Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(15)
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
E-booki
(13)
Druki ulotne
(4)
Książki
(3)
Proza
(3)
Audiobooki
(2)
Dostępność
nieokreślona
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
DŻS
(3)
Autor
Enriquez Mariana
(2)
Feito Virginia
(2)
James Marlon
(2)
Vásquez Juan Gabriel
(2)
Berliner Felicia
(1)
Chapman Jodie
(1)
James Marlon (1970- )
(1)
McBride James
(1)
Millet Lydia
(1)
Millet Lydia (1968- )
(1)
Moore Alan
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Rymarz Michał
(1)
Stonex Emma
(1)
Sudół Robert
(1)
Vásquez Juan Gabriel (1973- )
(1)
Zano Agata
(1)
Zhang C Pam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura jamajska
(1)
Literatura kolumbijska
(1)
Temat
Muzyka
(4)
Śpiew chóralny
(3)
Chór "Echo" (Jasło)
(2)
Chór Męski "Echo" (Jasło)
(2)
Dzieci
(2)
Kościół Fara pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (Jasło)
(2)
Chóry
(1)
Huragan
(1)
Jubileusz Chóru "Echo"
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Mitologia afrykańska
(1)
Msza święta
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Parafia Fara pw. Wniebowzięcia NMP (Jasło)
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rocznica "Chóru Echo" PKP
(1)
Rocznica Chóru Męskiego "Echo" PKP w Jaśle
(1)
Rocznica Zagłady Jasła
(1)
Rocznice
(1)
Rodzice
(1)
Spisek
(1)
Stowarzyszenie Animatorów Kultury "Kolejarz" (Jasło)
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Teorie spiskowe
(1)
Ucieczki dzieci z domów
(1)
Wakacje
(1)
Zych, Henryk
(1)
Świerad, Stanisław
(1)
Temat: miejsce
Jasło (woj. podkarpackie)
(4)
Kolumbia
(1)
Gatunek
Powieść
(2)
Fantasy
(1)
Fotografia
(1)
Informatory
(1)
Kryminał
(1)
Powieść historyczna
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XV.01.04. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Pomyślał, że wspomnienia są niewidzialne jak światło, i tak jak dym sprawia, że światło staje się widoczne, powinien istnieć sposób, żeby uwidocznić wspomnienia.

W październiku 2016 roku kolumbijski reżyser Sergio Cabrera uczestniczy w retrospektywie swojej twórczości w Barcelonie. To trudny moment: właśnie umarł jego ojciec, Fausto Cabrera, jego małżeństwo przechodzi kryzys, a jego kraj odrzucił porozumienia pokojowe, które mogłyby zakończyć toczącą się w nim od ponad pięćdziesięciu lat wojnę domową.

W trakcie tych pełnych refleksji dni Sergio wspomina wydarzenia, które naznaczyły życie jego i jego ojca: od hiszpańskiej wojny domowej, przez emigrację do Ameryki Łacińskiej, po Chiny z czasów Rewolucji Kulturalnej i partyzantkę lat sześćdziesiątych.

Po siedmiu latach pracy Vàsquez po raz kolejny bierze do ręki fakty i układa z nich poruszający portret rodziny, której historia wpłynęła na losy całego świata.

  • Laureat Premio Bienal De Novela Mario Vargas Llosa
  • Vásquez zastąpił Gabriela Garcíe Márqueza jako wielkiego mistrza literatury kolumbijskiej.

    “The New York Review of Books”

    Jedna z wielkich powieści napisanych po hiszpańsku.

    Mario Vargas Llosa, “El País”

    Kłuje, uderza, boli, błyszczy. Ta literatura walczy, by stać się życiem i walczy o życie, by opowiedzieć. Cóż za wspaniała książka!

    Manuel Rivas

    Juan Gabriel Vásquez – Kolumbijski pisarz, dziennikarz i tłumacz urodzony w 1973 roku w Bogocie. Studiował na paryskiej Sorbonie, przez ponad dziesięć lat mieszkał w Barcelonie. Międzynarodową sławę przyniosła mu obsypana nagrodami powieść Hałas spadających rzeczy. Jego książki przetłumaczono na dwadzieścia osiem języków i wydano w czterdziestu krajach. Jest laureatem licznych wyróżnień literackich, m.in. English Pen Award 2012, nagrody Hiszpańskiej Akademii Królewskiej czy nagrody Rogera Caillois za całokształt twórczości, którą wcześniej otrzymał m.in. Mario Vargas Llosa. W 2019 roku Kształt ruin znalazł się w ścisłym finale Międzynarodowej Nagrody Bookera.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    Brak okładki
    Druk ulotny
    W koszyku
    1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    DŻS
    O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. XIV.4 (1 egz.)
    Książka
    W koszyku
    Czarny lampart, czerwony wilk / Marlon James ; przełożył Robert Sudół. - Wydanie I. - Warszawa : Echa, copyright 2021. - 747, [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
    Dziecko nie żyje. Nie pozostało nic więcej, by wiedzieć. Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic. Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę? Czerpiąc garściami z afrykańskiej historii i mitologii oraz własnej wyobraźni, Marlon James opowiada historię o niesamowitym rozmachu, której akcja dzieje się w starożytnym świecie, dziwnie przypominającym współczesny. Czarny lampart, czerwony wilk to opowieść niezwykle brutalna, osadzona w fantastycznej scenerii, a jednocześnie poruszająca. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
    1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Wypożyczalnia dla Dorosłych
    Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
    E-book
    W koszyku
    Forma i typ

    Dziecko nie żyje. Nie ma potrzeby wiedzieć nic więcej.

    Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic.

    Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę?

    Czerpiąc garściami z afrykańskiej historii i mitologii oraz własnej wyobraźni, Marlon James opowiada historię o niesamowitym rozmachu, której akcja dzieje się w starożytnym świecie, dziwnie przypominającym współczesny. Czarny Lampart, Czerwony Wilk to opowieść niezwykle brutalna, osadzona w fantastycznej scenerii, a jednocześnie poruszająca.

    • Finalista National Book Award 2019
    • Bestseller „New York Timesa”
    • Książka roku 2019 według „The Wall Street Journal”, „TIME”, „Vogue”, „The Washington Post”
    • Jedna ze 100 najlepszych powieści fantasy wszech czasów magazynu „TIME”

    Czarny lampart, czerwony wilk to powieść, z której braku nie zdawałem sobie sprawy – dopóki jej nie przeczytałem. Niebezpieczna i fantasmagoryczna starożytna Afryka staje się światem dorównującym skomplikowaniem wszystkiemu, co kiedykolwiek wyszło spod pióra Tolkiena. Nie mogę się doczekać następnej części.

    Neil Gaiman

    Pierwszy tom zapowiedzianej trylogii (…), w którym słychać echa Tolkiena, George’a R.R. Martina i Czarnej Pantery, a jednocześnie wciąż niezwykle oryginalny, pisany językiem pełnym mocy, wszechogarniającą wyobraźnią (…). Marlon to pisarz, którego trzeba czytać.

    Salman Rushdie, „TIME”

    Porywająca, napakowana akcją (…). Literacki odpowiednik kinowego uniwersum Marvela.

    Michiko Kakutani, „The New York Times”

    Kiedy James ogłosił, że będzie pisał trylogię fantasy, wydawało mi się, że po osiągnięciu wszystkiego w oczach krytyków i zdobyciu Bookera idzie w stronę typowego bestsellera. Nic bardziej mylnego. Nie tylko napisał afrykańską powieść fantasy – to afrykańska powieść fantasy literacka i złożona do wręcz niemożliwego stopnia.

    „The New Yorker”

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Forma i typ

    Dziecko nie żyje. Nie ma potrzeby wiedzieć nic więcej.

    Tropiciel jest myśliwym, znanym w trzynastu królestwach jako ten, który ma nos. I choć zawsze pracuje sam, ten jeden jedyny raz musi zrobić wyjątek. By odnaleźć zaginione dziecko, sprzymierza się z grupą podobnych sobie najemników. A są tam wszyscy: od wiedźmy, przez smutnego olbrzyma, aż do zmiennokształtnego Lamparta. Każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Każde z nich pilnie strzeże swoich tajemnic.

    Podążając za zapachem dziecka, grupa przejdzie przez potężne miasta, groźne rzeki i zaklęte puszcze, na każdym kroku tropiona przez istoty, które pragną ich śmierci. Wątpliwości nie opuszczają Tropiciela ani przez chwilę. Kim jest tajemniczy chłopiec, którego muszą odnaleźć? Dlaczego tak wiele osób chce przerwać ich poszukiwania? I przede wszystkim – kto kłamie, a kto mówi prawdę?

    Czerpiąc garściami z afrykańskiej historii i mitologii oraz własnej wyobraźni, Marlon James opowiada historię o niesamowitym rozmachu, której akcja dzieje się w starożytnym świecie, dziwnie przypominającym współczesny. Czarny Lampart, Czerwony Wilk to opowieść niezwykle brutalna, osadzona w fantastycznej scenerii, a jednocześnie poruszająca.

    • Finalista National Book Award 2019
    • Bestseller „New York Timesa”
    • Książka roku 2019 według „The Wall Street Journal”, „TIME”, „Vogue”, „The Washington Post”
    • Jedna ze 100 najlepszych powieści fantasy wszech czasów magazynu „TIME”

    Czarny lampart, czerwony wilk to powieść, z której braku nie zdawałem sobie sprawy – dopóki jej nie przeczytałem. Niebezpieczna i fantasmagoryczna starożytna Afryka staje się światem dorównującym skomplikowaniem wszystkiemu, co kiedykolwiek wyszło spod pióra Tolkiena. Nie mogę się doczekać następnej części.

    Neil Gaiman

    Pierwszy tom zapowiedzianej trylogii (…), w którym słychać echa Tolkiena, George’a R.R. Martina i Czarnej Pantery, a jednocześnie wciąż niezwykle oryginalny, pisany językiem pełnym mocy, wszechogarniającą wyobraźnią (…). Marlon to pisarz, którego trzeba czytać.

    Salman Rushdie, „TIME”

    Porywająca, napakowana akcją (…). Literacki odpowiednik kinowego uniwersum Marvela.

    Michiko Kakutani, „The New York Times”

    Kiedy James ogłosił, że będzie pisał trylogię fantasy, wydawało mi się, że po osiągnięciu wszystkiego w oczach krytyków i zdobyciu Bookera idzie w stronę typowego bestsellera. Nic bardziej mylnego. Nie tylko napisał afrykańską powieść fantasy – to afrykańska powieść fantasy literacka i złożona do wręcz niemożliwego stopnia.

    „The New Yorker”

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Forma i typ

    We wrześniu 1969 roku niezdarny, zrzędliwy stary diakon, znany jako Kurtałka, wkracza na dziedziniec osiedla Cause na południowym Brooklynie, wyciąga z kieszeni broń i na oczach wszystkich strzela z bliska do handlarza narkotyków.

    W Diakon kontra King Kong McBride ożywia ludzi dotkniętych strzelaniną: ofiarę, Afroamerykanów i Latynosów, którzy byli tego świadkami, białych sąsiadów, miejscowych gliniarzy wyznaczonych do zbadania sprawy, członków kościoła baptystów Pięć Końców, gdzie Kurtałka był diakonem, włoskich gangsterów z sąsiedztwa i samego Kurtałkę.

    W miarę jak historia się pogłębia, staje się jasne, że losy bohaterów – uwikłanych w burzliwy wir Nowego Jorku lat sześćdziesiątych – nakładają się na siebie w nieoczekiwany sposób. Kiedy prawda wychodzi na jaw, McBride pokazuje nam, że nie wszystkie sekrety należy ukrywać, że najlepszym sposobem na rozwój jest stawianie czoła zmianom bez strachu oraz że nasiona miłości tkwią w nadziei i współczuciu.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    Książka
    W koszyku
    Ewangelia dzieciństwa / Lydia Millet ; przełożyła Aga Zano. - Wydanie I. - Warszawa : Echa, 2022. - 218, [5] stron ; 22 cm.
    Finalistka Pulitzera i autorka dwukrotnie nominowana do National Book Award, Lydia Millet, powraca z nową przejmującą powieścią o świecie, w którym przyszło nam żyć. Eve, podobnie jak jedenaścioro innych dzieci, znalazła się w letnim domku wbrew własnej woli. To jej rodzice – którzy właśnie pogrążają się ze swoimi znajomymi w alkoholowym otępieniu – wybrali to miejsce na wspólne spotkanie. No nic, trzeba będzie to jakoś przeżyć. Letnia sielanka nie trwa jednak długo – zapowiadany wcześniej huragan i gwałtowna burza niszczą część posiadłości. Okazuje się, że dzieci i rodzice mają zupełnie inne podejście do tego, co należy zrobić: wyjechać i ratować życie, czy zostać, żeby chronić to, co jeszcze zostało? Posługując się kolejnymi metaforami i alegoriami, Lydia Millet kreśli świat zadziwiająco podobny do naszego, nadając mu symboliczny rys czasów ostatecznych. W profetycznym i dającym do myślenia tonie opisuje zaostrzający się konflikt pokoleń, którego rozwiązanie wydaje się niemożliwe. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
    1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Wypożyczalnia dla Dorosłych
    Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
    E-book
    W koszyku
    Ewangelia dzieciństwa / Lydia Millet. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Forma i typ

    Finalistka Pulitzera i autorka dwukrotnie nominowana do National Book Award, Lydia Millet, powraca z nową przejmującą powieścią o świecie, w którym przyszło nam żyć.

    Eve, podobnie jak jedenaścioro innych dzieci, znalazła się w letnim domku wbrew własnej woli. To jej rodzice – którzy właśnie pogrążają się ze swoimi znajomymi w alkoholowym otępieniu – wybrali to miejsce na wspólne spotkanie. No nic, trzeba będzie to jakoś przeżyć.

    Letnia sielanka nie trwa jednak długo – zapowiadany wcześniej huragan i gwałtowna burza niszczą część posiadłości. Okazuje się, że dzieci i rodzice mają zupełnie inne podejście do tego, co należy zrobić: wyjechać i ratować życie, czy zostać, żeby chronić to, co jeszcze zostało?

    Posługując się kolejnymi metaforami i alegoriami, Lydia Millet kreśli świat zadziwiająco podobny do naszego, nadając mu symboliczny rys czasów ostatecznych. W profetycznym i dającym do myślenia tonie opisuje zaostrzający się konflikt pokoleń, którego rozwiązanie wydaje się niemożliwe.

    • Finalistka National Book Award
    • Jedna z dziesięciu najlepszych książek roku 2020 wg „The New York Times”
    • Wyróżniona przez m.in. „Time”, „Washington Post” i „Esquire”

    Mrocznie zabawna i boleśnie ostra... Ewangelia dzieciństwa to najbardziej bezpośrednie dzieło Millet o niszczycielskich skutkach denializmu klimatycznego.

    „Los Angeles Times”

    Millet zjadliwie oddaje samozadowolenie starszych pokoleń w obliczu apokalipsy oraz słuszny gniew, wytrwałość i praktyczne podejście młodych.

    „New Yorker”

    Dzięki niezawodnie lekkiemu pióru Millet tworzy cierpką bajkę o zmianach klimatu, nasycając mity założycielskie nowym znaczeniem i – wreszcie – nadzieją.

    „New York Times”

    Lydia Millet – ma na koncie kilkanaście powieści oraz zbiorów opowiadań. W 2010 roku znalazła się w finale Nagrody Pulitzera, a w 2019 otrzymała nagrodę od Amerykańskiej Akademii Sztuki i Literatury. Dwie powieści jej autorstwa zostały nominowane do National Book Award. Często porusza w swoich utworach temat relacji między ludźmi i zwierzętami.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Ile z gór tych złota / C Pam Zhang. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Autor
    Forma i typ

    Elektryzujący debiut osadzony w czasach amerykańskiej gorączki złota.

    Ba umiera w nocy. Osierocone dzieci imigrantów, Lucy i Sam, nagle zostają same w kraju, który nie uznaje ich istnienia. Zmuszone do ucieczki z górniczego miasta, wyruszają, by ostatni raz pożegnać z ojcem i uwolnić się od przeszłości. Podróż wiedzie je przez opustoszały widmowy krajobraz pełen kości gigantycznych bawołów i odcisków tygrysich łap. Rodzinne sekrety wychodzą na jaw, a relacja między rodzeństwem zostaje wystawiona na próbę.

    Ile z gór tych złota to przejmująca powieść przygodowa i zapowiedź oszałamiającego nowego głosu w literaturze. Epicka i intymna, łączy chińską symbolikę z niesamowicie oryginalnym językiem i wyjątkowym sposobem opowiadania historii, z którego na każdej stronie przebija tęsknota za domem. Zhang przygląda się również kwestii rasowej, pytając o to, gdzie tak naprawdę jest miejsce dla imigrantów.

    • Nominowana do Nagrody Bookera 2020
    • Na liście ulubionych książek Baracka Obamy roku 2020
    • Zdobywczyni Nagrody Literackiej Asian/Pacific
    • Zdobywczyni Nagrody Academy of Arts and Letters Rosenthal Award
    • Finalistka Nagrody PEN/Hemingway

    Wciągająca, piękna.

    „The New York Times”

    Błyskotliwy debiut… Ta powieść jest jednocześnie ekscytującą przygodą, czułą opowieścią o dojrzewaniu, obaleniem mitu otaczającego amerykański zachód i pojawieniem się wielkiego talentu literackiego.

    „Esquire”

    Chociaż książka przedstawia kontrnarrację wobec konwencjonalnych opowieści o początkach Ameryki, to jednocześnie bada bardziej intymne wymiary przynależności i pamięci, zadając w kółko pytanie: Co sprawia, że dom jest domem?

    „The New Yorker”

    Wyjątkowa… Zhang robi coś więcej niż tylko przeciwstawia się narracji kowboja, ona odsuwa ją na bok. Jednocześnie wywrotowa i poszukująca.

    „The Washington Post”

    C Pam Zhang – urodzona w Pekinie, wychowała się w Stanach Zjednoczonych. Autorka książki Ile z gór tych złota, zdobywczyni Rosenthal Award Academy of Arts and Letters i Nagrody Literackiej Asian/Pacific, nominowana do Nagrody Bookera i Nagrody PEN/Hemingway. Publikuje m.in. w „Best American Short Stories”, „The Cut”, „McSweeney's Quarterly”, „The New Yorker” i „The New York Times”. Jest laureatką National Book Foundation 5 Under 35.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Iluminacje / Alan Moore. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Autor
    Forma i typ

    W swoim pierwszym zbiorze opowiadań, obejmującym ponad czterdzieści lat pracy, Alan Moore przedstawia serię szalenie różnych, ale równie niezapomnianych postaci, które odkrywają – a nawet niszczą i tworzą – niezbadane zakamarki egzystencji.

    Konkubiny w fantastycznym domu rozkoszy i tragiczna historia miłosna. Paranormalna grupa badawcza zinfiltrowana przez jedną z nieziemskich istot, które chce zbadać. Surrealistyczna, kafkowska historia głównych graczy przemysłu komiksowego na przestrzeni ostatnich siedemdziesięciu pięciu lat. Pierwsze dni apokalipsy i specjalistka od prawa, która musi posprzątać ten bałagan. Duchy i stworzenia z innego świata, a także przygody mózgów Boltzmanna – i wiele innych.

    Iluminacje to seria błyskotliwych, zaskakujących opowieści, które ujawniają pełną moc wyobraźni i magii, jak również dogłębną znajomość ludzkiej natury.

    Alan Moore (ur. 1953) jest angielskim pisarzem uznawanym powszechnie za najlepszego i najbardziej inspirującego scenarzystę w historii komiksu. Jego nowatorskie dzieła to między innymi Top 10, Prosto z piekła, Zagubione dziewczęta i Liga Niezwykłych Dżentelmenów. Moore jest także autorem komiksów Strażnicy i V jak Vendetta (oba zostały zekranizowane), Sagi o potworze z bagien, Zabójczego żartu (uznawanego za jedną z najlepszych opowieści o Jokerze) oraz bestsellerowego Jerusalem. Wielokrotnie nagradzany, otrzymał między innymi: British Eagle Awards for Best Comics Writer (1982 i 1983), Internation Horror Guild Award (1995), Hugo Award (1988), Locus Poll Award (1988), Bram Stoker Award (2000). Urodził się w Northampton i się z niego do dziś nie wyprowadził.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Inne życie / Jodie Chapman. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Forma i typ

    Jednej nocy mogłaby tańczyć na stole, a następnej ukryłaby się w cieniu. Kiedy stwierdzę, że ją rozumiem, może rozpłynąć się i stać zupełnie nową osobą, a ja będę musiał zacząć wszystko od nowa. Tak właśnie było z Anną.

    Nick i Anna poznają się podczas wakacyjnej pracy w lokalnym kinie.

    Anna jest tajemnicza, piękna i pochodzi z zupełnie innego świata niż Nick. Dorastała w rodzinie, w której członkowie przygotowują się na koniec świata. W pełnym kontroli środowisku, gdzie alkohol czy seks przedślubny są absolutnie zabronione, a religia jest filarem, na którym buduje się egzystencję.

    Kiedy w życiu Anny pojawia się Nick, dziewczyna zakochuje się w nim bez pamięci. Ich wspólny świat wypełniony jest poezją, muzyką, papierosami, dyskusjami o marzeniach i wizjami, kim pragną się stać. Jednak dziewczyna boi się porzucić wszystko, w co kiedykolwiek wierzyła i wszystkich, których kochała. Odchodzi, a Nick jej nie powstrzymuje.

    Wiele lat później tragedia wciąga Annę z powrotem w życie Nicka.

    • Powieść wybrana do BBC’s Book Club „Between the Covers” 2021

    Ta piękna opowieść o miłości, stracie i poświęceniu złamie ci serce… Z echami powieści Davida Nichollsa i Sally Rooney doskonale oddaje agonię zakochania oraz ostrą jak brzytwa rzeczywistość bólu i straty. - Daily Mail

    Pełna wnikliwych obserwacji i napięcia powieść bada, w jaki sposób jesteśmy architektami własnego życia. - Irish Times

    Przygotuj się na burze emocji przy tej rozdzierającej serce lekturze. - Sun

    Złożony, piękny, wielowarstwowy debiut eksplorujący miłość we wszystkich jej formach. - Woman's Weekly

    To zawiła historia o miłości splecionej ze stratą, która będzie szarpać struny twojego serca… Piękny kawałek literatury. - Sunday Express

    Jodie Chapman – urodzona i wychowana w Anglii, przez dekadę pracowała jako fotografka, po czym wróciła do swojej pierwszej miłości – pisania. Mieszka w Kent z mężem i trzema synami. W 2023 roku ukaże się jej druga powieść Oh, Sister.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    Brak okładki
    Druk ulotny
    W koszyku
    Książka
    W koszyku
    Kształt ruin / uan Gabriel Vásquez ; przełożyła Katarzyna Okrasko. - Warszawa : Echa - Wydawnictwo Czarna Owca, 2020. - 552, [7] stron : faksymilia, fotografie ; 22 cm.
    Teorie spiskowe są jak bluszcz, Vásquez, czepiają się czegokolwiek, by móc się rozrastać, i rozrastają się dopóki, dopóty nie usunie się tego, co je podtrzymuje”. W środę 9 kwietnia 2014 roku podczas włamania do muzeum Jorge Eliecera Gaitana – kolumbijskiego męża stanu zamordowanego ponad pół wieku temu – zostaje ujęty mężczyzna. Tylko Juan Gabriel Vásquez wie, kim tak naprawdę jest zatrzymany Carlos Carballo: ogarniętym obsesją człowiekiem, który nie cofnie się przed niczym. I jednym z nielicznych, którzy znają prawdę na temat nie tylko śmierci Gaitana, lecz także morderstwa sprzed stu lat, które rozpędziło błędne koło kolumbijskiej przemocy. Vásquez na przekór władzy, pamięci i faktom, odkrywa przed czytelnikami opowieść skrywaną w mrokach historii. Polityczne zbrodnie przeplatają się z okrutnym terrorem narcos, a rzeczywiste i urojone relacje łączą się ze sobą w skomplikowanym, wielowątkowym śledztwie. „Kształt ruin” to porywający thriller o poszukiwaniu prawdy, która zdaniem wielu powinna pozostać ukryta. / Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
    1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Wypożyczalnia dla Dorosłych
    Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.134(7/8)-3 (1 egz.)
    E-book
    W koszyku
    Kształt ruin / Juan Gabriel Vásquez. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Forma i typ

    „Teorie spiskowe są jak bluszcz, Vásquez, czepiają się czegokolwiek, by móc się rozrastać, i rozrastają się dopóki, dopóty nie usunie się tego, co je podtrzymuje”.

    W środę 9 kwietnia 2014 roku podczas włamania do muzeum Jorge Eliecera Gaitana – kolumbijskiego męża stanu zamordowanego ponad pół wieku temu – zostaje ujęty mężczyzna. Tylko Juan Gabriel Vásquez wie, kim tak naprawdę jest zatrzymany Carlos Carballo: ogarniętym obsesją człowiekiem, który nie cofnie się przed niczym. I jednym z nielicznych, którzy znają prawdę na temat nie tylko śmierci Gaitana, lecz także morderstwa sprzed stu lat, które rozpędziło błędne koło kolumbijskiej przemocy.

    Vásquez na przekór władzy, pamięci i faktom, odkrywa przed czytelnikami opowieść skrywaną w mrokach historii. Polityczne zbrodnie przeplatają się z okrutnym terrorem narcos, a rzeczywiste i urojone relacje łączą się ze sobą w skomplikowanym, wielowątkowym śledztwie. Kształt ruin to porywający thriller o poszukiwaniu prawdy, która zdaniem wielu powinna pozostać ukryta.

    Juan Gabriel Vásquez – kolumbijski pisarz, dziennikarz i tłumacz urodzony w 1972 roku w Bogocie. Jego książki przetłumaczono na dwadzieścia sześć języków i wydano w czterdziestu krajach. Jest laureatem licznych wyróżnień literackich, m.in. English Pen Award 2012 za Hałas spadających rzeczy, nagrody Hiszpańskiej Akademii Królewskiej za Reputacje czy Nagrody Rogera Caillois, otrzymanej wcześniej przez m.in. Mario Vargasa Llosę, za całokształt twórczości. W 2019 roku Kształt ruin znalazł się w ścisłym finale Międzynarodowej Nagrody Bookera.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Latarnicy / Emma Stonex. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Autor
    Forma i typ

    Podobno nigdy nie odkryjemy, co się z nimi stało. Podobno morze strzeże swych tajemnic…

    Kornwalia, rok 1972. Trzech mężczyzn znika z latarni morskiej odległej o mile od brzegu. Drzwi wejściowe są zamknięte od wewnątrz, a zegary zatrzymały się o godzinie 8:45. Dziennik jednego z nich opisuje potężną burzę, ale przez cały tydzień na niebie nie pojawiła się ani jedna chmura.

    Co tak naprawdę się tam wydarzyło?

    Dwadzieścia lat później wdowy po zaginionych wciąż nie mogą pogodzić się ze stratą. Helen, Jenny i Michelle oddaliły się od siebie. Ale wszystko zmienia się, kiedy kontaktuje się z nimi młody dziennikarz, który próbuje rozwikłać zagadkę. Prawda może wyjść na jaw dopiero w konfrontacji z najgłębiej skrywanymi lękami…

    Latarnicy to odurzająca i trzymająca w napięciu historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Nadzwyczajna i literacka opowieść o miłości i żalu oraz próbie zrozumienia, jak strach potrafi zatrzeć granice między rzeczywistością a wyobrażeniem.

    Historia o duchach i fantastycznie wciągające śledztwo psychologiczne w jednym. Perfekcyjnie napisana powieść.

    „The Guardian”

    Cudownie elegancka i klimatyczna.

    „The Observer”

    Unikalna opowieść Stonex zestawia fascynującą rzeczywistość – codzienne wyzwania bycia latarnikiem – z serią dziwnych, przejmujących, niemal mistycznych wydarzeń, które wciągają czytelników i utrzymują ich, jak w transie, do samego końca.

    „Booklist”

    Emma Stonex – angielska autorką urodzona w Northamptonshire 1983 roku. Przez lata publikowała powieści pod różnymi pseudonimami, a Latarnicy to jej debiut pod własnym nazwiskiem. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków. Zanim została pisarką, pracowała jako redaktorka w dużym wydawnictwie. Mieszka z rodziną na południowym zachodzie Wielkiej Brytanii.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Nasza część nocy / Mariana Enriquez. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Forma i typ

    Uzbrojeni po zęby żołnierze, strzeżone drogi i unoszące się w powietrzu napięcie – to Argentyna pod rządami wojskowej junty. Ojciec z synem zamierzają przeprawić się z Buenos Aires do północnej granicy kraju z Brazylią. Matka Gaspara, bo tak ma na imię chłopiec, zginęła w tajemniczych okolicznościach.

    Ojciec jest zdeterminowany, by uratować chłopca przed jego przeznaczeniem. Gaspar ma bowiem zostać medium na usługach Bractwa – tajnego stowarzyszenia, które przy pomocy zakazanych i niebezpiecznych rytuałów kontaktuje się z Ciemnością. By zyskać nieśmiertelność, członkowie Bractwa, rządzonego przez krewnych matki Gaspara, nie cofną się przed niczym. Ich starania sięgają setki lat wstecz, odkąd wieść o Ciemności przewędrowała z Afryki, przez Anglię, do Argentyny.

    Enriquez czerpie garściami z historii swojego kraju i dawno zapomnianych wierzeń, tworząc niepokojącą, lecz olśniewającą powieść. Nasza część nocy to kolejny dowód na to, że autorka jest jednym z najważniejszych głosów w literaturze latynoamerykańskiej.

    • Premio de la Crítica 2019
    • Zdobywczyni Premio Herralde 2019

    Utalentowana pisarka. W jej dziełach skażone rzeki, zepsute ulice, zgniłe mięso i zabite dzieci dogłębnie oddają horror znanych motywów. Swoje opowiadania osadza w atmosferze prawdy, nadając im mrocznego i poetycko opisowego tonu.

    Patti Smith

    Czytanie Enriquez to trudne, ekscytujące doświadczenie. Jej historie nie są kojące. Jest mistrzynią makabry, która nie odwołuje się do tanich emocji, ale każdy najmniejszy szczegół mroku ma swój powód, a każda jej opowieść zawiera ładunek polityczny.

    Anne Meadows „Granta”

    Horror, który rygorystycznie, wprost i z ogromnym entuzjazmem trzyma się zasad gatunku.

    „El Cutural”

    Najambitniejsza powieść autorki łączy opowieść grozy, w której pojawia się okrutne bóstwo, z krytyką argentyńskiej dyktatury i jej miejsc kaźni. Na długo zostaje z czytelnikiem.

    „El Imparcial”

    Ta powieść to saga, podróż przez krajobrazy z najgorszych koszmarach. Kontynuuje tradycję „wielkich latynoamerykańskich powieści” – utworów bardzo różnych, ale tak samo ambitnych i równie oszałamiających, jak Gra w klasy (…), Sto lat samotności czy 2666.

    Juan Pablo Villalobos

    Mariana Enriquez – argentyńska pisarka i dziennikarka. Urodzona w Buenos Aires w 1973 roku uznawana jest za jedną z najważniejszych latynoamerykańskich autorek. Debiutowała jako nastolatka w 1995 roku. Jej opowiadania ukazywały się w antologiach i czasopismach na całym świecie. Wydany w 2016 roku tom opowiadań To, co znaleźliśmy w ogniu wdarł się na listy bestsellerów w Argentynie i Hiszpanii. Od tamtej pory został przetłumaczony na trzydzieści języków. Nasza część nocy to najbardziej wyczekiwana powieść pisarki.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Forma i typ

    Oprócz zupełnie nowych opowiadań polskie wydanie zawiera historie z tomu To, co utraciłyśmy w ogniu wydanego przez Wydawnictwo Czarna Owca w 2017 roku.

    Niebezpieczeństwa palenia w łóżku to pierwszy tom opowiadań Mariany Enriquez, który w oryginale ukazał się już w 2009 roku. W zawartych w nim historiach widać elementy, które uczyniły z autorki jeden z najbardziej charakterystycznych głosów literatury argentyńskiej: fascynujące postacie z różnych światów, śmiałe społeczne diagnozy i mieszaninę horroru z miejskim realizmem.

    Budzące dreszcze grozy opowieści to jednak tylko jedno oblicze skondensowanej prozy Argentynki. Strach to zaledwie pretekst do zbadania takich kwestii jak poczucie winy, patriarchat czy historia Argentyny. Horror jest tu próbą opisu codziennej obcości i odchyleń od normy.

    W 2021 roku opowiadania znalazły się w ścisłym finale Międzynarodowej Nagrody Bookera.

    • Finalistka Międzynarodowej Nagrody Bookera 2021
    • Finalistka Kirkus Prize

    Enriquez odważnie miesza w swej prozie to, co realne, z tym, co magiczne, przerażające. Tworzy bohaterów nieoczywistych, ukazuje różna oblicza przemocy, bezlitośnie rozprawia się ze współczesnym światem.

    Michał Nogaś „Gazeta Wyborcza”

    Opowieści o duchach i tajemniczych zniknięciach poruszają temat straty poprzez narracje, która jest równie wciągające, co mrożąca krew w żyłach.

    „Chicago Review of Books”

    Horror opisuje z piękną obojętnością… Historie Enriquez psują się w bardzo satysfakconujący sposób.

    „New York Times”

    Mariana Enriquez – Argentyńska pisarka i dziennikarka. Urodzona w Buenos Aires w 1973 roku uznawana jest za jedną z najważniejszych latynoamerykańskich autorek. Debiutowała w 1995 roku. Jej opowiadania ukazywały się w antologiach i czasopismach na całym świecie. Wydany w 2016 roku tom opowiadań To, co utraciłyśmy w ogniu wdarł się na listy bestsellerów w Argentynie i Hiszpanii. Od tamtej pory został przetłumaczony na trzydzieści języków. Jej powieść Nasza część nocy zdobyła jedną z najważniejszych nagród literackich w świecie hiszpańskojęzycznej literatury, Premio Herralde de Novela, a w 2021 r. znalazła się w finale Międzynarodowej Nagrody Bookera za zbiór opowiadań Niebezpieczeństwa palenia w łóżku.

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    E-book
    W koszyku
    Pani March / Virginia Feito. - [miejsce nieznane] : Echa : Legimi, 2023.
    Forma i typ

    Znakomity thriller psychologiczny z elementami czarnej komedii i satyry społecznej.

    Akcja powieści rozgrywa się w środowisku elity towarzyskiej Nowego Jorku. Pani March to żona głośnego amerykańskiego pisarza Georgeʼa Marcha. Najnowsza powieść Georgeʼa robi furorę. Żona jest dumna ze swojego sławnego męża. Pewnego ranka, właścicielka ulubionej cukierni sugeruje Pani March, że jest pierwowzorem literackim bohaterki ostatniej powieści Georgeʼa – odrażającej kobiety o imieniu Johanna.

    Ta rzucona mimochodem uwaga powoduje, że pani March nabiera wobec męża coraz więcej podejrzeń… Szperając w jego gabinecie, znajduje wycinek prasowy o zaginionej kobiecie. Czy George miał coś wspólnego z jej zniknięciem? Zadręczając się, spędza samotne noce ze swoimi myślami. Na domiar złego w jej mieszkaniu pojawiają się karaluchy i słychać dziwne dźwięki. Narastający niepokój i zaciekła determinacja w odkrywaniu sekretów męża stopniowo zaczynają zagrażać całemu jej otoczeniu…

    Debiutancka powieść Virginii Feito zebrała znakomite recenzje w prestiżowych mediach Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

    Przeczytałam powieść Virginii za jednym razem. Od razu wiedziałam, że muszę ją sfilmować i wcielić się w panią March. Jako postać jest fascynująca, złożona i głęboko ludzka i nie mogę się doczekać, aby zatopić w niej zęby.

    Elizabeth Moss, aktorka znana m.in. z seriali „Mad Men” i „Opowieści podręcznej”.

    Zarówno literacka, jak i lekka, Pani March, znajduje się na granicy między thrillerem psychologicznym a satyrą społeczną.

    Vogue

    Virginia Feito – urodziła się w 1988 roku w Madrycie. Dzieciństwo spędziła w Londynie i Paryżu, a następnie studiowała w Queen Mary University of London. Mieszka w Madrycie

    Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
    Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
    Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
    Nie pokazuj tego więcej