dotychczas, przygotowująca od podstaw do egzaminu certyfikatowego na poziomie B1. Powstała w ramach projektu UE Lingua 2 w programie Socrates w oparciu o "Europejski system kształcenia językowego" i standardy wymagań egzaminacyjnych. Serię charakteryzuje podejście komunikacyjne oraz promowanie nauczania języka polskiego po polsku. Podręczniki "Po polsku" do dziś wyznaczają trendy w polskiej glottodydaktyce, a w publikacjach naukowych podkreśla się ich innowacyjność, spójność, bogactwo elementów krajo- i kulturoznawczych oraz uwzględnienie polskich realiów. Z podręcznikami mogą pracować lektorzy i uczniowie z każdego kręgu kulturowego, nie tylko dorośli, ale także młodzież polonijna. Seria "Hurra!!!" jest kompletnym narzędziem do nauki języka polskiego, prowadzącym studenta od początku tego procesu do poziomu B1. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący nauczyciele mogą korzystać ze wszystkich elementów serii, określając poziom uczących przy pomocy testu kwalifikacyjnego oraz korzystając ze wskazówek, gier i propozycji dydaktycznych z podręczników nauczyciela. Podręczniki studenta przewidziane są do pracy na lekcji, a zeszyty ćwiczeń, dzięki zamieszczonym kluczom, płytom i tekstom nagrań, do pracy indywidualnej. Dopełnieniem serii są podręczniki do nauki gramatyki opracowane w trzech wersjach językowych. W Nowej Edycji "Hurra!!!" do każdej lekcji dodano scenki filmowe, które wraz z opracowanymi do nich ćwiczeniami uatrakcyjniają naukę. Zaprojektowano także nową szatę graficzną. Pierwszą część poszerzono o listy słownictwa i ponownie opracowane tabele gramatyczne. W drugiej części dodano zadania rozwijające sprawność pisania, a w trzeciej sprawność mediacji. Dodatkowo opracowano dydaktycznie fragmenty tekstów literackich oraz artykułów prasowych. Podręczniki nauczyciela zostały poszerzone m.in. o dodatkowe plansze i gry językowe. Rozbudowane zeszyty ćwiczeń, w nowej odsłonie, w pełnym kolorze, są bogatą bazą materiału ćwiczeniowego, rekomendowanego nauczycielom do wykorzystania również w czasie zajęć. Aplikacja PROLOG Augmented App (Android, IOS) pozwala na łatwy dostęp do audio i video za pomocą smartfona bezpośrednio z podręczników studenta i zeszytów ćwiczeń. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Po polsku 1 : zeszyt ćwiczeń : nowa edycja / Małgorzata Małolepsza, Aneta Szymkiewicz. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, copyright 2020. - 140 stron : ilustracje ; 30 cm + 1 CD.
(Hurra!!!)
"Hurra!!! Po polsku 1 Zeszyt ćwiczeń" Nowa Edycja zawiera: ćwiczenia gramatyczne i leksykalne wspomagające aktywne opanowanie słownictwa, a w efekcie swobodną komunikację, klucz z rozwiązaniami ćwiczeń, płytę CD mp3 z nagraniami do każdej lekcji i możliwością pobrania plików online, transkrypcje tekstów nagrań, wszystkie nagrania audio dostępne w telefonie, w aplikacji PROLOG Augmented App dostępnej do pobrania bezpłatnie w Google Play i App Store, listę nowych słów i zwrotów w każdej lekcji. Zeszyt ćwiczeń pozwala na samodzielną pracę z materiałem leksykalnym i gramatycznym omawianym w podręczniku studenta PO POLSKU 1. "Hurra!!!" to pierwsza na rynku seria podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego i jedyna, jak dotychczas, przygotowująca od podstaw do egzaminu certyfikatowego na poziomie B1. Powstała w ramach projektu UE Lingua 2 w programie Socrates w oparciu o "Europejski system kształcenia językowego" i standardy wymagań egzaminacyjnych. Serię charakteryzuje podejście komunikacyjne oraz promowanie nauczania języka polskiego po polsku. Podręczniki "Po polsku" do dziś wyznaczają trendy w polskiej glottodydaktyce, a w publikacjach naukowych podkreśla się ich innowacyjność, spójność, bogactwo elementów krajo- i kulturoznawczych oraz uwzględnienie polskich realiów. Z podręcznikami mogą pracować lektorzy i uczniowie z każdego kręgu kulturowego, nie tylko dorośli, ale także młodzież polonijna. Seria "Hurra!!!" jest kompletnym narzędziem do nauki języka polskiego, prowadzącym studenta od początku tego procesu do poziomu B1. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący nauczyciele mogą korzystać ze wszystkich elementów serii, określając poziom uczących przy pomocy testu kwalifikacyjnego oraz korzystając ze wskazówek, gier i propozycji dydaktycznych z podręczników nauczyciela. Podręczniki studenta przewidziane są do pracy na lekcji, a zeszyty ćwiczeń, dzięki zamieszczonym kluczom, płytom i tekstom nagrań, do pracy indywidualnej. Dopełnieniem serii są podręczniki do nauki gramatyki opracowane w trzech wersjach językowych. W Nowej Edycji "Hurra!!!" do każdej lekcji dodano scenki filmowe, które wraz z opracowanymi do nich ćwiczeniami uatrakcyjniają naukę. Zaprojektowano także nową szatę graficzną. Pierwszą część poszerzono o listy słownictwa i ponownie opracowane tabele gramatyczne. W drugiej części dodano zadania rozwijające sprawność pisania, a w trzeciej sprawność mediacji. Dodatkowo opracowano dydaktycznie fragmenty tekstów literackich oraz artykułów prasowych. Podręczniki nauczyciela zostały poszerzone m.in. o dodatkowe plansze i gry językowe. Rozbudowane zeszyty ćwiczeń, w nowej odsłonie, w pełnym kolorze, są bogatą bazą materiału ćwiczeniowego, rekomendowanego nauczycielom do wykorzystania również w czasie zajęć. Aplikacja PROLOG Augmented App (Android, IOS) pozwala na łatwy dostęp do audio i video za pomocą smartfona bezpośrednio z podręczników studenta i zeszytów ćwiczeń. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poezja Juliana Tuwima w szkole / Renata Gendek. - Kraków : "Impuls", 2000. - 164 s. ; 21 cm.
1. Skamander jako grupa literacka 2. Sylwetka Juliana Tuwima - wskazanie tych elementów biograficznych,które decydują o odmienności twórczości poety 3.Charakterystyka stylu poetyckiego Juliana Tuwima 4.Dziecięca poezja Juliana Tuwima 5.Twórczość kabaretowa i satyryczna 6.Poezja J.Tuwima w szkole 7. Konspekty lekcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [w magazynie] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Książka
Audiobook
W koszyku
(Język polski jako obcy)
Z polskim na ty - to podręcznik przeznaczony do nauki języka polskiego jako obcego dla cudzoziemców na stopniu progowym (czyli najwyższym dla początkujących). Jego celem jest odświeżenie lub przekazanie koniecznej wiedzy o języku polskim, jej uporządkowanie i ugruntowanie w taki sposób, aby umożliwić uczącemu się przejście na poziom średnio zaawansowany. Jest także przydatny dla osób, które znają polski z domu („ze słuchu”), czyli nie uczyły się go na regularnych kursach. Program „Z polskim na ty” powstał w oparciu o „Opis kompetencji w języku polskim jako obcym na poziomie progowym”, ale podkreślić należy, że zastosowano tu słownictwo wykraczające poza ten poziom. Z polskim na ty składa się z dwóch części - gramatycznej i blokowej. Materiał gramatyczny został podany w uproszczeniu, gdyż ma on stanowić powtórkę lub podstawę do ugruntowania posiadanych umiejętności z zakresu gramatyki polskiej. Nacisk został położony na praktyczne zastosowanie wiadomości gramatycznych; jest dużo przykładów, które służą m.in. rozwiązywaniu następujących po nich licznych ćwiczeń, które są zróżnicowane jeśli chodzi o typy i stopień trudności. Każda lekcja zawiera ćwiczenia na tekstach ciągłych i dialogach oraz ćwiczenia tłumaczeniowe. Część druga ma za zadanie nauczyć słownictwa, rozumienia tekstów i pisemnego komunikowania się oraz rozwijać umiejętność mówienia i słuchania na przykładzie wybranych zagadnień (cykli tematycznych). W części tej duży nacisk kładzie się na umiejętność pisania, która znakomicie kształtuje kompetencję językową przy jednoczesnym rozwijaniu pozostałych sprawności językowych, uczy także śmiałości w wyrażaniu swoich opinii, o co łatwiej niż w wypowiedzi ustnej, ponieważ popełniane błędy nie są tak widoczne (słyszalne). Przygotowując wypowiedź pisemną, studenci mają więcej czasu do namysłu i możliwość autokorekty. Przy współpracy z nauczycielem przyswajają sobie też w pewnym zakresie język literacki. Potrzeba opanowania sprawności pisania jest przez wielu uczących się nieuświadamiana aż do pierwszego testu czy egzaminu – wtedy staje się koniecznością. W podręczniku Z polskim na ty zostały zamieszczone teksty autentyczne lub w niewielkim stopniu opracowane. Teksty wymagają wykonania na nich różnorodnych operacji (uzupełnienia, uporządkowania, odpowiedzi na pytania, transformacji, itp.), co służy urozmaiceniu pracy i większemu zaangażowaniu studentów. Przede wszystkim jednak teksty te stanowią dla uczących się pewien wzorzec, na podstawie którego mogą wykonywać zadania pisemne w parach, grupkach i samodzielnie. Z podręcznika można korzystać w całości albo tylko z części gramatycznej lub blokowej. Może on być także przydatny we wprowadzaniu materiału gramatycznego na lekcjach dla początkujących. Kolejność przerabiania tematów w podanym układzie nie jest obowiązkowa, ale sugerowana. Na początku wprowadzono tematy, które są potrzebne przy nawiązywaniu znajomości i integracji, a więc zainteresowania, ulubione rozrywki i sposoby spędzania wolnego czasu. Podręcznikowi towarzyszy płyta kompaktowa z nagranymi tekstami i ćwiczeniami tekstowymi wspomagająca rozwijanie umiejętności słuchania. Przy pomocy tej ilustracji dźwiękowej studenci mogą ćwiczyć wymowę i przyzwyczajać się do innych głosów i sposobów mówienia, a nauczyciel może wykorzystać większość nagranych tekstów do ćwiczeń według własnego uznania i zgodnie z potrzebami uczących się. Na końcu zamieszczono klucz do ćwiczeń, co ułatwi samodzielną pracę z podręcznikiem. W pierwszej części podręcznika wykorzystano rysunki Andrzeja Mleczki oraz żarty z Vademecum ucznia ilustrujące poszczególne zagadnienia gramatyczne, a w drugiej „humory zeszytów” związane z omawianymi tematami, co dodatkowo wprowadza element kompetencji socjokulturowej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 371/376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8/IIW (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej