Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(40)
E-booki
(17)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(22)
Oddział dla Dzieci
(7)
Czytelnia Główna
(11)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 3
(1)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(1)
Autor
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Szurawski Marek (1948- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Antosiewicz Agnieszka
(1)
Baddeley Alan D
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Binder Gislind
(1)
Blythe Peter
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Brześkiewicz Zbyszek
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Fedan Natalia
(1)
Fierek Filip
(1)
Flisak Jerzy
(1)
Gerrish Sean
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hopej Marian
(1)
Idczak Adam
(1)
Izdebski ZBigniew
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kamler Mikołaj
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Knoblauch Jörg
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Leo Sigrid
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Linksman Ricki
(1)
Lucas Bill
(1)
Majchrzak Olga
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Michaelis Richard
(1)
Mikołajek Natalia
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mortimer Helen (1972- )
(1)
Mortimer Helen (1972- ). Elementarz ważnych słów
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Niziurski Edmund
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Panek Edyta
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(1)
Pobłocki Jakub
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reimann-Hohn Uta
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skałbania Barbra
(1)
Skoczko Milena
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Solms Andrea
(1)
Sosin Irena
(1)
Sroga Andrzej
(1)
Sroga Zofia
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szeliga Marcin
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Trapanese Cristina (1992- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Zimbardo Philip G (1933- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Łukasiewicz Monika
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(54)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Maturzyści
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy
(1)
Programiści
(1)
Statystycy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(28)
Mózg
(4)
Nauczanie
(4)
Pamięć
(4)
Uczniowie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Mnemotechnika
(3)
Strategie uczenia się
(3)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Szkolnictwo
(2)
Trening umysłu
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Fizjologia
(1)
Uczenie się
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Czytanie - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Data mining
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - poradnik
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja domowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Języki
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Mapa myśli
(1)
Matura
(1)
Maturzyści
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika - wydawnictwa popularne
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauka
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neurologia
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie i zwalczanie - poradnik
(1)
Odruchy
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pamięć - wydawnictwa popularne
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Praca
(1)
Praca umysłowa
(1)
Praca umysłowa - organizacja
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przysposobienie biblioteczne - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Python (język programowania)
(1)
R (język programowania)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruchy
(1)
Rysowanie
(1)
SQL Server
(1)
Samokontrola
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Stres szkolny
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Systemy zarządzania bazami danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się - metody
(1)
Uczenie się - metody - podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Uczenie się - metody - wydaw. popularne
(1)
Uczenie się - poradnik
(1)
Uczenie się - psychologia
(1)
Uczenie się - psychologia - poradnik
(1)
Uczenie się - wydawnictwa popularne
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie - wydaw. popularne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
57 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Spis treści : Część I. : Wychowanek,uczeń.Rozwój, zdrowie i potrzeby biologiczne w różnych okresach życia. 1. Rozwój biologiczny człowieka ; 2. Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się ; 4. Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży; Część II. Nauczyciel/Wychowawca- ochrona i mpromocja jego zdrowia. 1. Charakterystyka społeczno-demograficzna nauczycieli ; 2. Obciążenia zawodowe nauczycieli i ich skutki zdrowotne ;3. Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im ; 4. Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli ; Cz.3 Środowisko i organizacja pracy szkoły. 1. Środowisko szkoły i jego wymiary; 2. Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły ; 3. Aspekty zdrowotne organizacji pracy szkoły i życia szkoły; 4. Szkoła prmująca zdrowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 611/612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła potrafi być naprawdę wkurzająca i przestarzała! Czujesz się w niej czasami jak na taśmie produkcyjnej albo w zakładzie karnym? Natłok materiału do przyswojenia, nauczyciele bardziej skupieni na twoich błędach niż sukcesach, stresujące sprawdziany od bladego świtu… A do tego te ciągłe pytania: „Jak było w szkole?”, choć już po twojej minie wiadomo, że: nudno, sztywno i powtarzalnie! Może przyszedł czas na prywatną rewolucję edukacyjną? Ta książka ci w tym pomoże. A Mikołaj Marcela doradzi, jak przetrwać w tym dziwnym miejscu, jakim bardzo często jest szkoła. Co najważniejsze: nie będzie przynudzał! Pisze krótko i na temat! W książce znajdziesz rady, m.in.: jak przekonać rodziców, że godziny spędzone w internecie i na YouTubie są ważnym elementem twojej edukacji; jak uczyć się mniej, a osiągać więcej; jakich narzędzi używać i jak tworzyć notatki, by wiedza sama została ci w głowie; jak każda porażka staje się szansą na odkrycie czegoś nowego; jak zaplanować naukę, by przygotowanie się do klasówki nie zmieniło się w torturę; jak sen, sport i odżywianie wpływają na twoją naukę. Ilustrowany poradnik dla wszystkich sfrustrowanych uczniów i uczennic nie tylko o tym, jak przetrwać najtrudniejsze momenty w szkole, lecz także jak odnieść w niej wymarzony sukces i uruchomić swoje supermoce! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak myślą inteligentne maszyny / Sean Gerrish ; [przekład Filip Fierek]. - Warszawa : PWN, 2020. - XII, 290 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka przedstawia wciągający i przystępny przegląd przełomowych odkryć w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze maszyny tak inteligentnymi. Autor Sean Gerrish opisuje: architekturę oprogramowania, która pozwala samochodom autonomicznym pozostać na drodze i poruszać się po zatłoczonym środowisku miejskim; konkurs Netflix’a z nagrodą w wysokości miliona dolarów na lepszy silnik rekomendacji; w jaki sposób programiści trenowali komputery, aby wykonywały określone czynności, oferując im smakołyki; słynne zwycięstwo Watsona w Jeopardy! i przygląda się temu, jak komputery grają w gry na przykładzie AlphaGo i Deep Blue, które pokonały ówczesnych mistrzów świata w grach strategicznych go i szachach. Komputery nie opanowały jeszcze jednak wszystkiego. Autor przedstawia trudności w tworzeniu inteligentnych agentów, którzy mogą z powodzeniem grać w gry strategiczne takie jak StarCraft. Entuzjaści nauki i technologii uznają tę książkę za niezbędny przewodnik po przyszłości, w której maszyny mogą przechytrzyć ludzi. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
już otwarta
Książka
W koszyku
Jesteś rodzicem? Sprawdź, jak możesz wspomagać swoje dziecko i wspierać je w nauce. Jak sprawić, aby edukacja była dla niego prawdziwą przygodą, a nie tylko przykrym obowiązkiem. Autor poradnika dla rodziców pomoże Ci w przygotowaniu Twojego dziecka do samodzielnego życia w dzisiejszych realiach. Lektura ta sprawi, że w zupełnie inny sposób spojrzysz na edukację swojej pociechy i na zadania, jakie powinna realizować szkoła. Jak Ty sam powinieneś uczyć swoje dziecko i pomagać mu w nauce? Książka „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens” jest publikacją napisaną w sposób czytelny, prostym językiem. Mówi o szkole, wychowaniu dzieci, jak i o naturalnym lęku przed porażką, którego doświadczyć może Twoje dziecko. Mikołaj Marcela spieszy Ci z pomocą. Odpowiada na pytania związane z wychowywaniem dzieci do samodzielnego życia. Podpowiada, jaki model edukacji może być najkorzystniejszy dla Twojego dziecka oraz jak wspomagać jego rozwój na różnych etapach życia. Ponadto znajdziesz w tej książce wiele praktycznych rozwiązań, które podpowiedzą Ci, jak zapobiec nudzie w nauczaniu oraz pomogą zrozumieć świat ludzi młodych. Autor bazuje na własnym doświadczeniu, jak i wynikach niezależnych badań. Sięgnij po tę pozycję, aby lepiej radzić sobie w trudnych życiowych sytuacjach związanych z wychowaniem i edukacją młodych ludzi. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / [Ewa Czerniawska, Maria Jagodzińska]. - Bielsko-Biała : "Park", 2007. - 257 s. ; 25 cm.
(ParkEdukacja)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. O ks. p.
przeprowadzka
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej