Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia Główna
(1)
Autor
Andruszko Robert
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Temat
Autyzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD. Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD. „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”/– Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego/. „Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym” /Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston/. „To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków” /Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn Sam Goldstein, PhD, jest adiunktem w Zakładzie Psychiatrii Uniwersytetu Utah w Salt Lake City oraz afiliowanym badaczem w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona w Fairfax w Wirginii. Pracuje także jako neuropsycholog kliniczny oraz certyfikowany psycholog szkolny. Redaktor naczelny „Journal of Attention Disorders”, autor licznych publikacji, w tym 26 książek i współtwórca, obok Jacka A. Naglieriego, Autism Spectrum Rating Scales. Jack A. Naglieri, PhD, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona oraz starszym badaczem w Devereux Foundation’s Institute for Clinical Training and Research w Villanova w Pensylwanii. Należy do Oddziału 16 (psychologia szkolna) Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest autorem ponad 250 publikacji – m.in. książek Essentials of CAS Assessment, Essentials of Wechsler Nonverbal Assessment oraz Helping Children Learn. Sally Ozonoff, PhD, jest profesorem i zastępcą kierownika badań w Zakładzie Psychiatrii i Nauk Behawioralnych oraz Instytucie M.I.N.D. przy Davis Medical Center na Uniwersytecie Kalifornijskim. Członek komitetów redakcyjnych „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Child Psychology and Psychiatry” oraz „Autism Research”. Autorka ponad 100 artykułów i rozdziałów oraz dwóch książek: A Parent’s Guide to Asperger Syndrome and High-Functioning Autism oraz Autism Spectrum Disorders: A Research Review for Practitioners. TOM ZAWIERA: 1. Zarys historyczny i epidemiologia ASD, 2. Skale diagnostyczne, 3. Typologia zaburzeń, 4. Wiek a zaburzenia, 5. Zachowania społeczne i komunikacja, 6. Funkcjonowanie intelektualne i neuropsychologia, 7. Współwystępujące zaburzenia, 8. Wykorzystanie wiedzy w praktyce terapeutycznej, 9. Diagnoza uczniów, 10. Najlepsze praktyki, 11. Trudne przypadki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej