Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(249)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(248)
E-booki
(136)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(15)
Proza
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poezja
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(152)
dostępne
(114)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(60)
Oddział dla Dzieci
(18)
Czytelnia Główna
(158)
Filia nr 1
(5)
Filia nr 2
(12)
Filia nr 3
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(18)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(6)
DŻS
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(11)
Fuks Agata
(7)
Szybist Joanna
(7)
Gajda Janusz
(6)
Łobocki Mieczysław
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Grzybowski Przemysław Paweł
(5)
Franczyk Anna
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Węglińska Maria
(4)
Bernasiewicz Maciej
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Giese-Szczap Klaudia
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Jąder Mariola
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kurnicka Anna
(3)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Skorupa Joanna
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Węglarz Józef
(3)
Akhurst Mark
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bielski Janusz
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Drozdowicz Jarema
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dzierżanowski Jerzy
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hanuszkiewicz Adam
(2)
Janiuk Ewa
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kapłon Małgorzata
(2)
Kilian Marlena
(2)
Kozioł Małgorzata
(2)
Kuchcińska Maria
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwietniewska Marzena
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Majda Jan
(2)
Molicka Maria
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Stępień Marian
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Talarczyk Władysław
(2)
Winnicki Tomasz
(2)
Wątorek Agnieszka
(2)
Agarwal Rajeev
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejczak Henryka
(1)
Anioł Joanna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Arkadiusz Gliszczyński
(1)
Bala Joanna
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartoszewska Emilia
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bilińska Maria
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(385)
Język
polski
(385)
Odbiorca
Dzieci
(16)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Temat
Wychowanie
(19)
Dziecko
(13)
Pedagogika
(11)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(8)
Kształcenie
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Młodzież
(6)
Uczniowie
(6)
Wydawnictwa świetlicowe
(6)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Inscenizacja - teksty
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Lęk
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Animaloterapia
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Dogoterapia
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Literatura polska
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - Polska - teksty
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - teksty
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Życie codzienne
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Aspiracje
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko - prawo - Polska - materiały konferencyjne
(2)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Inscenizacja
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konwencja Praw Dziecka
(2)
Kryminologia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Kuźma, Józef (1935- )
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Logopedzi
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pamięć
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Problemy społeczne
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczucia
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uzależnieni
(2)
Wróżbiarstwo
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(11)
1901-
(7)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Austria
(1)
Bieszczady (góry) - rocznik
(1)
Humanizm (postawa) - a szkolnictwo - materiały konferencyjne
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Młodzież
(1)
Podkarpackie, (województwo)
(1)
Polska - 1980-1989 r.
(1)
RFN
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(21)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Opowiadania i nowele
(11)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(3)
Wiersze
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
385 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka zawiera wyjaśnienia, sugestie i podpowiedzi, w jaki sposób podejść od strony prakseologicznej i praktycznej do realizacji skomplikowanej pedagogicznie procedury awansu zawodowego przez nauczycieli wychowania fizycznego.

Awans zawodowy wyznacza pewne oczekiwania względem nauczycieli, którzy przechodzą fazy od nowicjusza do pedagoga mistrza. W tym świetle zawartość treściowa książki ukazuje procedury formalne oraz rozwiązania dydaktyczno-wychowawcze, które umożliwiają spełnienie wymogów stawianych na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego.

Adresatami opracowania mogą być nauczyciele wychowania fizycznego szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, wykładowcy szkół wyższych (AWF, uczelnie pedagogiczne), doradcy metodyczni i konsultanci, nauczyciele-instruktorzy domów kultury i placówek pracy pozaszkolnej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Czy można przełamać strach przed mówieniem, ciemnością lub burzą? Czy złość mieszka za szafą? Czy dorośli są empatyczni? Jak znaleźć sposób na coś, czego się nie lubi? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez bohaterów bajek Klaudii Giese-Szczap – psychologa z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci i młodzieży. „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Kraków : "Impuls", 2008. - 116 s. : il. ; 23 cm.
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Wprowadzenie

Biblioterapia i jej możliwości

Konwencja bajek

Czym jest biblioterapia?

Doświadczenia własne w postępowaniu biblioterapeutycznym

Bibliografia

Bajki rymowane

Charakterystyka bajek

Grzyb Borowik

Wielbłąd Fu-Fu

Stonoga Petronela

Żyrafa i jej niezwykła szyja

Żółw Czesiek

Owca MAŁA, która czynu WIELKIEGO dokonała

Dwie dżdżownice

Byzio i Gizio

Mrówka Matylda

Koza Klementyna

Zebry dwie

Ośmiornica Andżelina

Kogutek Biały

Papuga Pelagia

Myszki dwie

Piłki

Pszczółka Mela

Kredki

Charakterystyka scenariuszy

Rysunki pomocnicze

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne / Hanna Szaga ; [rys. Agata Fuks]. - Kraków : "Impuls", 2014. - 63 s. : il. ; 21 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: 1. Kilka słów o animaloterapii; 2. Ćwiczenia i zabawy z udziałem zwierząt rozwijające i usprawniające funkcje percepcyjne; 3. Przykładowe scenariusze zajęć z udziałem zwierząt; 4. Inscenizacje; 5. Przykładowe konkursy organizowane w ramach zajęć animaloterapii; 6. Imprezy plenerowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373/374 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka zawiera scenariusze zajęć przeznaczone do pracy z grupą.

Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia. Książka stanowi nie tylko źródło pomysłów do pracy z grupą, lecz także poradnik, w jaki sposób pisać własne scenariusze bibliterapeutyczne.

Materiał jest przeznaczony do realizacji przez nauczycieli szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Może być wykorzystywany w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Bobolotem do nieba i z powrotem to historia jednego roku z życia naszej rodziny. Przełomowego roku. Najtrudniejszego, najbardziej wymagającego i wyczerpującego, a jednocześnie najpiękniejszego – tego, w którym przyszli na świat nasi synkowie.

Jeśli również spodziewacie się bliźniąt, to, po pierwsze, moje gratulacje! Po drugie: polecam tę książkę, gdyż nie mam wątpliwości, że okaże się dla Was wartościową lekturą. Dowiecie się z niej rzeczy, których nie uczą w szkołach rodzenia, przeczytacie rady, których nie udzielą Wam rodzice „pojedynczych” dzieci, zapoznacie się z wykorzystanymi przez nas metodami postępowania, ocenicie, czy warto je zastosować, czy też zdecydujecie się zrobić zupełnie odwrotnie!

Kim jesteśmy i po co ta książka?

Mam na imię Asia, mój mąż to Kuba. Głównymi bohaterami książki są nasi synowie: Benio i Samuelek.

Książka ta z założenia jest bardziej pamiętnikiem niż poradnikiem, dlatego też staram się niczego Wam nie narzucać. Nie zakładam, że wszystko, co zrobiliśmy, jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Przyznajemy się do błędów, nie stawiamy się za wzór, nie uważamy się za „rodziców idealnych”. Chcemy być dla Was wsparciem, bo mamy świadomość, że być może nie będziecie mieli nikogo, kto mógłby Wam udzielić wartościowej porady. Choć bliźniąt rodzi się coraz więcej, to nadal młodzi rodzice często pozostawieni są sami sobie i zupełnie nierozumiani. Kwestie, nad którymi prawdopodobnie się zastanawiacie i problemy, które wydają się przed Wami piętrzyć, są w dużej mierze obce rodzicom jedynaków, a nawet tym, którzy mają dwoje lub kilkoro dzieci w różnym wieku. Służymy więc pomocą. [...]

Ach, jestem Wam jeszcze winna wyjaśnienia. Pewnie zastanawiacie się, czym jest tytułowy bobolot? Otóż to nic nadzwyczajnego, typowa dziecięca zabawa, taki samolot tylko… dla bobasów. Bierzesz dziecko na ręce i robisz: ziuuu! I jeszcze. I jeszcze, jeszcze, jeszcze! I jeszcze chociaż troszeczkę. Na początku przyjemność dla wszystkich, lecz wraz z dodatkowymi kilogramami dziecka radość rodzica przemienia się w chroniczny ból kręgosłupa. Nasze dzieci uwielbiają tę zabawę! Dlaczego do nieba? Bo pojawienie się dzieci na świecie to najpiękniejsze, co nas w życiu spotkało. Od tego czasu każdy dzień przepełniony jest cudownymi chwilami. Dlaczego z powrotem? Bo codzienność to nie tylko wpatrywanie się w słodko śpiące niemowlęta w pięknych ubrankach i w dziecięcym pokoiku z wystrojem jak z magazynu wnętrzarskiego. To także zderzenie z rzeczywistością w postaci zmęczenia, chorób, szpitali, przychodni, bałaganu, płaczu i marudzenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

"Cewebryci" to książka opisująca relację między internetem a sławą. Wychodząc z założenia, że tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć powołuje do życia własny rodzaj bytu: cewebrytę.

W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, prezentuje koncepcje na temat tego, skąd bierze się jej żądza oraz zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie.

Druga część to barwna galeria cewebrytów. Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa, duet trubadurów oraz biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych postaci ma własną, często zaskakującą, a czasem wzruszającą historię.

Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu oraz teoretycznym ujęciu cewebryty i skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty, a także próbuje dociec, jaka przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Proponując temat kolejnej książki: Ciąża czy stan błogosławiony? nie przypuszczaliśmy nawet, że jego konsekwencją będzie tak szeroki oddźwięk, że wzbudzi on tyle emocji, że pokaże tak ogromny zasób wiedzy medycznej, psychologicznej, pedagogicznej.

Wielokrotnie wysuwana teza, że poczęcie dziecka, wywołuje ogromne przemiany w życiu małżeńsko-rodzinnym, skłania do stwierdzenia, że w zależności od wielu kontekstów może być to czas „błogosławiony” lub, że „ciąża może ciążyć” i to nie tylko kobiecie, która stała się matką, ale i mężczyźnie – ojcu poczętego dziecka. Okres ciąży, to również czas prenatalnego rozwoju dziecka i jako taki posiada fundamentalne znaczenie dla rozwoju osobowości człowieka i w tym sensie może być czasem upragnionym, do którego wraca się w chwilach ciężkich (relaksujemy się w otoczeniu przypominającym to zapamiętane z okresu płodowego), lub ciężarem, który utrudnia funkcjonowanie w postnatalnym życiu (nieuświadomione traumy pre- i perinatalne).

Z medycznego punktu widzenia ciąża rozpatrywana jest zazwyczaj pod kątem zmian fizycznych wywołujących dolegliwości ciężarnej. Jej psychiką zajmuje się tylko o tyle o ile nasila ona owe nieprzyjemne odczucia kierując je w stronę patologii. Niemniej nie można nie zauważyć, że mężczyźnie coraz częściej przyzwala się na obecność podczas wizyt kontrolnych wspomagając w ten sposób jego dojrzewanie do ojcostwa.

Z psychopedagogicznego punktu widzenia istotnym jest kondycja psychofizyczna matki i ojca poczętego dziecka. Proces wzrastania w nowe role, kształtowania więzi z poczętym dzieckiem. Coraz częściej i „coraz głośniej” mówi się również o znaczeniu okresu prenatalnego dla całego dalszego życia człowieka a nawet dla jego potomstwa.

Szeroki zakres tematyczny podejmowany w ramach niniejszej publikacji ma na celu ukazanie interdyscyplinarności i doniosłości zagadnienia obejmującego swym zasięgiem nie tylko kobietę – matkę, ale i mężczyznę – ojca oraz poczęte za ich sprawą dziecko.

Książkę otwiera artykuł dr Emilii Lichtenberg-Kokoszki: Zmiany bio-, psycho-, społeczne zachodzące w organizmie kobiety a wynikające i towarzyszącepoczęciu dziecka. Dalej, dr nauk med. Wojciech Guzikowski przedstawia granice między fizjologią a patologią ciąży. Mgr Ewa Janiuk przybliża rolę położnej w opiece nad kobietą i rodziną od chwilipoczęcia do narodzin. Mgr Gabriela Eliasz-Łukasiewicz scharakteryzowała zmiany w statyce ciała kobiety warunkowane poczęciem dziecka. Kolejna osoba, dr Danuta Opozda, podejmuje próbę psychopedagogicznego wglądu w problematykę postaw wobec „wczesnego rodzicielstwa”. Dalej, mgr Magdalena Kosno przedstawia oczekiwania i wyobrażenia rodziców wobec poczętego dziecka i rodzicielstwa. Z kolei mgr Mirosław Hanulewicz, zarówno na podstawie analizy literatury jak i badań własnych podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy ojciec poczętego dziecka jest „uciemiężony czy szczęśliwy”. Mgr Maria Wojaczek przedstawia rozwój więzi z dzieckiem w prenatalnym okresie życia. Pani mgr Barbara Jakel, zaprezentowała autorski program Psychoterapii Więzi Prenatalnej i Okołoporodowej w aspekcie prenatalnych korzeni przywiązania, znaczenia ich deficytu oraz możliwości leczenia podczas psychoterapii. Ks. Dr Jerzy Dzierżanowski z kolei podjął się niezwykle trudnego zadania jakim jest pokazanie specyfiki trudności przeżywanych przez rodziców poczętego dziecka wobec niepomyślnej diagnozy lekarskiej. Książkę wieńczy artykuł Mgr Małgorzaty Nowak odpowiadający niejako na postawione w tytule pytanie: Ciąża czy stan błogosławiony?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wielu istotnych zagadnień nie udało się omówić, a poruszane tutaj kwestie stanowią raczej tło do dalszych poszukiwań niż kompendium wiedzy. Niemniej mamy nadzieję, że zawarte tu rozważania zachęcą czytelników, i rodziców planujących poczęcie dziecka, oczekujących na jego narodziny i personel medyczny, położne oraz lekarzy, psychologów, pedagogów i wszystkich tu nie wymienionych, a którym drogi jest los macierzyństwa i ojcostwa oraz poczętych dzieci do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czy ten najważniejszy dla nas okres ludzkiego życia ciąży, czy jest stanem błogosławionym? Odpowiedzi, świadomie lub nieświadomie, w słowach lub czynach, w życiu codziennym i chwilach wyjątkowych, niemniej zawsze, przekazywanej dalej… kolejnym pokoleniom.

Emilia Lichtenberg-Kokoszka

Ewa Janiuk

Jerzy Dzierżanowski

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka w sposób całościowy przedstawia prenatalny okres w życiu rodziny. Precyzyjnie pod względem pedagogicznym, medycznym, socjologicznym i psychologicznym opisuje rozwój poczętego dziecka, zmiany zachodzące u kobiety ciężarnej oraz ojca poczętego dziecka. Sygnalizuje dylematy terminologiczne współczesnego rodzicielstwa oraz zadania edukacyjne związane z prokreacją. Jako element historyczny przybliżono przesądy i zwyczaje dotyczące ciąży wraz z próbą ich uzasadnienia. Książka zawiera gotowe prezentacje multimedialne ułatwiające prelegentom działalność dydaktyczną, a dla czytelników stanowiące kompendium wiedzy. Prezentacje są opatrzone bogatymi ilustracjami.

Publikacja zainteresuje rodziców, nauczycieli, lekarzy i położne, prelegentów szkół rodzenia, psychologów i psychologów, a także studentów pedagogiki, psychologii, biologii, AWF, wychowania zdrowotnego, Nauk o Rodzinie, akademii medycznych i podobnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem prezentowanej publikacji jest zapoznanie polskiego czytelnika z historią i zasadami funkcjonowania community college – amerykańskiej instytucji oświatowej, która nie ma odpowiednika w naszym kraju. Jest ona najlepszym przykładem na to, jak w konkretny sposób humanizować kulturowo-edukacyjną przestrzeń, w której niełatwo znaleźć swoje miejsce, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z tak wielokulturowym społeczeństwem jak amerykańskie.

Community college to także konkretna odpowiedź na różne potrzeby osób dorosłych.

Jak zauważa autor, community college jest instytucją opartą na jak najlepiej pojętej działalności społecznej. Działalność ta wpisuje się w proces demokratyzacji społeczeństwa, w którym przesłanie „uczyć się, aby być” zostało uzupełnione zasadą „uczyć się, jak się uczyć przez całe życie”. Oprócz praktycznej strony działalności typu community college autor poznał jej drugi wymiar – humanistyczny. Poziom merytoryczny i atmosfera zajęć ze studentami, w których uczestniczył, w pełni odzwierciedlały istotę uniwersytetu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Prezentowana książka jest publikacją, na którą otrzymano grant z międzynarodowych programów Socrates, Leonardo da Vinci, Młodzież. Książka napisana jest w języku angielskim. Podejmuje ona między innymi problematykę szkoły jako miejsca bitwy lub pokojowej współpracy, mediacji w odniesieniu do szkolnictwa w północnej Irlandii, agresji w polskich szkołach i sposobach jej zapobiegania, programów zapobiegania agresji na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, programów mediacyjnych w szkołach niemieckich, pracy młodzieży w szkołach, postmodernistycznej etyki nadziei i strachu.

Praca składa się z trzech części i została napisana przez międzynarodowe grono specjalistów. Okazuje się, że współpraca międzynarodowa jest możliwa, a na dodatek może przyczyniać się do rozwoju współpracy miedzy poszczególnymi krajami czy regionami. Książka pokazuje jak wartościowa może być współpraca nad wspólnym międzynarodowym projektem badawczym.

At present in Poland as well as in many other European countries numerous projects financed from the means of the European Union are carried out. All this projects have one idea in common: supporting all initiatives leading to social development and international cooperation within framework of the uniting Europe.Each of the project should result in measurable and practical benefits. Yet in the opinion of many people this is not always the case. It may happen that particular projects result in bulky volumes of studies in which it is difficult to identify any practical benefits.

This book proves that the international projects carried out are not a mere waste of time and money, but in fact can practically contribute to the development of particular countries anf regions.

The authors of particular chapters of the book are directly involved in the project carried out within the framework of three European programmes: Socrates, Leonardo da Vinci, The Youth. Their ideas, concepts, conclussions or reports on actual actions undertaken constitute the true value of this study and confirm the practical benefits of this kind of activity.

This book is an example of how valuable practical activity within the framework of international project can be. Each of the countries participating in the project has to deal with their own specific social and educational problems, yet the actions undertaken do not vary significantly. Subsequent parts of this book will show the readers how efficient these actions are.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Cyberpsychologia : media - użytkownicy - zastosowania / Agnieszka Ogonowska. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2022. - 197, [2] strony : ilustracja ; 24 cm.
Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny – cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury. We współczesnej cywilizacji medialnej (trzecia dekada XXI wieku) obserwujemy coraz silniejsze związki człowieka i technologii, także na poziomie systemowym czy organicznym. Technologie cyfrowe stają się częścią podstawowych systemów społecznych i instytucji: edukacji, zdrowia, kontaktów społecznych, wymiany handlowej, rodziny, grupy rówieśniczej etc. Powstają również hybrydy technologiczne, których „organicznym” komponentem jest ludzkie ciało lub umysł. Człowiek ulega usieciowieniu zarówno jako uczestnik procesów komunikacji społecznej zapośredniczonej przez sieć i cyfrowe interfejsy, jak i jako biologiczny element większych struktur biotechnologicznych obdarzony samoświadomością i intencjonalnością. Jako mieszkaniec tzw. inteligentnych domów, użytkownik inteligentnych urządzeń oraz samochodów, których deski rozdzielcze przypominają kokpity samolotów, w coraz większym stopniu oswaja się z technologiami, których obsługa bazuje na przyjaznych, intuicyjnych interfejsach. Technologiczny design imituje nierzadko atrybuty człowieka – boty uczestniczą w konwersacji, roboty humanoidalne zaś są zaprogramowane nawet do ekspresji quasi-emocjonalnej. Problematyka ta stała się przedmiotem zainteresowań cyberpsychologii. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 [w magazynie] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej