Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Czytelnia Główna
(5)
Autor
Ancyparowicz Grażyna Maria (1948- )
(1)
Balynska Olha
(1)
Blihar Vâčeslav Stepanovič
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Dudek Dariusz (1961- )
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Hryshchuk Oksana
(1)
Hryshchuk Viktor
(1)
Janowicka Halyna
(1)
Korpáš Eduard
(1)
Križan Viktor
(1)
Krošlák Daniel (1980- )
(1)
Krukowski Józef (1936- )
(1)
Lacko Miloš (1977- )
(1)
Liszcz Teresa (1945- )
(1)
Maslen Michal
(1)
Moravčíková Michaela (1976- )
(1)
Opozda Danuta (1961- )
(1)
Parzyszek Magdalena (1970- )
(1)
Potrzeszcz Jadwiga (1970- )
(1)
Sitarz Mirosław (1964- )
(1)
Szeremietiew Romuald (1945- )
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szewczak Marcin (1979- )
(1)
Szlachta Bogdan (1959- )
(1)
Tokars'ka Antonìna
(1)
Witek Paweł (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Administracja publiczna
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bioetyka
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wspólna Polityka Rolna UE
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Prawnych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 67)
Niniejsza publikacja powstała w wyniku współpracy naukowej prawników sąsiadujących ze sobą państw Europy Środkowo-Wschodniej, członków Unii Europejskiej - Polski i Słowacji oraz Ukrainy - państwa stowarzyszonego z Unią Europejską. Współpraca ta jest koordynowana przez Komisję Prawniczą Polskiej Akademii Nauk, Oddział w Lublinie. Dotyczy ona bezpieczeństwa tych państw w procesie integracji w porządku prawnym Unii Europejskiej. Podstawowym celem monografii jest pogłębienie wiedzy i wymiana opinii na temat bezpieczeństwa w Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji dotyczących życia politycznego, gospodarczego, socjalnego, ochrony środowiska, stosunków państwo-Kościół, oraz stanu obronności w skali krajowej i międzynarodowej. Szczególnym celem publikacji jest wkład do oceny stanu bezpieczeństwa państw europejskich i do partnerskiego dialogu nad przyszłością Unii Europejskiej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Filozoficznego / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 113)
Spis treści : 1. Bioetyka; 2. Etyka środowiska naturalnego ; 3. Etyka w psychologii ; 4. Etyka w biznesie ; 5. Prawo a problemy etyki stosowanej ; 6. Etyka dziennikarska
Niniejsza publikacja nie jest ani podręcznikiem, ani też dość przypadkowym zbiorem artykułów z etyki stosowanej. Jej podstawą jest jedenaście tomów serii "Etyka i technika", jakie ukazywały się nakładem Towarzystwa Naukowego KUL w latach 1999-2011. Każdy z nich był wzbogaconym zazwyczaj o kilka tekstów zapisem konferencji pod tym samym co seria tytułem organizowanych przez Katedrę Etyki Szczegółowej KUL. W roku 2009 uznaliśmy, że czas zakończyć tak cykl konferencji, jak i towarzyszącą im serię i pomyśleć o nowej formule etycznych debat. Zakończona już seria stanowi jednak dorobek, który może zostać wykorzystany w dydaktyce, łatwiej sięgnąć po niego, kiedy teksty opublikowane są w jednej książce niż rozproszone w poszczególnych tomach serii. Książka zawiera zatem wybrane artykuły z wydanych już tomów, ale nie tylko. Dodane zostały do niej teksty, które dopełniają problematykę zawartych w niej rozdziałów, rozdziały odpowiadają natomiast różnym obszarom etyki stosowanej. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 191)
Spis treści : I. Młodzież w sieci-potrzeba wychowania medialnego: 1. Kulturowo-medialne uwarunkowania wychowania ; 2. Młodzież i media ; 3. Potrzeba formacji medialnej ; 4.Odnaleźć się prawdziwie w świecie młodych ; II. Dysfunkcje mowy jako zagrożenie w odgrywaniu roli ucznia : 1. Wprowadzenie ; 2. Terminologia związana z mową i jej dysfynkcjami; 3.Wybrane typologie zaburzeń mowy ; 4. Przyczyny zaburzeń mowy a możliwość zapobiegania im ; 5. Zaburzenia mowy a trudności szkolne. Wpływ dysfunkcji mowy na edukację dziecka ; 6. Miejsce ucznia z dysfunkcą mowy w grupie rówieśniczej ; 7. Pomoc uczniom z zaburzeniami mowy w świetle ustawodowastwa; 8. Nauczyciel a wsparcie ucznia z deficytem mowy ; 9. Podsumowanie ; III. Uczeń wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych i cywilizacyjnych : 1. Wprowadzenie ; 2. Agresja i przemoc jako drugie, nieformalne życie szkoły ; 3. Uczeń (dziecko) w środowisku rodzinnym ; 4.Uczeń wobec negatywnych zjawisk społecznych i zdrowotnych ; 5. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Rodziny w Teorii i Praktyce ; t. 7)
Spis treści : 1. Wychowawcza funkcja rodziny ; 2. Wymiary wychowania w rodzinie ; 3. Wybrane kryteria funkcjonalności wychowawczej ; 4. Zakłócenia w realizacji funkcji wychowawczej.
Niniejsza publikacja przybliża rzeczywistość wychowania w rodzinie w wybranych zagadnieniach pedagogicznych z uwzględnieniem prawidłowego funkcjonowania rodziny i niektórych aspektów jej dysfunkcjonalności. Rzeczywistość zewnętrzna stawia rodzinę wobec wielu zmian i wyzwań o charakterze socjokulturowym, ustrojowym, gospodarczym i technolo­gicznym, zmuszając niejako do poszukiwania nowych sposobów funkcjonowania i radzenia sobie w przestrzeni wychowania dziecka. Zmiany te mogą usprawniać wy­chowawcze funkcjonowanie rodziny, ale nierzadko niosą też ze sobą różnego rodzaju trudności i zagrożenia. Niepokojące zjawiska obserwowane obecnie w życiu rodzinnym, np. korozja więzi w rodzinie i poczucie osamotnienia jej członków, wzrastająca liczba związków kohabitacyjnych, rozwodów, preferowanie konsumpcyjnego stylu życia czy relatywizacja wartości, nie są obojętne dla prawidłowego rozwoju i wychowania dziecka. Mając na uwadze perspektywę pedagogicznego oglądu, w książce podjęto próbę określenia zjawisk i reguł charakterystycznych dla wychowania w rodzinie, uwzględniając fakt zmienności warunków dokonujący się w czasie i w przestrzeni i mający znaczenie dla wychowania we współczesnej rodzinie/ Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 514)
Zawiera: 1. Zrównoważony rozwój regionalny; 2. Model zrównoważonego rozwoju regionalnego w Unii Europejskiej; 3. Wychowanie do zrównoważonego rozwoju regionalnego; 4. Konecpcje inteligentnej administracji - Weberian State 4.0.
"Przedmiotem niniejszego opracowania są zagadnienia związane z dwiema najważniejszymi politykami unijnymi, które składają się na obszar rozwoju regionalnego: polityką spójności oraz wspólną polityką rolną (a w jej ramach z polityką wspierania obszarów wiejskich oraz wspólną polityką rybołówstwa). Intencją autorów było, z jednej strony, ukazanie nowych przemian prawnych w obszarze zrównoważonego rozwoju regionalnego w Polsce i Unii Europejskiej, z drugiej strony zaś dokonanie próby interpretacji tych działań w kontekście przemian zachodzących w administracji publicznej. Rzeczone przeobrażenia implikują konieczność podjęcia wzmożonej troski o właściwie rozumiane wychowanie do zrównoważonego rozwoju regionalnego. Wartością dodaną publikacji jest wprowadzenie elementu interdyscyplinarnego, odnoszącego się do procesów związanych z oddziaływaniem wychowawczym." Ze Wstępu "[...] autorzy dokonują nowatorskiej analizy przedmiotu badawczego, ponieważ podejmują próbę kompleksowego spojrzenia na problematykę zrównoważonego rozwoju regionalnego, dokonują oceny przepisów dotyczących tego zagadnienia, a także podejmują próbę wypracowania wniosków de legę lata i postulatów de legę ferenda. Wartością dodaną dla nauk społecznych jest fakt, że przeprowadzona analiza badawcza ma charakter interdyscyplinarny." Z recenzji dr hab, Agaty Barczewskiej-Dziobek, prof. UR "Publikacja w całości poruszanych zagadnień stanowi dobrze dobrany zbiór refleksji teoretycznych nawiązujących do istniejącej i postulowanej rzeczywistości związanej z funkcjonowaniem nowoczesnego państwa ściśle powiązanego z szerszą społecznością międzynarodową - Unia Europejska. Stanowi także ciekawą próbę integracji istniejącej wiedzy z aktualnymi wyzwaniami rodzącymi się na styku wzajemnej współpracy wielu dziedzin życia społecznego - gospodarka, administracja, wychowanie itp." Z recenzji ks. dr. hab. Andrzeja Łuczyńskiego, prof. KUL. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej