Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(94)
IBUK Libra
(20)
Forma i typ
Druki ulotne
(54)
Książki
(37)
E-booki
(20)
Publikacje informacyjne
(11)
Proza
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Artykuły
(2)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(58)
dostępne
(34)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(13)
Oddział dla Dzieci
(1)
Czytelnia Główna
(8)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 2
(4)
Filia nr 3
(4)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(14)
Czytelnia Główna (magazyn)
(2)
DŻS
(55)
Autor
Barycz Henryk
(3)
Solarzowa Zofia
(3)
Jodełka Joanna (1973- )
(2)
Sokołowicz Małgorzata
(2)
Więcek Alicja
(2)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(2)
Łopatkiewicz Piotr (1965- )
(2)
Łopatkiewicz Tadeusz (1958- )
(2)
Barański Marek (1943- )
(1)
Bardugo Leigh (1975- )
(1)
Becla Irena
(1)
Bielawiec Tomasz (1970- )
(1)
Bilińska Maria
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czernecki Andrzej
(1)
Domosławski Artur (1967- )
(1)
Dutkowa Renata
(1)
Dzieniakowska Jolanta
(1)
Fastnacht-Stupnicka Anna
(1)
Feluś Grzegorz
(1)
Filipiak Maria
(1)
Frączek Grzegorz
(1)
Gawęda Stanisław
(1)
Godoń Rafał
(1)
Gogacz Adam
(1)
Gogola Zdzisław
(1)
Grabarek Joanna
(1)
Gwioździk Jolanta
(1)
Głuszak Michał (ekonomia)
(1)
Hunter Cara
(1)
Jagosz Michał
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jaworowska-Duchlińska Nika
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kamińska Janina
(1)
Karolewicz Grażyna
(1)
Kiryk Feliks
(1)
Kobojek Elżbieta
(1)
Kolanko Piotr (1987- )
(1)
Krasińska Aneta
(1)
Krasińska Aneta. Barwy uczuć
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Kubis Maria
(1)
Kujawska Irena
(1)
Lodge David (1935- )
(1)
Lubojemska Barbara
(1)
Lustig Joanna
(1)
Majgier Katarzyna (1973- )
(1)
Mandziuk Józef
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Marona Bartłomiej
(1)
Marszał Tadeusz
(1)
Meissner Andrzej
(1)
Michaelides Alex (1977- )
(1)
Misiołek Przemysław
(1)
Mitręga Marian
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Mruk Henryk
(1)
Mucha Joanna
(1)
Olczak-Kardas Monika
(1)
Pasterna Grażyna
(1)
Pleskot Patryk (1980- )
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzik Tadeusz
(1)
Smuk Maciej
(1)
Spałek Robert
(1)
Strzelec Małgorzata
(1)
Stępieniowa Jadwiga
(1)
Stępień-Lampa Natalia
(1)
Szostek Moc Andrzej
(1)
Tanabe Karin
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Uhrynowska-Hanasz Zofia
(1)
Urbanek Mariusz
(1)
Walińska Ewa
(1)
Wieliczko Mieczysław
(1)
Witek-Crabb Anna
(1)
Wrocławska Maria
(1)
Wróblewski Michał
(1)
Wyszogrodzka-Gaik Agnieszka
(1)
Zatorska Izabella
(1)
Łabiszewska Irena
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Żurawska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
6-8 lat
(1)
Deweloperzy
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Miejska Biblioteka Publiczna (Jasło)
(16)
Jasielski Dom Kultury
(13)
Uniwersytet Rzeszowski
(13)
Uniwersytet Jagielloński
(12)
Uniwersytety dziecięce
(12)
Urząd Miasta (Jasło)
(11)
Jasielski Uniwersytet Dziecięcy
(10)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Biblioteki publiczne
(6)
Uniwersytet Trzeciego Wieku (Jasło)
(6)
Uniwersytetu Trzeciego Wieku (Jasło)
(6)
Uniwersytety trzeciego wieku
(6)
Bibliotekarstwo
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Popularyzacja wiedzy
(5)
Studenci
(5)
Uniwersytety
(5)
Kształcenie podyplomowe
(4)
Muzeum Regionalne (Jasło)
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pabian, Ryszard
(4)
Podkarpacka Szkoła Wyższa im. bł. ks. Władysława Findysza (Jasło)
(4)
Prezentacje i wystąpienia
(4)
Uniwersytet Warszawski
(4)
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna (Rzeszów)
(4)
Kluby
(3)
Nauka
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Podkarpackie Centrum Biznesu (Jasło)
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Szkolnictwo
(3)
Architektura polska
(2)
Architektura sakralna
(2)
Archiwa
(2)
Czernecki, Andrzej
(2)
Czytanie
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Digitalizacja
(2)
Dom Dziecka (Wolica)
(2)
Domy dziecka
(2)
Dyskusyjne Kluby Książki
(2)
Edukacja medialna
(2)
Ekologia
(2)
Fundacja ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom (Warszawa)
(2)
Generacje - Kreacje. Współpraca międzypokoleniowa
(2)
Inwentaryzacja zabytków
(2)
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
(2)
Klub czytelniczy
(2)
Kobieta
(2)
Konferencje
(2)
Koło Naukowe Historyków Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego (Kraków)
(2)
Kościoły i kaplice
(2)
Kraków - uniwersytety - historia
(2)
Kształcenie
(2)
Miejska Biblioteka Publiczna
(2)
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego
(2)
Muzyka
(2)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Krosno)
(2)
Piekarska, Małgorzata
(2)
Podkarpacka Biblioteka Cyfrowa (Rzeszów)
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Rocznice
(2)
Rysunek architektoniczny
(2)
Rysunek polski
(2)
Solarzowa, Zofia (1902-1988)
(2)
Steinhaus, Hugo (1887-1972)
(2)
Sztuka
(2)
Tajne organizacje
(2)
Testament
(2)
Uniwersytet Jagielońksi - historia
(2)
Uniwersytet Jana Kochanowskiego
(2)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin)
(2)
Uniwersytet Rzeszowski. Biblioteka
(2)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(2)
Uniwersytet powszechny
(2)
Uniwersytety katolickie
(2)
Wiedza
(2)
Wieliczko, Mieczysław (1935-2009)
(2)
Wieś
(2)
Woźnica, Dorota
(2)
Wyposażenie świątyń
(2)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Zabójstwo
(2)
Zbiory muzealne
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Zespoły folklorystyczne
(2)
Łuszczkiewicz, Władysław (1828-1900)
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Świątek, Mariusz
(2)
Żydzi
(2)
Adam Fawley (postać fikcyjna)
(1)
Akademia Medyczna (Lublin)
(1)
Akademia Muzyczna (Kraków)
(1)
Akademia Muzyczna (Wrocław)
(1)
Temat: dzieło
Hugo z Jasła
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
1901-2000
(14)
1801-1900
(5)
1901-
(5)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(4)
1989-2000
(4)
1914-1918
(3)
1301-
(2)
1401-
(2)
1601-
(2)
1901-1914
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1914-
(1)
1939-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Jasło (woj. podkarpackie)
(51)
Kraków (woj. małopolskie)
(10)
Polska
(6)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Warszawa (woj. stołeczne warszawskie)
(2)
Budapeszt (Węgry)
(1)
Chlewiska (woj. mazowieckie, pow. szydłowiecki, gm. Chlewiska)
(1)
Drzewica (woj. łódzkie, pow. opoczyński, gm. Drzewica)
(1)
Galicja
(1)
Kraków (woj. małopolskie) - szkolnictwo wyższe - 1944-1989 r.
(1)
Leeds (Wielka Brytania, hrabstwo West Yorkshire)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
New Haven (Stany Zjednoczone)
(1)
Odrowąż (woj. świętokrzyskie, pow. konecki, gm. Stąporków)
(1)
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Opoczno (woj. łódzkie)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Poughkeepsie (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork)
(1)
Powiat gorlicki (woj. małopolskie)
(1)
Powiat nowosądecki (woj. małopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Sakkara (Egipt)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sękowa (woj. małopolskie, pow. gorlicki, gm. Sękowa)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Żarnów (woj. łódzkie, pow. opoczyński, gm. Żarnów)
(1)
Gatunek
Zaproszenie
(13)
Afisz
(10)
Druki ulotne
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Powieść
(5)
Artykuł (czasop.)
(3)
Biografia
(3)
Kryminał
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Thriller
(3)
Album
(2)
Folder
(2)
Akcydensy
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma
(1)
Dokumenty ikonograficzne
(1)
Dysk optyczny
(1)
Fantastyka
(1)
Fotografie
(1)
Haft
(1)
Ikony
(1)
Kalendarium
(1)
Księga absolwentów
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Laudacja
(1)
Listy apostolskie
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (szt. plast.)
(1)
Mowy polskie
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Program imprezy
(1)
Program szkolenia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Romans
(1)
Rzeźba
(1)
Ulotka
(1)
Ulotka reklamowa
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(11)
Edukacja i pedagogika
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Kultura i sztuka
(8)
Architektura i budownictwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
114 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.8 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Le livre inaugure une nouvelle série « Pluralités européennes », continuation des « Cahiers de Varsovie » (n ° 1/27). Il rassemble les actes d’une journée d’étude polono-franco-allemande qui a eu lieu à l’Université de Varsovie en septembre 2017. Les contributions s’inscrivent dans la réflexion sur l’enseignement des littératures d’expression française au XXIe siècle dans les instituts d’études romanes. Douze textes rédigés par des spécialistes de la littérature et de la didactique montrent ce qu’il faut faire pour familiariser les étudiants avec des textes littéraires : quels livres lire pour rendre les cours littéraires intéressants, quels exercices proposer pour aider les étudiants à comprendre le texte et comment combiner la littérature avec l'enseignement de l’histoire et de la culture. Publikacja otwiera nową serię «Pluralités européennes» (kontynuacja «Les Cahiers de Varsovie ») no 1/27. Stanowi pokłosie polsko-francusko-niemieckiej sesji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim we wrześniu 2017 roku. Wpisuje się w refleksję nad tym, jak w XXI wieku uczyć literatury francuskiej i francuskojęzycznej na studiach romanistycznych. Dwanaście tekstów autorstwa praktykujących nauczycieli akademickich (głównie literaturoznawców, ale również jednego glottodydaktyka) pokazuje, w jaki sposób zafascynować studentów tekstem literackim: po jakie lektury sięgać, żeby zajęcia literaturoznawcze były ciekawe, jakie ćwiczenia proponować, aby ułatwić studentom zrozumienie tekstu oraz jak łączyć literaturę z nauczaniem historii i kultury. Continuation of the series “Le Cahiers de Varsovie” (no 1/27), the book helps to answers the question of how to teach French and French-language literature in French Studies Departments in the 21st century: which books should be read to make literary classes interesting, what exercises should be proposed to help students to understand the text and how to combine literature with teaching history and culture.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Druk ulotny
CD
W koszyku
Płyta CD [ szt. 1] zawiera fotografie z warsztatów realizowanych w 2013 r. przez MBP w Jaśle w ramach projektu "Generacje - Kreacje. Współpraca międzypokoleniowa" Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom, płyta CD [szt. 1] zawiera fotografie ze spektaku pt. Podaj mi rękę" będącego podsumowaniem realizowanego projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Audiobook
CD
W koszyku
Rektorski czek : romans kryminalny / Joanna Jodełka. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna ; [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, copyright 2021. - 1 płyta audio(CD) (10 godz. 26 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Niezwykły indeks sprzed stu lat, wspomnienia służącego jego Magnificencji Rektora, wycinki z kronik kryminalnych – to wszystko trafia w ręce Karoliny Rosady nieśmiałej pracownicy archiwum uniwersyteckiego w Poznaniu. Niespodziewanie te stare dokumenty wciągają ją w sam środek fałszerskiej afery, gdzie stawką staje się nie tylko kamienica przy ulicy Mickiewicza, ale i jej własne życie. "Rektorski czek" to kryminał, w którego tle toczy się niezwykła opowieść o młodzieńczej miłości, wielkich pieniądzach, wyjątkowych ludziach. I czasach, w których spełniały się marzenia. To historia ambitnych studentek, bohaterskich pilotów i nieprawdopodobnych filantropów, którzy w pół roku potrafili stworzyć Uniwersytet /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PŁ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Reg. I (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor nakreśla ramy społecznej odpowiedzialności nauki, czyli procesów prowadzenia badań naukowych oraz odpowiedzialności badacza za ich wyniki, jako koncepcji zarządzania mającej zastosowanie w świecie nauki. W monografii przeanalizowano i oceniono również dorobek polskich badaczy na arenie międzynarodowej z uwzględnieniem potencjału generowania przez nich pozytywnych wpływów społecznych. Przedmiotem badań empirycznych jest zaś analiza i ocena zmian aktywności publikacyjnej (wyrażonej np. liczbą publikacji i cytowań), co posłużyło do oceny potencjalnych wpływów społecznych. […] monografia stanowi interesujące i oryginalne dzieło podejmujące zagadnienie społecznej odpowiedzialności nauki (SON) oraz jej wpływu społecznego. O ile problematyka społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) stanowi przedmiot rozważań wielu badaczy na świecie i w Polsce, to znacznie mniej opracowań dedykowanych jest społecznej odpowiedzialności uczelni (SOU), a jeszcze mniej społecznej odpowiedzialności nauki (SON). […] społeczna odpowiedzialność nauki będąca przedmiotem rozważań w monografii postrzegana jest […] jako instytucje, ludzi nauki jak i gromadzoną i upowszechnianą wiedzę przyczyniającą się do rozwoju społecznego. […] Autor […]. Traktuje naukę jako sferę wymagającą określonej odpowiedzialności, która powinna podlegać świadomemu zarządzaniu w myśl modeli społecznej odpowiedzialności oraz kreowania wartości. […] oceniana publikacja ma charakter unikatowy ponieważ Autor raczej rozważają jaką rolę pełnią uczelnie w społeczeństwie i na czym polega ich społeczna odpowiedzialność […] […] publikacja pokazuje na tle historycznym jak kształtował się przyrost wiedzy polskiej nauki. […] ma charakter raczej poznawczy , ale wnioski i rekomendacje trafnie zwracają uwagę czytelnika na kierunki rozwoju polskiej nauki. Monografia przybliża zatem wiedzę na temat SON oraz jej wpływu społecznego, co sprawia, że może być cennym źródłem wiedzy o stanie polskiej nauki dla twórców polityki rozwoju nauki w Polsce oraz badaczy osiągnięć nauki na tle międzynarodowym. Może posłużyć również dla wyznaczania kierunków i inwestowania w badania naukowe, które są realizowane na polskich uczelniach i postrzegane jako szczególnie wartościowe dla rozwoju i popularyzacji wiedzy, a przez to właśnie wywieranie pozytywnego wpływu społecznego oraz poprawiania jakości życia społeczeństwa. (Dr hab. Magdalena Stefańska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Instytut Marketingu, Katedra Strategii Marketingowych) Wiedza naukowa staje się jednym z kluczowych zasobów XXI wieku determinujących postęp społeczno-kulturowy i techniczny oraz konkurencyjność gospodarek krajowych i regionalnych. […] rozwój tej wiedzy wymaga stosowania odpowiednich metod i koncepcji zarządzania nastwionych na skuteczność i sprawność procesów naukowo- badawczych. […] Tej właśnie problematyce poświęcono recenzowaną monografię. […] Na tle innych publikacji o podobnej tematyce, książka wyróżnia się systemowym podejściem do konceptualizacji społecznej odpowiedzialności nauki opartym na solidnym przeglądzie literatury. […] Sformułowane przez Autora podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności nauki mogą być z powodzeniem wykorzystane do dalszych prac eksploracyjnych, […] badania empiryczne mają natomiast duży potencjał promocyjny dla liderów polskiej nauki na rynku krajowym i zagranicznym. […] Po przeprowadzonych analizach Autor formułuje ponadto interesujące, dalsze kierunki badań w obszarze eksplorowanej problematyki. […] monografia powinna być skierowana przed wszystkim dla pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami społecznej odpowiedzialności nauki oraz zarządzania nauką, badaczy planujących zwiększenie zakresu umiędzynarodowienia i wpływu społecznego prowadzonych przez siebie badań. Może być także polecana studentom oraz słuchaczom studiów podyplomowych i szkół doktorskich na przedmiotach związanych z kształceniem w zakresie społecznej odpowiedzialności organizacji oraz medyki badań naukowych. (Dr hab. inż. Marek Matejun, prof. Uniwersytetu Łódzkiego, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, Wydział Zarządzania) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Social Responsibility of Science. Management – Research – Social impact The author outlines the framework of the social responsibility of science, i.e. the processes of conducting scientific research and the responsibility of the researcher for its results, as a management concept applicable in the world of science. The monograph also analyzes and evaluates the achievements of Polish researchers in the international arena, taking into account the potential for them to generate positive social impact. In turn, the subject of empirical research is the analysis and evaluation of changes in publication activity (expressed, for example, in the number of publications and citations), which was used to assess potential social influence. ********* Dr hab., prof. ucz. Marcin Żemigała (ORCID 0000-0001-7932-4275) – profesor uczelni na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2020-2024 prodziekan ds. nauki na Wydziale Zarządzania UW; w latach 2021-2024 zastępca przewodniczącego Rady Naukowej Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości. Kierownik Katedry Teorii Organizacji i Zarządzania oraz Dyrektor Centrum Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zarządzania Środowiskowego na Wydziale Zarządzania UW. Wieloletni ekspert Narodowego Centrum Nauki, obecnie ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Realizował badania i wykonywał ekspertyzy na zlecenie m.in. Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego/Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz ponad 80 ekspertyz dla sektora biznesu. Prowadził badania naukowe w Korei Południowej (Chonnam National University, Kyungpook National University), Wielkiej Brytanii (University of Northumbria at Newcastle) i Słowenii (University of Ljubljana). Zawodowo zajmuje się głównie społeczną odpowiedzialnością biznesu, zarządzaniem środowiskowym i problematyką zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XVI.4.1.10 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkicowniki uczniów Krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych z naukowo-artystycznych wycieczek Władysława Łuszczkiewicza (1888-1891) ; t. 1.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 73/76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 73/76 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tajemnica Nawojki / Katarzyna Majgier ; zilustrowała Nika Jaworowska-Duchlińska. - Warszawa : HarperKids, copyright 2023. - 63, [1] strona, 1 karta tablic : ilustracje ; 19 cm.
(Czytam Sobie. Poziom 3, Połykam Strony.)
Nawojka była pierwszą kobietą, która studiowała na Akademii Krakowskiej. W XV wieku naukę mogli pobierać tam tylko mężczyźni, więc by zostać przyjętą w poczet żaków, Nawojka musiała przebrać się za chłopca. „Tajemnica Nawojki” to pełna przygód i pościgów opowieść o wytrwałości i pomysłowości. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XI.10 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy. Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie. Z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej