Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(62)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(55)
Druki ulotne
(7)
Poradniki i przewodniki
(7)
E-booki
(6)
Artykuły
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(18)
nieokreślona
(10)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(23)
Oddział dla Dzieci
(5)
Czytelnia Główna
(18)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 2
(4)
Filia nr 3
(2)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(10)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(1)
DŻS
(7)
Autor
Moneta-Malewska Maria
(4)
Kobyłecka Wanda
(3)
Dranka Zbigniew (1950- )
(2)
Faber Adele
(2)
Gordon Thomas
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jaczewski Andrzej
(2)
Kosińska Ewa
(2)
Kozubal Krystyna
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Suchanow Klementyna
(2)
Weksej Aleksandra
(2)
Aftab Parry
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baran Barbara
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Burcha Noel
(1)
Butenko Bohdan
(1)
Celmer Zuzanna
(1)
Cudak Henryk
(1)
Davidson Alan
(1)
Davidson Robert
(1)
Dawson Peg
(1)
Dymek Ewelina
(1)
Dziewiecki Marek
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Elliott Michelle
(1)
Frania Patrycja (psychoterapeuta)
(1)
Frońska Agata
(1)
Gruszka Magdalena
(1)
Grzegrzółka Irmina
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gurian Michael
(1)
Głuska-Durenkamp Monika
(1)
Harris Rachel
(1)
Heck Alfons (1928- 2005)
(1)
Horyński Marek
(1)
Icard Michelle
(1)
Ilg Frances Lillian
(1)
Inhelder Barbel
(1)
Iwański Zbigniew Stanisław
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Janiak Iwona
(1)
Józefowicz-Pacuła Joanna
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kosmalsak Beata
(1)
Kowalska-Bębas Katarzyna
(1)
Law Nolte Dorothy
(1)
Legutko Piotr
(1)
Lergetporer-Jakimow Ann
(1)
Lewandowski Radosław
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Materska Katarzyna
(1)
Medhus Elisa
(1)
Mendel Maria
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nicewicz Barbara
(1)
Nowicka Marzena
(1)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Pawłowicz Beata (1965- )
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Piaget Jean
(1)
Prarat Justyna
(1)
Rubik Anja
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Shipp Josh (1982- )
(1)
Spólny Jacek
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(1)
Szuty Jacek
(1)
Uhls Yalda T
(1)
Weigl Barbara
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Ziemer Gregor (1899-1982)
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łuczak Henryk
(1)
Świstak Zdzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(3)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(66)
nieznany (0 0)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Młodzież
(24)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Dziecko
(11)
Młodzież szkolna
(11)
Wychowanie
(7)
Dzieci
(6)
Narkomania
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Dojrzewanie
(3)
Młodzieżowy Dom Kultury (Jasło)
(3)
Nastolatki
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
AIDS
(2)
Dorastanie
(2)
Dranka, Zbigniew (1950- )
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Młodzież - wychowanie
(2)
Młodzież szkolna - wychowanie - poradnik
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nazizm
(2)
Oświata
(2)
Placówki wychowania pozaszkolnego
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Jasło)
(2)
Szacunek
(2)
Agresywność
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Bibliotekarstwo - organizacja
(1)
Bibliotekarstwo powszechne - poradnik
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Demokracja
(1)
Deutsches Jungvolk
(1)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - psychologia - wydawnictwa popularne
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko - wychowanie - metody
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko trudne - psychologia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko trudne - socjologia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka płciowa
(1)
Fanatyzm
(1)
Gancarz, Marian
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Heck, Alfons (1928- 2005) BN
(1)
Hitler-Jugend
(1)
I Liceum Ogólnokształcące im. króla Stanisława Leszczyńskiego (Jasło)
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Indoktrynacja
(1)
Integracyjne Spotkanie Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży
(1)
Jasielski Dom Kultury
(1)
Katecheza
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna - podręcznik akademicki
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kościół pw. św. Stanisława BM (Jasło)
(1)
Listy
(1)
Literatura polska - historia - nauczanie
(1)
Machowicz, Monika
(1)
Media społecznościowe
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodzież - dojrzewanie
(1)
Młodzież - psychologia
(1)
Młodzież - psychologia - wydawnictwa popularne
(1)
Młodzież - rozwój psychofizyczny
(1)
Młodzież - rozwój psychofizyczny - wydawnictwa popularne
(1)
Młodzież - wychowanie - metody
(1)
Młodzież szkolna - patologia spoleczna - zapobieganie i zwalczanie - poradnik
(1)
Młodzież szkolna - psychologia
(1)
Młodzież szkolna - psychologia - podręcznik akademicki
(1)
Młodzież szkolna - socjologia - podręcznik akademicki
(1)
Młodzież szkolna - wychowanie - metody
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Narkomania - psychologia
(1)
Narkomania - zapobieganie i zwalczanie
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg - zapobieganie i zwalczanie
(1)
Nałóg - zapobieganie i zwalczanie - poradnik
(1)
Nałóg a młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne - podręcznik akademicki
(1)
Ojczyzna - literatura polska
(1)
Organizacje paramilitarne
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Parafie
(1)
Patriotyzm - wychowanie młodzieży - Polska - 1944-1989 r.
(1)
Państwowe Stowarzyszenie Wychowania Pozaszkolnego
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1939-1945
(2)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Jasło (woj. podkarpackie)
(4)
Niemcy
(2)
Jasło (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Śląsk, Dolmy
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Zaproszenie
(2)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Historia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
68 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 371/376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 [w magazynie] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 2
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 [w magazynie] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 [w magazynie] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafią utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki „Zdolne, ale rozkojarzone” – poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 [w magazynie] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I W (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. IW (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XI.11.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychopedagogika relacji : analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców / Jarosław Jagieła. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 561, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Analiza transakcyjna (AT) to koncepcja psychoterapeutyczna zapoczątkowana przez Erica Berne’a (1910–1970) w końcu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Szybko znalazła szerokie zastosowanie w innych obszarach wiedzy i praktyki m.in. poradnictwie, coachingu, usprawnianiu struktur organizacyjnych firm i przedsiębiorstw oraz w edukacji. Ta ostatnia dziedzina jest stosunkowo mało znana w Polsce. Książka w sposób całościowy przybliża najważniejsze zagadnienia tej koncepcji i na tym tle ukazuje różnorodne problemy wiążące się z nauczaniem i wychowaniem. Koncentruje się głównie na relacjach, jakie mają miejsce między nauczycielem a uczniami oraz ich rodzicami. Przekazuje aktualny stan badań na ten temat i stanowi cenną inspirację dla własnych twórczych poszukiwań. Może być wartościową pomocą dla nauczycieli i wychowawców, ale też pedagogów szkolnych, doradców i socjoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy w pracy z dziećmi i młodzieżą dążą do ich zrozumienia oraz wypracowania praktycznych metod trafnego postępowania. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej