Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
1.Minimum wymagaństawianych badaniom pedagogicznym 2.Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych 3.Badania ilościowe i pomiar w pedagogice 4.Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych 5.Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych 6.Dobór próby w badaniach pedagogicznych 7.Etapy badań pedagogicznych 8.Moralne aspekty badań pedagogicznych 9.Przegląd metod i technik badań pedagogicznych