Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(16)
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
E-booki
(16)
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Audiobooki
(5)
Druki ulotne
(5)
Publikacje informacyjne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia Główna
(6)
DŻS
(5)
Autor
Pawlak Mirosław
(9)
Lipińska Ewa
(3)
Budyn-Kamykowska Joanna
(2)
Dąmbska Elżbieta Grażyna
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Małolepsza Małgorzata (1974- )
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Porębska Renata (1964- )
(2)
Szymkiewicz Aneta (1973- )
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Baraniwska Oksana
(1)
Cudak Romuald
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Graboń Karolina
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Mazur Jan
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Mleczko Andrzej (1949- )
(1)
Niepsuj Aleksandra (1986- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Ratajczak Jagoda
(1)
Sarkowicz Karolina
(1)
Seretny Anna
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Wojtczak Edyta
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Zinkiewicz-Tomanek Bożena (1943-2021)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(25)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Cudzoziemcy
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(11)
Język polski jako obcy
(5)
Język angielski
(4)
Szkoły językowe
(3)
New English School (Jasło)
(2)
Bęben (instrument)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci
(1)
Gotowanie
(1)
Jasielski Dom Kultury
(1)
Język ukraiński
(1)
Języki obce
(1)
Językowy obraz świata
(1)
Kultura
(1)
Metody nauczania
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przekłady
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Szkoła Języków Obcych (Jasło)
(1)
Szkoła Języków i Zarządzania Promar - International (Rzeszów)
(1)
Teoria nauczania
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Zamiejscowy Ośrodek Kursów Promar nr 72 (Jasło)
(1)
Zdolności językowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Jasło (woj. podkarpackie)
(5)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Afisz
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Kultura i sztuka
(1)
29 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Czy kiedy mówimy w obcym języku, jesteśmy sobą? Czym różnią się osoby dwujęzyczne od słowników? Czy motywacja do nauki języka ma związek z jej skutecznością? Dlaczego w innym języku tak trudno wyrażać uczucia? Czy języka obcego można się nauczyć w każdym wieku? Książka Jagody Ratajczak to niecodzienne wprowadzenie w świat nauki o języku. Autorka z pasją i poczuciem humoru przybliża mechanizmy nauki języków obcych i rozprawia się z wieloma mitami na temat dwujęzyczności. Podając przykłady z literatury przedmiotu i z własnego doświadczenia – osoby zafascynowanej nauką języków obcych – pisze o tym, jak znajomość innych języków zmienia nasz sposób myślenia, odczuwania, patrzenia na świat. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest przeznaczony dla każdego, kto interesuje się Ukrainą, jej kulturą i językiem oraz pragnie doskonalić swoją znajomość języka ukraińskiego. Dostosowany jest do poziomu osób, które znają język ukraiński na poziomie podstawowym. Każda lekcja zawiera tekst, korespondujące z nim dialogi oraz ćwiczenia leksykalno-gramatyczne i fonetyczne, a także ćwiczenia wprowadzające podstawowe zasady ortografii ukraińskiej. Do lekcji dodane są tłumaczenie wyrażeń i zwrotów, ułożonych w kolejności pojawienia się w tekście i w dialogach, a także przysłowia ukraińskie oraz kącik humoru. W 28 lekcjach zawarte zostały podstawowe wyrazy i zwroty dotyczące życia codziennego na Ukrainie. Razem z naszym bohaterem Andrzejem Kowalskim uczący się zwiedzają Kijów, poznają Ukrainę oraz zapoznają się z najważniejszymi realiami życia na Ukrainie, a także z jej kulturą. Na końcu podręcznika umieszczono wybór tekstów do samodzielnej lektury: kilka bajek ukraińskich oraz tekstów z zakresu kultury ukraińskiej. W ukraińsko-polskim słowniczku znalazły się zarówno wszystkie wyrazy i połączenia wyrazowe, użyte w podręczniku dla średniozaawansowanych, jak i słownictwo podstawowe, zawarte w podręczniku dla początkujących. Jednakże w przypadku wyrazów wieloznacznych uwzględniono przede wszystkim podstawowe znaczenia, które wystąpiły w poszczególnych lekcjach. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
Audiobook
W koszyku
(Język polski jako obcy)
Kiedyś wrócisz tu... (cz. I) jest podręcznikiem do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych obcokrajowców. Jest to poprawiona i uzupełniona wersja podzielonego na dwie części podręcznika Kiedyś wrócisz tu... (wyd. I, 1997). Zawiera osiem lekcji z zachowaniem poprzedniego układu, czyli każda lekcja składa się z trzech części: komunikacyjnej, w której znajdują się fragmenty artykułów prasowych i ćwiczenia komunikacyjne, utrwalające poprawne użycie nowych zwrotów i wyrażeń oraz zachęcające do dyskusji; tekstowej, zawierającej tekst, omówienie nowego słownictwa i frazeologii, propozycje ćwiczeń pisemnych i ustnych oraz wiersze; gramatycznej, zawierającej wiadomości gramatyczne oraz liczne i różnorodne ćwiczenia. Na końcu zamieszczony jest klucz z poprawnymi odpowiedziami. W porównaniu z poprzednią wersją przekształcona została część komunikacyjna, w której m.in. dodano informacje na temat użycia odpowiednich form gramatycznych w niektórych zwrotach i ćwiczeniach. Dokonano także zmian części fragmentów artykułów prasowych na bardziej aktualne, które poruszają tematy pobudzające do dyskusji. Podręcznikowi towarzyszy płyta CD z wybranymi tekstami i wierszami. Rozmaitość proponowanych zagadnień w części komunikacyjnej i tekstowej, klarowność komentarza gramatycznego, bogactwo i różnorodność ćwiczeń we wszystkich trzech częściach oraz dołączenie płyty CD sprawia, że część I podręcznika „Kiedyś wrócisz tu...” stanowi cenną pomoc w nauce języka polskiego jako obcego/drugiego zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
Audiobook
W koszyku
(Język polski jako obcy)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym (C1). Stanowi on kontynuację Kiedyś wrócisz tu... cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg. Składa się z ośmiu lekcji, a każda z trzech części: komunikacyjnej, tekstowej i gramatycznej, związanych ze sobą tematycznie. Na końcu zamieszczono klucz do ćwiczeń. Zmiany dokonane w stosunku do wersji pierwotnej z 1997 roku nie różnią się od zmian wprowadzanych w części pierwszej, polegających na zastąpieniu niektórych fragmentów artykułów prasowych nowszymi, na poszerzeeniu informacji dotyczących użycia odpowiednich form gramatycznych w podanych zwrotach, dodaniu ćwiczeń na ich zastosowanie, poszerzeniu materiału gramatycznego. Podręcznik dla poziomu C1 + płyta CD. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej