148830
Książka
W koszyku
Po raz pierwszy w dziejach zachodnich cywilizacji kobiety uzyskały prawo do swobodnego kształcenia się na etapie wyższym dopiero na przełomie XIX i XX wieku. Wystarczyło im jednak tylko jedno stulecie, by z pozycji marginalnej przesunąć się do centrum systemu kształcenia, a nawet go zdominować. Przyczynił się do tego splot rozmaitych czynników społecznych, ekonomicznych i instytucjonalnych. Edukacyjna ekspansja kobiet nie nastąpiła jednak na wszystkich kierunkach kształcenia – nadal częściej pomijają one w swoich wyborach ścieżki, których istotnym elementem jest matematyka. W niniejszej publikacji opisane są procesy, które odpowiadają za ową zmianę w osiągnięciach edukacyjnych kobiet i mężczyzn oraz stabilność w wyborach kierunków kształcenia. [Alicja Zawistowska]. Publikacja zdobyła nagrodę w konkursie wydawniczym Monografie FRSE w 2022 roku.
Status dostępności:
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 266-301.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Unia Europejska (UE)
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Uwaga dotycząca nagrody
Monografie Wydawnictwa FRSE, 2022 r.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej