147426
Książka
W koszyku
Zarażeni dźwiękiem : rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji / Stanisław Trzciński. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 939, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autor - Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat. To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce. Autor sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej - zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej. W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik pozna wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów. To lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu.To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik o rynku muzycznym w dobie cyfryzacji dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwa, socjologii, antropologii, ekonomii, muzykologii i psychologii. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Status dostępności:
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 78 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [849]-894. Indeks.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Minister Edukacji i Nauki, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej