Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(249)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(248)
E-booki
(136)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(15)
Proza
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(155)
dostępne
(118)
nieokreślona
(9)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(60)
Oddział dla Dzieci
(18)
Czytelnia Główna
(158)
Filia nr 1
(5)
Filia nr 2
(12)
Filia nr 3
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
(18)
Oddział dla Dzieci (magazyn)
(6)
DŻS
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(11)
Fuks Agata
(7)
Szybist Joanna
(7)
Gajda Janusz
(6)
Łobocki Mieczysław
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Grzybowski Przemysław Paweł
(5)
Franczyk Anna
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Węglińska Maria
(4)
Bernasiewicz Maciej
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Giese-Szczap Klaudia
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Jąder Mariola
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kulisiewicz Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kurnicka Anna
(3)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Skorupa Joanna
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Węglarz Józef
(3)
Akhurst Mark
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bielski Janusz
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Drozdowicz Jarema
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dzierżanowski Jerzy
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hanuszkiewicz Adam
(2)
Janiuk Ewa
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kapłon Małgorzata
(2)
Kilian Marlena
(2)
Kozioł Małgorzata
(2)
Kuchcińska Maria
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwietniewska Marzena
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Majda Jan
(2)
Molicka Maria
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Stępień Marian
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szeliga Katarzyna
(2)
Talarczyk Władysław
(2)
Winnicki Tomasz
(2)
Wątorek Agnieszka
(2)
Agarwal Rajeev
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejczak Henryka
(1)
Anioł Joanna
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Arkadiusz Gliszczyński
(1)
Bala Joanna
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartoszewska Emilia
(1)
Baxter Richard (stomatolog)
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bilińska Maria
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(385)
Język
polski
(385)
Odbiorca
Dzieci
(10)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(17)
Temat
Wychowanie
(19)
Dziecko
(13)
Pedagogika
(11)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(8)
Kształcenie
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Młodzież
(6)
Uczniowie
(6)
Wydawnictwa świetlicowe
(6)
Dzieci
(5)
Literatura dziecięca polska
(5)
Nauczyciele
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Inscenizacja - teksty
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Lęk
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Animaloterapia
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Dogoterapia
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Literatura polska
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - Polska - teksty
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy - teksty
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Życie codzienne
(3)
Alkoholizm
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Arteterapia
(2)
Aspiracje
(2)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko - prawo - Polska - materiały konferencyjne
(2)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Inscenizacja
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konwencja Praw Dziecka
(2)
Kryminologia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Kuźma, Józef (1935- )
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Logopedzi
(2)
Małżeństwo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pamięć
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Problemy społeczne
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczucia
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uzależnieni
(2)
Wróżbiarstwo
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(10)
1901-
(8)
1989-
(5)
1989-2000
(5)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
101-200
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1900-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-700
(1)
701-800
(1)
801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Austria
(1)
Bieszczady (góry) - rocznik
(1)
Humanizm (postawa) - a szkolnictwo - materiały konferencyjne
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Młodzież
(1)
Podkarpackie, (województwo)
(1)
Polska - 1980-1989 r.
(1)
RFN
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(20)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Opowiadania i nowele
(6)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wiersze
(2)
Bibliografia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
385 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej ; 2. Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole ; 3. Rewalidacja inwidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej ; 4. Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach realidacji inwidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji ; 5. Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej ; 6.Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego ; 7. Opis i analiza przypadku-uczeń z niepełnosprawnością ; 8. Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Charakterystyka świata nowych mediów; 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer ; 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji; 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców; 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież ; 6. Normatywnośc w internecie; 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej ; 8. Teoria ABACUS w wyjaśnianiu cyberbullyingu ; 9. Nie tylko cyberbullying - w kierunki innych typów agresji elektronicznej ; 10. Metodologia badań ; 11. Cyberbullying i agresja elektroniczna jako ryzykowne zachowania młodzieży -badania własne ; 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).

Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.

Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.

Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).

Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.

Recenzja:

O znakomitej diagnozie cyberprzemocy wśród młodzieży


Najnowsza rozprawa dra Jacka Pyżalskiego (b. adiunkta Uniwersytetu Łódzkiego, wieloletniego pracownika Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi) pt. "Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe zachowania ryzykowne młodzieży gimnazjalnej(Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2012)jest znakomitym studium interdyscyplinarnym napisanym przez pedagoga, którego wiedza ma charakter ekspercki najwyższego poziomu. Nie ma się jednak co dziwić, skoro reprezentował on polskich naukowców w międzynarodowej sieci badaczy zjawisk związanych z cyberbullyingiem. Jego wieloletnie doświadczenia badawcze nad agresją i problemami dyscypliny w socjalizacji dzieci i młodzieży, zaowocowały kumulacją dzieła, które łączy w sobie erudycję z wysokimi kompetencjami metodologicznymi (w tym przypadku rozdział o założeniach metodologicznych badań może służyć za przykład tego, jak należy konceptualizować własne badania naukowe, jak konstruować i realizować kluczowe dla nich etapy).
Wciąż mamy mało badań reprezentatywnych, na ogólnopolskiej populacji, a w tym przypadku diagnoza nie ma charakteru wycinkowego, gdyż pozwala na wyciąganie z uzyskanych danych empirycznych istotnych społecznie, psychologicznie i pedagogicznie wniosków naukowych. Reprezentatywność nie dotyczy tylko próby badawczej, ale także autorów rozpraw naukowych poświęconych nowym mediom w różnych zresztą zakresach. Autor sięga przede wszystkim po publikacje wybitnych specjalistów tej problematyki w świecie, a to dzięki temu, że z nimi sam współpracuje i wymienia się wynikami badań. Nie pomija przy tym także polskich badaczy, także tych mniej kompetentnych, ale wciąż jednak znaczących w swoich środowiskach akademickich.
Szczególną wartością stylistyki naukowej Pyżalskiego jest to, że nie reprodukuje i nie streszcza nam czyichś poglądów, ale dokonuje logicznego i syntetycznego uporządkowania najnowszej wiedzy naukowej na temat przemocy, a przy tym potrafi także taktownie zająć własne stanowisko, spierać się z autorami niektórych teorii czy badawczych podejść. Tym samym potwierdza klasę własnej wiedzy i refleksji, jak i wpisuje się w ogólnoświatowy dyskurs naukowy w kluczowym dla jego badań zakresie.
Co jest tu niesłychanie ważne, Autor nie przystąpił do pisania tej rozprawy z założoną wcześniej tezą (a taka wciąż przeważa w pracach niektórych pedagogów, psychologów i socjologów), że trzeba koniecznie udowodnić zły wpływ mediów i nowych technologii komunikacyjnych na rozwój dzieci i młodzieży. On tego nie przesądza, dobierając w tym celu jedynie słuszne, bo poprawne politycznie źródła, ale dokonuje wielostronnego oglądu tych procesów, troszcząc się o jak najbardziej obiektywne odzwierciedlenie stanu wiedzy naukowej, a nie publicystycznej, potocznej czy propagandowej na użytek polityków. Narracja jest bardzo klarowna, a przy tym autor dokonuje bardzo ciekawych, nigdzie dotąd tak nie analizowanych porównań, własnych syntez czy opracowań tabelarycznych kluczowych podejść do interesujących go kwestii.
Rozprawa jest znaczącym wkładem w naukę światową, a nie tylko lokalną. Świetne są też przywołane w tej rozprawie konteksty społeczno-kulturowe korzystania przez współczesną młodzież w różnych regionach świata z internetu, (np. nowe kategorie przyczyn stratyfikacji społecznej w wyniku podziału cyfrowego (digital divide, analfabetyzmu cyfrowego, który różnicuje dostęp do kapitału intelektualnego i kulturowego). Nowe umiejętności i wiedza są potrzebne do efektywnego i twórczego korzystania nie tylko z nowej technologii, ale także jej zasobów informacyjnych i kulturowych. Formułowane przez autora tezy są nasycane wynikami badań, diagnoz, które pozwalają na rozpoznawanie istniejących w zglobalizowanym świecie prawidłowości rozwojowych i aplikacyjnych u globalnych nastolatków.
Niezwykle istotny jest w części teoretycznej rozdział o normatywności on-line, gdyż ta sfera wirtualnej socjalizacji musi szczególnie interesować pedagogów. Powinni oni być zainteresowani budowaniem kultury szacunku w cyberświecie nie tylko przez upowszechnianie prawa na ten temat. Edukacja i wychowanie w rodzinie muszą stanowić profilaktykę dla zachowań i postaw, które mogłyby w przyszłości być naruszane przez dzieci i młodzież w posługiwaniu się nowymi technologiami komunikacyjnymi. Rozdziały poświęcone agresji elektronicznej są wyjątkowej jakości wkładem w rozwój nauk społecznych, gdyż obfitują w głęboko przemyślane i świetnie uzasadnione - autorskie klasyfikacje, charakterystyki i schematy. Te ostatnie czynią nieznane dotychczas w naszym kraju teorie, bardziej przejrzystymi i pozwalającymi na konstruowanie i operacjonalizację zmiennych do badan empirycznych.
Książka jest merytorycznie znakomita, nowatorska, a przedstawione w niej wyniki własnych badań potwierdzają wdrażanie przez autora najwyższych standardów metodologii badań empirycznych. Przez najbliższe lata kolejne pokolenia badaczy będą się do nich odwoływać, gdyż nie da się pominąć tej książki w dalszych studiach nad przemocą wśród młodzieży i z udziałem nowych narzędzi komunikacyjnych. Niewątpliwie wpłynie ona także na potrzebę konstruowania nowych teorii socjalizacji i wychowania, a jeśli tak się stanie, to będzie najwyższej rangi wkładem Jacka Pyżalskiego w pedagogikę ponowczesnej doby. Tę publikację nie tylko warto, można, ale należy jak najszybciej przeczytać, jeśli chce się dostrzec to, co naprawdę młodzież wyczynia w wirtualnej przestrzeni, usiłując zarazem wpłynąć na tę rzeczywistą.
prof. Bogusław Śliwerski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem podjętych przez Autorkę badań była problematyka dotycząca nadawcy w procesie komunikowania masowego czyli dziennikarza-publicysty, a przede wszystkim jego opinii, wyobrażeń na temat funkcjonowania w roli polityka zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Podstawę pracy stanowią badania empiryczne przeprowadzone w ramach rozprawy doktorskiej przygotowanej pod kierunkiem Kazimiery Wódz.

Temat wizerunku polityków w oczach dziennikarzy został poruszony w tekście Obraz polityków w oczach dziennikarzy, którego celem było zebranie danych umożliwiających rozpoznanie obrazu kobiet i mężczyzn polityków w oczach dziennikarzy, a także dokonanie analizy pewnych jego uwarunkowań. Zagadnienie to stało się przedmiotem socjologicznych dociekań za sprawą kilku przyczyn. Pierwszą z nich jest rosnące w polskim społeczeństwie poparcie dla kobiet działających na scenie politycznej.

Zainteresowanie Polaków zwiększeniem ich uczestnictwa w polityce zachęca do postawienia pytania o to, jaka ma być ich zdaniem rola kobiet w polityce? Czy wyborcy oczekują od nich takiego samego stylu uprawiania polityki, jaki znają ze świata polityki kształtowanego wyłącznie przez mężczyzn? Czy płeć polityka rodzi odmienne oczekiwania polskiego społeczeństwa co do sposobu politycznego działania?

Większa widoczność kobiet aktywnie działających w polityce, zarówno na scenie ogólnokrajowej, jak i we władzach lokalnych, dostarcza materiału do analizy ocen ich rzeczywistego funkcjonowania. Pojawia się zatem pytanie: jak są spostrzegane kobiety, którym udało się wejść w role tak długo w historii przedtem blokowane, i jak dalece rożnie w stosunku do mężczyzn są one w tych rolach odbierane.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy
i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji.

Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy.

Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się.
Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram.

Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Andrzejki / Wojciech Śliwierski. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 1998. - 52 s. : rys. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M [w magazynie] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 39 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 39 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Prezentowany program powstał w przedszkolu integracyjnym przy współpracy z Fundacją „Ama Canem”. Jest to innowacyjna forma działalności przedszkolnej, wykorzystująca psy do celów edukacyjnych.

Istotą programu jest nauka bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzęciem, otwarcie dzieci na nowe doświadczenia, nauczenie szacunku do zwierząt. Ważnym elementem programu są działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału dzieci oraz usprawnienie ich funkcji motorycznych. Program obejmuje także współpracę z rodzicami. Wielkim sukcesem tego programu jest udział przedszkolaków w różnego rodzaju imprezach i spotkaniach, które pełnią funkcje społeczno-edukacyjne.

Polecamy tę książkę wszystkim nauczycielom oraz rodzicom, ponieważ jej treści mogą być wykorzystane w wielu sytuacjach międzyludzkich, z którymi spotyka się dziecko.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
przeprowadzka
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
już otwarta
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 615/618 (1 egz.)
Wypożyczalnia dla Dorosłych (magazyn)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 [w magazynie] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Większość tekstu to próba odpowiedzi na pytania dotyczące natury, przebiegu i leczenia tych zaburzeń. Wśród pytań pojawiają się m.in. Czy anoreksja jest chorobą? Jak rozpoznać osobę z anoreksją w najbliższym otoczeniu? Czy anoreksja jest nałogiem? Czy przyczyną anoreksji jest kultura? Jaki jest „tajemniczy kod” osób z anoreksją? Dlaczego stosuje się terapię anoreksji za pomocą poczty elektronicznej? Czy osoba z anoreksją chce umrzeć? Jak powinno się rozmawiać z osobą z anoreksją?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dwuczęściowa "Antropologia kulturowa" jest opracowaniem podręcznikowym przeznaczonym dla dydaktycznych potrzeb realizacji przedmiotu kształcenia pod tym samym tytułem a także samokształcenia osób zainteresowanych problematyką kultury.
W zamyśle Autora celem tego podręcznika - jak pisze na s. 7,-"jest dostarczenie studiującym podstawowych wiadomości objętych programem przedmiotu, motywowanie do studiów przez wskazanie istotnej roli kultury w życiu każdego człowieka i narodu, przyjęcie roli przewodnika po bogatej literaturze przedmiotu, kierowanie samokształceniem oraz umożliwienie samokontroli stopnia opanowania wiadomości".
Obydwie części pracy zawierają zestawy pytań dla studentów przyporządkowane treści kolejnych rozdziałów, listę proponowanych lektur (w ujęciu komplementarnym) oraz bibliografię, (łącznie 394 strony tekstu) […].
Struktura pierwszej części p.t. "Antropologia kulturowa, wprowadzenie do wiedzy o kulturze", zbudowana jest z sześciu merytorycznych rozdziałów oraz poprzedzających "Uwag wstępnych"
W "Uwagach" Autor wykłada własne stanowisko w kwestii rozumienia tego czym jest antropologia kulturowa, uzasadnia interdyscyplinarny charakter antropologii oraz wielości wątków tematycznych podejmowanych przez badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe […]
Pierwsza części pracy wprowadza czytelnika w podstawowe zagadnienia i pojęcia antropologii kultury. Autor analizuje genealogię pojęcia "kultura", wskazuje źródła wieloznaczności i różnorodności ujęć tego pojęcia w kontekście innych pojęć jak "natura" i "cywilizacja", bada podstawowe składnik kultury (rzeczy, znaki i zachowania ludzi), wskazuje konsekwencje wąskiego i szerokiego rozumienia terminu.
Rozdział drugi obszerniejszy, poświęcony został kategoriom i typom kultury, elementom składowym ( wartości, wzory, kanon, mity i symbole), systemom kultury (nauka, religia, sztuka, język, komunikacja interpersonalna ) oraz procesom kultury do których zaliczono powszechnienie i uczestnictwo w kulturze oraz animację kulturalną […] ...

Praca Profesora Janusza Gajdy jest nie tylko podręcznikiem ale jednocześnie interesującym studium przemian obyczajowych. Dlatego Autorowi trzeba przyznać rację Ciało jest nośnikiem wszelkiego ruchu i warunkiem naszego bycia w świecie. Każdy krok, dotyk czy oddech poświadcza nasze istnienie i uzmysławia związek między tym, co jest w nas wewnętrzne, a tym co jest na zewnętrz. W tym znaczeniu ciało jako kategoria pojęciowa (biologiczna i symboliczna) przynależy ze swej istoty do tego, czym zajmuje się współczesna antropologia kulturowa i kulturowo zorientowana pedagogika […]


dr hab. Alicja Anna Kotusiewicz, prof. WSPZNP w Warszawie

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Druga część podręcznika Antropologia kulturowa, zatytułowana:”Kultura obyczajowa początku XXI wieku” ukazuje proces zmian i ciągłości w kulturze w kontekście przeobrażeń obyczajowych. Punktem wyjścia rozważań jest kategoria ciała i cielesności, które różnie interpretowane tutaj ukazane są w aspekcie uwarunkowań w kulturze obyczajowej.
W strukturze treści rozdziałów, co jest nowością, uwidacznia się podział związany z kategoriami kultury (kultura bytu, społeczna, duchowa). Rozdział pierwszy dotyczy głównie współczesnego kultu ciała, młodości, wzorów kobiet i mężczyzn, praktyk związanych z higieną i troską o urodę, dotyczące mody, ubioru i zdobienia ciała.
Rozdział drugi dotyczy obyczajowości związanej z zagadnieniami bytowymi, m.in. potrzeba schronienia, bezdomności i emigracji zarobkowej, odżywiania i obyczajowości kształtowanej przez supermarkety. Rozdział trzeci dotyczy obyczajowości związanej z zaspokojeniem wartości witalnych: zdrowia i seksu. Porusza m.in. problem otyłości i anoreksji, różnorodnych zachowań seksualnych, problem trzeciej płci i homoseksualizmu.
Rozdział czwarty traktuje o reliktach obyczajowych, związanych np. z rekreacją, formami życia społeczno-rodzinnego i towarzyskiego. Jest tu mowa o targach i jarmarkach, turniejach rycerskich, zwyczajach łowieckich, Ochotniczej Straży Pożarnej, a także o domowych formach życia towarzyskiego, o reliktach kultury szlacheckiej i żydowskiej.
Rozdział piąty traktuje o obyczajowości religijno-świeckiej typu renesansu egzorcyzmów i pielgrzymek oraz nowych zjawisk dotyczących pochówku ludzi i zwierząt oraz zmian występujących w religijności wiernych i w życiu instytucji Kościoła.
Rozdział szósty dotyczy obyczajowości młodego pokolenia. Są to zarówno zachowania patologiczne jak i godne uznania.
Rozdział siódmy dotyczy obyczajowości życia artystycznego, naukowego i politycznego. Całość kończą rozważania dotyczące globalnego charakteru ponowoczesnej obyczajowości kreowanej przez media.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J.Konieczna. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2007. - 157 s. :il., tab. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aspiracje życiowe młodzieży w środowisku kulturowo zróżnicowanym / Anna Zawada. - Kraków ; Katowice : "Impuls", 2013. - 404 s. : il. (w tym kolor. ) ; 24 cm.
Spis treści : Młodzież współczesna a przemiany kulturowe -dylematy pojęciowe ; Problematyka aspiracji i wartości ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Struktura demograficzna, społeczno-ekonomiczna i terytorialna badanej młodzieży-określenie i charakterystyka terenu badań ; Środowiskowe i demograficzne uwarunkowania aspiracji edukacyjnych i zawodowych ; Aktywność społeczna i aspiracje w zakresie działalności obywatelskiej i politycznej ; Aspiracje i praktyki młodzieży w zakresie kultury i czasu wolnego ; Aspiracje rodzinne -wartości życiowe badanej młodzieży ; Nadzieje i obawy młodzieży dotyczące realizacji aspiracji życiowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/618 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615/616 (1 egz.)
już otwarta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej