Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Legimi
(3)
Forma i typ
Książki
(19)
E-booki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Czytelnia Główna
(11)
Filia nr 3
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(19)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalewska-Kantecka Barbara
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Milerski Bogusław
(1)
Retter Hein
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Śliwerska Wiesława
(1)
Śliwerski Bogusław. Red
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
Pedagogika
(12)
Wychowanie
(9)
Dziecko
(2)
Czytelnictwo
(1)
Inowacje
(1)
Komunikacja społeczna - podręcznik akademicki
(1)
Kształcenie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika - nauczanie
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Sliwerski, Bogusław (1954- )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła waldorfska
(1)
Wychowanie - teoria - podręcznik akademicki
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książkę tę autor napisał z myślą o tych polskich nauczycielach, którzy potwierdzili swoim zapałem i radykalnością innowacyjnego zaangażowania dostrzegli w idei klas autorskich ogromną szansę na zmianę samych siebie, swojego warsztatu pracy, swoich interakcji z uczniami i ich rodzicami. Równolegle do tworzenia dla dzieci wraz z innymi nauczycielami klas autorskich nowych pomocy dydaktycznych autor proponuje jak najszybciej upowszechniać własne osiągnięcia, sukcesy i porażki, dylematy i „aksjomaty” profesjonalnego działania, rozwiązania prawne i próby ich delegalizacji.

Poruszany temat dylematu wolności nauczyciela wynika z jego zakorzenienia w świecie wartości i profesjonalnej wręcz konieczności apelowania do swoich wychowanków o ich rozpoznawanie i urzeczywistnianie we własnym życiu. Kiedy nauczyciele rezygnują z własnej wolności, częściowo przesądzają o podobnym stanie rzeczy w stosunku do swoich wychowanków, czyniąc niejako nieprzejrzystą podstawę ich samobytnej podstawy życia. Dlatego warto zająć się zagrożeniami tej wolności, by pod pragmatycznie sterowaną przez tyranów władzą nie „marniały jednostki, a z nimi zbiorowe stosunki”.

Wolny nauczyciel nie musi uwodzić władzy, może się ofiarować innym, stając ponad własnym „ja”, wyzwalając się od lęków, uzależnienia od innych, z bólu poniżenia na rzecz zadbania o owoce swojej pracy. Zaletą wolności przed twórczością jest to, że ta pierwsza nie dzieli środowiska na lepszych czy gorszych, ale staje się punktem wyjścia do „królestwa twórczości” w obszarze edukacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej