148830
Book
In basket
Po raz pierwszy w dziejach zachodnich cywilizacji kobiety uzyskały prawo do swobodnego kształcenia się na etapie wyższym dopiero na przełomie XIX i XX wieku. Wystarczyło im jednak tylko jedno stulecie, by z pozycji marginalnej przesunąć się do centrum systemu kształcenia, a nawet go zdominować. Przyczynił się do tego splot rozmaitych czynników społecznych, ekonomicznych i instytucjonalnych. Edukacyjna ekspansja kobiet nie nastąpiła jednak na wszystkich kierunkach kształcenia – nadal częściej pomijają one w swoich wyborach ścieżki, których istotnym elementem jest matematyka. W niniejszej publikacji opisane są procesy, które odpowiadają za ową zmianę w osiągnięciach edukacyjnych kobiet i mężczyzn oraz stabilność w wyborach kierunków kształcenia. [Alicja Zawistowska]. Publikacja zdobyła nagrodę w konkursie wydawniczym Monografie FRSE w 2022 roku.
Availability:
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 266-301.
Funding information note
Finansowanie: Unia Europejska (UE)
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Awards note
Monografie Wydawnictwa FRSE, 2022 r.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again