Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(18)
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
E-booki
(18)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Czytelnia Główna
(8)
Autor
Kozioł Leszek
(8)
Warwas Izabela
(2)
Balcerzyk Robert
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bernstein Albert J
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Brzosko Anna
(1)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Craft Rozen Sydney
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czapla Tomasz P
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Golińska Lucyna
(1)
Gostyńska Dorota
(1)
Ivanov Peter (1970- )
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Karpa Anna
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Klimkiewicz Katarzyna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Multan Ewa
(1)
Oczkowska Renata
(1)
Piechocki Marek (1961- )
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Smith Bradley
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Urbaniak Bogusława
(1)
Walczak Krzysztof (ekonomia)
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Witczak Hubert (1948- )
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wolińska-Skuza Agnieszka
(1)
Woźniak Jacek
(1)
Zaręba Iwona (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zielińska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ziomek Agnieszka
(1)
Łabędzki Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(29)
angielski
(2)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Dyrektorzy HR
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Doradcy personalni
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Studenci
(1)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(12)
Przywództwo
(4)
Kapitał ludzki
(3)
Kultura organizacyjna
(2)
Praca
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
COVID-19
(1)
CV
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Filozofia
(1)
Język angielski
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola
(1)
Kreatywność
(1)
Motywacja pracy
(1)
Niepewność
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Praca osób z niepełnosprawnością
(1)
Praca zdalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Płaca
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Styl kierowania
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zaufanie
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół wirtualny
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
31 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest udaną próbą przedstawienia różnych podejść dotyczących oceny efektywności ZZL. Opracowanie charakteryzuje się interdyscyplinarnym podejściem, łączącym wiedzę z zakresu rachunkowości, finansów, ekonomii i zachowań ludzi. Książka wpisuje się w nurt rozważań dotyczących sposobów oceny efektywności funkcji personalnej. Działania związane z ZZL najczęściej oceniane są w kategoriach behawioralnych lub statystycznych, jednak coraz bardziej widoczna w polskich firmach staje się potrzeba oceny działań związanych z ZZL także w kategoriach ekonomicznych. W obecnej sytuacji coraz częściej kierownicy firm domagają się szacowania spodziewanych korzyści i kosztów związanych z prowadzeniem procesów i programów personalnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu“. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia: - sensoryczne, - emocjonalne, - intelektualne, - behawioralne i - społeczne, a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem – kapitałem ludzkim – odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie – rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees „na miarę naszych czasów“. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Kulturowe uwarunkowania adaptacji pracowników z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach / Anna Brzosko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 358 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
W Polsce żyje niemal 4,7 mln osób z niepełnosprawnością, ale tylko nieliczni są aktywni zawodowo. Osoby te podejmują wysiłki, szukają pracy, jednak, gdy zostają zatrudnione, miewają trudności w jej utrzymaniu. W niniejszej książce postawiono następujące pytania: od czego zależy zatrudnienie osób z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach? Co zrobić, by osoby z niepełnosprawnością pozostały w zatrudnieniu przez dłuższy czas? Rozważania prowadzone są dwuetapowo. W pierwszym etapie, teoretycznym, została przeanalizowana literatura z zakresu zarządzania, różnorodności i kultury organizacyjnej. Okazuje się, iż istotny wpływ na adaptację pracowników z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach ma kultura organizacyjna. W drugim etapie, empirycznym, zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w przedsiębiorstwach zatrudniających osoby z niepełnosprawnością. Pracownicy z niepełnosprawnością i ich bezpośredni przełożeni w odmienny sposób postrzegają kulturę organizacyjną włączającą niepełnosprawność. Przeanalizowano oba podejścia, zebrano podobieństwa i różnice, a na zakończenie zebrano wnioski, które mogą być pomocne pracodawcom w budowaniu włączającej kultury organizacyjnej i efektywnym zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem pracy jest opracowanie zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych, wraz z opisaniem dynamiki wzajemnych interakcji, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi kompetencji. Publikacja prezentuje nowy wielowymiarowy model kompetencji pracowniczych oparty na triadzie wiedza – umiejętności – postawy, w której wiedza jest źródłem dla umiejętności. Metodologia pracy oparta została na koncepcji refleksyjnego praktyka. Zgodnie z przyjętą metodą, podstawą do prowadzonej refleksji było projektowanie kolejnych wersji modelu kompetencji, które następnie weryfikowane były w oparciu o osobiste praktyczne doświadczenia autora, na które składa się siedemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów doradztwa organizacyjnego w obszarze zarządzania personelem organizacji. W projektowaniu zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych wykorzystana została także metoda analizy przypadków. Metodą objęte zostały 33 systemy kompetencyjne realnie stosowane w polskich firmach i w polskich oddziałach firm zagranicznych. Na oryginalność opracowania składają się następujące czynniki: ? systematyzacja i analiza czynników kształtujących strukturę kompetencji pracowniczych oraz ich odniesienie do strategii konkurencyjności, ? identyfikacja i ocena systemów kompetencji funkcjonujących w wybranych organizacjach gospodarczych, ? propozycja zintegrowanego modelu uwzględniającego czynniki racjonalne i emocjonalne, ich strukturę i dynamikę oraz powiązania występujące pomiędzy wyróżnionymi elementami, ? ukazanie mechanizmów kształtowania składowych zintegrowanego modelu kompetencji za szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna, Schumpeterowska „twórcza destrukcja” również współcześnie jest wy-znacznikiem tych aktywności podmiotów rynkowych, w które wpisane są działania innowacyjne. Skutkiem tej działalności są szeroko rozumiane zmiany organizacyjne, znajdujące się w centrum zainteresowania nauk o zarządzaniu. Nie jest jednak możliwe stworzenie pełnej listy czynników generujących przeobrażenia w organizacjach, tak jak nie jest realne określenie skończonego wykazu paradoksów, które im towarzyszą. Warto jednak podejmować próby usystematyzowania tych działań, gdyż są one niekwestionowanym sposobem rozwoju nauki i zbliżania jej do „doskonałości” – niezależnie od sposobu rozumienia tej kategorii. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie poglądów polskich badaczy na innowacyjność, zmiany organizacyjne, związane z nimi procesy uczenia się oraz próba usystematyzowania tych poglądów, a także określenie ich wpływu na wybrane kategorie, takie jak rozwój, adaptacja czy uelastycznienie organizacji. Poznawanie źródeł, barier i procesów związanych z innowacjami i zmianami prowadzi do systematycznej identyfikacji paradoksów i pozornego ich rozstrzygania. To fenomen nauk, w tym nauk społecznych, które wciąż jeszcze pozostawiają wiele miejsca na dywagacje, wątpliwości i wyjaśnienia o charakterze probabilistycznym i intencjonalnym. Mamy nadzieję, iż niniejsza publikacja będzie inspirować czytelników zarówno do eksploracji przedstawianych zagadnień, jak i do poszukiwania kolejnych luk badawczych. Ostatecznie celem nauki jest coraz lepsze wyjaśnianie zjawisk, a „poszukiwanie dobrych wyjaśnień prowadzi nas do idei stopniowego poprawienia wyjaśnień poprzez podnoszenie stopnia ich sprawdzalności, to znaczy poprzez przechodzenie do lepiej sprawdzalnych teorii, do teorii o większej treści, wyższym stopniu uniwersalności i wyższym stopniu dokładności” (K. Popper, Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, Warszawa 1992, PWN, s. 252). Katarzyna Piórkowska, Aleksandra Sus
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jak słyszę „poczucie sensu”, to nie mam w głowie konkretnego obrazka, ale jakąś ideę. Praca, która ma sens, to taka, która wywołuje zmianę. Jestem jej elementem, mam na nią wpływ, a nie dzieje się obok mnie albo pomimo mnie. Tylko jakoś jestem nią w stanie albo zarządzić, albo współzarządzać. Uczestniczyć w niej. No i ta zmiana dotyczy społeczności albo społeczeństwa, czyli nie jest to zmiana korporacyjna, typu: zmiana postrzegania marki… Kiedy badani opowiadali mi o sensie wykonywanej pracy, wskazywali na jego bardzo różne źródła, między innymi przekonanie o pozytywnym wpływie wykonywanej pracy na otoczenie, co dość dobrze ilustruje powyższy cytat – słowa pracowniczki z miasta średniej wielkości. Choć badani wskazywali na różne źródła sensu, łączyło ich kilka wspólnych cech, których nie byli świadomi. Wszyscy byli silnie zaangażowani w pracę, mocno przywiązani do organizacji i ponadprzeciętnie zadowoleni z pracy. Niestety, to przekonanie o sensie pracy zazwyczaj nie trwało długo. W książce pokazuję, jak menedżerowie, często nieświadomie, zamiast przyczyniać się do wzmocnienia poczucia sensu u podwładnych, swoimi działaniami prowadzili do sytuacji, w których praca sens traciła, a nawet zaczynała być przez badanych określana jako „bezsensowna”. Wówczas zamiast zaangażowania pojawiał się cynizm, przywiązanie zamieniało się w chęć odejścia, a satysfakcja – w żal. Dlatego jest to książka pisana ku rozwadze. Przełożonym pomoże tego negatywnego wpływu na sens pracy uniknąć. Pracownikom pozwoli przed utratą sensu się zabezpieczyć. Wszystkim, mam nadzieję, uświadomi, że pytanie o sens pracy nie powinno być tylko domeną filozofów. Powinno towarzyszyć każdemu z nas, pomagając w pracy zobaczyć to, co wartościowe i ważne. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Recenzowana książka jest przykładem znakomicie zaprogramowanych badań, które dotyczą bardzo istotnego problemu zróżnicowania form uwikłania w intensywną pracę. Badania te przynoszą bardzo ważną wiedzę o czynnikach warunkujących i współwystępujących z tym co określa się pracoholizmem. Warto dodać, że tematyka ta jest w świetle współczesnych problemów społecznych, związanych z relacją człowiek-praca, niezwykle istotna. Autorka stworzyła własny i bardzo ciekawy model teoretyczny, akcentujący zróżnicowania uwarunkowań i mechanizmów funkcjonowania oraz konsekwencji postępowania pracoholików i entuzjastycznych pracoholików. Model ten świadczy o znakomitym warsztacie analiz teoretycznych. Jeszcze cenniejsze dla nauki i prawdopodobnie praktyki postępowania z tymi grupami osób (pracowników) są badania empiryczne. (...) Badania przeprowadzone przez Autorkę są niewątpliwie istotnym postępem w dziedzinie rozwikłania złożonych problemów związanych z uzależnieniem od pracy. (...) Jest to tekst bardzo ważny i niezwykle interesujący – miejscami wręcz fascynujący. Fragmenty z recenzji prof. Heleny Sękowej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pandemia COVID-19 przyniosła katastrofalne skutki dla zdrowia, a także jest katalizatorem powstawania nowych form pracy. Praca zdalna, wykonywana najczęściej w miejscu zamieszkania, stała się obecnie powszechna na całym świecie. Autorzy poświęcili uwagę produktywności w warunkach pracy zdalnej. Wyniki podjętych badań, w tym badań literaturowych, ankiet i wywiadów, pozwoliły określić główne determinanty produktywności pracy zdalnej. Należą do nich czynniki jakościowe i kosztowe, takie jak wynagrodzenie otrzymywane w warunkach pracy zdalnej, autonomia, samodzielność czy też „samoprzywództwo” przy ograniczonej kontroli pracownika. Wnioski z tych jednorazowo przeprowadzonych badań mogą być traktowane jako wskazania do szerszych analiz na gruncie naukowym i praktycznym. Stanowią również sugestię dotyczącą określonych działań w zakresie polityki gospodarczej, które powinny być podejmowane zarówno przez poszczególne przedsiębiorstwa produkcyjne lub usługowe, jak i w skali całej gospodarki. Istotnym kierunkiem oddziaływania w skali mikro powinna być pomoc techniczno-organizacyjna dla osób pracujących zdalnie oraz system ich szkolenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej