Cieślar Artur
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(4)
Autor
Bekker Alfred
(1661)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(638)
Wallace Edgar
(583)
Cartland Barbara
(492)
Cieślar Artur
(-)
Shakespeare William
(450)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(361)
Konopnicka Maria
(359)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(334)
Kraszewski Józef Ignacy
(323)
Montgomery Lucy Maud
(310)
London Jack
(299)
Conrad Joseph
(294)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk
(281)
Darlton Clark
(280)
Mickiewicz Adam
(279)
Ewers H.G
(278)
Roberts Nora (1950- )
(273)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
King Stephen
(255)
Andersen Hans Christian
(246)
Francis H.G
(240)
May Karol
(235)
Austen Jane
(233)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(206)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Zimnicka Iwona
(197)
Balzac Honoré de
(196)
Mark William
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(194)
Prus Bolesław
(191)
Słowacki Juliusz
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Orzeszkowa Eliza
(186)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Steel Danielle (1947- )
(176)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(171)
Кир Булычев
(171)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(170)
Popławska Anna
(169)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Wilde Oscar
(163)
McMason Fred
(162)
Haensel Hubert
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Collins Wilkie
(153)
Zarawska Patrycja
(153)
Головачёв Василий
(153)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(152)
Fabianowska Małgorzata
(150)
Żeleński-Boy Tadeusz
(150)
Александрова Наталья
(149)
Marciniakówna Anna
(148)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Cooper James Fenimore
(139)
Sandemo Margit
(138)
Christie Agata (1890-1976)
(137)
Orwell George
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Zola Émile
(137)
Anton Uwe
(136)
Thurner Michael Marcus
(135)
James Henry
(134)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
4 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Kobieta metamuzyczna" to wyjątkowy zbiór 12 rozmów z powszechnie znanymi, podziwianymi i lubianymi kobietami polskiej sceny muzycznej. To także podróż przez całe dekady polskiej muzyki. Tę niezwykłą konstelację tworzą artystki reprezentujące zróżnicowane style muzyczne,głównie wokalistki, ale także muzyczne ekspertki oraz nauczycielki. Rozmówczyniami autora są: Grażyna Auguścik, Ania Dąbrowska, Urszula Dudziak, Katarzyna Groniec, Krystyna Janda, Grażyna Łobaszewska, Katarzyna Nosowska, Sława Przybylska, Jadwiga Rappé, Maria Szabłowska, Magda Umer, Elżbieta Zapendowska. Kobieta, muzyka i metafizyka – trzy słowa klucze dla tej barwnie skomponowanej mozaiki pełnej osobistych zwierzeń, wspomnień z dzieciństwa, subtelnych prób opisania istoty muzycznej wrażliwości, tego co porusza najdelikatniejsze ze strun kobiecej psychiki. Artur Cieślar wybrał do tych rozmów kobiety nietuzinkowe, które swym życiem świadczą o odważnych wyborach, o konsekwencji w spełnianiu własnych marzeń, o wielkiej pasji, jaką jest dla nich niewątpliwie muzyka. Są to spotkania serc – rozmowy o wyraźnej głębi, nie uciekające od spraw ważnych, od pytań ostatecznych takich jak: sens życia, czym jest dla nas śmierć i jak sobie z nią radzimy. To także pytania o największe lęki, ale też i o największe sukcesy – te prywatne i te sceniczne. W tle rozbrzmiewa także pytanie o to, jak żyć mądrze, pięknie, jak rozniecać wewnętrzny rezerwuar sił oraz inspiracji, jak tworzyć dobre życie pomimo świadomości nieuchronnego przemijania. "Kobieta metamuzyczna" to 12 wyjątkowych spotkań z kobietami, które dzielą się z Czytelnikiem swymi tajemnicami, najgłębszymi przemyśleniami, osiągnięciami, receptami na udane, pogodne życie. Co je łączy poza muzyką? Być może to, że są to niewątpliwie kobiety spełnione, pełne pasji, twórcze i otwarte na metafizykę. Z całą pewnością książka ta posłuży wielu kobietom jako żywa inspiracja do poszukiwania własnych twórczych dróg.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Kobieta metamuzyczna" to wyjątkowy zbiór 12 rozmów z powszechnie znanymi, podziwianymi i lubianymi kobietami polskiej sceny muzycznej. To także podróż przez całe dekady polskiej muzyki. Tę niezwykłą konstelację tworzą artystki reprezentujące zróżnicowane style muzyczne, głównie wokalistki, ale także muzyczne ekspertki oraz nauczycielki. Rozmówczyniami autora są: Grażyna Auguścik, Ania Dąbrowska, Urszula Dudziak, Katarzyna Groniec, Krystyna Janda, Grażyna Łobaszewska, Katarzyna Nosowska, Sława Przybylska, Jadwiga Rappé, Maria Szabłowska, Magda Umer, Elżbieta Zapendowska. Kobieta, muzyka i metafizyka – trzy słowa klucze dla tej barwnie skomponowanej mozaiki pełnej osobistych zwierzeń, wspomnień z dzieciństwa, subtelnych prób opisania istoty muzycznej wrażliwości, tego co porusza najdelikatniejsze ze strun kobiecej psychiki. Artur Cieślar wybrał do tych rozmów kobiety nietuzinkowe, które swym życiem świadczą o odważnych wyborach, o konsekwencji w spełnianiu własnych marzeń, o wielkiej pasji, jaką jest dla nich niewątpliwie muzyka. Są to spotkania serc – rozmowy o wyraźnej głębi, nieuciekające od spraw ważnych, od pytań ostatecznych takich jak: sens życia, czym jest dla nas śmierć i jak sobie z nią radzimy. To także pytania o największe lęki, ale też i o największe sukcesy – te prywatne i te sceniczne. W tle rozbrzmiewa także pytanie o to, jak żyć mądrze, pięknie, jak rozniecać wewnętrzny rezerwuar sił oraz inspiracji, jak tworzyć dobre życie pomimo świadomości nieuchronnego przemijania. "Kobieta metamuzyczna" to 12 wyjątkowych spotkań z kobietami, które dzielą się z Czytelnikiem swymi tajemnicami, najgłębszymi przemyśleniami, osiągnięciami, receptami na udane, pogodne życie. Co je łączy poza muzyką? Być może to, że są to niewątpliwie kobiety spełnione, pełne pasji, twórcze i otwarte na metafizykę. Z całą pewnością książka ta posłuży wielu kobietom jako żywa inspiracja do poszukiwania własnych twórczych dróg.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W jej wierszach nie ma rozdzierania szat ani rozterek tak charakterystycznych dla niektórych poetów niepogodzonych ze światem, Bogiem, Absolutem, ze sobą wreszcie. Poetka dostrzega świat w odsłonach piękna, ale i jego marności. Przyjmuje go takim, jaki jest. Prawda o rzeczach tego świata, o tym, jak one się przejawiają, jest przez nią jedynie rejestrowana. Bo przecież w naszej świadomości, a dalej pamięci, może zagościć tylko to, czego doświadczyliśmy. Każdy samodzielnie będzie musiał tego dokonać na własny użytek. Zapisywanie z pozoru najzwyklejszych rzeczy przypomina trochę degustację wina, wybornych serów – umyślnie odwołuję się tutaj do kultury francuskiej – tak ukochanej przez poetkę, z którą łączy mnie umiłowanie Francji – w tym kultury kulinarnej. Julia Hartwig jest prawdziwą apologetką chwili. Umie zachwycić się i docenić to, co akurat dane jest jej doświadczać. Temu smakowaniu codzienności zawsze towarzyszy wdzięczność choćby za naturalność tego, co jest nieodłączne w życiu: rytm nocy i dnia, zmiany pór roku, kwitnienie i zamieranie, naprzemienność w radości i cierpieniu, samotności i miłości. Julia Hartwig – ur. w 1921 roku w Lublinie. Wybitna poetka, eseistka, tłumaczka. Stypendystka rządu francuskiego w latach 1947-50. Wraz z mężem Arturem Międzyrzeckim uczestniczyła w International Writing Program w USA w latach 1970-74. Debiutowała tomikiem wierszy Pożegnania (1956). Wykładowczyni na Uniwersytecie Ottawy i Carlton University w Kanadzie. Ostatnimi laty związana z a5, gdzie wydała tomiki: Jasne niejasne, Wiersze wybrane, Gorzkie żale, Powroty, Zapisane. Autorka Dzienników Amerykańskich, Dziennika i Błysków, w których poetka dzieli się swoimi refleksjami na temat człowieka, świata, podróży i sztuki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej