Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(17)
Proza
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Oddział dla Dzieci
(3)
Czytelnia Główna
(3)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 2
(2)
Autor
Copperman E. J. (1957- )
(2)
Przybyla Olga
(2)
Witkowska Magda
(2)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Forsyth Frederick (1938- )
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Kotas Dorota (1994- )
(1)
Lindenbaum Pija (1955- )
(1)
Litwinko Emilia
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mysiorka Małgorzata
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Nilsson Per (1954- )
(1)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olejnik Donata
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Rey-Radlińska Marta
(1)
Steiger A. J
(1)
Tammet Daniel (1979- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Śmigielski Mirosław
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z Zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura czeska
(1)
Temat
Osoby z zespołem Aspergera
(9)
Zespół Aspergera
(7)
Autyzm
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Życie codzienne
(3)
Dzieci
(2)
Kobieta
(2)
Macierzyństwo
(2)
Prywatni detektywi
(2)
Rodzina
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zabójstwo
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Autystycy
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bliźnięta
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Dorośli
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko dwujęzyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziewczęta
(1)
Hakerzy
(1)
Inność
(1)
Jąkanie
(1)
Kotas, Dorota (1994- )
(1)
Kradzież
(1)
Logopedia
(1)
Mieszkania
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nieheteronormatywność
(1)
Padaczka
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przeprowadzka
(1)
Przewlekle chorzy
(1)
Reranie
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Seplenienie
(1)
Syntezja
(1)
Służby specjalne
(1)
Tammet, Daniel (1970 -)
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wojna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zgryz
(1)
Temat: czas
2001
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Powieść
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Komedia
(2)
Kryminał
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Political fiction
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa - zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa - pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cuda są możliwe / Emilia Litwinko. - Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2020 - 376, [1] strona ; 20 cm.
(Opowieści z Wiary)
Michasia jest niezwykle inteligentna. Choć ma tylko cztery lata, potrafi z pamięci wyrecytować niemal cały rozkład jazdy i precyzyjnie podać rodzaje aut, które danego dnia przejeżdżały ulicą. Uwielbia samochody, statki i pedantyczny porządek. Używa bardzo wyszukanych zdań. Ma jednak duże problemy z relacjami z innymi dziećmi. Gdy Natalia dowiaduje się, że jej córeczka ma zespół Aspergera, dopiero co dochodzi do siebie po porodzie. Wkrótce musi skonfrontować się z kolejną diagnozą, dotyczącą jej dopiero co narodzonego syna. A potem również z problemami w relacjach z mężem, który nie wytrzymuje utrzymującego się w ich rodzinie napięcia. Czy para poradzi sobie z wyzwaniami, które niesie życie? /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cukry / Dorota Kotas. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Cyranka, 2021. - 162, [5] stron ; 21 cm.
(Non-Fiction Cyranki)
To jest książka o kimś innym. Można się z niej dowiedzieć, jak jest w środku czyjejś głowy i czy to miłe miejsce, czy raczej ponura nora. Jest też o tym, czy zaćmienie słońca może trwać przez całe życie i gdzie znikają wszystkie papużki faliste. Jak wyglądał Jezus zanim został gwiazdą, czy lepiej jest mieszkać w igloo niż w rodzinnym domu, i co zostaje po nocnym pożarze. Bohaterka jest dziewczyną i dostała diagnozę: zespół Aspergera. Ale co to właściwie oznacza? /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD. Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD. „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”/– Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego/. „Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym” /Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston/. „To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków” /Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn Sam Goldstein, PhD, jest adiunktem w Zakładzie Psychiatrii Uniwersytetu Utah w Salt Lake City oraz afiliowanym badaczem w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona w Fairfax w Wirginii. Pracuje także jako neuropsycholog kliniczny oraz certyfikowany psycholog szkolny. Redaktor naczelny „Journal of Attention Disorders”, autor licznych publikacji, w tym 26 książek i współtwórca, obok Jacka A. Naglieriego, Autism Spectrum Rating Scales. Jack A. Naglieri, PhD, jest profesorem psychologii na Uniwersytecie im. George’a Masona oraz starszym badaczem w Devereux Foundation’s Institute for Clinical Training and Research w Villanova w Pensylwanii. Należy do Oddziału 16 (psychologia szkolna) Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest autorem ponad 250 publikacji – m.in. książek Essentials of CAS Assessment, Essentials of Wechsler Nonverbal Assessment oraz Helping Children Learn. Sally Ozonoff, PhD, jest profesorem i zastępcą kierownika badań w Zakładzie Psychiatrii i Nauk Behawioralnych oraz Instytucie M.I.N.D. przy Davis Medical Center na Uniwersytecie Kalifornijskim. Członek komitetów redakcyjnych „Journal of Autism and Developmental Disorders”, „Journal of Child Psychology and Psychiatry” oraz „Autism Research”. Autorka ponad 100 artykułów i rozdziałów oraz dwóch książek: A Parent’s Guide to Asperger Syndrome and High-Functioning Autism oraz Autism Spectrum Disorders: A Research Review for Practitioners. TOM ZAWIERA: 1. Zarys historyczny i epidemiologia ASD, 2. Skale diagnostyczne, 3. Typologia zaburzeń, 4. Wiek a zaburzenia, 5. Zachowania społeczne i komunikacja, 6. Funkcjonowanie intelektualne i neuropsychologia, 7. Współwystępujące zaburzenia, 8. Wykorzystanie wiedzy w praktyce terapeutycznej, 9. Diagnoza uczniów, 10. Najlepsze praktyki, 11. Trudne przypadki. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
przeprowadzka
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi 2. część cyklu. Pozostałe części: 1. Zakochałem się w Milenie, 3. Na zawsze Milena, 4. Koniec z Mileną?
W klasie Dawida jest chłopiec z zespołem Aspergera. Pani mówi, że to nie choroba. Skoro nie, to dlaczego ma taką dziwną nazwę? To prawda, że Oskar zachowuje się trochę inaczej niż wszyscy. Ale czy Dawid nie jest czasem do niego podobny? I czy to znaczy, że też nie jest zupełnie normalny? A w ogóle, co to znaczy być normalnym? Świetne opowiadanie o inności, normalności i relacjach w klasie z perspektywy 9-10-letniego chłopca. Na poważnie i z humorem. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeremiasz jest inny. Żyje w świecie, w którym dni tygodnia mają swoje kolory, a najlepszą zabawką jest zamek błyskawiczny. Jeremiasz wychodzi z domu tylko z olbrzymią pokrywką. Jeremiaszem opiekuje się siostra Pamela. Dlaczego to właśnie ona rozumie go najlepiej? Chłopiec, jego siostra oraz ich mama przeprowadzają się do kolejnego miasta. Muszą rozpocząć życie na nowo. Czy tym razem im się to uda? Ta pełna ciepła i humoru historia łamie serca i uczy zrozumienia. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
"Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to znakomita monografia napisana przez wielu autorów. Co ważne, współtwórcami tej dwutomowej publikacji są badacze specjalizujący się w różnych dziedzinach nauki. Pozycja zawiera nowoczesną wiedzę logopedyczną, opracowaną dzięki badaniom prowadzonym w najważniejszych placówkach badawczych Polski. Wspaniały podręcznik zawiera zagadnienia logopedyczne związane z rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W tej publikacji znajdziesz informacje o profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej. Druga część podręcznika dotyczy zwłaszcza diagnozowania oraz terapii zaburzeń mowy. W poprzedniej części czytelnik poznawał podstawowe zagadnienia logopedyczne, a także odkrywał przebieg rozwoju umiejętności językowych. Tym razem może zapoznać się z metodami terapeutycznymi i ćwiczeniami dla dzieci, które mają problemy z mówieniem. "Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 2" to świetna propozycja przeznaczona jednocześnie dla studentów logopedii i logopedów. Autorzy zebrali najważniejsze zagadnienia logopedyczne w jednym miejscu, a wydanie zostało opracowane w taki sposób, by ułatwić szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Przejrzysta oprawa graficzna, znakomita redakcja tekstu, a także praktyczne pogrupowanie treści znakomicie odpowiadają na potrzeby współczesnego czytelnika. To świetna okazja, by poznać badania wybitnych naukowców, omawiających najczęstsze zaburzenia mowy oraz prezentujących sprawdzone metody przebiegu zajęć terapeutycznych. Pozycja została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Publikacja powstała pod red. naukową dwóch wspaniałych badaczek. Dr Aneta Domagała jest wykładowcą Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej. Prowadzi projekty naukowe dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Za swój wkład w rozwój polskiej nauki otrzymała prestiżowe nagrody. Prof. Urszula Mirecka również wykłada na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej. To jedna z najbardziej uznanych badaczek metod terapii logopedycznych, a także autorka lub współautorka najważniejszych publikacji logopedycznych w Polsce. Współpracując z wybitnymi pracownikami naukowymi różnych ośrodków naukowych, badaczki opracowały tę szczegółową publikację. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo – agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych – wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. "Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje." Jacek Hołub /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorastanie to skomplikowana sprawa. A już szczególnie, kiedy wszyscy dookoła zachowują się w zupełnie niezrozumiały sposób… Doskonale wie o tym autorka, Jennifer Cook O’Toole – w końcu sama przez to przeszła! Ale wy, asperdzieciaki, macie teraz w rękach klucz do wszystkich zagmatwanych zasad i kodów społecznych, z którymi trzeba sobie poradzić. "Sekretna księga Asperdzieciaka" to zbiór odpowiedzi na wiele ważnych kwestii, nad którymi zastanawia się każdy nastolatek z zespołem Aspergera. Zawarte w niej wskazówki, napisane zgodnie z logiką aspich, pomagają budować i utrzymywać relacje z przyjaciółmi, opanować przesadną szczerość i unikać katastrofalnych wpadek towarzyskich. Ten przewodnik, pełen krótkich i dosłownych wyjaśnień, zabawnych ilustracji oraz komiksów, zawiera wszystko, czego potrzebuje młody człowiek z zespołem Aspergera, aby przetrwać trudny okres dorastania! "Czytanie książki Jennifer O’Toole jest jak szperanie w kufrze pełnym skarbów. Dla aspich jest to doskonały przewodnik po zasadach społecznych, a dla nas – świetne przypomnienie, jak wiele spraw wydaje się oczywistych osobom neurotypowym i jak ciężką pracę codziennie muszą wykonywać nasze asperdzieciaki. (…) Jennifer przypomina ukochaną ciocię i najlepszą przyjaciółkę, o jakiej wszyscy moglibyśmy marzyć. Gdybym miała wybrać jedną książkę, którą dałabym swojemu synowi, kiedy będzie dorastał, to byłaby to właśnie ta" - Rebecca Mitchell, psychoterapeutka (członkini BACP), autorka bloga Loving Martians, mama syna z zespołem Aspergera i neurotypowej córki /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi 1. część cyklu, część 2. pt.: Tajemnica rzekomego małżonka.
Któż miałby nie stracić głowy w obliczu kryzysu, jeśli nie Samuel Hoenig? Samuel Hoenig zarabia na życie, odpowiadając na pytania. Ma zespół Aspergera, dzięki któremu żadna potencjalna odpowiedź mu nie umknie. Ostatnio jednak przyszło mu szukać rozwiązania dość nietypowej zagadki: kto ukradł zamrożoną głowę z Instytutu Krioniki Garden State? Samuel jedzie na miejsce zbrodni w towarzystwie nowej znajomej, pani Washburn. Szybko odkrywa, że oprócz kradzieży doszło tam również do morderstwa. Kolejne wskazówki pojawiają się jedna po drugiej, pozostaje więc tylko pytanie: czy wbrew wszelkim przeciwnościom losu Samuel zdoła wydedukować, kto jest zabójcą? /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi 2. część cyklu, część 1. pt.: Tajemnica brakującej głowy.
Zwariowany jak Monk, przenikliwy jak Poirot. Samuel Hoenig, miłośnik baseballu i Beatlesów, postanowił wykorzystać swój niezwykły dar, zespół Aspergera, aby odpowiadać na pytania wymagające wyjątkowej wnikliwości i logicznego myślenia. Otworzył nawet biuro, w którym przyjmuje osoby zainteresowanie korzystaniem z jego usług. Pewnego dnia zgłasza się do niego klientka z dosyć nietypową sprawą. Chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat… własnego męża, a raczej poznać prawdziwą tożsamość mężczyzny podającego się za niego. Samuel Hoenig zgadza się kobiecie pomóc, licząc na to, że w sprawach związanych z delikatną materią małżeńską, o której sam zbyt wiele nie wie, będzie mógł skorzystać z pomocy swej dawnej współpracowniczki, niezastąpionej Janet Washburn. Z początku całkiem nieźle im idzie, potem jednak znajdują we własnym biurze… ciało rzeczonego małżonka. Samuel dochodzi do wniosku, że ktoś sobie z nim pogrywa, więc tym chętnie zgadza się udzielić odpowiedzi na kolejne pytanie: kto zabił rzekomego męża? /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. Autorka /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373/374 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolejny przełom rozwojowy, w którym szczególną rolę odgrywają ludzie z najbliższego otoczenia – rodzice, nauczyciele i terapeuci. Istotne jest wsparcie opiekunów odpowiednimi programami profilaktycznymi, dzięki którym ich podopieczni u progu dorosłości będą potrafili utrzymać satysfakcjonujące relacje, dokonywać świadomych wyborów oraz w pełni uczestniczyć w życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, omawiają tak istotne formy pomocy i przeciwdziałania społecznej izolacji, jak: model pozytywnego wspierania zachowań, trening umiejętności społecznych, tworzenie przyjaznego środowiska sensorycznego czy przełamywanie barier w zakresie integracji społecznej i aktywizacji zawodowej. Programy te są dostosowane do polskich realiów i zostały omówione na przykładzie działalności wybranych polskich organizacji pozarządowych. Szczególną uwagę autorzy zwracają na istotny wkład rozwojowo-wychowawczy środowiska rodzinnego w proces rewalidacji. Omawiają też pojawiające się problemy związane z wartościowaniem, samooceną oraz trudnymi przeżyciami emocjonalnymi. Książka ukazuje różne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w sposób całościowy i komplementarny. Skierowana jest do pracowników ośrodków specjalistyczno-diagnostycznych, ośrodków rewalidacyjnych i edukacyjnych oraz rodziców. To także inspirujące źródło wiedzy dla studentów takich kierunków jak psychologia, pedagogika, antropologia, socjologia i polityka społeczna. [Powyższy opis pochodzi od wyudawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej