Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia Główna
(3)
DŻS
(1)
Autor
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kotulewicz-Wisińska Karolina
(1)
Kuś Agnieszka (1990- )
(1)
Kędzior Dorota
(1)
Lazier William C
(1)
Lipa Michał
(1)
Molo Marcin
(1)
Surówka Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Innowacje
(2)
Enterprise Europe Network
(1)
Europejska Polityka Sąsiedztwa
(1)
Europejski Bank Inwestycyjny
(1)
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Finanse
(1)
Finansowanie
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Inkubator Przedsiębiorczości (Urząd Miasta ; Jasło)
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości
(1)
Partnerstwo Wschodnie
(1)
Polityka mieszkaniowa
(1)
Polityka przedsiębiorczości
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przywództwo
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Start-up
(1)
Styl kierowania
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wiedza
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Armenia
(1)
Azerbejdżan
(1)
Białoruś
(1)
Gruzja
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Mołdawia
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Folder
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści : I. Geneza i istota programu Partnerstwo Wschodnie ; II. Uwarunkowania rozwoju gospodarczego państw programu Partnerstwo Wschodnie; III. Struktura i specyfika sektora małej i średniej przedsiębiorczości w państwach Partnerstwa Wschodniego ; IV. Polityka UE na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w państwach Partnerstwa Wschodniego ; V. Aktywność sieci Enterprise Europe Network na rzecz sektora MŚP w państwach Partnerstwa Wschodniego ; VI. Kierunki wsparcia rozwoju przedsiębiorczości w państwach Partnerstwa Wschodniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Małe przedsiębiorstwa we współczesnych systemach ekonomicznych ; 2. System innowacji i proces finansowania działalności innowacyjnej ; 3. Badania aktywności innowacyjnej polskich małych przedsiebiorstw ; 4. Model aktywności innowaycyjnej małego przedsiębiorstwa.
Małe przedsiębiorstwa, jako istotne ogniwo sektora MSP, pełnią obecnie liczne funkcje gospodarcze i są odpowiedzialne za realizację wielu zadań społecznych. O sile mniejszych podmiotów gospodarczych świadczy nie tylko ich wolumen, ale przede wszystkim istotny udział w generowaniu krajowego PKB czy w poziomie zatrudnienia. Jednak ukazana specyfika małych przedsiębiorstw niejednokrotnie utrudnia możliwości rozwojowe tych podmiotów. Jedną z najczęściej przywoływanych przyczyn ograniczonej aktywności innowacyjnej mniejszych przedsiębiorstw w Polsce jest kwestia finansowania procesu innowacyjnego, dlatego tak ważne jest podejmowanie systematycznych badań w tym zakresie, a w konsekwencji ukierunkowanych i kompleksowych działań wzmacniających potencjał innowacyjny małych przedsiębiorstw - począwszy od zapewnienia odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego, przez właściwe regulacje prawno-podatkowe i przydatne instrumenty wsparcia w ramach prowadzonej polityki innowacyjnej, a skończywszy na stworzeniu kultury organizacyjnej sprzyjającej kreowaniu i adaptacji nowatorskich rozwiązań. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DŻS
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. VII.8.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Dorota Kędzior : Determinanty struktury kapitału sektora małych i średnich przedsiębiorstw w branży usługowej w Polsce w latach 2014-2017 ; Marcin Surówka : Wybrane formy promocji mieszkaniowej stoosowane przez jednostki samorządu terytorialnego w Polsce ; Marcin Król : Rozwój rynku finansowania startupów w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja firma 2.0 : od dobrej do wielkiej / Jim Collins, Bill Lazier ; przekład: Michał Lipa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 430 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników przez długi czas? Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów małych i średnich firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej firmy. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swoich umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary niż na początku. Autorzy "Twojej firmy 2.0" przedstawiają liczne studia przypadków, a także: omawiają kluczowe elementy wspólne dla wszystkich wielkich, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość; pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja firma jest wciąż mała i elastyczna, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale; demonstrują, jak rozwinąć najbardziej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz?; pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja firma; wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda mała i średnia firma; przedstawiają zestaw koncepcji – i szereg praktycznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem firmy. /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej