Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(17)
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
E-booki
(17)
Książki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Oddział dla Dzieci
(1)
Filia nr 3
(1)
Autor
Brzezińska Joanna
(2)
Czernecka Julita
(2)
Dzwonkowska-Godula Krystyna
(2)
Garncarek Emilia
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Chollet Mona (1973- )
(1)
Chrobak Aleksandra
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Fidelis Małgorzata (1971- )
(1)
Fransman Karrie
(1)
Grzebyk Patrycja
(1)
Jakubowski Andrzej
(1)
Kałduński Marcin
(1)
Kleczkowska Agata
(1)
Klich-Kluczewska Barbara (1974- )
(1)
Kociubiński Jakub
(1)
Kowalczewska Kaja
(1)
Kozłowski Artur
(1)
Krajewska Anna
(1)
Królak Sławomir (1978- )
(1)
Kuczyńska Hanna
(1)
Kuligowski Waldemar (1972- )
(1)
Kwiecień Roman
(1)
Maliszewska-Nienartowicz Justyna
(1)
Martel Yann (1963- )
(1)
Menshykova Anastasiia
(1)
Michoń Piotr
(1)
Myszke-Nowakowska Mirosława
(1)
Ostalska Katarzyna
(1)
Pastuchowa Magdalena
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Perkowski Piotr (1977- )
(1)
Plackett Jonathan
(1)
Rabinovych Maryna
(1)
Rawłuszko Marta
(1)
Rotkiewicz Marcin (1972- )
(1)
Saganek Przemysław
(1)
Skomerska-Muchowska Izabela
(1)
Stańczak-Wiślicz Katarzyna (1968- )
(1)
Szpunar Maciej
(1)
Sztyma Marianna (1973- )
(1)
Tomuschat Christian
(1)
Vaccara Alessandra La
(1)
Varju Marton
(1)
Wierczyńska Karolina
(1)
Wąsińska Kinga
(1)
Zano Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(14)
angielski
(9)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Temat
Gender
(7)
Kobieta
(3)
Feminizm
(2)
Płeć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Etyka
(1)
Komunizm
(1)
Kultura masowa
(1)
Mizoginia
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
PRL
(1)
Patriarchat
(1)
Polacy
(1)
Polityka
(1)
Postawy
(1)
Psychologia
(1)
Rola społeczna
(1)
Seksizm
(1)
Stereotyp
(1)
Tradycja
(1)
Uprzedzenia
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Afryka
(1)
Ameryka
(1)
Azja
(1)
Europa
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Esej
(2)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
24 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
CONTENTS GENERAL ARTICLES • Christian Tomuschat: Individual and Collective Identity: Factual Givens and Their Legal Reflection in International Law. Words in Commemoration of Krzysztof Skubiszewski, doi 10.7420/pyil2017a, pp. 11–34; • Alessandra La Vaccara: Past Conflicts, Present Uncertainty: Legal Answers to the Quest for Information on Missing Persons and Victims of Enforced Disappearance. Three Case Studies from the European Context, doi 10.7420/pyil2017b, pp. 35–70; • Maryna Rabinovych: The Rule of Law Promotion Through Trade in the “Associated” Eastern Neighbourhood, doi 10.7420/pyil2017c, pp. 71–100; • Hanna Kuczyńska: Changing Evidentiary Rules to the Detriment of the Accused? The Ruto and Sang Decision of the ICC Appeals Chamber, doi 10.7420/pyil2017d, pp. 101–125; • Maciej Szpunar: Is the Court of Justice Afraid of International Jurisdictions? doi 10.7420/pyil2017e, pp. 125–142; • Marton Varju: Member States’ Interests and EU Law: Filtering, Moderating and Transforming? doi 10.7420/pyil2017f, pp. 143–162; • Jakub Kociubiński: European “Ghost Airports”: EU Law Failure or Policy Failure? The Need for Economic Analysis in State Aid Law, doi 10.7420/pyil2017g, pp. 163–184; • Justyna Maliszewska-Nienartowicz: A New Chapter in the EU Counterterrorism Policy? The Main Changes Introduced by the Directive 2017/541 on Combating Terrorism, doi 10.7420/pyil2017h, pp. 185–202; • Mirosława Myszke-Nowakowska: Insolvency Forum Shopping – What Can Be Learned from the ECJ and US Supreme Court Case Law on International Company Law and Insolvency Procedures? doi 10.7420/pyil2017i, pp. 203–222. MINISYMPOSIUM ON GENERAL PRINCIPLES OF INTERNATIONAL LAW • Artur Kozłowski: Systematicity of General Principles of (International) Law – An Outline, doi 10.7420/pyil2017j, pp. 225–234; • Roman Kwiecień: General Principles of Law: The Gentle Guardians of Systemic Integration of International, doi 10.7420/pyil2017k, pp. 235–242; • Przemysław Saganek: General Principles of Law in Public International Law, doi 10.7420/pyil2017l, pp. 243–254; • Izabela Skomerska-Muchowska: Some Remarks on the Role of General Principles in the Interpretation and Application of International Customary and Treaty Law, doi 10.7420/pyil2017m, pp. 255–272. POLISH PRACTICE IN INTERNATIONAL LAW • Karolina Wierczyńska: Act of 18 December 1998 on the Institute of National Remembrance – Commission for the Prosecution of Crimes against the Polish Nation as a Ground for Prosecution of Crimes against Humanity, War Crimes and Crimes against Peace, doi 10.7420/pyil2017n, pp. 275–286; • Patrycja Grzebyk: Amendments of January 2018 to the Act on the Institute of National Remembrance – Commission for the Prosecution of Crimes against the Polish Nation in Light of International Law, doi 10.7420/pyil2017o, pp. 287–300. BOOK REVIEWS • Andrzej Jakubowski: Alexandra Xanthaki, Sanna Valkonen, Leena Heinamaki and Piia Nuorgam (eds.), In-di-genous Peoples’ Cultural Heritage: Rights, Debates, Challenges, pp. 303–307; • Marcin Kałduński: Bimal N. Patel, Aruna K. Malik and William Nunes (eds.), Indian Ocean and Maritime Security: Competition, Cooperation and Threat, pp. 308–311; • Agata Kleczkowska: Claus Kres and Stefan Barriga (eds.), The Crime of Aggression: A Commentary, pp. 312–316; • Kaja Kowalczewska: Noam Zamir, Classification of Conflicts in International Humanitarian Law: The Legal Impact of Foreign Intervention in Civil Wars, pp. 317–319; • Karolina Wierczyńska: Cheryl Lawther, Luke Moffett and Dov Jacobs (eds.), Research Handbook on Transitional Justice, pp. 320–324. LIST OF THE REVIEWERS (VOL . 37/2017), PP. 325–326.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ARTISTIC ALLERGIES In its literal application, the term allergy, connoting a reaction different from the customary – from the Greek allos (“different”) and ergos (“reaction”) – is used in the field of medicine. However, in the cultural domain, and particularly in the realm of art, one may discern some reactions analogous to the pathological behavior of a tissue when confronted with an allergen. Such behavior manifests itself in the form of negative sensitivity, lacking normal justification, which leads to a subconscious or semi-conscious avoidance of certain notions or works of art, or even to their active negation and rejection. Such reactions may be individual in nature or may be manifested by smaller or larger groups of people. The causes of such allergies or hypersensitivity may be genetic or environmental. They may be sought in the original circumstances or in some activities of the organism; one can try to established them by focusing on the incidence of the infection. Artistic allergies understood in this way have occurred frequently in the history of various arts, also manifesting themselves in the fields of art theory and aesthetics. The present issue of Art Inquiry sets out to describe some of their varieties and to examine the mechanisms governing their appearance and their subsequent course. Grzegorz Sztabiński Translated by Krzysztof Majer ALERGIE ARTYSTYCZNE Słowo alergia oznaczające odmienną reakcję (gr. allos – inny + ergosreakcja) stosowane jest w znaczeniu dosłownym w medycynie. W dziedzinie kultury, a chyba szczególnie w sztuce, zauważyć można jednak sposoby reagowania zachodzące analogicznie do patologicznej reakcji tkanek na alergen. Przejawiają się one jako pozbawione normalnego uzasadnienia negatywne uwrażliwienie, prowadzące do nieuświadomionego lub częściowo tylko świadomego pomijania, odrzucania pewnych idei lub dzieł, a także ich zwalczania lub negowania. Reakcje takie mogą mieć charakter indywidualny lub dotyczyć mniejszych lub większych grup ludzi. Ich uwarunkowania mogą być genetyczne albo środowiskowe. Przyczyn uczuleń lub nadwrażliwości poszukiwać można w warunkach początkowych czy sytuacjach rozwojowych, albo koncentrując się na występowaniu infekcji, zarażania się. Alergie artystyczne miały miejsce wielokrotnie w dziejach różnych dziedzin sztuki, a także w teoriach artystycznych i w estetyce. Opisaniu niektórych ich odmian, a także próbom prześledzenia zasad ich pojawiania się i przebiegu poświęcony jest niniejszy tom Art Inquiry. Grzegorz Sztabiński
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pole zainteresowań naukowych pisma stanowią teoretyczne i historyczne zagadnienia sztuk plastycznych, multimediów, filmu, dramatu i muzyki. Kolejne tomy mają charakter zbiorowych prac monograficznych. Podejmowane są w nich zagadnienia istotne z punktu widzenia współczesnej sztuki w powiązaniu aktualnymi zagadnieniami rozważanymi na gruncie nauk humanistycznych (np. globalizacją, posthumanizmem, cyberkulturą, zagadnieniami nowej wspólnoty itp.). Pismo jest rocznikiem. Publikuje teksty autorów polskich z większości ośrodków naukowych. Dążymy do uwzględniania prac młodych badaczy. Zamieszczanych jest też wiele artykułów autorów zagranicznych, np. z Anglii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Słowenii, Ukrainy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej