Ford Ford Madox
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(19)
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
E-booki
(19)
Proza
(3)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(2)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(1)
Autor
Bekker Alfred
(1645)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(490)
Ford Ford Madox
(-)
Shakespeare William
(452)
Dickens Charles
(446)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(400)
Konopnicka Maria
(359)
Twain Mark
(358)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(336)
Kraszewski Józef Ignacy
(321)
Montgomery Lucy Maud
(310)
London Jack
(298)
Conrad Joseph
(297)
Dönges Günter
(285)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk
(281)
Darlton Clark
(280)
Mickiewicz Adam
(279)
Ewers H.G
(278)
Roberts Nora (1950- )
(273)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
King Stephen
(255)
Andersen Hans Christian
(246)
Francis H.G
(240)
May Karol
(235)
Austen Jane
(234)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(219)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(207)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Howard Robert E
(200)
Balzac Honoré de
(198)
Goethe Johann Wolfgang von
(197)
Zimnicka Iwona
(197)
Mark William
(195)
Prus Bolesław
(191)
Słowacki Juliusz
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Orzeszkowa Eliza
(186)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Steel Danielle (1947- )
(176)
Verne Juliusz
(171)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(170)
Popławska Anna
(169)
Булычев Кир
(169)
Wilde Oscar
(166)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
McMason Fred
(162)
Haensel Hubert
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Калинина Дарья
(157)
Zarawska Patrycja
(153)
Головачёв Василий
(153)
Collins Wilkie
(152)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(152)
Fabianowska Małgorzata
(150)
Żeleński-Boy Tadeusz
(150)
Marciniakówna Anna
(148)
Scott Walter
(148)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Cooper James Fenimore
(141)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Orwell George
(139)
Sandemo Margit
(138)
Zola Émile
(138)
Christie Agata (1890-1976)
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Anton Uwe
(136)
James Henry
(135)
Thurner Michael Marcus
(135)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Stefan Zweig
(133)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Gatunek
Powieść
(3)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Koniec Defilady / F. M. Ford ; [t. 2].)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
przeprowadzka
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Koniec Defilady / F. M. Ford ; [t. 3].)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. H (1 egz.)
przeprowadzka
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria z Krokusem)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
In 1911 some of D.H. Lawrence's poems and his story Odour of Chrysanthemums found their way, without his knowledge, to the desk of the editor of the English Review, Ford Madox Hueffer (later Ford). Ford was astonished and invited Lawrence to meet him, which the poet did with superb reluctance. Ford reinvents the meeting in 1937, recalling how, 'He had come, like the fox, with his overflood of energy - his abounding vitality of passionate determination that seemed always too big for his frail body.' Ford included the work in the English Review, talked up the new writer, and handed on his first novel, The White Peacock, to Messrs Heinemann. It is hard to understate the impact that Ford had on the literature of his age. His work as a magazine editor alone ensures him a place in the annals of Modernism; his patronage, his successful as much as his squandered aid - to Lawrence, Wyndham Lewis, Hudson, Pound, Conrad, Joyce, Stein, early Hemingway, Cummings, Rhys and others remembered and forgotten - is a huge chapter of literary history. As well as being an enabler, he was also a great critic, with the ability to read the present and re-read the past with independent vision. Series Editor: Bill Hutchings
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Welcome to the Essential Novelists book series, were we present to you the best works of remarkable authors. For this book, the literary critic August Nemo has chosen the two most important and meaningful novels of Ford Madox Ford wich are Some Do Not... and The Good Soldier. In his long literary career Ford had fruitful contacts with most of the important writers of the day and is remembered for his generous encouragement of younger writers. Novels selected for this book: - Some Do Not... - The Good Soldier.This is one of many books in the series Essential Novelists. If you liked this book, look for the other titles in the series, we are sure you will like some of the authors.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
During a Christmas leave in London, Ford Madox Ford attended a party at the French Embassy, 'a heavy blond man in a faded uniform', wearied by years of war, recalled to a longing for the life of a writer. The evening marks the beginning of a new phase of Ford's life, the years of It Was the Nightingale. Ford evokes the literary milieux of London, Paris and New York between the wars with sparkle, wit and energy. Recollections range across time in a subtle and flexible narrative that fuses fiction and memoir. A memory of a dark January day in Paris, in the weeks 'between dog and wolf', when Ford read the news of the death of the novelist John Galsworthy, triggers an exploration of the transition from an entire pre-war world: a ghost had passed, writes Ford, and Nancy Cunard steps forward 'like a jewelled tropical bird'. Here is James Joyce, whom Ford found dull company with his 'thin little jokes'; Ezra Pound playing Provencal songs on the bassoon; Gertrude Stein driving through the streets of Paris with the solemn 'snail-like precision' of a Pharoah. Behind the vivacity other ghosts, too, are always present: men killed and damaged in the war, mental breakdown and betrayal, out of which Ford was to create his best-loved novel, Parade's End.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Saga o dżentelmenie w najlepszym angielskim stylu Uporządkowane i spokojne życie Christophera Tietjensa, brytyjskiego arystokraty z zasadami, dobiegło końca. Zdrada, jakiej dopuściła się żona dżentelmena, Sylvia, oraz wybuch I wojny światowej stawiają Christophera w obliczu ważnych decyzji. Bohater wraca na front Wielkiej Wojny, by walczyć o lepszy świat. Czy na wojennych zgliszczach można odbudować rzeczywistość opartą na takich wartościach jak honor, przyjaźń i wierność? Koniec defilady to mistrzowsko nakreślone postacie oraz frapująco przedstawione mechanizmy wojny. Dzieło Forda Madoxa Forda zaliczane jest do najważniejszych tytułów literatury brytyjskiej. Na podstawie całego cyklu Koniec defilady powstał pięciokrotnie nominowany do nagrody Emmy, popularny serial telewizyjny produkcji BBC z Benedictem Cumberbatchem w roli Christophera Tietjensa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Saga o dżentelmenie w najlepszym angielskim stylu Trwa dzień zawieszenia broni. Na ulicach i w domach odbywają się uroczystości, strzelają fajerwerki - ludzie cieszą się chwilą. Valentine Winnop, nauczycielka gimnastyki w szkole, odbiera telefon. Zostaje poinformowana, że Christopher Tietjens wrócił do Londynu i że potrzebuje pomocy. Dla Valentine to wielka szansa, by zbliżyć się do mężczyzny, którego od dawna kocha. Dla Tietjensa natomiast to czas odpoczynku i względnego spokoju. Sielanka jednak nie trwa długo. Już wkrótce znów rozlegają się wystrzały i koszmarne odgłosy spadających bomb. Na podstawie całego cyklu Koniec defilady powstał pięciokrotnie nominowany do nagrody Emmy, popularny serial telewizyjny produkcji BBC z Benedictem Cumberbatchem w roli Christophera Tietjensa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Saga o dżentelmenie w najlepszym angielskim stylu Fascynująca opowieść o życiu Christophera Tietjensa, brytyjskiego arystokraty z zasadami – człowieka szlachetnego i życzliwego; przykładnego męża i dobrego ojca – a jednak osamotnionego w dążeniu do ideałów. Christopher nie potrafi odnaleźć się w świecie pozorów i społecznych zmian, gdzie honor, wierność, przyjaźń i miłość powoli tracą na znaczeniu. Cierpi, lecz nie przeciwstawia się losowi, z uporem trzymając się raz przyjętych zasad. Jego najdroższa żona zostawia go dla innego, przyjaciel zdradza, a na skutek bezmyślnej obmowy, zostaje nadszarpnięta pozycja społeczna Tietjensa. Do spiętrzenia moralnych dylematów w życiu bohatera dochodzi, gdy na jego drodze staje młoda sufrażystka, Valentine. Ta wolna duchem, młoda kobieta jawi się nam jako zapowiedź nowych czasów, nie zważając na konwenanse, jest w stanie poświęcić wszystko dla prawdziwego uczucia. Czy Christopher jest na to gotowy? Los przyniesie jeszcze wiele przeciwności, a wybuch I wojny światowej staje się dla wszystkich przełomowy. Na podstawie książki powstał pięciokrotnie nominowany do nagrody Emmy, popularny serial telewizyjny produkcji BBC z Benedictem Cumberbatchem w roli Christophera Tietjensa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Saga o dżentelmenie w najlepszym angielskim stylu I wojna światowa dobiega końca. Valentine Wannop i Christopher Tietjens, wraz z bratem i siostrzenicą Tietjensa, mieszkają w domku w Sussex. Każde z nich, boleśnie doświadczone przez wojnę, niepewne przyszłości, zarówno swojej, jak i całej Anglii, ma inne spojrzenie na otaczający świat. Gdy rodzinny dom Tietjensów zostaje wynajęty przypadkowemu Amerykaninowi, a rosnące w posiadłości wielkie drzewo ścięte, okazuje się, że dla ludzi takich jak Tietjensowie, z oddaniem służących swojej ojczyźnie, nie ma miejsca w zdeprawowanym, cywilnym społeczeństwie. Radość z Dnia Zwycięstwa ustępuje miejsca poczuciu niepewności, które przynosi czas pokoju. Ostatnia wiadomość to czwarty i ostatni tom cyklu Koniec defilady, ukazujący niepokojący obraz powojennego świata – zdegradowanego, pozbawionego wszelkich tradycji. Na podstawie całego cyklu Koniec defilady powstał pięciokrotnie nominowany do nagrody Emmy, popularny serial telewizyjny produkcji BBC z Benedictem Cumberbatchem w roli Christophera Tietjensa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
LAST POST / Ford Madox Ford. - [miejsce nieznane] : Musaicum Books : Legimi, 2017.
Forma i typ
Last Post, the fourth and final volume of Parade's End, is set on a single post-war summer's day. Valentine Wannop and Christopher Tietjens share a cottage in Sussex with Tietjens' brother and sister-in-law. Through their differing perspectives, Ford explores the tensions between his characters in a changing world, haunted by the experience of war, facing an insecure future for themselves and for England. The Tietjens' ancestral home has been let to an American, its great tree felled; those like Tietjens who have served in the war find there is no place for them in a demoralised civilian society. The celebrations of Armistice Day have been replaced by the uncertainties of peacetime. Ford Madox Ford ( 1873 – 1939) was an English novelist, poet, critic and editor whose journals, The English Review and The Transatlantic Review, were instrumental in the development of early 20th-century English literature. He is now remembered best for his publications The Good Soldier, the Parade's End tetralogy and The Fifth Queen trilogy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
This carefully crafted ebook: "Last Post (Volume 4 of the tetralogy Parade's End)" is formatted for your eReader with a functional and detailed table of contents. Last Post, the fourth and final volume of Parade's End, is set on a single post-war summer's day. Valentine Wannop and Christopher Tietjens share a cottage in Sussex with Tietjens' brother and sister-in-law. Through their differing perspectives, Ford explores the tensions between his characters in a changing world, haunted by the experience of war, facing an insecure future for themselves and for England. The Tietjens' ancestral home has been let to an American, its great tree felled; those like Tietjens who have served in the war find there is no place for them in a demoralised civilian society. The celebrations of Armistice Day have been replaced by the uncertainties of peacetime. Ford Madox Ford ( 1873 – 1939) was an English novelist, poet, critic and editor whose journals, The English Review and The Transatlantic Review, were instrumental in the development of early 20th-century English literature. He is now remembered best for his publications The Good Soldier, the Parade's End tetralogy and The Fifth Queen trilogy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
No More Parades Ford Madox Ford - The second volume of Ford Madox Ford's Parade's End series, this fully annotated edition follows Christopher Tietjens, an officer and gentlemen, from the secure, orderly world of Edwardian England into the chaotic madness of World War I. Recounting a complex sexual intrigue involving Tietjens and his faithless wife Sylvia, this account is not only a panorama of WWI, but an exploration of time, history, and sexuality. The text also provides key contextssuch as Ford's biography, the historical moment, the novel's reception at the time of its original publication, and its relation to the author's other novelsgiving readers a close-up view of this major literary technician at work.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The second volume of Ford Madox Ford's Parade's End series, follows Christopher Tietjens, an officer and gentlemen, from the secure, orderly world of Edwardian England into the chaotic madness of World War I. Recounting a complex sexual intrigue involving Tietjens and his faithless wife Sylvia, this account is not only a panorama of World War One, but an exploration of time, history, and sexuality. Ford Madox Ford ( 1873 – 1939) was an English novelist, poet, critic and editor whose journals, The English Review and The Transatlantic Review, were instrumental in the development of early 20th-century English literature. He is now remembered best for his publications The Good Soldier, the Parade's End tetralogy and The Fifth Queen trilogy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
This carefully crafted ebook: "No More Parades (Volume 2 of the tetralogy Parade's End)" is formatted for your eReader with a functional and detailed table of contents. The second volume of Ford Madox Ford's Parade's End series, follows Christopher Tietjens, an officer and gentlemen, from the secure, orderly world of Edwardian England into the chaotic madness of World War I. Recounting a complex sexual intrigue involving Tietjens and his faithless wife Sylvia, this account is not only a panorama of World War One, but an exploration of time, history, and sexuality. Ford Madox Ford ( 1873 – 1939) was an English novelist, poet, critic and editor whose journals, The English Review and The Transatlantic Review, were instrumental in the development of early 20th-century English literature. He is now remembered best for his publications The Good Soldier, the Parade's End tetralogy and The Fifth Queen trilogy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ford Madox Ford spent his last years in the south of France, near Toulon. In Provence (1935), written four years before his death, he explores both the place and the idea of it: 'not a country nor the home of a race, but a frame of mind'. Suffused with a northern European's love for 'the Roman province that lies beneath the sun', Provence evokes scents of rosemary and thyme in the dry air, games of boules amid shadows of ancient ruins, the food and flinty local wines. Part memoir, part travel narrative, part history of the region, Provence displays Ford's wise, beguiling curiosity. Humorous, informed digressions take in the Albigensian heresy, bull-fighting, a favourite recipe for bouillabaisse, Henry James and Ellen Terry, the Troubadours and much else. Over the gaiety looms the coming barbarism, the 'fixed bayonets, machine guns, uniforms and arresting fists', against which Ford's Provence is a fragile, precious hope for civilised values. This edition is based on the authoritative 1935 Lippincott edition and includes the original illustrations by Ford's companion, the outstanding American artist Biala.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ford Madox Ford can never quite keep out of it. The more self-effacing he seems, the more his the writing becomes: scenes of preternatural clarity. 'Memory doesn't work like that,' said one critic. Well, Ford's does. 'Truth to the impression' was his aim. How it seemed, how memory took it in, is more alive than how it 'actually' was, whatever that means. Memory is for Ford as for Wordsworth re-creation. His memoirs have the authority of fiction because they are half way between fiction and fact. Return to Yesterday (1931), his most fascinating memoir, follows on Ancient Lights and covers the years from 1894 to the outbreak of World War I - his transition from privileged godson of the Pre-Raphaelites to the great Modern writer and editor he became. Here he evokes England at large, and London in particular, its literary community, the political world of anarchists (the world of his friend Joseph Conrad's The Secret Agent). If the Rossettis, Ford Madox Brown, Swinburne and Morris gave their blessing to his youth, it was Pound and Lawrence, Joyce and Rhys, who were blessed by his maturity. C.H. Sisson writes: 'Ford remains a profound influence on the poetry as on the prose of the century, for he found English literature poetical and left it spare.'
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Some Do Not... Ford Madox Ford - "The best novel by a British writer . . . It is also the finest novel about the First World War" – Anthony Burgess Some Do Not … is an unforgettable exploration of the tensions of a society facing catastrophe, as the energies of sexuality and power erupt in madness and violence. Some Do Not … is the first volume of Ford Madox Ford's celebrated four-novel sequence tracing the trauma of the First World War through the experiences of Christopher Tietjens. The book introduces the major themes and characters of Parade's End. Tietjens, a brilliant civil servant from a wealthy Yorkshire land-owning background, is troubled by the reckless infidelities of his wife, Sylvia, and his own feelings for Valentine Wannop, a suffragette. The outbreak of war takes him to the Front, where he suffers shell-shock, and he returns to England to try and piece his life together. "The best novel by a British writer . . . It is also the finest novel about the First World War" – Anthony Burgess "The finest English novel about the Great War" – Malcolm Bradbury, Guardian "There are not many English novels which deserve to be called great: Parade's End is one of them." – W. H. Auden "If Parade's End is due for a revival it's not for its large historical or philosophical truths but because it is panoramic and beautifully written. It is a condemnation of the brutal senselessness and stupid waste of war." – Edmund White, New York Review of Books "Possibly the greatest 20th-century novel in English, I've come to think." – John Gray, New Statesman The first novel in the author's celebrated Parade's End Tetralogy explores the social tensions between marriage, sex, and honor at the outbreak of WWI. London, 1910s. Christopher Tietjens, a brilliant mathematician, shows little emotion when his wife, Sylvia, leaves him for her lover. But when she tires of the romantic pursuit and informs Christopher of her desire to return to him, it proves to be one more episode in their masochistic marriage—Sylvia's faithless torments yet again bested by Christopher's infuriating chivalry. Then, on a golfing weekend in Rye, Christopher meets a young suffragette by the name of Valentine Wannop, whose passion for ideas is matched by her beauty. In Valentine, Christopher sees the possibilities of life and love he has denied himself thus far. But the small dramas of their individual lives are suddenly interrupted when the world goes to war. Author Ford Madox Ford's masterful Parade's End series is "in human psychology and literary technique . . . as modern and modernist as they come." The first of four volumes, Some Do Not . . . sets in motion the complex web of attachments, passions, and resentments that unfold across an era of profound change (Julian Barnes, The Guardian).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
This carefully crafted ebook: "The Complete Tetralogy of Parade's End: Some Do Not + No More Parades + A Man Could Stand Up + Last Post" is formatted for your eReader with a functional and detailed table of contents. Parade's End is a tetralogy by Ford Madox. The four novels were originally published under the titles: Some Do Not ... (1924), No More Parades (1925), A Man Could Stand Up — (1926), and Last Post (or The Last Post in the USA) (1928). It is set mainly in England and on the Western Front in World War I, where Ford served as an officer in the Welsh Regiment, a life vividly depicted in the novels. The novels chronicle the life of Christopher Tietjens, a brilliant government statistician from a wealthy landowning family who is serving in the British Army during World War I. His wife Sylvia is a flippant socialite who seems intent on ruining him. Tietjens may or may not be the father of his wife's child. Meanwhile, his incipient affair with Valentine Wannop, a high-spirited pacifist and suffragette, has not been consummated, despite what all their friends believe. The two central novels follow Tietjens in the army in France and Belgium, as well as Sylvia and Valentine in their separate paths over the course of the war. Ford Madox Ford ( 1873 – 1939) was an English novelist, poet, critic and editor whose journals, The English Review and The Transatlantic Review, were instrumental in the development of early 20th-century English literature. He is now remembered best for his publications The Good Soldier, the Parade's End tetralogy and The Fifth Queen trilogy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The Good Soldier is a 1915 novel by English novelist Ford Madox Ford. It is set just before World War I and chronicles the tragedy of Edward Ashburnham, the soldier to whom the title refers, and his own seemingly perfect marriage and that of two American friends. The novel is told using a series of flashbacks in non-chronological order, a literary technique that formed part of Ford's pioneering view of literary impressionism. Ford employs the device of the unreliable narrator to great effect as the main character gradually reveals a version of events that is quite different from what the introduction leads the reader to believe. The novel was loosely based on two incidents of adultery and on Ford's messy personal life. The novel's original title was The Saddest Story, but after the onset of World War I, the publishers asked Ford for a new title. Ford suggested (sarcastically) The Good Soldier, and the name stuck. In 1998, the Modern Library ranked The Good Soldier 30th on its list of the 100 best English-language novels of the 20th century. In 2015, the BBC ranked The Good Soldier 13th on its list of the 100 greatest British novels. The Good Soldier is narrated by the character John Dowell, half of one of the couples whose dissolving relationships form the subject of the novel. Dowell tells the stories of those dissolutions as well as the deaths of three characters and the madness of a fourth, in a rambling, non-chronological fashion that leaves gaps for the reader to fill. The "plot" is not then the real story; the reader is asked to consider whether they believe Dowell and what part he truly played in how this "saddest story ever told" actually plays out.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej