Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(27)
Forma i typ
Książki
(24)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Druki ulotne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(9)
Oddział dla Dzieci
(11)
Czytelnia Główna
(4)
Filia nr 2
(3)
Filia nr 3
(3)
Autor
Baranowski Maciej
(2)
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Martin Robert C
(2)
Sikorski Witold
(2)
Argasiński Jakub (1981- ). Dema
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Bałdyga Barbara
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Borys Szymon
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Broma Paulina
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fajfer Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Gonera Paweł
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Górczyńska Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Houser Sophie
(1)
Hutt Sarah
(1)
Janicki Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Kaczmarek Wojciech
(1)
Kakkonen Kari
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kwapiszewska-Wolska Agnieszka
(1)
Langa Sebastian
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Marston Mick
(1)
Moch Wojciech
(1)
Najman Marta
(1)
Niemira Karolina
(1)
Onak Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Panasiuk Jarosław
(1)
Payne Bryson
(1)
Pełka Piotr
(1)
Podgórni Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Sande Carter
(1)
Sande Warren
(1)
Saujani Reshma (1975- )
(1)
Scott Marc
(1)
Sikorski Witold (1950- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sommerville Ian (1951- )
(1)
Staniszewski Michał (1981- )
(1)
Sweigart Al
(1)
Syrwid Marta (1986- )
(1)
Széll Adrienn
(1)
Thompson Clive
(1)
Turowski Piotr
(1)
Wainewright Max
(1)
Walter Natalia
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- ). Memy
(1)
Wojciechowski Adrian
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Włodarz Marek
(1)
Yerzmyey (1975- ). Chiptune'y
(1)
Zenial (1978- ). Magi
(1)
Ziembik Krzysztof A. (1974- ). Gry tekstowe
(1)
Świć Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Dzieci
(8)
9-13 lat
(7)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Rodzice
(3)
Programiści
(2)
Architekci systemów
(1)
Dziewczęta
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2582)
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(2104)
Rodzina
(1766)
Przyjaźń
(1568)
Jasielski Dom Kultury
(1386)
Programowanie (informatyka)
(-)
Tajemnica
(1343)
Miłość
(1255)
Śledztwo i dochodzenie
(1087)
Usługi
(1007)
Zabójstwo
(944)
Handel detaliczny
(910)
Relacje międzyludzkie
(897)
Poezja polska
(838)
II wojna światowa (1939-1945)
(820)
Literatura
(815)
Dzieci
(769)
Literatura polska
(757)
Urząd Miasta (Jasło)
(731)
Muzyka
(713)
Nastolatki
(684)
Relacja romantyczna
(661)
Konkursy i festiwale
(636)
Zwierzęta
(634)
Życie codzienne
(600)
Rodzeństwo
(596)
Handel
(591)
Wybory samorządowe
(588)
Policjanci
(529)
Małżeństwo
(523)
Dziewczęta
(520)
Partie polityczne
(519)
Magia
(516)
Sekrety rodzinne
(510)
Uczucia
(503)
NSZZ "Solidarność"
(491)
Związki zawodowe
(484)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(479)
Dziecko
(445)
Boże Narodzenie
(435)
Kampania wyborcza
(422)
Kultura
(412)
Trudne sytuacje życiowe
(412)
Film
(407)
Pamiętniki polskie
(405)
Osoby zaginione
(396)
Prezentacje i wystąpienia
(393)
Żydzi
(388)
Wojna 1939-1945 r.
(373)
Historia
(368)
Matki i córki
(360)
Turystyka
(351)
Młodzież
(349)
Żywność
(342)
Sztuka
(340)
Arystokracja
(338)
Literatura dziecięca amerykańska
(329)
Wydawnictwa nielegalne
(328)
Wolne Związki Zawodowe
(327)
Pisarze polscy
(326)
Literatura dziecięca
(325)
Finanse
(324)
Kluby
(324)
Dziennikarze
(323)
Podróże
(322)
Polacy za granicą
(322)
Uczniowie
(322)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(321)
Wybory życiowe
(315)
Dokumenty życia społecznego
(310)
Elektronika
(310)
Kształcenie
(305)
Gry i zabawy
(302)
Język polski
(301)
Poszukiwania zaginionych
(295)
Ruchy społeczne
(291)
Psy
(289)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(287)
Czytelnictwo
(284)
Kino
(282)
Biblioteki publiczne
(279)
Książka
(275)
Polityka
(275)
Kino Syrena (Jasło)
(274)
Ludzie a zwierzęta
(269)
Literatura młodzieżowa angielska
(260)
Sport
(260)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(257)
Zakład Tworzyw Sztucznych "Gamrat" S.A. (Jasło)
(255)
Komputery
(253)
Władcy
(252)
Przyroda
(251)
Wojsko
(251)
Dziadkowie i wnuki
(250)
Dramat polski
(248)
Poezja
(246)
Wakacje
(245)
Ojcowie i córki
(243)
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (Jasło)
(242)
Koty
(232)
Przestępczość zorganizowana
(229)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Jasło (woj. podkarpackie)
(3)
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Gry komputerowe
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Afisz
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Biografia
(1)
Fantasy
(1)
Gry planszowe
(1)
Komiksy
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczjowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Zaproszenie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(19)
Edukacja i pedagogika
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(3)
Hobby i czas wolny
(3)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera: ponad 160 propozycji ćwiczeń i gier logicznych uwzględniających różne poziomy trudności, prawie pół tysiąca zdjęć instruktażowych, załączniki umożliwiające realizację ćwiczeń, propozycje związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, wskazówki ułatwiające rozpoczęcie nauki programowania. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunki cyfrowe : instrukcja obsługi / Piotr Marecki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. - 197, [3] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 25 cm.
(Biblioteka XXII Wieku)
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik. Powiesz, że serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie najmocniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, ale istnieją też lokalne podejścia, nierzadko bardzo oryginalne i niespotykane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie, gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a "Robbo" i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czysty kod : [podręcznik dobrego programisty] / Robert C. Martin ; [tł. Paweł Gonera]. - Gliwice : Helion, copyright 2014. - 423 strony : ilustracje ; 24 cm.
W książce "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty" szczegółowo omówione zostały zasady, wzorce i najlepsze praktyki pisania czystego kodu. Podręcznik zawiera także kilka analiz przypadków o coraz większej złożoności, z których każda jest doskonałym ćwiczeniem porządkowania zanieczyszczonego bądź nieudanego kodu. Z tego podręcznika dowiesz się m.in., jak tworzyć dobre nazwy, obiekty i funkcje, a także jak tworzyć testy jednostkowe i korzystać z programowania sterowanego testami. Nauczysz się przekształcać kod zawierający problemy w taki, który jest solidny i efektywny /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trakcie lektury dowiesz się, jakie cechy charakteryzują profesjonalnego programistę, a jest ich sporo! W pierwszej kolejności musisz nauczyć się mówić „nie”. Są też sytuacje, kiedy trzeba powiedzieć „tak” — dowiesz się, kiedy i jak to robić. Ponadto poznasz najlepsze techniki zarządzania czasem oraz przekonasz się, jak presja, zmęczenie i pośpiech wpływają na jakość Twojego kodu. W kolejnych rozdziałach Robert C. Martin zapozna Cię z różnymi sposobami podejścia do testowania kodu oraz współpracy między programistami a innymi ludźmi. Książka ta jest długo wyczekiwaną pozycją na rynku — nie pozwól, żeby ktoś miał ją przed Tobą! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/IIW (1 egz.)
Filia nr 1
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II W (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/IIW (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville ; przekład Marek Włodarz. - Wydanie X (I w WN PWN). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - XVII, [2], 845 stron : ilustracje ; 24 cm.
Inżynieria oprogramowania dotyczy wytwarzania wielkich systemów informatycznych. Autor przedstawia kolejne etapy tego procesu – wyjaśnia, na czym polega inżynieria oprogramowania, po czym przechodzi do omówienia zagadnień związanych z analizą wymagań i specyfikacjami. Sporo miejsca poświęca projektowaniu, zajmuje się też systemami krytycznymi. Opisuje etap weryfikacji i zatwierdzania systemu, proces zarządzania ludźmi, szacowanie kosztów, kontrolę jakości i ulepszenie procesów. Na końcu omawia etap pielęgnacji i modyfikacji systemu po udostępnieniu go użytkownikom. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem poruszanych w nim zagadnień, opisem zalecanej literatury i zestawem ćwiczeń do samodzielnego rozwiązania. Nowości w wydaniu X: Rozbudowany rozdział o zwinnej inżynierii oprogramowania, wzbogacony o nowy materiał na temat Scrum. Nowe rozdziały o inżynierii odporności, inżynierii systemów i systemach systemów. Przebudowane trzy rozdziały omawiające niezawodność, bezpieczeństwo i zabezpieczenia. Nowy materiał dotyczący usług RESTful. Uzupełniony rozdział o zarządzaniu konfiguracją o nowe tematy dotyczące rozproszonych systemów kontroli wersji. Dostęp do nowych materiałów uzupełniających na stronie internetowej autora. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi. Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania! Dzięki książce: sprawnie zaczniesz pracę ze Scratchem, nauczysz się programować wygląd i zachowanie duszków, dowiesz się, jak dodać do gry efekty dźwiękowe, animacje i... logikę, będziesz używać działań matematycznych do ulepszenia gry, napiszesz grę piłkarską, wyścigówkę z rakietami, a także mnóstwo innych gier! Scratch: wymyśl i zaprogramuj swoją ulubioną grę! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/IIW (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie z Minecraftem dla dzieci : poziom podstawowy / Urszula Wiejak, Karolina Niemira, Adrian Wojciechowski. - Wydanie III. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 229, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Komputrilo Edu)
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Przekonajcie się o tym wraz z dziećmi - dzięki tej wyjątkowej książce! Zaprezentowane w niej treści i zadania powstały na bazie kilkuletnich doświadczeń zebranych podczas zajęć dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Choć to przewodnik przeznaczony dla dzieci, może być również świetną pomocą dydaktyczną dla dorosłych towarzyszących swoim pociechom w nauce oraz osób, które po prostu chcą poznać podstawy programowania komputerowego. Łatwo, szybko i praktycznie - właśnie tak nauczycie się programować z tą książką! Prosty i przyjemny w nauce edytor graficzny. Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta. Wsparcie w zrozumieniu różnych języków programowania. Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych. Przydatna wiedza matematyczna. Zadania z rozwiązaniami. Zostań programistą i specjalistą od Minecrafta! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0/IIW (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.8B2 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.8 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
Zaproszenie [szt. 1] na zakończenie pilotażowej edycji programu Mistrzowie Kodowania, zorganizowanego przez MBP w Jaśle w 2015 r. Zakończenie w dniu 28 maja 2015 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej